News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A9 Timișoara-Moravița

Started by valexandru, March 26, 2012, 01:36:09 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 2 Guests are viewing this topic.

Ionut

Deja investitiile chinezilor tind sa devina un mit.
Plus ca mai e o problema: Serbia nu este in UE. La ei va fi mult mai usor de acordat un contract chinezilor. S-a tot discutat despre asta.

radutm

Se pare ca si sarbii au lasat balta lucrarile la centura Varsetului, din care au facut doar o mica parte (nu stiu daca e data in folosinta):

Sursa: digitalglobe.com
cont inchis


MHN

Bucata construita la Vrset este in exploatare. Am circulat pe o mica portiune din ea in luna iunie.

Cuneo

Autostrada Timișoara-Belgrad sare peste anul 2016

La aproape un deceniu de la lansarea proiectului și după cinci luni de la reiterarea, de către președintele Klaus Iohannis, cu prilejul vizitei în Serbia, a faptului că acesta este unul dintre obiectivele prioritate ale programelor de dezvoltare, autostrada Timișoara – Belgrad continuă să rămână la stadiul de deziderat fără termene.

Nici măcar traseul-cadru al viitoarei magistrale rutiere care ar interconecta polii urbani ai celor două părți ale Banatului nu a fost încă clarificat: dacă, inițial, sârbii au avansat ruta Belgrad – Vârșeț – Deta – Timișoara, paralelă cu drumurile europene existente, ulterior (în condițiile în care autoritățile regionale de la noi n-au avut și continuă să nu aibă nici o opinie în această chestiune), tot partea sârbă a lansat un proiect alternativ, prin Zrenjanin și Uivar, care ar oferi aantajele unor costuri mai mici cu traversările de râuri și strămutările de utilități și, respectiv, ar spori accesibilitatea zonei inundabile dintre Timiș și Bega.

Și în ceea ce privește sursele de finanțare, problema ține mai degrabă de lipsa de voință politică a celor două guverne (implicit și a autorităților regionale din vestul României și nordul Serbiei), întrucât, pe lângă oportunitatea lansării unui proiect de cooperare transfrontalieră cu fonduri nerambursabile, au fost lansate, până acum, oferte de creditare din partea unor bănci occidentale, dar și a părții chineze – ultima, se pare, luată mai serios în calcul de către sârbi, care ar fi dus proiectul cu ei la negocierile de la Beijing.

Așa cum se știe, însă, speranțe prea mari pentru autostrada transbanatică nu putem nutri pentru anul 2016, întrucât proiectul nu figurează nici în masterplanul general de transport, nici în pachetele de proiecte majore pentru care se solicită finanțări europene nerambursabile, iar premierul și noul ministru de resort din cabinetul Cioloș nu s-au arătat foarte optimiști cu privire la inițierea unor noi sectoare de autostradă, altele decât cele reportate din anii precedenți.

De altfel, incertitudinea plutește și asupra termenelor în care va fi finalizat sectorul Lugoj – Deva, iar despre inaugurarea lotului Izvin-Șanovița, deja finalizat, nu există nici până la această oră o notificare oficială.
http://renasterea.ro/autostrada-timisoara-belgrad-sare-peste-anul-2016/

istvan78

Realist, A9 sare deceniile 201x si 202x.
In exercitiul bugetar 2014-2020 nu incap nici proiectele unde deja exista ceva documentatii (A1 complet, A3 Bors-Tg. Mures si CoBra, A10, plus DN-uri si Dx Moldova), apoi pana in 2030 mai trebuie strecurat si A8, apoi A6 sau Dx pe traseul ei.
A9 are sanse sa-si gaseasca loc dupa 2030. Cam asa vad eu...

Europiu

Nu zic ca nu ai dreptate, Istvan, dar lista ta (si MPGT-ului) se refera la fonduri deja identificate (certe sau potentiale, cum or fi).

