Autostrada A9 Timișoara-Moravița

Started by valexandru, March 26, 2012, 01:36:09 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

Finanțare prin CEF militar nu s-a obținut. Nu știu dacă CNAIR a mai depus aplicație pentru finanțare CEF, nu a apărut public nimic, dar în lista de proiecte aprobate azi nu se regăsești:

https://cinea.ec.europa.eu/document/download/ce7b409a-595c-48ce-92ed-3e71b4ef971e_en?filename=List%20of%20selected%20projects_FINAL.pdf
https://cinea.ec.europa.eu/news-events/news/eu-invests-record-eu7-billion-sustainable-safe-and-smart-transport-infrastructure-2024-07-17_en


Nici pe A7 nu s-a obținut nimic.

mircea

@EugenRo în 2100, după ce s-au construit multe alte rute mai presante, sigur că putem opta și pentru așa ceva ( cu mici amendamente, gen drumul de legătură DX-DN6 între Biled și Șandra șters că merge paralel cu DJ693).

Până atunci, s-ar putea face ceva mai rapid și eficient cu bani mult mai puțini și fazat.

1. VO prin nordul Săcălazului aproape paralel cu linia de CF, de la nodul cu Centura TM V până la stația CF Beregsău, 2+2 sau chiar și 2+1 pe o anumită zonă mai spre Beregsău.
2. Upgrade de 2+1 la DN59A de la Stația CF Beregsău până la Cărpiniș.
3. Și după Cărpiniș până la Vama Jimbolia, cu un pasaj peste CF și o VO prin SE orașului.
4. VO Cărpiniș.

Evident că astea toate cu intersecții denivelate normale, nu faraonice cu 3 km de bretele/intersecție.

timisoreanul

Astea sunt asa niste supozitii pe care le faceti. Sa asteptam niste comunicari oficiale, totusi. Sunt unii pe forum care au impresia in "lupta pentru finantare" nu se va face A8 montan din cauza A9 sau altor drumuri for fun dupa parerea lor, cum este centura Techirighiol. Adevarul e ca A9 are un cost infim prin comparatie cu A8 montan. Cat priveste lupta pentru finantare, daca si acum fondurile europene sunt la 40%, inseamna ca in mare parte le facem din banii nostri (sau mai precis imprumutati si din alte surse), mai ales ca si acei 40% trebuie sa ii avansam. Asa e si normal, ca Romania sa ajunga la capacitatea sa isi finanteze si singura infrastructura, fie ca strange  bani la pusculita, fie ca poate sa atraga imprumuturi la dobanzi avanajoase. De fapt, mereu au existat bani, raportat la bugetul anual, aceste proiecte nu sunt asa faraonice, insa pur si simplu pana acum cativa ani nu a existat vointa politica sa se faca, nici institutii capabile sa le deruleze si nici constructori seriosi sa le realizeze. Sa ne amintim ca in primul exercitiu financiar am absorbit cam 50% din finantarile europene pe infrastructura mare, asadar am avut bani si nu am fost capabili sa ii cheltuim. Nu ma astept ca si peste 10 ani sa avem to 800-900 de km in constructie, dar cateva sute pana vom ajunge la cei 3000 de km necesari, tot trebuie sa fie si sper ca se va continua in acest ritm.
Revenind la A9, finantarea prin CEF Militar privea ultimii km pana la granita. Despre sarbi, daca vor primi fonduri europene preaderare sau postaderare, asa cum a fost si la noi, nu vor putea sa le foloseasca discretionar, ci pe culoarele europene. Sarbii au o anumita dezorientare, eu asa am impresia. Ei inca au ramas cu resentimente dupa acele bombardamente NATO. Nu vreau sa fiu off topic, dar daca ati fost prin Belgrad dupa razboi, ati fi fost impresionati de acele cladiri distruse prin centru. Sigur, interventia NATO era justificata de crimele lui Milosevic asupra civililor, dar pentru oamenii pasnici din Belgrad care nu aveau nicio treaba cu ce se intampla acolo, a ramas trauma (asa cum si ucrainienii vreo doua generatii nu ii vor ierta pe rusi pentru oamenii ucisi si pentru distrugerile provocate). Dar Serbia nu prea are o alta varianta, din punct de vedere geografic, economic tot catre UE se vor indrepta, oricat se codesc ei. Mai ales ca Slovenia, Croatia desprinse din fost Iugoslavie, o duc foarte bine. Si procesul de aderare va continua, din cate stiu si Macedonia de Nord e o candidata.Ce alta varianta au, China sau Rusia? Sa fim seriosi.
Ca sa revin on topic si sa concluzionez, eu sunt gata sa pun pariu ca daca noi facem autostrada/drumul expres pana la Moravita, in cel mult 2 ani se vor apuca si sarbii de partea lor. Sa nu uitam ca si ungurii, care aveau cativa ani in plus de UE fata de noi, au construit tot ce s-a putut pe fonduri europene, fara a condtiona sa facem noi ceva, care eram atunci intr-o amorteala absoluta.
Si inca o data, eu nu sunt absurd. Firesc era ca inainte de A9 sa se faca A3 Bucuresti-Brasov sau A6 Lugoj-Calafat. Dar fiecare proiect are povestea lui si drumul lui, iar daca A9 cu SF aproape gata a ajuns la maturitate, ar fi o mare prostie sa nu se faca.

