Autostrada A9 Timișoara-Moravița

Started by valexandru, March 26, 2012, 01:36:09 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

#690
Quote from: a.l.x_s on September 26, 2023, 12:21:58 PM
Quote,,Proiectare si executie Autostrada Timisoara – Moravita- Sector granita"

 COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Solicitant, a elaborat și  depus, in data de 20.09.2023 Aplicatia de Finanțare pentru proiectul ,,Proiectare si executie Autostrada Timisoara – Moravita- Sector granita" in vederea obtinerii unui grant alocat prin prin CEF-T-202-MILMOB —LUCRARI  (CEF 2 Transport – Adaptarea retelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila- aparare; Pachetul Mobilitate Militara). CEF 2 - Pachetul de mobilitate militară promovează acțiuni care contribuie la adaptarea infrastructurii de transport pentru a permite deplasarea trupelor și echipamentelor militare.

Obiectivul general al proiectului este : construirea unei noi infrastructuri de transport amplasate pe rețeaua TEN-T din România, precum și a conexiunii transfrontaliere dintre România și Serbia, pentru a asigura un trafic rutier fluid și o stare tehnică corespunzătoare, în conformitate cu cu reglementarile in vigoare.

 Obiectivul specific al proiectului este: construirea unei autostrăzi cu 2x2 benzi de circulatie, conform prezentului formular de cerere, parte a Rețelei Centrale TEN-T, pentru utilizarea dublă a infrastructurii de transport, în scopul îmbunătățirii atât a mobilității civile, cât și a celor militare.
Lungimea totală a autostrăzii este de 2,1 km. Proiectul mai include 3 poduri, 1 nod rutier, 1 centru de intretinere si 1 punct de frontiera cu o suprafata de 29 de hectare.

Implementarea proiectului va conduce la îmbunătățirea condițiilor de trafic, la reducerea costurilor de exploatare a vehiculelor, precum și la o reducere semnificativă a timpului de călătorie.

Valoarea totală a proiectului este de 266.582.203,00 Euro din care contributia Uniunii Europene este de 133.291.101,50 Euro .


Nr. Proiect: 101157746.
Durata proiectului: 36 de luni.

CNAIR

Nu s-a obținut finanțarea; ar fi fost și absurd de altfel, ce mobilitate militară să ai cu Serbia?!

https://transport.ec.europa.eu/news-events/news/commission-supports-military-mobility-projects-eu807-million-2024-01-24_en?prefLang=ro

https://cinea.ec.europa.eu/news-events/news/military-mobility-european-union-supports-strategic-investments-dual-use-transport-infrastructure-2024-01-24_en

https://cinea.ec.europa.eu/system/files/2024-01/List%20of%20selected%20proposals_FINAL.pdf


Ar mai putea încerca pe fonduri CEF normale, termenul de depunere a aplicatiei este 30.01.2014:
https://transport.ec.europa.eu/news-events/news/sustainable-transport-eu7-billion-available-key-infrastructure-projects-under-connecting-europe-2023-09-26_en?prefLang=ro

Cuneo

Grindeanu asteptat la Belgrad. Autostrada Timisoara – Moravita se va face cu bani europeni, ca parte a coridorului care va lega Marea Baltica de Salonic

TIMISOARA. Noi vesti despre mult asteptata Autostrada Timisoara – Moravita care sa ne lege in viitor de capitala Serbiei, Belgrad. Aflat la Timisoara, vineri, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a anuntat ca intarziatul Studiu de Fezabilitate va fi gata in aceasta primavara.

,,Autorizatia de mediu si pasii pentru aceasta sunt aproape finalizati, studiile geo sunt in proportie de 99 la suta finalizate, se asteapta rezultatele de laborator. Eu zic ca in aceasta primavara se termina Studiul de Fezabilitate, urmand sa scoatem la licitatie. E un alt punct la care tin foarte mult,,, a spus Sorin Grindeanu.

Ministrul Transporturilor a precizat ca omologul sau sarb l-a invitat la Belgrad.

,,Am avut dialog cu Aleksandar Vukic (presedintele Serbiei, n.r.), cat si cu alti reprezentanti. Intre timp, am primit o scrisoare de la omologul meu sarb sa fac o vizita la Belgrad si o sa o facem, dar noi continuam proiectul. Nu exista semne de intrebare sa nu mergem inspre Moravita. Mi-as dori ca cei de la Belgrad sa considere si pentru Serbia o prioritate. Noi mergem pe drumul pe care l-am anuntat, fara niciun fel de problema.

Mai mult, am acceptat sa facem acel punct comun de trecere a frontierei, pe cheltuiala noastra, Am fost cat se poate de constructivi in toate aceste abordari, astfel incat un proiect important pentru noi, dar nu doar pentru noi, pentru legarea nordului Europei de Sudul Europei", a mai spus ministrul Transporturilor.

Sorin Grindeanu a precizat ca autostrada Timisoara – Moravita ar putea fi construita cu fonduri europene, fiind parte din cel mai scurt traseu al culoarului paneuropean Gdansk – Salonic.

A fost deja depusa cererea de finantare prin Programul CEF Mobilitate Militara, program prin care Comisia Europeana finanteaza proiecte interne precum reabilitarea unor poduri pe Drumurile Nationale care trec pe langa baze militare, precum și proiecte transfrontaliere. Este vorba de peste 260 de milioane de euro, din care 133 de milioane fonduri europene.

