News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Autostrada A9 Timișoara-Moravița

Started by valexandru, March 26, 2012, 01:36:09 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

voicul

Si care zici ca ar fi prioritazile sfidatoare?

Eu vad de ok organizarea de acum. Singura "inutila" dar bagata de gat de UE-NATO e A11. In rest ce sa nu facem, A0, A1, A7, A3 (da nu aia 4fun, ci aia care ar uni ce exista acum) sau A13?

ovicor

@voicul, vad ca citesti "pe sarite". Le-am mentionat mai sus!

TibiV

#797
Quote from: Dulghii on August 29, 2024, 01:35:39 PM... dar atâta timp cât există finanțări și proiecte, de ce să nu le facem, doar pentru că vecinii noști nu vor asta?

Probabil nu citesti toate topicurile.

Asta este marea problema: NU EXISTA FINANTARE, doar proiecte - iar multe dintre proiecte sunt doar carioci...

Daca ai fi citit, ai fi aflat ca pe rutier mergem pe supra-contractarea fondurilor europene de 300%.

Mai pe romaneste, UE ne da 100 de Euro, dar noi cerem finantare pentru lucrari de 300 de Euro - asta pentru eventualitatea in care 2/3 dintre lucrari se "impotmolesc" pe parcurs.

Dar daca nu se impotmolesc, UE nu ne va da cei 300 de Euro "supracontractati", ci doar cei 100 de Euro stabiliti initial.
Daca reusim sa facem toate proiectele, trebui sa platim NOI diferenta de 200 de Euro. De la bugetuyl de stat.

Ai idee in ce c***t este bugetul de stat, acum si in urmatorii (minimum) 5 ani?

Asa ca asta cu "exista finantare" arata nu prostie, ci o necunoastere crasa a realitatii...  :(

LE
La cele "pe asteptare" amintite de @ovicor se mai pot adauga...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

timisoreanul

Daca e asa o problema cu finantarea, de ce se face A8 montan?  Va avea niste costuri absolut faraonice si nu va avea cel mai mare trafic. Se pare ca doar A9 pune in dificultate bugetul. Toti ceilalti 800 de km in contructie plus alte cateva sute in licitatie sunt absolut justificati. Pana la urma nu decidem noi, eu ma retrag din aceasta discutie, sunt surprins ca si unii din Timisoara exprima asemenea opinii, dar probabil ca ei considera ca dau bine pe forum. As fi vrut sa vad indignare si pentru ca Timisoara in 2024 nu are inca centura, legatura cu autostrada, stadion, sala polivalenta, spital regional, etc. Stiu, se vor face, dar suntem in 2024, la 35 de ani de la Revolutia care a inceput aici si eu nu le vad nicaieri. In schimb, Timisoara e buna sa pompeze bani la buget, ca sa se faca autostrazile necesare in toate celelalte zone. Oricat de obiectiv as incerca sa fiu, vad doar rautate si subiectivism.

pasadia

Cred ca pot sa gasesc cateva mesaje scrise chiar de tine si adresate atunci cand ma exprimam contra A8 sau cand spuneam ca A8 montan ar trebui construit doar HP. Asta asa, ca sa nu ii acuzi pe altii de ipocrizie, sau ca "dau bine pe forum".

Da, e o mare prostie faptul ca TM nu are centura. Sau ca cea care se construieste e cu o singura banda pe sens. Dar totodata a construi ACUM (in urmatorii 5 ani adica) autostrada de la Sag spre sud e o prostie si mai mare. Cel putin la fel de mare cu constructia full profile intre Sovata si Pipirig. Si mai pot sa iti zic din astea.

timisoreanul

Pasadia, imi mentin parerea despre A8, pentru ca eu cred ca toate autostrazile trebuie facute in Romania. Sa facem un efort vreo 10 ani, cu tot ce se poate: fonduri europene, credite, bani de la buget si sa rezolvam problema asta, macar copiii nostri sa nu se mai confrunte cu ea. Dar daca tu zici ca o prostie un tronson dintr-o autostrada care impreuna cu DEx Arad-Oradea te va lega la nord cu Ungaria, Polonia si iar la sud cu reteaua bogata de autostrazi a Serbiei, eu nu mai comentez. Am fost de multe ori pe autostrada Budapesta-Nadlac. Incepi cu un trafic infernal in capitala vecinilor, iar pe masura ce te indepartezi traficul e tot mai lejer. De la Mako la Nadlac vei intalni doar cateva masini din Romania, de obicei. O sa ai senzatia ca mergi singur pe autostrada. Si totusi, ungurii nu au considerat ca o prostie sa construiasca Mako-Nadlac, chiar daca noi de abia de dezmorteam in domeniul asta. Nu mai spun ca pentru Timisoara va avea o importanta majora si trebuie sa existe o preocupare ca pe langa dezvoltarea Bucurestiului sa mai existe niste centre regionale puternice care sa duca inainte economia Romaniei. In fine, deja mi se pare ca ma repet, am tot scris pe aici, pana la urma nu decidem noi si nu se va face un referendum cu privire la ordinea de construire a autostrazilor. Pana la urma proiectul a fost sustinut de toate partidele politice importante, USR-ul a scos la licitatie SF-ul, PSD-ul si PNL-ul urmeaza sa scoata la licitatie proiectarea si executia. Ca suntem unii care avem alte pareri, conteaza mai putin.

TibiV

#801
Mai omule, nu intelegi ca nimeni de pe forum nu are nimic impotriva unei noi autostrazi, fie ea si la Timisoara ("vaduvita" de retele rutiere)?!...

Pur si simplu discutam despre bani. Si cand este vorba de bani, nu este ca in povesti/basme...

Bugetul Romaniei nu este pestera lui Ali-Baba. Si poti sa o freci cat vrei, ca nu apare Aladin sa rezolve problemele. Si nu merge cu "eforturi de 10 ani" - in cei 10 ani statul trebuie sa functioneze, si cu celelalte "anexe" - de la scoli la pompieri, de la spitale la armata...

Pur si simplu tara asta NU are bani SIMULTAN si pentru toate proiectele de infrastructura care ar fi necesare/utile.
Este atat de greu de inteles ca aceste autostrazi/drumuri expres/centuri se construiesc pe bani? Adica din fonduri care nu sunt nelimitate. Ba din contra, daca mai dam cateva mariri de pensii...

Sunteti fenomenali astia care considerati "atac la persoana" faptul ca cineva spune ca autostrada X din zona voastra nu este "critica", si ca cei care propun amanarea proiectului respectiv sunt "dusmanii poporului".

Uite, iti propun eu o varianta: nu mai facem PiSi2 sau PiSi3 (sau A8 montan, sau ce vrei tu din proiectele "pe teava"), si in schimb facem A9, care este "incendiar de urgenta".

Nu stiu ce meserie ai, dar daca veniturile tale iti permit sa iti cumperi si un pent-house, si un Ferrari, si sa iti faci fiecare concediu in Chamonix, nu pot decat sa te felicit.

Statul roman nu isi permite asa ceva...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Gio

^Voicu Care "A11"? Aia 2km de langa Arad? Cred ca re referi la Dex16, deci pana la urma "Dex" sau "A" sunt doar usoare variatii ale drumului de viteza, fara sa mai despicam atata firu in 4 :D . Si de care A3 f4fun nu e nevoie? Cumva de aia cea mai circulata? 

pasadia

#803
Iar de la Oradea pana-n Polonia mai dai peste cateva DN-uri caci nici slovacii si nici polonezii nu s-au grabit sa construiasca partile lor. Nu zic, le vor construi, dupa ce fac altele care sunt mai prioritare pentru fiecare in parte.
Dar oricum, apreciez faptul ca recunosti ca prin partile astea de Europa atat densitatea redusa a populatiei cat si lipsa unui tranzit real, semnificativ (caci nu avem vecini care sa il genereze) fac ca traficul de lung parcurs sa fie NESEMNIFICATIV. Si tocmai din cauza asta (plus dorinta aia, de a creste centrele urbane) ar trebui SA PRIORITIZEZI bucatile de autostrada care folosesc evitarii / ocolirii aglomeratiilor urbane si deservirii traficului de scurt si mediu parcurs.

Dupa cum spuneam, apreciez faptul ca si tu identifici corect datele de input. Cum poti insa ca, dupa ce le analizezi, sa ajungi la concluzia ca e nevoie de autostrada intre Jebel si Moravita... asta ma depaseste.