tom_sawyer

#753
Grindeanu (min. 5:45 și 23:40):
-la sfârșitul lunii iulie se finalizează SF-ul
-în august se aprobă indicatorii tehnico-economici
-în septembrie se scot la licitație 2 loturi din 3; al 3-lea este cel cu punctul de frontieră (valoare 0,5 mld €) care este lăsat "pentru viitor".


Feri

#754
Astăzi, 22.08 2024, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ:

Hotărârea Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții ,,Autostrada Timișoara-Moravița", județul Timiș

Principalii indicatori tehnico-economici ai obiectivului de investiții au fost aprobați cu Avizul Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe nr.54 din 21.08.2024 și sunt următorii: lungimea traseului: 72,93 km, lățimea platformei: 26,00 m.

Valoarea totală a investiţiei (inclusiv T.V.A.) 14.590.138 mii lei, din care C+M (inclusiv T.V.A.) 12.325.833 mii lei.

Durata de execuție a obiectivului de investiții: 48 luni.

Finanțarea obiectivului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile - Programul Transport (P.T.) 2021-2027 și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, precum și din alte surse legal constituite, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.

MT

tom_sawyer

#755
Așa, pe blat? Fără niciun anunț ca s-a aprobat în CTE CNAIR/MT/interministerial? Direct HG de 2 miliarde euro.

Modest domn' Grindeanu.

Documentaţia tehnico-economică elaborată a fost supusă spre analiză şi a fost avizată de către:
- C.T.E.- C.N.A.I.R. S.A. cu avizul nr. 5677 din 08.08.2024;
- C.T.E.-Ministerul Transporturilor și Infrastructurii cu avizul nr. 134/143 din 09.08.2024;
- Consiliul Interministerial de Avizare Lucrări Publice cu avizul nr. 54/21.08.2024



Lungimea totala a traseului este de 72,930 km, fiind structurat in 3 tronsoane:
- tronsonul 1 intre km 0+000 – km 35+670;
- tronsonul 2 intre km 35+670 – km 69+160;
- tronsonul 3 intre km 69+160 – km 72+930.

Tronson 1
Punctul de început considerat este actualul nod de pe A1 de la Remetea Mare, nod care asigura legătura dintre A1 si DN 6, după care se îndreaptă spre sud cu subtraversarea DN6 și supra traversarea căii ferate CF900 București - Timișoara, printre localitățile Remetea Mare și estul localității Bucovăț (între localitățile Bucovăț și Bazoșu Nou). Autostrada ocolește localitățile Albina și Urseni la limita PUZ-urilor aprobate, în paralel cu Lunca Timișului și cu afectarea ROSCI 0109 Lunca Timișului pe o lungime de circa 2.3 km în partea vestică a localității  Urseni.
În zona de la sud de Giroc, la intersecția dintre strada Trandafirilor i varianta de ocolire Timișoara Sud este amplasat un nod rutier. Din acest nod rutier se va realiza o legătură de circa 2 km pentru conectarea variantei de ocolire la autostrada Timișoara – Moravița.
Autostrada traversează râul Timiș si ROSPA0128 Lunca Timișului după care are direcție sud printre localitățile Jebel si Iosif, traversează CF920 Jebel - Liebling și DJ693B.
La intersecția autostrăzii cu DJ 693B se va amenaja descărcarea provizorie a tronsonului 1 printr-o bretea bidirecționala racordata la DJ 693B printr-un sens giratoriu.

