Autostrada A9 Timișoara-Moravița

Started by valexandru, March 26, 2012, 01:36:09 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cozak

Quote from: Ionut on May 16, 2016, 03:57:38 PM
Wait, what? Proiect tehnic? Poate e vorba de studiu de fezabilitate, ca proiectul tehnic e cu totul altceva.

Primarul oraşului Vârşeţ, Cedomir Zivcovic, anunța, la începutul lunii martie, că Uniunea Europeană ar fi aprobat alocarea a 12 milioane de euro pentru realizarea unui proiect tehnic al unei autostrăzi care ar urma să lege Belgrad de Timişoara, prin Pancevo şi Vârşeţ. Banii ar urma să fie alocaţi prin intermediul programului de colaborare transfrontalieră România-Serbia, mai spunea Zivcovic. Ştirea era preluată, la acea oră, de presa sârbă, iar primarul de la acea oră al oraşului, aflat la doar câţiva kilometri de graniţă, mai spunea că aceasta ar urma să intre în construcţie în maxim doi ani.

:o

Cu siguranta studiu de fezabilitate, la banii astia nu cred ca se poate face un proiect...sau? :dunno:

dumbravaandrei

#91
depinde cine face proiectul... Pentru romani pare a fi ieftin, nu stiu daca e chiar atat de ieftin si pentru sarbi :) . Din cate imi aduc aminte, sarbii au SF pentru mai multe trasee de autostrada. Au fost facute prin 2006-2008. Nu stiu daca exista asa ceva si pe la noi.

Horațiu 87

Super veste despre Autostrada Timisoara – Belgrad. Ce se intampla in doar o luna?

Veste mult asteptata. Soferii vedeau acest proiect ca pe un vis foarte indepartat si chiar departe de a fi realizat. Vorbim despre Autostrada Timisoara – Belgrad.

ADR Vest a depus, inca din primavara acestui an, documentele necesare in vederea obtinerii finantarii pentru proiectarea mult-asteptatei sosele de mare viteza. Iata ca acum proiectul a fost evaluat de catre Comitetul de Evaluare pentru Programe Interreg IPA CBC Romania – Serbia si asteapta primii bani.

Asadar, primii bani, pentru proiectare, o suma de aproximativ 12 milioane de euro ar urma sa fie alocata intr-o luna de Uniunea Europeana. Cu acesti bani ar urma sa se stabileasca traseul final al autostrazii, lungimea si latimea.

,,Este un proiect depus pentru proiectarea unei solutii. Este vorba de un drum nou, nu de transformarea actualului drum care duce de la Timisoara la Moravita, apoi, mai departe spre Belgrad. Noul drum ar urma sa lege Timisoara de Pancevo pentru ca de la Pancevo pana la Belgrad e drum cu doua benzi de circulatie pe sens. In total, noul drum va avea aproximativ 130-140 de kilometri,,, a declarat pentru opiniatimisoarei.ro, Sorin Maxim, directorul ADR Vest.

Presedintele Romaniei, Klaus Iohannis, s-a intalnit in vara anului 2015, la Belgrad, cu presedintele Serbiei, Tomislav Nikolić cu care a discutat tocmai despre acest mare proiect de infrastructura.

,,Romania sustine clar perspectiva europeana a Serbiei si a statelor din regiune. Serbia merita sa fie recompensata pentru eforturile semnificative de reforma facute pana in prezent. Speram ca negocierile efective de aderare ale Serbiei la UE sa demareze in acest an.... Am discutat si despre relatiile noastre economice. Ne propunem o serie de proiecte comune in domenii importante precum infrastructura – si as mentiona aici autostrada Timisoara-Belgrad ...,,, a declarat presedintele Klaus Iohannis la sfarsitul intalnirii cu presedintele sarb, fara sa dezvaluie insa alte detalii.

Anterior, in 17 iulie 2014, fostul premier Victor Ponta se intalnea la Belgrad cu omologul sau si au discutat de posibilitatile de finantare pentru soseaua de mare viteza care sa lege capitala Serbiei de Timisoara. S-a vorbit atunci de o autostrada cu o lungime de aproximativ 100 km.

Prezent la inaugurarea celor 3 noi puncte de frontiera cu Serbia, in anul 2014, premierul Victor Ponta facea precizari pe marginea proiectului autostrazii. Explica atunci ca acesta nu poate fi facut cu fonduri europene, cata vreme Seria nu e stat membru al UE.

"Autostrada Timisoara-Belgrad nu poate fi finantata din fonduri europene. Putem sa o construim intr-un parteneriat intre cele doua tari si cu o finantare din partea unui alt stat sau din partea unui consortiu de banci. Ministrii Transporturilor din cele doua tari lucreaza la acest proiect si, probabil, anul viitor (n.r. 2015) putem sa cautam finantarea necesara, care nu va fi din fonduri europene", a declarat Ponta in noiembrie 2014, in Timis, la Lunga.