Eu am mai spus, si imi mentin parerea - traseul tocmai aprobat pentru A9 e o prostie. Ar fi trebuit sa fie gandita spre Zrenjanin. Ar fi trebuit sa ne punem acum problema doar in a construi bucata Remetea Mare - Utvin (ma rog, undeva intre Utvin si Sag), la pachet cu centura aia de vest a Timisoarei care ar trebui sa fi avut capatul sudic prin aceeasi parte (iar capatul nordic in A1, acel drum de legatura A1-DN69). Asa rezolvi inelul de trafic pentru Timisoara, iar bucata spre Zrenjanin o construiai cand se apucau si sarbii (probabil dupa ce acestia vor lega Zranjanin atat de Belgrad cat si de Novi Sad).

Alternativ, daca statul roman insista cu legatura spre sud, spre Vrset, atunci traseul ar fi trebuit sa fie mult mai estic. Probabil cu vreo 20-30 de km mai la est, undeva in axa Izvin - Gataia - Jamu Mare, astfel incat sa slujeasca si traficului de medie distanta dinspre Resita / Borsa / Oravita / Moldova Noua. Nu de alta dar pentru cei care vin din sau merg spre aceste zone, aparitia A9 nu va aduce un beneficiu real caci traseul urmeaza aproape fidel actualul traseu al DN59.

Practic statul roman, prin proiectantii si decidentii sai, au ales o a treia solutie. Cea mai proasta!

danutzu_1069

@timisoreanul, doar o vorba sa-ti mai spun: ...timisoara nu are legatura cu autostrada?? Oare nodurile Giarmata si Izvin ce deservesc?
A, scuze, nu trece autostrada prin oras, da, da, da...

AndreiTM

Terminati cu prostiile, orice km in plus de autostrada e bine venit. Daca in urmatorii 5-10 ani vom avea 1.000km+ de autostrada in plus fata de ce avem astazi(chiar daca pentru diferenta de bani pe care o primit de la UE va trebui sa ne imprumutam), inseamna ca vom avea o tara dezvoltata. Sincer pentru mine ca se intampla sa se lucreze (astazi) pe aproape 800km de autostrada concomitent este o MINUNE!

naivu

#806
În viziunea mea, A9 era un proiect de câmpie (relativ) mai ieftin, care să fie strecurat lot cu lot incepand dinspre Timișoara printre proiectele mai importante dar mai scumpe. Ori am surpriza să văd un preț/km de peste 30milioane EUR, similar cu PiSi2 sau 3, (la fel cum m-a surprins și prețul de la Alternativa Techirghiol sau de la cele 3 loturi Arad-Oradea), iar proiectul împins înainte cu 2 loturi din 3 (probabil pt lotul 3 se speră la o finanțare prin vreun program transfrontalier, altfel îl băga și pe el).

Xrailer

#807
Daca aici costa 30 mil/km la campie dar intrebarea mea este cat o sa coste Severin-Lugoj pe km avand in vedere ca sunt 25km de tunel? 100 mil euro per km? :o Care de departe va fi cel mai scump lot ever.

tom_sawyer

Președintele Serbiei, Aleksandar Vucic, a declarat sâmbătă că țara sa este puțin probabil să intre în Uniunea Europeană în 2028, dată la care alte țări din Balcanii de Vest speră să adere la bloc, relatează Reuters.

,,Nu cred că vom face parte din Uniunea Europeană în 2028", a declarat Vucic în cadrul conferinței de securitate Globsec de la Praga. ,,Nu se va întâmpla (aderarea la UE), nu-mi mint poporul".

,,Și cred că, dacă unii dintre noi ar putea deveni membri ai UE, nu se poate întâmpla înainte de 2030, dar aceasta este doar evaluarea mea", a adăugat el. ,,Ce s-ar putea întâmpla între timp, nimeni nu știe".

Vorbind sâmbătă la același panel Globsec, președintele muntenegrean Jakov Milatovic a declarat că țara sa, care este deja membră a NATO, speră să adere la UE până în 2028.

hotnews.ro

GAC

chiar daca acest proiect este impins de la spate si sare randul de asteptare, primul tronson cu centura de vest a timisoarei nu este o idee rea, macar sa fie facute exproprierile acum, ca daca apare vreun cartier rezidential, o sa fie  si mai scump. toate orasele mari trebuie sa aiba o centura de tip inel, preferabil 2+2.
tronsoanele catre granita sarbeasca sunt discutabile, dar orice-ar fi, in 2030, dupa ce vom avea gata A1, A7 si in faza avansata A3 A13 si A8, tot trebuie sa ne apucam si de loturile catre sarbi.