News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Autostrada A9 Timișoara-Moravița

Started by valexandru, March 26, 2012, 01:36:09 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

timisoreanul

Am zis ca ma retrag din discutie, dar vad ca voi continuati.
Tom_Sawyer, am inteles ca ai o mare nemultumire ca se face autostrada asta. Totusi, decidentii din Romania si UE au o alta opinie decat tine, din moment ce a fost stabilit ca fiind un proiect eligibil pentru finantare cu fonduri europene, s-au cheltuit o gramada de bani pentru SF, iar acum Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici. O sa continui cu chestia asta pana se va turna ultimul km de asfalt? Chiar nu poti sa treci peste?
TibiV, inteleg ca tu lucrezi la Ministerul Finantelor, sau oricum ai o foarte buna cunoastere a bugetului national si o proiectie pentru anii viitori. Sa inteleg ca daca nu se face A9 s-au rezolvat toate problemele, suntem bine cu banii? Si am salvat toate celelalte proiecte de autostrazi si drumuri expres din Romania?
Pasadia, dupa teoria ta autostrazile trebuie se faca doar in jurul oraselor mari. De exemplu, in cazul A1 se putea face Arad-Timisoara-Lugoj, iar apoi de la Lugoj la Deva sa ramana DN, sau cel mult un half-profile.
Danutzu-1069, asa e, exista o autostrada A1 care trece la vreo 20 de km de Timisoara. Si Bucurestiul are A1, A2, A3, A0, DNCB, vreo 4-5 stadioane modernizate, etc. Ce legatura are asta cu A9?


Mojito

Quote from: Xrailer on August 31, 2024, 04:07:25 PMDaca aici costa 30 mil/km la campie dar intrebarea mea este cat o sa coste Severin-Lugoj pe km avand in vedere ca sunt 25km de tunel? 100 mil euro per km? :o Care de departe va fi cel mai scump lot ever.
Si în Franța se sesizează parlamentul că autostrada A69 costa ceva pe la 9 milioane de Eu/km.ca este mult prea scump, că prețul normal este pe la 7.3 milioane....

shift2rail

^^ am urmarit live panel-ul cu Vucic de la Globsec 2024, pasiv-agresiv, confruntational, cineva mult mai puternic vorbeste prin el, intareste convingerea ca Serbia joaca la 2(+Rusia), daca nu 3 ( +Rusia si China) capete.

Nu ii vad vreodata in UE cu actualul leadership.

tom_sawyer

#813
Păi nici nu vor să intre din moment ce zice explicit că nu crede că se va întâmpla înainte de 2030. Dacă ar fi vrut, nu declara asta, chiar dacă știa că durează atât. E un fel de dictatură mascată, că în Ungaria sau Turcia, integrarea în UE ar deranja pe cei de la putere.

Au început negocierile în ian. 2014. România le-a început în 1999 și încheiat în 2004.


Deci până în 2030 e puțin probabil să aibă acces la fonduri pentru autostrada spre Vârșeț. Vor continua spre Zrenjanin, cu bani din împrumutul chinezesc contractat, și spre Golubaț (clisura Dunării), cu DEx. Ambele construite de aceeași firmă chineză (Shandong).

ovicor

@AndreiTM, post 805, esti "tanar" pe forum, poate tanar si ca varsta: trebuie sa fii precaut cu minunile, de regula nu tin mult!
@ timisoreanul, esti vechi pe forum, toti pe care ii combati sunt si ei vechi, ar trebui sa stii ca "nu vorbesc vorbe"!

TibiV

Se pare ca "vechimea" pe forum (si experienta, sau "expertiza" in domeniul financiar/bugetar) sunt absolut inutile atunci cand alt user isi doreste "la maxim(um)" un anumit proiect...

Ma voi supara si eu foarte tare cand cineva va protesta fata de proiectul Romaniei de a plasa prima colonie pe Marte. Sau de a crea o autostrada intre Saturn si Jupiter... (intre statiuni, ca intre planete s-ar putea sa nu aprobe UE fondurile necesare...  ;)  )
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

satanistu

Problema mare cu Serbia e Kosovo. UE nu mai vrea inca un Cipru. Ca sunt chinezi, ca sunt rusi, ca sunt americani, banii sunt buni oricum, dar totul pana la Kosovo, iar poporul sarb nu e dispus sa renunte la Kosovo.

Daca maine zice Vucic ca semneaza tratat pentru renuntarea pretentiilor teritoriale (pt Kosovo) iese revolutie la Belgrad.

Iar cu NATO povestea e in mare aceeasi, iar poporul nu e dispus sa treaca peste 99'. Dovada e cladirea Ministerului Apararii din centrul Belgradului.

tom_sawyer

#817
Eu sunt pentru integrarea cât mai rapidă a Serbiei în UE și cred că România ar trebui chiar să recunoască Kosovo pentru a pune presiune pe ei să iasă odată din cercul ăsta vicios.

Dar să crezi că îi ajuți ducând acum autostrada la Moravița e nu numai o gândire egoistă (Banatul nu-i vitregit de drumuri moderne, dimpotrivă), dar și greșită strategic.

