Autostrada A9 Timișoara-Moravița

Started by valexandru, March 26, 2012, 01:36:09 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

elphax

#150
Eu ma gândesc altfel, acum (3-4 ani)   se face centura de sud  est cu o singura banda pe sens.  Peste 5-10 ani facem centura de vest la 2 benzi. În același timp conectam A9 la centura și centura de Est deja existenta  o dublam la profil de autostrada.  Lărgim și centura nord la 2 benzi (care sigur va avea un racord nou la autostrada)
Asa rezolvi toate direcțiile,  pe bani mai putini ca sa și ai speranțe ca se aproba finanțarea și ai drumuri conforme cu valorile de trafic.  Nu vad ce trafic ai avea pe vest ca sa fie nevoie de autostrada acolo. Nu uitați cat de greu am primit bani pt.  centura nord,  nu o sa îți dea nimeni bani pt autostrada la vest.  Traficul mare va fi pe nord -  Arad/Oradea,  est-Lugoj/Deva,  sud -  Resita/Caransebeș/Severin

dorum

@ciprian

o centrare a hartii cu nordul in sus ar fi ideala


vancouver

@ciprian, care ar fi motivul pentru care ocolesti Sanadrei pe la nord, in loc sa mergi prin sud, pe un traseu cu 2-3 km mai scurt? Doar asa, ca sa fie centura rotunda?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

bogdix

Oameni buni, de ce nu pornim discutia de la ce e in prezent in PATJ ?
Acele variante au cele mai mari sanse sa fie si realizate. Imbunatatiri se pot aduce, dar eu indemn la ponderatie si renuntare la fantezii.

Personal sustin varianta prin est-sudest a A9. Chiar daca virgula ca si traseu va dubla centura Timisoara, problema autostrazii este sa preia traficul de tranzit, iar a centurii sa distribuie traficul intre caile principale de acces in oras.

Quest

#155
^
Amin !
Common sense will get you far !

dr4qul4

Eu cred ca va agitati degeaba. A9 nu e in MPGT asa ca singura varianta sa fie facuta vreo bucatica din ea e ca ea sa se suprapuna cu centura pe partea de sud-est iar pe partea cealalta sa se faca centura 1+1. Ceva in genul centurii Bacau.

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

IlisescuV

Prin Est ar fi si mai scump cu exproprierile. In partea de Est a orasului este si dezvoltarea imobiliara mai mare, ar fi o bariera in ceva ani autostrada.  Eu vad autostrada nu ca si centura la Timisoara ci varianta de a scoate traficul de tranzit din oras. Pentru traficul local (in continua crestere) trebuie alte solutii.

dr4qul4

Pai traficul, cand va fi autostrada pana la Tg Mures va fi pe directia est-sud. Chiar crezi ca vor ocoli? Sau vor continua sa treaca prin oras?
Nu ma refer neaparat la camioane. Dar cati Clujeni vor pleca in vacanta in Croatia? Si cati Ardeleni vor merge in Italia?
Sa nu uitam ca Timisoara si Clujul sunt cele mai mari orase din Romania, dupa Bucuresti. Si tocmai in sud-est avem o mare zona industriala iar in est avem aeroportul.
In vest nu avem nimic. Decat o vama pe  are o folosesc doar localnicii.

E ca si cum ati spune ca cineva va veni de la Constanta si va merge la Giurgiu ocolind pe centura de nord .

Si oricat de mult ar costa exproprierile (desi cred ca e lasat loc pt centura pe acolo), ar avea pe jumatate lungimea celei pe partea de vest, asa ca tot mai ieftin ar iesi. Si mai rapid.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

ciprian

Revin cu raspuns pentru @vancouver, idea nu era sa fie centura rotunda sunt de parere ca autostrada ar trebui sa treaca la distanta mai mare de oras astfel si expropierile de teren sunt mai ieftine si orasul se poate dezvolta mai usor mai ales pe viitor zona metropolitana Timisoara Arad, ca totul arata rotund asa au fost trasate arterele principale ale orasului, dar revin si cu o varianta mai apropiata de oras prin sudul Sanandrei, varianta (culoare violet) care se desprinde de A1 intr-un posibil nod pentru Aeroport Traian Vuia ar continua prin Nord Vest aproape de Timisoara intre Dumbravita si Giarmata, pe traseul actual al centurei Timisoarei bucata Covaci DN69 cu continuare ... cum se vede in harta atasata, distanta intre nod A1 si nod Voiteg ar fi de 57km, avantajele ar fi: aproape de Timisoara la intersectiile cu Dn69-Timisoara 4km, DN6-Timisoara 5km si  DJ592-E70-Timisoara 10km, un posibil nod aproape de zona Solventul tot 5km de Timisoara sosea care ar lega centrul Timisoarei direct cu autostrada A9, toate legaturi directe cu Timisoare drumuri care nu mai trec prin alte localitati.

