Autostrada A9 Timișoara-Moravița

Started by valexandru, March 26, 2012, 01:36:09 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pasadia

Da, cel putin vara traficul de pe autostrazile lor mi se pare mai mare decat traficul de pe autostrazile noastre vestice. Dar ei construiesc mai ales cu bani din China si din Turcia (partea spre Sarajevo). Cum reusesc sa sustina aceste "imprumuturi" nu imi e atat de clar, dar treaba lor la urma urmelor. Senzatia mea e insa ca construiesc mai ieftin decat noi, senzatie data si de un standard ceva mai redus aplicat de ei (adica nu e obsesia cu parapete metalic peste tot, nu au parca aceleasi latimi, etc...) 

JohannDB

  Dintr-o postare, legată de sârbi ""...nu e obsesia cu parapete metalic peste tot..."" Am mai întrebat și eu pe aici, pe undeva, în legătură cu parapetele metalic continuu pe dreapta autostrăzii pe zeci și zeci de kilometrii și făceam și-o comparație cu autostrăzile germane, unde tot așa nu vezi parapete pe dreapta, doar unde e necesar; plus că și terasamentele (în zone de câmpie/șes) nu-s așa de înalte ca la noi de zici că suntem sub nivelul mării...........................

pasadia

Pe SSC-ul international am gasit o harta care ma bucura:



Evident, deocamdata e doar o carioca. Dar din punctul meu de vedere e planul corect atat pentru sarbi, cat si pentru noi daca punem apoi impreuna cu ei o autostrada intre Timisoara si Zrenjanin.

Da, stiu, ramane Vrsac fara autostrada - dar hai sa fim seriosi, si spre Belgrad cat si spre Timisoara ar avea legaturi extrem de rapide pe niste DN-uri drepte si destul de lipsite de localitati.
Cat priveste Resita (pe care unii o vor legata la A in Voiteg), tot cred ca conexiunea directa va fi prin Caransebes. Sau, evntual, pe o viitoare ruta Bocsa - Buzias - Mosnita, daca traficul chiar o cere.

tom_sawyer

#348
^ Ceva mai oficial aici:

https://www.dnevnik.rs/politika/auto-put-beograd-zrenanin-novi-sad-dobija-prostorni-plan-27-05-2020



Cu Google Translate:

The Government of Serbia has made a decision on the development of a spatial plan for the special purpose area of ​​the Belgrade-Zrenjanin-Novi Sad highway corridor, it was published in the "Official Gazette" at the end of last week.

The deadline for drafting the spatial plan is 12 months, the money for its drafting is provided by the China Shandong International Economic and Technical Corporation Group, and the Ministry of Construction, Transport and Infrastructure is responsible for drafting it.

It was then said that the highway Belgrade (Borca) - Zrenjanin - Novi Sad will be 113 kilometers long and 12 loops, three bridges and an overpass over the railway will be built on it, and the estimated value of the construction is 600 million euros.

The route Novi Sad - Zrenjanin will actually be an extension of the existing road, which will get additional traffic lanes, so there should be three lanes in each direction, one of which is a stop.

dan tm

Se aduna date din teren pentru studiul de fezabilitate autostrada Timisoara-Moravita.

au in studiu doua zone, Sinandrei -Becicherecu Mic-Sinmihaiu Roman- Jebel si Remetea Mare -Sacolul Turcesc - Jebel.

apoi Jebel -Moravita

mircea

Prin stânga au ales un traseu atât de larg încât varianta prin dreapta să pară că ar evita o cocoașă. Ce să cauți pe la Becicherecu Mic?

Buraddo

Nu cred că se referă neaparat că va trece pe lângă Becicherecu Mic (sat), ci că se vrea trecerea prin teritoruiul comunei. Eu văd prin descrierea aceasta că ar urmări un traseu care să treacă la sud de Sânandrei, Dudeștii Noi și Becicherecu Mic, apoi printre Săcălaz și Beregsău Mare și printre Sânmihaiu Român și Sânmihaiu German. E cam singura variantă dacă s-ar putea prin vestul timișoarei, deoarece centura de NV este deja plănuită să treacă între Săcălaz și Timișoara și ar fi o dublare nepractică să fie și autostrada pe acolo. Întradevar e un ocol și nu se potrivește deloc unei legături cu Moravița, dacă se încerca legarea cu Zrenjanin și Novi Sad atunci era altă poveste.

mircea

Evident că nu vorbeam de comună ci de teritoriul UAT.

Vlad94

Din cauza conformatiei nodului de pe DX A1-DN69, dar si a specificului proiectului pentru centira de vest, tare cred ca vor realiza autostrada prin estul orasului. Traseul probabil ar porni din descarcarea Izvin si va continua prin estul Mosnitei, va traversa Timisul intre Urseni si Uliuc si va continua spre Jebel, de unde va continua spre Moravita.

voicul

Si asta ar fi o problema, ca vine prin E?
Din E o sa vina cel mai mare trafic din RO, deci asa ar fi cel mai eficient pentru romani.

Vlad94

In plus, centura sud va fi rapid depasita dpdv al traficului.

Vlad94

Până să se facă toată A9, consider că trebuie rezolvat măcar porțiunea dintre Jebel și Voiteg, unde se pierde cel mai mult timp. Eu am gândit o astfel de abordare:




Powered by API/PUM imgur uploader

Să se realizeze deci un drum de legătură între DN și A9 în nordul localității Jebel și de acolo să se realizeze un tronson de autostradă (fie half profile sau full profile) până la intersecția cu DN58A. Nodul Jebel să aibă realizată doar breteaua vestică, care să fie cu dublu sens, exact ca și nodul A11/DN7. După nodul Jebel, autostrada va continua 12 kilometri înspre sud, va subtraversa un drum agricol și DJ 592B și va supratraversa CF 922A și DN 58A. Nodul Voiteg poate fi realizat complet sau doar breteaua vestică. Restul autostrăzii se va face ulterior. Acest tronson va evita două localități, dintre care una destul de lungă, va permite un acces facil spre Reșița și va scurta timpii de parcurs.

dan tm

#357
zona studiata are o alta configuratie fata ce ce prezentati voi aici,
Limitele zonei Sinandrei-Becicherec lasa mai mult loc spre nordul intravilanelor acestor comune.

fata de linia rosie postata aici, zona studiata se duce mai mult dincolo de calea ferata.
Deocamdata nu pot sa postez schitele cu zonele luate in studiu. Sint avute in vedere existenta unor PUZ-uri, planuri de dezvoltare, gropi de gunoi, situri arheologice, investitii.

Practic e trasat un culoar de interes. probabil in functie de informatiile culese se vor decide asupra unui traseu.





mirceaeliade

Bani in plus pt proiectare:

>Valoarea totala a proiectului este de 10.769.369,62 lei;

Vechea valoare era cam 8,7 mln. Nu stiu cat de standard e acest +20% la doar vreo 6 luni de la semnare

http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/elaborare-studiu-de-fezabilitate-pentru-obiectivul-0

razvan96

Nu e niciun ban in plus. Acela e aditional la contractul de finantare, nu la cel de proiectare (SF). Si, ca in bancul cu cetateanul Ivan, nu i s-a dat ci i s-a luat, pentru ca initial aveam:

QuoteValoarea totală a  proiectului este de 14.693.042,97 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul de Coeziune-10.544.270,83 lei, 15% contribuția proprie-1.860.753,67 lei, restul de 2.288.018,47 lei  reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA