Autostrada A9 Timișoara-Moravița

Started by valexandru, March 26, 2012, 01:36:09 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

rota

Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru obiectivul Autostrada Timișoara-Moravița

Comunicat de presa

COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Solicitant, a elaborat și  depus in data de 17 ianuarie 2019 Aplicația de Finanțare pentru proiectul "Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru obiectivul Autostrada Timișoara-Moravița"  în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 1-Îmbunătățirea mobilității prin dezvoltarea rețelei TEN-T și a metroului, Componenta 1, Obiectiv Specific 1.1 -Apel de proiecte pentru Dezvoltarea Infrastructurii Rutiere-sprijin pregătire proiecte de investiții, Operațiunea- Creșterea mobilității pe rețeaua rutieră TEN-T centrală.

Obiectivul general al proiectului, ca parte din rețeaua TEN-T Globală, este îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport care facilitează integrarea economică în Uniunea Europeană, contribuind astfel la dezvoltarea pieții interne cu scopul de a crea condiții pentru creșterea volumului investitorilor, promovarea transportului durabil și a coeziunii în rețeaua de drumuri europene.

Rezultatele așteptate ale proiectului sunt :

1. Realizarea Studiului de Fezabilitate, ținând cont de aplicabilitatea în totalitate a legislației în vigoare (norme, normative, standarde, legi, etc.);

2. Intocmirea documentației suport și asistență acordată Beneficiarului pentru susținerea aplicației de finanțare;

3. Pregătirea  documentația suport de atribuire a Contractului de proiectare și execuție lucrări și asigurarea asistenței tehnice necesară Beneficiarului în perioada derulării procedurilor de achiziție publică pentru proiectare și execuție;

Valoarea totală a  proiectului este de 14.693.042,97 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 75% contribuția Uniunii Europene din Fondul de Coeziune-9.303.768,38 lei, 25% contribuția proprie- 3.101.256,12 lei, restul de 2.288.018,47 lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

Durata proiectului: 32 luni

CNADNR

PaulD

Nu e cam mult 32 de luni ținând cont de relieful din această zonă? Daca elaborarea studiului de fezabilitate durează atât, atunci proiectarea și execuția pentru acei ~60 km cât o să dureze? : :(

Ionut

Sunt 32 de luni pentru durata proiectului care include, dupa cum se vede, si partea de asistenta de dupa SF pentru licitatia de lucrari (punctul 3). Probabil ca pentru SF sunt prevazute 24 de luni (sper eu), durata corecta pentru un SF cat de cat de calitate...

istvan78

Practic CNAIR scoate la licitatie cam tot ce trebuiau sa faca ei in pregatirea proiectului. SF complet, dar si documentatie si "consultanta" pt. atribuirea contractului de executie. Adica cineva sa deruleze tot acest proces in locul lor, ca ei nu (mai) stiu, iar ei sa puna doar proverbiala stampila pe harii....

Poate fi mai bine asa, ma intreb doar ce mai fac exact angajatii CNAIR, sau nu prea mai exista ei??

ghrt

Vin 2 ani aglomeraţi, în care vor trebui să lipească afişe iar cei mai intelectuali să lanseze bombe de presă? Scuze de OT... poate nu e chiar OT.
Cont (aproape) inactiv.

NGC

A venit deja Iepurasul. :lol:

Astazi a fost lansata licitatia pentru "Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru obiectivul Autostrada Timisoara - Moravita".