Tronson 2
La circa 600m sud față de DJ 693B are punctul de început tronsonul 2. Racordarea provizorie la drumul județean se va realiza printr-o bretea bidirecțională racordată la DJ 693B printr-un sens giratoriu. În continuare traseul autostrăzii traversează râul Voiteg/Vana Mare și Valea Tofani. Traseul continuă pe direcția sud traversând zone deluroase cu terenuri agricole brăzdate de cursuri de apa,  se intersectează cu DJ592B la vest de localitatea Folea apoi cu CF922 Reșița - Timișoara și DN58B. Trece pe la est de stația de epurare a localității Voiteg și societatea Agro Nevada, ajunge la estul localității Opatița, după care coboară spre sud prin estul localității Denta la aproximativ 130 m de zona construita continuă spre sud prin vestul loc Breștea la 200 m de zona construită/ intravilan. În continuare traseul merge spre sud traversează râul Abrudeanca și continuă tot spre sud aproape paralel cu DN59 si CF922 ocolind pe la est localitatea Breștea în dreptul căreia intersectează DJ 588A, apoi se îndreaptă spre  localitatea Stamora Germana.
În continuare traseul merge spre sud printre localitățile Dejan la nord est, iar la nordul localității Moravița este punctul de final al tronsonului 2.
Data fiind configurația nodului rutier Moravița (bretele de ambele părți ale autostrăzii cu sensuri giratorii pe DN 57) descărcarea se va realiza prin intermediul bretelelor nodului rutier de pe partea dreapta a autostrăzii.
Pentru situația în care execuția tronsonului 3 va fi întârziata este prevăzut un drum temporar în lungime de circa 2 km care va asigura legătura dintre nodul rutier Moravița si DN 59 în scopul utilizării actualului punct de trecere a frontierei.

Tronson 3
Punctul de început considerat este zona viitorului nod rutier amplasat în zona drumului național 57, în partea de nord-est a localității Moravița, bretele nodului rutier Moravița de pe partea stânga a autostrăzii fiind incluse în acest tronson.
Autostrada traversează DN 57 cu pasaj pe autostradă, se îndreaptă spre sud și traversează râurile Moravița și Boruga după care se va amplasa punctul de trecere a frontierei.

Traseul în plan al autostrăzii prezintă elemente geometrice corespunzătoare vitezei de proiectare de 140 km/h – conform cu prevederile Normativului PD162-2002 privind proiectarea autostrăzilor extraurbane, cu excepția primei curbe adiacente nodului rutier de la intersecția cu A1 care este proiectată pentru viteza de 100 km/h și ultimelor 2 curbe din zona punctului de trecere a frontierei proiectate pentru viteze de 100, respectiv 80km/h.


Mai multe detalii, structuri, noduri etc. în Nota de fundamentare

gruia88

Maine se aprobă indicatorii , susține domnu ministru la România Tv.

tom_sawyer

#757
Cum așa? Poate vreau să fac o observație la HG-ul pus în dezbatere publică, că termenul e până pe 28. :lol:
Propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ supus procedurii de transparenţă decizională se pot depune, prin una din următoarele modalități, până la data de 28.08.2024:

Grabă mare, grabă mare:

INFORMAŢIE DE PRESĂ privind proiectele de acte normative incluse pe agenda ședinței Guvernului României din 28 august 2024

4.    PROIECT DE HOTĂRÂRE DE GUVERN pentru aprobarea indicatorilor tehnico - economici aferenţi obiectivului de investiţii ,,Autostrada Timişoara - Moraviţa", judeţul Timiş

gov.ro

RazesIesean

Chiar nu inteleg ce e cu graba asta la acest proiect.
Cum se aproba la unii 2 MLD Euro din pix de parca sunt banii de acasa a lui OUG13.
~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

dr4qul4

Grindeanu e parlamentar de Timis, nascut in Caransebes. Putina zarva pe A6 si A9 + Centura Timisoara ii asigura realegerea si un loc confortabil in partid/guvern.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

voicul

Simplu.

In rest am mai vazut bugete alocate si contracte sigure semnate ... sa zicem pe A3 si uite si rezultatul dupa 20+ de ani.


oneway

#762
^Daca isi proclama independenta terenul ala din interiorul nodului cu A1 unde scrie "inceput proiect" se mai creeaza un nou stat  :o
A0S3 - Aprilie/Mai 2025

reed

Proiectantii de la noi mananca ciuperci halucinogene cand deseneaza noduri rutiere , altfel nu imi explic ridicolul si marimea lor

tom_sawyer

#764
Sper că mai există cineva cu capul pe umeri prin minister/CNAIR și să liciteze doar lotul 1 și să vedem ce fac sârbii: vin și ei spre Vârșeț sau își văd de trebă spre Zrenjanin. Dacă continuă cu A6 și abandonează A9, se poate continua cu Jebel-Foeni și iese o conexiune mult mai avantajoasă, atât spre Croația cât și spre Grecia.


S-a studiat și semi-profil, și DEx, dar nu ni se spune la ce concluzie s-a ajuns și cum:






apmtm.anpm.ro