Autostrada A9 Timișoara-Moravița

Started by valexandru, March 26, 2012, 01:36:09 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Cozak

Pai se poate Grindene sa minti pe fata?Pai se poate!!Nici macar pe bani europeni nu e in stare.
Asa cum sugerat mai sus raspunsul a venit clar:

,,Serbia a sprijinit proiectul de construire a unei autostrăzi care să lege Serbia și România și l-a considerat unul strategic, doar că partea română nu a aprobat in timp util inceperea proiectului, a anuntat luni Ministerul Constructiilor, Transporturilor si Infrastructurii al Serbiei. Nu este vina Serbiei pentru renuntarea la autostrada până in Romania, se menţionează in comunicatul dat in legătură cu informatiile că Serbia s-ar fi retras din construirea autostrazii de la Pancevo la Vrsac (Vârșeț),,,

http://www.opiniatimisoarei.ro/serbia-anunta-ca-nu-are-nicio-vina-pentru-renuntarea-la-autostrada-timisoara-belgrad-reactia-ministerului-transporturilor-din-tara-vecina/24/05/2017

Dominik

Ruşine, o sa se ajungă să se mai renunțe şi la alte proiecte, e trist....
You're in Steelers Country

TibiV

Uite, asta este avantajul noptilor "insomniace"....
Poti bantui pe site-uri....

Un komunikat care in mod sigur este replica la relatarile mass-media mentionate in postarilor precedente....

http://mt.gov.ro/web14/spatiul-media/comunicate-de-presa/1575-25052017

Redau integral comunicatul, cu mentiunea ca sublinierile (bold si mai ales italic) sunt facute de mine. Comunicatul este aproape .TXT....

Quote
Guvernul României a făcut toate demersurile pentru realizarea proiectului de legătură rutieră Timişoara - Pančevo

Guvernul României împreună cu Guvernul Sârb au reinițiat în luna februarie 2017 promovarea proiectului Planificarea şi proiectarea unui drum nou de mare viteză între Timişoara şi Pančevo (Belgrad). Termenul limită pentru semnarea Acordului dintre cele două state cu privire la acest proiect era decembrie 2016. Neîndeplinirea acestei acțiuni în termenul stabilit a condus la respingerea finanțării.

În perioada octombrie - decembrie 2016, părții române i-au fost transmise mai multe adrese de invitaţie la vizita de precontractare. În data de 5 decembrie 2016 Ministerul Transporturilor a solicitat amânarea vizitei on-site de precontractare după data de 16 ianuarie 2017. Guvernul de la acea vreme nu a semnat Acordul de parteneriat.

Cu toate acestea, Guvernul nou instalat la începutul anului 2017 a reluat dialogul cu partea sârbă pentru a realiza proiectul rutier "Drum nou de mare viteză între Timişoara şi Pančevo".

Proiectul este propus şi aprobat de către Comitetul de Monitorizare a programului INTERREG - IPA ROMÂNIA- SERBIA. Pentru semnarea contractului de finanţare, este necesară îndeplinirea unei condiţionalităţi, respectiv angajamentul ferm al părţilor că vor asigura sustenabilitatea proiectului, în caz contrar, finanţarea din cadrul proiectului va trebui returnată.

Având în vedere natura transfrontalieră a proiectului, semnarea contractului de finanţare este condiţionată de încheierea unui Protocol de colaborare între guvernele celor două state.

În şedinţa de Guvern din data de 02 martie 2017 a fost aprobat Memorandumul cu tema: Aprobarea iniţierii negocierii şi semnării Protocolului de  cooperare între Guvernul României şi Guvernul Republicii Serbia pentru punerea în aplicare a studiului de fezabilitate privind planificarea unui nou drum rutier de mare viteză între Timişoara şi Pančevo.

Ulterior semnării Protocolului de cooperare, trebuia încheiat un Acord de parteneriat. Prin Acordul de parteneriat, părţile stabilesc dreptul şi îndatoririle acestora, modul de realizare a sarcinilor acestora şi a relaţiilor dintre partenerii beneficiari şi Liderul de proiect, care se aplică în scopul atingerii obiectivelor proiectului selectat în cadrul Programului Interreg - IPA CBC România – R.Serbia.

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a dispus deplasarea la Belgrad a unei echipe din cadrul MT pentru a purta discuţii cu repreznentați din conducerea Ministerului Construcţiilor, Transporturilor şi Infrastructurii din Serbia cu privire la semnarea Protocolului de  cooperare între Guvernul României şi Guvernul Republicii Serbia pentru punerea în aplicare a studiului de fezabilitate privind planificarea unui nou drum rutier de mare viteză între Timişoara şi Pančevo, respectiv a Acordului de parteneriat corespunzător.

Delegaţia MT a avut întâlniri cu directori din cadrul Ministerului Integrării Europene din Serbia pentru a discuta şi analiza detaliile cu privire la iniţierea şi derularea studiului de fezabilitate. Menționăm că deplasarea delegației Ministerului Transporturilor din România la Belgrad a avut ca scop semnarea Protocolului de colaborare. Documentul nu a fost semnat şi de partea sârbă.