Valoare estimata: 11.387.691,10 RON fara TVA

Durata contractului: 24 luni

Termen depunere oferte: 08.05.2019

Fonduri: Cofinantare

Quote
Procedura de achizitie publica este initiata sub incidenta urmatoarei conditii: Incheierea contractului de achizitie publica este conditionata de obtinerea/ aprobarea finantarii serviciilor din fonduri de la bugetul de stat si/ sau fonduri europene nerambursabile, semnarea contractului fiind posibila doar in situatia in care se respecta dispozitiile referitoare la angajarea cheltuielilor din bugetele care intra sub incidenta legislatiei privind finantele publice. In cazul în care, indiferent de motive, obtinerea/aprobarea finantarii serviciilor din fonduri de la bugetul de stat si/ sau fonduri europene nerambursabile nu se realizeaza, Autoritatea Contractanta va aplica prevederile art. 212 alin (1) lit. c) teza a II-a din Legea 98/2016, fiind imposibilă încheierea contractului de achiziţie publică. Cu toate ca la data initierii prezentei proceduri de achizitie publica nu exista un contract de finantare semnat, Autoritatea Contractanta estimeaza ca va obtine finantarea necesara semnarii contractului in semestrul II al anului 2019.

NGC

Pana pune Ionut aici caietul de sarcini, il puteti gasi temporar aici.

Acest mesaj poate fi sters.

pasadia

As zice ca asta e o veste proasta caci presupune ca a fost deja luata decizia de a stabili traseul prin Moravita. Lucru gresit din puncul meu de vedere - as fi fost de parere ca era mai rentabil un traseu spre Novi Sad. Si nu ma refer neaparat la traseul spre Italia al multor persoane si marfuri ce pleaca dinspre Timisoara, ci ma refer mai ales la relatiile industriale deja existente (Draexlmaier e si la Timisoara, si in Zrenjanin, Aptiv e si in zona Arad, dar si in Novi Sad, etc...). Unde mai pui ca in 2021 cele 2 vor fi capaitale europene impreuna.

Asta ca sa nu spun, in plus, ca actualul DN intre Timisoara - Vrsac - Pancevo e unul bun, care u strabate localitati, destul de drept si usor de parcurs, in vreme ce varianta prin Jimbolia - Zrenjanin - Novi Sad e mult mai complicata, prin multe localitati si cu destule viraje. Dar deh...

Ionut

O sa apuc sa ma uit pe documentatie abia saptamana viitoare. Ca idee, ca sa va dau subiecte de discutie, pe DN59 avem MZA 12000 in zona Timisoara-Sag si dupa traficul scade mult pana la MZA aproape 9000 pe Sag-DN58B si la MZA 7000 de la intersectia cu DN58B pana la Moravita.

elphax

#294
normal sa fie asa - drumul nu duce doar spre Serbia si sudul balcanilor, dar si spre Deta  / Resita
cine merge la Resita nu va folosi o autostrada spre Novi Sad

varianta lui Pasadia ar fi fost mai buna, sa treaca printre Foeni si Jimbolia undeva - insa sarbii au planificata o sosea de viteza spre Vrsac, deci Moravita ramane :)

cel mai important ar fi sa mearga prin Sag si apoi prin estul orasului pana la centura Nord si practic sa avem inel complet

NGC

Quote from: Ionut on March 14, 2019, 09:53:10 AM
O sa apuc sa ma uit pe documentatie abia saptamana viitoare.

Nu exista alta documentatie. Doar caietul de sarcini. ;)

NGC

#296
In consecinta, punem deocamdata aici desenul cu carioca de la MT, care este de fapt actualul drum national. :p



Asta ca sa vedeti cat pret pun pe Masterplan.

NGC

#297
Quote from: elphax on March 14, 2019, 11:59:07 AM
normal sa fie asa - drumul nu duce doar spre Serbia si sudul balcanilor, dar si spre Deta  / Resita
cine merge la Resita nu va folosi o autostrada spre Novi Sad

Exact asta au gandit la MT, adica o legatura Caransebes - Resita - Voiteg si de aici la Timisoara pe "Euro Trans proiect Banatica, ET12", adica DN59. :lol:

Asta ca sa vedeti din nou cat pret pun pe Masterplan.

elphax

desenul cu carioca care este chiar E70 :)

NGC

Exact aia am precizat si eu cu un minut inaintea ta. :p