News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Autostrada A9 Timișoara-Moravița

Started by valexandru, March 26, 2012, 01:36:09 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

miahi

#780
^^ Fals. Legatura principala intre Valahia si Transilvania a fost pana in perioada pre-moderna prin Rucar - Bran .

timisoreanul

Totusi, cata revolta, cata dezaprobare! Se construieste o noua autostrada in Romania. Suntem pe un forum de infrastructura. Cata jale, ce nenorocire! Costa mult? Vad ca 160 de km de pe A8 costa 6,4 miliarde de euro. Mi se pare o rautate din parte unora de pe aici. Plus ideea ca nu ma intereseaza pe mine, asa ca de ce sa se faca. E o autostrada pe coridor european. In plus, Timisul a fost mult prea mult timp neindreptatit, desi era al doilea contributor la buget. Doar luna viitoare va avea o centura DN, cate localitati au de o gramada de timp centuri? O sa vedeti ca va fi o autostrada cat se poate de utila si va avea si trafic suficient cat sa o justifice.

tom_sawyer

#782
Dar nu-i rândul ei acum. Mai poate aștepta. Vei avea autostrăzi spre est, vest și nord, inel complet de centură, drum de legătură la autostradă. Cale ferată la aeroport.

voicul

^Cei din Brasov ce sa zica cand vad cat de nedreptatita e Timisoara cu A langa ea de vreo 10 ani.

Puteti sa spuneti orice, daca nu gasiti niste sute de milioane de euro sa le virati la CNAIR in cont, special pentru proiectul asta sansele ca in urmatorii 5 ani sa se faca ceva ... cam 0.
Aaa poate o pregatire mica gen SF - o licitatie pe 2 - 3 ani ... hmm, poate.

In rest: nu sunt bani, nu sunt resurse umane si nici prioritar nu e proiectul asta.

Dar am mai zis ceva de genul asta si acum vreo 6 luni (ce s-a intamplat de atunci?) si deci e ok, mai zic si peste vreo 6 luni cam la fel.

Xrailer

Sunt perfect de acord cu @tom_sawyer alte proiecte sunt prioritate cum ar fi A6 care din 2010 trebuia sa se apuce de el.

timisoreanul

De acord, Brasovul, Iasiul au fost si mai neindreptatite (in cazul Brasovului poate e si din cauza reliefului). A6 era mai justificata, de acord. Si acum ce facem? Nu mai construim alte autostrazi pana facem Comarnic-Brasov? A6 e de abia la stadiul de SF, o sa dureze cativa ani doar chestia asta. Poate ca nu e nici randul A8 montan si trebuia sa facem cu prioritate tot ce aveam de facut pe un relief mai prietenos. A9 va avea un trafic substantial generat doar de Timisoara. De la Targu-Mures la Targu Neamt va fi un trafic mai important? Ce mari orase traverseaza? Sovata, Gheorghieni? Despre ce discutam? Dar eu nu spun ca nu se justifica A8. Insa cei interesati de aceasta autostrada decreteaza ca toate celelalte sunt just for fun. Pentru nicio alta autostrada nu am vazut pe forum atatea reactii negative. Mi se pare mult prea mult. Si observ ca aceleasi persoane care urmaresc cu sufletul la gura ce se intampla pe A8 sunt si cele care se revolta pe aici. Vorbim de fonduri europene, asadar prioritare sunt culoarele europene, indiferent ca ne convine sau nu sau ne intereseaza sau nu.

Adrian.TM

#786
De acord, autostrada aceasta nu era neapărat necesară AZI.
Însa, am călătorit relativ recent pe DN59 spre Moravița (Într-o zi de Vineri seara), și trebuie să vă spun că venea trafic consistent din sensul opus (Care s-a mai calmat, într-adevăr, după intersecția de la Voiteg).

De asemenea, nu sunt de acord că traficul e generat doar de Timișoara, cel puțin pe timp de vară. Pe drumul Vârșet-Biserica Albă (Bela Crkva), din Serbia (ruta clasică între Moravița și urcarea pe autostradă din Serbia), am văzut mașini inclusiv cu numere de SJ, CJ, MS, MM (Și clasicele TM, AR, CS care sunt aproape de graniță).Am văzut tot mai mulți din județele din Ardeal care aleg varianta prin Serbia (și NMK, spre Grecia), în detrimentul variantei prin Bulgaria, datorită legăturii mai facile prin A3-A10-A1, având apoi o distanță de aprox. 190 km fără autostradă de la  Remetea Mare pănă în Smederevo, Serbia.