In decembrie 2014, in cadrul unui summit tinut la Belgrad, chinezii si-au aratat interesul pentru o asemenea investitie.

In 2011, Emil Boc, pe atunci premier, se intalnea si el la Belgrad cu seful guvernului, acestia discutand, de asemenea, de necesitatea construirii autostrazii.

Pana in prezent doar partea sarba a facut publice planurile la care lucreaza pentru autostrada intre Belgrad si Timisoara.

In lipsa unei decizii ferme legate de traseul final, s-au facut, de-a lungul timpului, mai multe speculatii pe marginea rutei pe care ar putea-o avea viitoarea sosea rapida.

In Serbia, discutiile legate de aceasta autostrada se duc mai ales pe traseu, intrucat mai multe administratii locale si-ar dori-o in apropiere.

Cele mai multe voci au vorbit inca din anul 2015 despre posibilitatea ca ea sa treaca prin Pancevo si mai apoi pe langa Varset si sa continue spre Moravita si sa urmeze actuala ruta rutiera catre Timisoara.

Un alt traseu luat in calcul de autoritatile sarbe e cel prin Zrenjanin, pornind din autostrada spre Novi Sad, dupa cum sustinea recent un secretar de stat in ministerul Transporturilor din tara vecina. Se pare ca aceasta a doua varianta nu mai este luata in calcul, in prezent.

Deocamdata, sarbii trag tare spre granita cu Macedonia, mai multe portiuni de drum fiind in stadiu avansat de realizare.

Cu alte cuvinte, daca totul va merge conform planului, proiectarea va primi banii necesari, iar apoi se va gasi finantarea pentru realizarea soselei, in cativa ani am putea merge de la Timisoara pana in Grecia sau catre Italia pe autostrada.

http://www.opiniatimisoarei.ro/super-veste-despre-autostrada-timisoara-belgrad-ce-se-intampla-in-doar-o-luna/26/08/2016

north

I. Deși se vorbește prea puțin de ea, această autostradă Timișoara - Belgrad este excepțional de importantă pentru România.
Practic ea ar asigura, pentru cea mai mare parte a României (excepție făcând banda nordică extremă a țării și zona de sudvest - în sensul că pentru aceste cazuri alte legături ar fi preferate), o legătură autostradală continuă cu o mare parte din Europa sudică și chiar centrală, așadar înspre:
- întreaga Italie
- jumătatea sudică a Franței
- peninsula Iberică
- chiar și Elveția (zona Geneva - Lausanne).
Mai jos am reprezentat ipoteticul "coridor" (cu ramificații încoace și-ncolo) pentru a reprezenta această conectivitate.



(desigur, nu am mai menționat și legătura la Slovenia, Croația, Serbia și - în  fine - Grecia... dar acest din urmă aspect este, cred eu, cel mai puțin important - deși, în mod ironic, faptul că "odată cu construirea autostrăzii Timișoara - Belgrad se va putea circula pe autostradă înspre Grecia" este folosit ca un argument pentru a susține acest proiect, chiar în articolul citat mai sus).

Ceea ce este cel mai important este că la vest de Belgrad există pe toate relațiile autostradă, și la fel va fi (sperăm că în curând) la est de Timișoara.

II. Arhitecții Masterplanului General de Transport au dat dovadă (printre altele și) aici de lipsă de profunzime, neconsiderând importantă o autostradă. Ce vorbim autostradă, nici măcar un drum expres.
Aceștia (și alții care ar susține lipsa de importanță a autostrăzii Timișoara - Belgrad) ar putea afirma: dar se poate la fel de bine realiza legătura Timișoara - Zagreb prin Ungaria.
Da, în teorie este corect. Ele în fapt au aceleași lungime (+/- 10 km). Dar dacă ne uităm la harta de mai jos (hașura galbenă = autostrăzi, exceptând bucățile izolate din HU unde este doar o cale autostradală):
- pe relația sudică (verde) lipsește doar autostrada Timișoara - Belgrad: restul autostradă.
- pe relația nordică lipsește practic întregul tronson M9 din Ungaria de la Szeged la Nagykanizsa ("nu mult", doar aproape 300 de km) (deși am reprezentat pe hartă cu galben mai subțire centura Kaposvár și racordul M6 - "DN"51 peste Dunăre) - dar Ungaria nu dă semne că ar intenționa să-și construiască autostrada M9 în viitorul apropiat sau pe termen mediu...



