News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Autostrada A9 Timișoara-Moravița

Started by valexandru, March 26, 2012, 01:36:09 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

voicul

Ca e plictiseala mare: si daca liciteaza unii mai putin si castiga - gen UMB cu 80% pe multe santiere?
Ramane mare costul pe km? Poate da, dar e mai mic decat ce ziceti acum - sigur ca da?

Oricum 2027 ++++ poate avem constructor. Poate, dar nu e sigur.

mircea

@timisoreanul nici eu nu pricep de ce tot repeți obsesiv placa asta cu "ce aveți cu autostrada asta? eu nu mă iau de autostrăzi care nu mă interesează, voi de ce comentați legat de asta care mă interesează pe mine? Ciudat că pe un forum de infrastructură lumea e împotriva construirii unei autostrăzi". Cam copilărească atitudinea asta, dar fie.

Ți s-a explicat frumos că e un caz de țara arde și baba se piaptănă în materie de prioritate, că tot SF-ul e absurd de cretin și a venit și cireașa de pe tort ca rezultat: 1,1 MILIARDE EURO pentru 30 de km la câmpie! Iar acum începi să justifici un cost imens spunând că prețul nu e scos din burtă ci are o oareșce justificare prin SF, că nu știm ce-i acolo, etc. Serios?! Intersecția A1-A9 și fiecare nod făcut după noul standard "faraonic"? Traseul tras către Giroc ca apoi să faci podul ăla peste Timiș mergând aproape paralel cu râul? Drumul de legătură de la Pădureni complet ampulea? Serios că nu știm de unde vine prețul ăsta?!

Înțeleg într-o oarecare măsură ideea asta fixă timișoreană cu "Autostradă până la Belgrad" ( fiecare oraș/zonă are o idee fixă absurdă), dar trebuie să te uiți și la costuri. Nu poți să susții așa ceva până în pânzele albe...

rt25

vazand discutia de mai sus... cei care fac 40 km in 2h 3 zile din 7 si in rest fac aceeasi 40km in 1h ce sa mai zica...

mihaisimi

Consider ca e o autostrada strategica. Si nu cred ca a gandit-o Grindeanu din patriotism local, sa fim seriosi. Probabil ca multi din colegii de aici vad in el un mini-Boc si le e teama ca la fel ca si Boc ar putea sa forteze fonduri spre fieful lui local. Relaxati-va, Grindeanu face treaba doar pentru Grindeanu sau daca exista ordine de la șefii externi.

Orban e oaia neagra a europei. Cum ar arata economia Romaniei daca Orban se decide de maine sa creasca controalele la toate camioanele pe directia Romania - Ungaria la 1-2 ore / camion, sa zicem din motive sanitare?  Si ce va fi daca asta ar fi concertat cu actiuni rusesti de blocaj la Marea Neagra. Va asigur ca Romania nu are cu ce raspunde proportional si in doua saptamani vom merge in genunchi la Budapesta.

Se vede clar pe orice harta ca o autostrada spre Serbia e o alternativa viabila la Ungaria pe relatiile economice ale Romaniei cu vestul Europei. In plus economia Serbiei e in crestere, o imbunatarire a relatiilor comerciale ar fi de bun augur pentru UE.


mirceaeliade

Cei care nu vad absolut nimic cu ? in a plati pentru o 'autostrada strategica' un pret cel putin neasteptat de mare pentru o autostrada de campie, in cel mai bun caz nu urmaresc decat threadul cu A9.  O autostrada cu tuneluri, si alea cam faraonice, a fost declarata 'for fun' tocmai ca proiecte mai mici gen A9 sa poata fi impinse in fata. Deocamdata segmentul licitat e cam un VO extins la inelul TM deja existent, in constructie, sau in licitatie. Macar giratoriul suspendat pentru trenuri se pare ca a fost trecut pe linie moarta.  Ca nodurile faraonice, cu preturi de expropriere inclusiv in extravilanuri scumpe au fost lasate sa zboare mai departe.

timisoreanul

Evident ca este o autostrada strategica, cum vor fi si Bucuresti-Giurgiu, Lugoj-Calafat, Ploiesti-Siret sau Targu-Neamt-Iasi-Ungheni, in general toate legaturile cu tarile vecine. Bine, probabil ca e doar o copilarie de-a mea. Apropos, eu citesc de cand s-a infiintat forumul toate topicurile legate de autostrazi. Poate ca mai degraba e o copilarie ca unii care nu sunt interesati de A9 si au impresia ca din cauza acesteia nu se vor face autostrazile care ii intereseaza pe ei sa scrie pe aici cu o inversunare demna de o cauza mult mai buna.

26ld

@timisoreanul Eu sper sa se construiasca orice km de autostrada, dar aici nu ai dreptate.