@Cuneo lansa ideea accesarii de noi fonduri (in speta 'proiect transfrontalier'), ceea ce nu mi se pare deplasat (poate gresesc).
In paranteza fie spus, am auzit niste zvonuri - si cred ca si aici pe forum s-a scris - ca virgula Comisia Europeana ar fi aprobat planul Juncker la care si ai nostri s-au inscris cu exacutia A6 Lugoj-Calafat. Nu stiu cat is vorbe si povesti, dar este cert ca ar fi o sursa suplimentara de bani.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

vldklm

Am o intebare , daca stie cineva : Centura SUD a Timisoarei  va face parte din "viitoarea" A9 ? Daca da , atunci ar trebui legata de A1 si nu de actuala Centura NORD ?

MNU

#83
Nu, varianta aleasa pe criteriul "cea mai ieftina" este cea mai scurta, si cu raze de viraj incompatibile cu un traseu de autostrada. Nu e nici o legatura cu autostrada A9 care se va "intepa" in A1 in zona Izvin, daca nu ma insel.

Oricum, la cum merg lucrurile, ma tem ca vom avea aceeasi situatie ca la centura de NE. .. din cauza taraganarii tipice CNADNR, a fost data in folosinta cu doar doi ani inaintea autostrazii care practic o dubleaza. Cred, de fapt sunt tot mai convins, ca si centura Timisoara-sud va fi dublata la scurt timp dupa inaugurare de A9... ceea ce e o mare tampenie. Pana de curand credeam ca autoritatile au ceva cu Timisoara, dar uitati ce se intampla la Arad, Suceava, Bacau, Craiova... Oradea si Brasov sunt niste exceptii. Nu stiu cat ii mai suportam pe imbuibatii aia din CNADNR.

dr4qul4

mai bine se face direct la standard de autostrada.. in felul acesta centura ar intarzia 1 an, dar autostrada ar fi gata mai repede cu 1 an.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

MNU

Cred ca ai uitat sa pui un zero... adica centura e intarziata deja vreo 4 ani. Eu sper sa o vad realizata in vreo 5-6 ani. De autostrada... nu cred s-o vad in viata asta. Poate fiu-meu.

dr4qul4

Eu ma gandeam, ca in loc sa se faca centura in 5-6 ani, mai bine se face autostrada in 6-7.

Sper ca nu gresesc cand spun ca important ar fi sfertul de cerc Sag-Izvin. Ar avea cam 30 de km. Eventual cu nod si legatura in capatul sudic al centurii existente (pt acces la aeroport).

Pe partea cealalta inelul ar tb completat ulterior, la nivel de DN.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Ionut

Discutati despre Centura Timisoara pe topicul de centuri, va rog frumos!
Multumesc!

Cozak

Deci o noua speranta, sa ne faca EU si sarbii autostrada, ca noi avem alte prioritati...

Uniunea Europeana ar putea sprijini financiar un proiect tehnic pentru o autostrada de la Timisoara la Belgrad


http://www.tion.ro/uniunea-europeana-ar-putea-sprijini-financiar-un-proiect-tehnic-pentru-o-autostrada-de-la-timisoara-la-belgrad/1644225

Ionut

Wait, what? Proiect tehnic? Poate e vorba de studiu de fezabilitate, ca proiectul tehnic e cu totul altceva.

Primarul oraşului Vârşeţ, Cedomir Zivcovic, anunța, la începutul lunii martie, că Uniunea Europeană ar fi aprobat alocarea a 12 milioane de euro pentru realizarea unui proiect tehnic al unei autostrăzi care ar urma să lege Belgrad de Timişoara, prin Pancevo şi Vârşeţ. Banii ar urma să fie alocaţi prin intermediul programului de colaborare transfrontalieră România-Serbia, mai spunea Zivcovic. Ştirea era preluată, la acea oră, de presa sârbă, iar primarul de la acea oră al oraşului, aflat la doar câţiva kilometri de graniţă, mai spunea că aceasta ar urma să intre în construcţie în maxim doi ani.

:o