III. România ar trebui să se implice activ în stabilirea traseului autostrăzii, și să militeze pentru un traseu direct Timișoara (nord) - Belgrad (sfârșit centură nord) [care probabil să includă drumul de legătură A1 - DN 69 precum și centura Timișoara vest] (varianta albastră mai jos) și să nu susțină varianta magenta de mai jos, via Voiteg, Deta și Vârșeț înspre Pancevo.



Este într-adevăr corect - după cum susține directorul ADR Vest în articolul citat mai sus - "Noul drum ar urma sa lege Timisoara de Pancevo pentru ca de la Pancevo pana la Belgrad e drum cu doua benzi de circulatie pe sens" - însă acest drum de la Pancevo la Belgrad nu este autostradă și se și înfundă în oraș, nelegându-se la rețeaua autostradală.
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

iuli

Cred ca ambii faceti confuzie acolo. Va referiti la drumul clasic care intra direct in centru, dar nu de mult s-a deschis centura care are trei benzi pe sens si leaga acel drum de legatura cu autostrada. E drept ca podul peste Dunare da oarecum in oras. De fapt acea zona nu e oras propriu-zis, dar ca la noi, lumea a inceput sa construiasca cladiri tot mai aproape de axul drumului si acum se plang de trafic.

Uite si o filmare cu acea centura, de la 1:24:10

https://www.youtube.com/v/C0MBdraA1r4?version=3
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

stefanudrea

Daca s-ar face si o felie de A6 Lugoj-Slatina Timis ar fi minunat pentru Sud Vestul tarii. Cred ca s-ar dezvolta foarte mult, iar relieful permite costuri mici.

Trimis de pe al meu Philips I908 folosind Tapatalk


north

@iuli: Acea centură apare și în ultima imagine de mai sus, și iat-o reprezentată hașurată cu verde pentru cine nu cunoaște:



Necazurile cu această "centură" sunt (considerând-o în întregime între drumul de Pancevo și autostrada spre vest):
1. Are 10 intersecții la nivel, dintre care 8 semaforizate! (1:24:30, 1:28:23, 1:39:03, 1:39:20, 1:40:08, 1:41:22, 1:41:45, 1:42:03, 1:42:23, 1:42.35) - asta dacă nu o numărăm și pe cea de acces în ea dinspre Pancevo.
2. Are limitare de 50 km/h pe majoritatea traseului.
3. Are multe accese la proprietăți (pe ultima porțiune).
4. Adaugă încă un ocol inutil în traseu / este oarecum antitetică direcției de tranzit.

Da, aduce oareșce îmbunătățiri (câteva minute, 3 zice Google Maps - însă crește distanța cu 40%!, 23,9 km față de 17 km) față de ruta "clasică" (pe podul Pančevac), dar este departe de a putea fi adecvată pentru integrarea într-o axă autostradală.

Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling


Morosanu

Politica distruge tot ce atinge.

adrian-FSB

Salut tuturor.

Se pare ca Timisoara a mai castigat ceva in afara de titlul de "capital culturala europeana" in 2021. Sper ca SF-ul A9 sa fie finalizat si apoi implementat. Toate cele bune.

http://www.economica.net/autostrada-spre-serbia-studiul-de-fezabilitate-ar-putea-fi-licitat-anul-acesta-dar-constructia-va-incepe-dupa-2021_125628.html

elphax

cat de eficient e sa faci in 2016-2017 un studiu de fezabilitate si sa amani 4-5 ani constructia ?
se schimba cateva guverne si ministri in cele 2 tari pana atunci si nu se va face nimic

Cozak

#101
^
Pentru ca termenul de realizare a studiului de fezabilitate nu e 2 ani ci 42 luni.Un termen realist, maxim probabil.Deci fezabil sa inceapa undeva catre 2021 executia ( dupa licitatii, contestatii, etc), parerea mea.

bogdix

Am citit și eu (timișorean fiind) cu mare entuziasm știrile apărute la subiect de prin luna august.
Ceva nu reușesc să înțeleg, poate mă poate lămuri cineva.

În prezent, este avizat Planul de Amenajare a Teritoriului Județului Timiș. Se poate consulta pe site-ul CJ Timiș.http://www.cjtimis.ro/galerie-de-imagini/patj-timis--actualizarea-planului-de-amenajare-a-teritoriului-judetean-timis/volu(5).html#main-menu
Acolo, pe planșa 5 (Reteaua de cai de comunicatie si transport (diagnostic, actiuni, masuri, propuneri)), veți descoperi că există o propunere de traseu (prin partea de est a actualului DN 59, pornind din nodul Remetea Mare al A1).

De ce se vorbește de un traseu prin vest, care să se înțepe în A1 undeva în nordul Timișoarei ?

Dominik

You're in Steelers Country

bogdix

^
Heiii !!!
Atenţie la ce ai citit în tion.ro şi ce ai scris ! S-a aprobat finanţarea, nu SF-ul !!