In data de 14 aprilie 2017, Comitetul Comun de Monitorizare a decis respingerea de la finanțare a proiectului. Menţionăm că partea română şi-a exprimat prin vot, susţinerea pentru realizarea acestui proiect, în timp ce niciun membru sârb nu a transmis un punct de vedere pentru susţinerea proiectului.

Interesant....
Nu se spune nici o vorba de ce au refuzat sarbii sa semneze...

Eu cred ca ai nostri au vrut sa "le vanda" niste castori, lilieci si cimitire ilegale....
Si ai naibii sarbi nu au vrut sa le cumpere...

Sau or fi spus ca ei nu stiu ce e ala "drum de mare viteza", eventual "in regim de autostrada" ?!.....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ion59

Dincolo de orice glume si ironii, sarbii par sa se indrepte, mai degraba, catre un parteneriat cu Rusia. Si atunci, la ce bun o legatura cu UE, care oricum nu-i doreste.

cezar-mario2012

Legătura cu UE exista deja, au autostradă către Budapesta și Zagreb. Sunt in construcție autostrăzi către Bulgaria și Grecia via Macedonia. Cam acestea sunt culoarele de tranzit UE. Mai au in lucru și autostradă către Muntenegru, iar de curând s-a discutat de oportunitate unei legături de autostradă cu Sarajevo. Nu cred că A9 este o necesitate în momentul actual pentru ei mai ales că de curând au semnat un contract pentru modernizarea CF Belgrad - Budapesta.
  Eu consider că A9 nu este nici măcar pentru noi o prioritate, hai sa fii serioși, am terminat A1, A3, A7.... și nu am legat Timișoara de Belgrad.

Anonymous Rider

#245
^
E plin de autobuze sârbești în Timișoara, în fiecare weekend, și nu numai, deci nu știu ce să zic...  :D

danutzu_1069

Asta e trafic regional, ori o autostrada nu este pentru traficul regional.

frunzaverde

Quote from: danutzu_1069 on May 28, 2017, 08:58:07 PM
Asta e trafic regional, ori o autostrada nu este pentru traficul regional.

O autostrada serveste unei cereri de trafic, nu unui tip de trafic. Adica daca ai fluxuri orare/zilnice care sa ceara o autostrada (MZA >10-14.000, de exemplu), atunci e nevoie de autostrada.

De obicei sloganul e "o autostrada <<de tranzit>> nu serveste traficului local". Adica o autostrada de trafic isi pierde rolul de tranzit daca e intesata de trafic urban-suburban - caz in care e nevoie atat de o autostrada pentru trafic local cat si de o autostrada pentru tranzit.

Bineinteles ca daca nivelul de trafic Timisoara - Belgrad e suficient o autostrada e necesara. Acum, care e nivelul ei de prioritate e altceva -deja avem un backlog urias de locuri in care o autostrada e mai necesara.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cezar-mario2012

#248
Plans to build a motorway from Beograd to Timisoara have been abandoned

Traffic volumes were probably too low to justify a motorway, even when construction cost would likely be low due to the flat and rural terrain.

According to Putevi Srbije, the average daily traffic is only 3,000 - 5,000 vehicles between Pančevo and Vršac and 1,200 vehicles at the Romanian border.



http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=140212912&postcount=7382

dr4qul4

DN59 are MZA de 7758. Desi nu avem date pe segmente, este lesne de dedus ca traficul mai mare este langa Timisoara.
O autostrada Belgrad-Timisoara nu are rost fara sa fie continuata cu una Arad-Oradea.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Dominik

Traficul mai intens va fi pe A9 intre Beograd si Timisoara, nu conteaza daca nu se continua pe A11 Arad- Oradea, pt ca se poate iesii din tara pe la Nadlac, traficul dinspre Serbia vine cu precadere in Timisoara nu spre Oradea, dealtfel mai e si alternativa A1-A10-A3 pt a ajunge in Transilvania....parerea mea
You're in Steelers Country

dr4qul4

Da-mi te rog o explicatie logica pentru care cineva ar merge de la Belgrad (de fapt de la Novi Sad) la Szeged cu ocol prin Timisoara, cand poate merge direct.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Dominik

Pt zona Banatului in Timis si Caras-Severin unde sunt foarte multi sarbi si legaturi comerciale intre Banat si Serbia, nu inteleg dc trebuie construita A11 sa auibe sens A9 ???
You're in Steelers Country

stefanudrea

In contextul fluxului crescut de forta de munca din Serbia spre tot Banatul si Transilvania A9 isi avea rostul ei. Vazand insa ultimele mutari si cunoscand cat de cat niste parghii si cum se iau deciziile pot sa va zic ca a fost doar praf in ochi si ca nu se vrea. Cand se va vrea se va face pe repede inainte.

Trimis de pe al meu SM-G930F folosind Tapatalk

cristi5

Apropo de continuarea A9 cu A11, parca pe partea maghiara exista un proiect de drum expres paralel cu granita? Daca exista, nu stiu cat e de concret...