Autostrada A9 Timișoara-Moravița

Started by valexandru, March 26, 2012, 01:36:09 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

shift2rail

@Konter : BiH si Kosovo nu sunt in NATO. Muntenegru este, de acord, dar e nice to have ptr sârbi, in timp ce la Srpska si Kosovo nu au renuntat cu adevarat niciodata.

 Ipoteza circula de mai multa vreme, ultima oara a fost vehiculata la forumul pe securitate Globsec la Praga. Pune-te in locul lui Putin, daca ai vrea sa obtii max de impact destabilizator in Europa cu minim de efort, unde ti-ai concentra eforturile?

hvm

#826
@Konter poate imi scapa mie ceva dar comparand aducerea autostrazii la granita serbiei prin banat tu spui ca Romania face aceeasi favoare Serbiei cum a facut Ungaria Romaniei cand a adus autostrada la granita noastra? Uiti cumva ca Serbia are deja mai multe conexiuni la nivel de A cu UE?

Poti explica pierderea Serbiei?
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Konter

@hvm era doar o paralela nu trebuie sa o interpretezi ad literam. Estul Serbiei o sa beneficieze mult de legatura asta, in special cand va avansa proiectul Via Carpatia. Deci da, e si in interesul lor. Nu e in top 3 pe lista priorităților, dar exista.

a.l.x

QuoteAm transmis astăzi spre validare la ANAP și documentația lotul 2 al autostrăzii #Timișoara -#Moravița!

Construcția celor 33,49 de km ai acestui lot, cuprins între #Jebel și #Moravița, va fi finanțată prin Programul Transport (#PT) 2021-2027 și va dura cel mult 48 de luni (12 luni proiectare și 36 de luni execuție).

Contractul prevede inclusiv construcția a 19 structuri printre care și un #pod (560 m) peste #CF124 #Timișoara - #Reșița și #DN58B.

Vor mai fi construite:

- două #Spații de #servicii,
- două #parcări de scurtă durată,
- un Centru de Intretinere si Coordonare (#CIC),
- 2 noduri rutiere (#Nod rutier DN58B #Voiteg și #Nod rutier #Moravița)

Atât spațiile de servicii cât și parcările vor fi dotate cu infrastructura necesară montării unor #stații pentru încărcarea autovehiculelor #electrice.

După validarea documentatiei de atribuire vom publica Anunțul de Participare la #licitație, în cadrul căruia vom stabili și data limită pentru depunerea ofertelor.

#CNAIR #autostrada #Banat #dezvoltare #CristianPistol

FB-Cristian Pistol

a.l.x

#829
QuoteAm stabilit data limită pentru contractul necesar construcției Lotului 1 (#RemeteaMare – #Jebel) al autostrăzii #Timișoara – #Moravița!
Antreprenorii pot depune #oferte până pe data de 11 noiembrie 2024 pentru #construcția acestui lot în lungime de 35,67 km.

Valoarea estimată a contractului este de 5,65 miliarde de lei (fără TVA), sumă care va fi asigurată prin Programul Transport (#PT), iar perioada maximă este de 48 de luni (12 luni proiectare și 36 de luni

FB-Cristian Pistol

Fabulos acest cost :shocking:


Bogdan TM

E o gluma sau se spala niste bani ? Vorbim de o autostrada la campie.
Cred ca Mapa a licitat mai putin pe lot 2 PiSi

RazesIesean

31.83 Mio Euro / Km. Acest cost intr-o tara normala este pentru lot de munte cu tunele.
Nu mai zic multe ca nu o sa fiu mustrat de Ionut.
~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

shift2rail

Daca as fi moldovean as interpreta aceasta licitatie ca pe o declaratie de razboi. Dar nu sunt.

26ld

^Nu cred ca e nevoie sa inflamezi spiritele pe aici, nu stiu ce castigi din postarea ta.

timisoreanul

Shift2rail, declaratie de razboi zici? Nu stiu de ce raspund la asemenea mesaje. Eu am numarat ca in acest moment sunt in executie vreo 350-400 de km de autostrazi si drumuri expres prin Moldova. Vorbim doar de executie, nu si de licitatii in derulare. Si mai vad ca judetele Timis si Arad au o contributie la PIB-ul Romaniei de vreo 7%. Si mai stiu ca mare parte din aceste drumuri se fac din banii nostri. Adica, ce sa vezi, si din banii produsi pe aici, prin vestul tarii. Eu sunt de acord cu ideea de solidaritate, dar nu si cu haiducia. Am mai zis si altadata, zona de vest s-a dezvoltat prin fonduri europene si investitii straine. De abia de ceva timp se vorbeste si de investitii serioase guvernamentale, a caror implemetare o asteptam cu interes.

GIV

problema nu era costul pe km? nicidecum zona geografica.

survola

Voi ați auzit că pe exercițiul financiar 2021-2027 avem absorbție zero (0) ?

GIV

#837

timisoreanul

Costurile rezulta dintr-un sf, nu le-a scos nimeni din burta. Probabil sunt legate de podurile si pasajele care se fac, de exproprieri, care aici vor costa destul de mult. Chiar in anuntul de azi se vorbeste de un pod peste Timis de 1,135 km. Eu nu sunt in masura sa imi dau cu parerea, pentru ca nici nu ma pricep si nici nu am citit sf-ul, dar ok, e un forum, deci putem discuta orice pana la urma si ne putem exprima toti opiniile. Oricum, cu siguranta in urma licitatiilor pretul va scadea semnificativ.
Pentru mine personal, ca vechi membru al forumului, ramane dezamagirea si gustul amar ca nu am vazut pentru niciun proiect de infrastructura atatea critici si obiectiuni ca pentru aceasta autostrada. Eu niciodata nu m-am exprimat in acest mod, chiar pentru proiecte care pe mine nu ma intereseaza absolut deloc. Daca tot suntem pe un forum pro infrastructura, ar trebui sa ne bucuram pentru fiecare km care se construieste.
Iar legat de costuri, stiu si eu ca exista problema deficitului, dar acest proiect nu pune nicio presiune pe buget in acest an, si eventual o presiune minima in anul urmator. Totusi, uite ca in acest an am fost capabili sa finantam vreo 800 de km de autostrazi si drumuri expres, fara sa se inchida vreun santier. Nu cred ca va mai exista vreun an cu atati km in construire, pentru ca multi vor fi finalizati in urmatorii 2 ani. Iar constructorii trebuie sa aiba in continuare de lucru, pentru ca reteaua de drumuri rapide in Romania e departe de a fi finalizata.   

miahi

#839
Ce legatura au expropierile cu costul pentru licitatia de constructie?

Costul este exorbitant pentru zona unde este proiectul.

Cred ca oricum aceast proiect este propaganda  electorala bagata pe repede inainte sa mai prinda niste voturi. La ce urmeaza din 2025 inainte sa speram ca vor mai fi bani macar pentru A1 si A0.