P.S. Fiți siguri că atunci când vom intra în Schengen, sigur se vor găsi "Gastarbeiteri" din Turcia (sau alte țări balcanice) care vor evita o așteptare de 4-5-6 ore la Horgoš-Röszke, și vor ocoli prin România (A9-A1).Granița de la Moravița este rareori aglomerată (Mai des văd cozi de tiruri, care de la intrarea în RO, se întind până pe teritoriul sârbesc).

elphax

Sper ca au gandit cu antentie cand au facut un lot mic separat doar pentru Moravita-PTF . Si sa il liciteze mai tarziu dupa ce se apuca si sarbii de drum acolo la ei. Altfel riscam sa avem un PTF muzeu, pentru ca sarbii se tot razgandesc in privinta legaturii Belgrad-Varset

Vlad94

Sunt mai puțin de 2km de la frontieră până la drumul național. Sigur pot să liciteze așa ceva.

Archi

Sunt din Timisoara si circul frecvent prin zona. cateva observatii de-a lungul timpului.
- traficul de tranzit este sezonier, 2 luni jumate vara este ruta spre Grecia pentru vestul Romaniei (TM, AR, BH, CJ, AB, CS, SM, MM, SJ, HD) iar 2 luni iarna, predominant in weekend este ruta spre statiunea de Ski Kopaonik din Serbia, populara intre Timisoreni. Restul de 7 luni pe an bate vantul la PTF. In octombrie / noiembrie in timpul saptamanii rareori am avut mai mult de 3 masini in fata (si cu toate astea tot am stat 20-30 de minute). Vara e evident altceva.
- DN 59 este foarte aglomerat in zona metropolitana si aglomerat cam pana la Jebel. Dupa Jebel daca resetezi computer-ul de bord vei vedea ca obtii medie de 100 - 110 km/h mai departe pana la granita.

Este intradevar o autostrada care mai poate astepta, singurul tronson care ar merita facut acuma este Remetea Mare - Jebel, care asigura tranzitul modern, la nivelul secolului in care ne aflam, in locul centurii Timisoara Sud care e la standard de secolul XX, cu intersectii la nivel si multe probleme de proiectare. Timisoara Sud se va umple repede de trafic metropolitan iar primul lot ar avea un impact real.

Din punctul asta de vedere mi se pare ca e gresit lasand proiectul fara nod cu DJ693B Jebel - Liebling, ceva de genul



Daca s-ar putea ocoli Remetea Mare, Timisoara, Sag si Jebel pe A9 am obtine deja 90% din beneficiul acestei autostrazi la jumatate de cost. Restul putem sa-l facem simultan cu partea Sarbeasca, cand va fi.

P3trut

Eu locuiesc in Brasov. Mai mult ma intereseaza A13, ca localnic, legatura completa pe autostrada intre Sibiu, Brasov si macar pana la poalele Carpatilor spre Bacau (partea de munte e dificil si scumpa de construit, pana acolo e aproape campie, totusi).

Asta cu Brasov - Ploiesti e mai mult pentru bucuresteni si turisti, dpmdv. Mai degraba s-ar focusa cei de la CFR sa puna trenuri seara si noaptea pe directia Bucuresti - Brasov si atunci chiar n-ai mai avea asa mare nevoie de masina.

Sunt momentan proiecte mai importante de terminat. A0, A1, A7, A3+A8, pentru a avea conectivitate rutiera de mare viteza la nivel national.

Mai degraba e scoasa cu iz electoral autostrada spre Timisoara. Ca na, MT care e si vice-PM e de acolo. Sa nu zica localnicii ca nu face si pt ai lui ceva.

Dulghii

Sunt multe țări care sunt vecine cu țări mai sărace, astfel că de exemplu vedem autostrăzi în câmp în Polonia sau alte țări de acest gen, este un fenomen destul de întâlnit cel puțin aici între tranziția V-E a Europei. Nu înseamnă că dacă sârbii nu fac autostradă și noi putem face să nu facem. Cred că orice proiect este binevenit și pe viitor orice drum de viteză ne va ajuta. Da, dpdv financiar, poate este un cost în plus pentru țara noastră, dar atâta timp cât există finanțări și proiecte, de ce să nu le facem, doar pentru că vecinii noști nu vor asta? Nu cred că este cazul, atunci nu mai facem nici A8 cu podul la Ungheni spre Rep. Moldova că nici ăia nu au autostradă cu noi. Vor fi multe autostrăzi care nu au continuitate, dar dacă noi le facem până la graniță, este responsabilitatea celorlalte state să le continue, dacă nu, oricum vor fi circulate de toți șoferii la intrarea în țară.

ovicor

@Dulghii, de mult timp se spune pe forum ca s-a depasit capacitatea financiara a statului, de gestionare a CNAIR+CNIR, cat si de asigurare de utilaje si materiale de constructii, de forta de munca. Deci trebuie prioritizare. Fara suparare, A9 ar fi de acceptat doar tronsonul din preajma Timisoarei. Pe asteptare Focsani/Buzau - Braila, Bacau - P.Neamt, Filiasi - Tg. Jiu!

Mojito

da voi de ce va certati, oricum nu va intreaba nimeni  care autostrada se va face prima,  care a doua  si care a noua.

ovicor

E drept, dar prioritizarile sunt sfidatoare, multe pe criteriu politic si clientelar!