Pentru comparatie am trasat si varianta de A9 asa cum este descris in PATJ Timis prin Estul Timisoarei (culoare cyclam), distanta intre A1 nod Remetea Mare nod Voiteg ar fi de 45km, un avantaj de 12km mai putin pentru cei care vin din Nord-Estul Romaniei spre Belgrad, dar autostrada care ar trece la mare distanta de Timisoare exact ca si A1, nodurile propuse de PATJ ar fi Remetea Mare, Sacosu Turcesc si dupa Sag. Dezavantajul pentru timisoreni ar fi drumurile de legatura pana la noduri care ar trece si prin localitati aglomerate, cum ar fi Timisoare Inel 4 Remetea Mare 13km, Timisoare Inel 4 Sacosu Turcesc 14km, si Timisoare Inel 4 Sag 12km. Autostrada A9 prin Estul Timisoarei ar dubla viitoarea centura Sud Est, zona de Vest a Timisoarei ar ramane fara o sosea care sa ajute zonele industriale din Sud-Vestul Timisoarei.


vancouver

@ciprian: noua ta varianta imi place (cea roz, sau violet cum vrei sa-i spui). De asemenea total de acord cu argumentele tale impotriva variantei prin est, argumente care se adauga la ale mele.

Singura legatura usor dezavantajata in varianta ta este cea pura nord-sud, adica Belgrad-Arad.

Varianta cyclam, cea din actualul PATJ este intr-adevar o varza, intr-adevar mult prea departe de oras. Sunt contra apropierii autostrazilor importante de oras, dar nici chiar in halul acesta.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

iuli

Pe bune?! Arata frumos varianta roz bombon prin vest, dar imposibil de facut...

Varianta realista ramane cea desenata prima data prin est.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

bogdix

http://www.cjtimis.ro/upload/PATJ%20Timis%20Volumul%20V%20Cai%20de%20comunicatie%20si%20transport_2.pdf

Cred că de aici ar trebui să începem. Acolo e o analiză destul de serioasă, care se bazează pe date concrete.

simplex11

Quote from: ciprian on October 23, 2016, 03:57:17 AM
Pentru comparatie am trasat si varianta de A9 asa cum este descris in PATJ Timis ...
Se poate descarca de undeva vectorul variantelor de A9, într-un format acceptat de Google My Maps, ca sa le suprapun peste harta cu scopul studierii lor în detaliu după modelul de aici.

vancouver

#164
Quote from: bogdix on October 23, 2016, 07:21:16 PM
http://www.cjtimis.ro/upload/PATJ%20Timis%20Volumul%20V%20Cai%20de%20comunicatie%20si%20transport_2.pdf

Cred că de aici ar trebui să începem. Acolo e o analiză destul de serioasă, care se bazează pe date concrete.

Da, analiza este destul de serioasa, dar este o analiza generala. Nu are absolut, dar absolut nici o legatura cu alegerea traseului optim. Daca afirm ca din acest punct de vedere este "bullshit" ma exprim inca delicat.

In mod concret, "analiaza" nu vine cu nici un fel de date noi. Tot, dar absolut tot ce este acolo prezentat sunt date statistice din diverse surse si extimari ale evolutiilor PIB si ale altor elemente, asa cum prevad FMI etc..., deci evolutii prezumptiv realist optimiste, ceea ce stim si noi oricum. De ex. traficul (MZA) in general se va dubla in 2025 fata de 2010 - wow ce surpriza.

Legat de traseul A9 "analiaza" preia pur si simplu legea 363/2006, la care este anexata o harta cu A9 trecand la est. ATAT. Nici un cuvintel in plus legat de avantaje sau dezavantaje fata de alte trasee. ZERO analiza a vreunei variante.

Nu contest ca prezenta este o buna analiza generala a situatiei jud. Timis (in stil comunist, dar asta prea putin conteaza, important pentru judet este ca exista un fel de Master Plan. Si bravo lor.) Dar in legatura cu traseul autostrazii, e doar o preluare a ceea ce altii au desenat inainte, poate la vremea lor fara sa gandeasca prea mult. As spune: inadminisbil ca documentul nu precizeaza clar ca exista si alte posibilitati de realizare / optimizare a traseelor si ca nu s-a facut o analiza a mai multor variante, ca sa fi rezultat cea optima.

PS. Graficele PIB merg pe o crestere medie anuala de ca. 3%. Ori cu 4-5% pe 2015, 2016 si 2017 datele sunt deja depasite, mai ales perspectiva 2020-2025 se indeparteaza sever de previziune. Iar Timisul posibil sa aibe performante peste media pe tara.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.