Asigurarea finantarii pentru autostrada asta inseamna pierderea finantarii pentru altele in contextul actual. Banii nu sunt nelimitati. Cand au fost "nelimitati" pe programele trecute, nu s-au facut proiecte din cauza politicului. Acum cand trebuie sa prioritizam datorita lipsei de finantare, finantam una la costuri mari cu beneficii reduse. Asta e problema pe care multi o vad. A zis cineva ca e la cost de autostrada de munte. Merita, in contextul actual? Hai sa lasam putin bias-ul la o parte si sa vedem cum e cu analiza cost/beneficiu.

timisoreanul

Si care ar fi autostrazile prioritare? Nu discutam de A1, A0, A3 sau A7 care sunt in executie, hai sa vorbim de cele care sunt in licitatie sau in perspectiva de a fi intr-un interval de timp rezonabil in licitatie. Asadar: A8 montan? Arad-Oradea? Filiasi-Targu Jiu? Focsani-Braila? Centura Techirghiol? A3 tronsonul cu tunelul Messes? Fagaras-Brasov? Oar-Satu Mare? Se poate discuta, dar veti fi oare obiectivi?
Eu pot sa aduc ca argument pentru A9 ca va avea un trafic foarte intens pe primul tronson pentru ca Timisoara si toata zona limitrofa sunt intr-o extindere semnificativa si ca ne va lega de o retea europeana de autostrazi (mai precis va fi cel mai scurt drum spre vest si va face si legatura cu nordul Europei). Daca ma intrebati pe mine, singurele cu adevarat prioritare ar fi fost Ploiesti-Brasov, Craiova-Lugoj si Targu Neamt-Iasi-Ungheni, dar doar finalizarea SF-ului va mai dura cativa ani. Apropos, si pentru A9 SF-ul a intarziat vreo 2-3 ani.
Si daca aveti voi dreptate si sunt eu subiectiv, asa cum scria cineva foarte bine, nu e o cursa in care toate aceste proiecte pleaca de la start in acelasi timp. Fiecare are povestea lui si parcursul lui, iar proiectele ajunse la maturitate nu pot astepta dupa cele teoretic (si subiectiv) prioritare care sunt foarte departe de a fi realizate efectiv. Ar fi o gandire absolut paguboasa si genul asta de gandire ne-a facut ca pana acum nu prea mult timp sa avem in Romania 100 de km de autostrada si nicio perspectiva.

TibiV

Prima data cand sunt de acord cu tine - este si prima data cand iti sustii parerile cu argumente...

Dar in toata disputa asta intervine argumentul suprem: "Show me your money!"....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma

E foarte interesantă dezbaterea, dar mă tem că toate discuțiile de aici vor rămâne doar la nivel de idee. Mai multe surse din MTI confirmă că e groasă rău, dar rău rău cu banii pe proiecte. Supraviețuiesc de pe o zi pe alta, amână la plată constructorii și le dau cu țârâita în funcție de cât reușește Grindeanu să mai stoarcă din pușculița secătuită a lui Ciolacu. Asta în condițiile în care nu e în șantier Sibiu-Pitești 2 și 3, Sibiu - Făgăraș, A3 Bihor, A8 PNRR, A0 Nord 1, vreo câteva șantiere abia încep să tragă bani (A0 Nord 4, Lugoj - Deva 2, A7 Nurol). Și lista de proiecte licitate e până la cer, miliarde peste miliarde pe A7 de la Pașcani în sus, Arad - Oradea, Craiova - Tg. Jiu, Techirghiol, Focșani - Brăila, Timișoara - Moravița etc. Toate astea mănâncă de vreo 6-7 ori banii europeni disponibili. Și mai trebuie la anul strânsă cureaua bugetară. Absolut toate sursele sunt convinse că urmează o frână bruscă. Inclusiv pe proiecte aflate în execuție. Despre cele în licitație nici nu se pune problema să scape. Întrebarea e mai degrabă nu dacă, ci unde pe circuit va fi țeapa (anularea licitației, sau semnarea și amânarea ordinului de începere vreo 2-3 ani pe model Selina pe A3, sau întins termenele de proiectare și plătit cu țârâita pe modelul CFR, de o să ajungă să dureze totul 10 ani și să se lucreze cu 10 oameni pe tot șantierul).

GIV

nici nu e nevoie sa afli din surse de la mt ca nu sunt bani... pt proiecte. si lumea vrea proiecte in lucru x3 decat ne da ue

voicul

^Cumva anul asta e orgasm la deschideri si lucru.
Macar s-au mai inchis cateva santiere.
La anu mai scapam de cateva importante (A0S in mod special PISI5 si A7 pana la Focsani + DX12). E ceva ca logica de mers/cursivitate. Dar si dupa betia asta prin 2026 probabil o seceta (grea) ca mai acum 2 - 3 ani.

Revenind la A9 - sigur e si ea importanta si ar avea si trafic si ar ajuta, dar cum bani ... vorbim de ceva deschideri (partiale probabil) prin 2030.