Deci ei au 3 proiecte în partea de nord-est a Serbiei (2 le-am menționat și al 3-lea e "Zâmbetul Voivodinei" spre Jimbolia) și nici unul nu duce la Vârșeț/Moravița. Ba chiar au anulat licitația de SF. Păi ce, nu știau că noi avem SF spre finalizare?! Ministrul lor al transporturilor pur și simplu a mințit zicând că românii pregătesc și ei ceva în continuarea Zâmbetului (cu ungurii a nimerit-o, că aia chiar construiesc un nou pod la Mohacs și drum de legătură spre Sombor-Serbia). În timpul ăsta se întâlneau comisiile lui Grindeanu să discute conexiunea la Moravița.
Cum poți să nu vezi chestiile asta? Și acum președintele lor care zice că n-are chef să se grăbească spre UE?!


Trebuie să facă și ei un pas dacă chiar vor să se conecteze cu noi. Deocamdată au zis că nu vor să finanțeze jumătatea lor de punct de trecere a frontierei. Dacă nici asta nu vor/n-au bani, o să aibă de autostradă Panciova-Vârșeț? ???


PS: indiferent cum învârte acum vorbele Grindeanu și dă vina pe Cioloș, rămâne ce a spus în 2017:
,,Din păcate, partenerii sârbi, pentru că aici trebuie să fie de acord și Serbia și România, consideră și au considerat că nu este strategic acel proiect pentru sârbi, pentru Serbia. Și au renunțat la susținerea pentru proiectul respectiv. Nu din partea noastră, ci din partea Serbiei s-a renunțat", a anunțat premierul Grindeanu, aflat la Timișoara.
digi24.ro


LE: au început lucrările și la sud de Zrenjanin (pe 13 septembrie Vucici va vizita Zrenjanin).

Gio

Am calculat eu gresit, sunt 40 mil de Euro/ km pe aceasta autostrada? La campie? Ce se intampla cu preturile astea, chiar si pt o tara obisnuita sa umfle costurile pare deja sarit calu cu mult. Am vazut si la Techirghiol.. Comparativ PiSi lot 2 Mapa avea 28 mil/km si nici dupa actualizare nu cred ca are 40..

shift2rail

^^ nu e locul aici dar problema nu e (doar) Kosovo: in spatele cortinei, Serbia destabilizeaa atat Montenegro (prin partidul minoritatii sarbe, 1/4  din populatie. Vezi ultima rezolutie din parlament de condamnare a holocaustului croat de la Jasenovac, care va atrage veto-ul Croatiei ptr orice perspectiva europeana) cat si BiH (republica Srpska, de facto la un pas de secesiune).

Prin ambitiile nationaliste ale lui Vucic, Putin poate deschide oricand un al doilea front in Balkani.




a.l.x

QuoteAm început procedurile pentru construcția unei noi #autostrăzi: #Timișoara - #Moravița (72,93 km)!

Documentația pentru proiectarea și execuția primului tronson (#RemeteaMare - #Jebel), în lungime de 35,67 km a fost transmisă astăzi la #ANAP spre validare.

Următorul pas este publicarea Anunțului de participare la #licitație în cadrul căruia vom stabili și data limită pentru depunerea ofertelor.

Contractul, finanțat prin Programul Transport (#PT), stabilește o perioadă de maximum 48 de luni pentru construcția acestui prim tronson (12 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție).

Pe traseu se va construi un #pod (1.153 m) care va traversa râul #Timiș, dar și 4 #noduri rutiere:

- #RemeteaMare (#A1)
- #Albina (#DJ592)
- #VO #TimișoaraSud
- #Pădureni (#DN59)

Tronsonul 1 va subtraversa #DN6 și calea ferata #CF100 (#București – #Timișoara) și va traversa denivelat #CF127 (#Jebel - #Liebling) și #DJ693B.

Noul sector de autostradă va fi dotat cu:

- un Centru de Întreținere și Coordonare (#CIC),
- două #parcări de scurtă durată ( în fiecare se va asigura inclusiv infrastructura necesară amplasării a minimum 6 #stații de încărcare pentru autoturismele #electrice).

#CNAIR #investitii #Banat #dezvoltare #CristianPistol

FB-Cristian Pistol

a.l.x

Săptămâna viitoare se lansează și lotul 2 până la Moravița.

Konter

#822
@tom_sawyer autostrada asta e facuta din interesul Romaniei si al UE in primul rand, daca sarbii nu vor e pierderea lor. Ungaria de cat timp e cu autostrazile la granita Romaniei, chiar de pe vremea cand nici licitatii nu aveam gata?
Nici dictatura nu e, nu mai mult decat era Romania pana prin 2009 sa zicem.
Apoi, Romania nu recunoaște Kosovo dintr-un interes statal propriu si nu din prea mare considerație pentru sârbi. Si chiar de nu avea interesul respectiv tot nu ar fi fost moral sa o faca, dar sa lasam discutiile astea pentru alt topic.
@shift2rail Serbia stie perfect ce inseamna sa incepi razboaie contra NATO, ultimul lucru pe care l-ar face e s-o ia de la capat cu razboaiele iugoslave. Al doilea front in Balcani e o teza fantezista, nu stiu unde ai auzit-o.

FlorinR

QuoteTronsonul 1 va subtraversa #DN6 și calea ferata #CF100
Asta inseamna ca baga autostrada pe sub calea ferata?

elphax

#824
E ciudata asta, eu vazusem invers. Intre timp au disparut imaginile de pe facebook.
Astept sa ii vad cum "subtraverseaza". Fac tunel? intrerup linia CF ? In poza e subtraversare doar la DN6