,,Saptamana viitoare probabil CNAIR va lansa in licitatie autostrada Arad-Oradea. legatura nord-sud se face Gdansk pana la Salonic la Marea Egee se face Gdansk – Varsovia- Cracovia – Kosice (Slovacia) – Debrecen (Ungaria) – Oradea – Arad- Timisoara – Moravita – Belgrad – Salonic. Asta e cel mai scurt drum. Saptamana viitoare, va repet, se lanseaza in licitatie Arad-Oradea care trebuie sa se continue in sud cu Timisoara- Moravita"

Toate aceste lucrari se fac cu bani europeni. Nu vorbim de bani chinezi. Lucrarile la Ministerul Transporturilor se fac cu bani europeni si pe criterii ce tin de UE, care sunt date de trafic. Timisoara- Moravita este un proiect eligibil din punct de vedere al criteriilor Uniunii Europene", a explicat ministrul Transporturilor.

Va reamintim, conform documentatiei pentru viitoarea Autostrada care sa lege Timisoara de Belgrad, realizata de firma Egis, traseul va avea mai multe noduri rutiere care vor asigura urcarile si iesirile de pe soseaua de mare viteza, respectiv conexiunea cu A1 de la Remetea Mare, Albina, Timisoara Sud (cu viitoarea Centura), Padureni, Voiteg si Moravita.
Totodata, in SF se regaseste salba de pasaje pentru traversare/subtraversare in punctele de intalnire cu drumuri nationale, judetene ori comunale.
Studiul prevede o multime de elemente tehnice privind teritoriul prin care va trece viitoarea Autostrada Timisoara – Moravita, ariile protejate, suprapunerea pe zone cu suprafete de padure, amplasarea dotarilor propuse, respectiv parcari de scurta durata si spatii de servicii, centre de intretinere si coordonare.

SF-ul pentru Autostrada Timisoara – Moravita, care ar urma sa realizeze conexiunea cu Serbia si sa fie legata de soseaua de mare viteza Belgrad – Vatin, conform unui memorandum semnat acum doua veri la Timisoara de ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Sorin Grindeanu, si Tomislav Momirovic, ministrul Constructiilor, Transporturilor si Infrastructurii din Serbia, a fost majorat cu peste 16%, de la 8.727.474 lei fara TVA la 10.155.287 lei fara TVA, adica, la final va costa aproape 2 milioane si jumatate de euro cu TVA. Diferenta a fost luata din rezerva prevazuta in contractul de finantare cu bani europeni.

Demersul a fost justificat prin cele trei crize care au dus la instabilitatea din piata constructiilor: criza economica post – Covid, criza energiei si criza cauzata de conflictul militar din Ucraina, potrivit informatiilor din SEAP.

Termenul pentru finalizarea SF, care era initial 4 mai 2022, a fost prelungit de mai multe ori, ultima oara pana in toamna lui 2024.

Noua autostrada va avea 73 de kilometri.

Accesul in Serbia se va face printr-un punct de trecere a frontierei nou, ce se va afla la aproximativ 1,55 km fata de actuala vama de la Moravita.



https://www.opiniatimisoarei.ro/grindeanu-asteptat-la-belgrad


JohnDoe

Daca se pastreaza traseul care e in poza de mai sus, centura la care trage USB acum va deveni un bulevard pentru Timisoara ;)
A6 - Craiova -Severin -  Lugoj si extinderea Severin catre Calafat

horyatm


nohablaespanol

Observ din ultimele declaratii ca usor usor Grindeanu incearca sa induca ideea ca Via Carpatica trece pe la Moravita & Belgrad, nu pe la Vidin & Sofia.

Doar in capul si in sperantele lui ar finanta UE mai degraba o ruta prin Serbia si Macedonia de Nord in detrimentul unei rute exclusiv prin tari UE.

gruia88

Bulgarii deja lucreaza Vidin - Montana , Montana-Vrata Planificata , Vrata- Botevgrad (A2) e in lucru .

Cand o sa fie astea gata , fara o mica parte din A3 in zona defileului Kresna o sa fie Drum de mare viteza pana la Salonic .

timisoreanul

Pai daca ma uit pe harta vad ca Gdansk – Varsovia- Cracovia – Kosice (Slovacia) – Debrecen (Ungaria) – Oradea cam este autostrada aproape peste tot, iar de la Belgrad pana la intrare in Grecia este autostrada. De asemenea, de la Salonic este autostrada pana in Turcia. Asa ca sectoarele lipsa ar fi cele de la noi, Oradea-Arad si Timisoara-Moravita, plus bucatica Moravita-Belgrad. Si ce sa vezi, Oradea-Arad tocmai s-a scos la licitatie, iar Timisoara-Moravita are studiul de fezabilitate avansat, toate pe fonduri europene. Cat despre finantarile UE, Serbia si Macedonia sunt state candidate la UE si in aceasta calitate vor primi fonduri de preaderare. Am impresia ca autostrada din Macedonia catre Grecia s-a facut tocmai cu fonduri europene. Sarbii nici nu prea au ce autostrazi sa mai isi faca, avand legaturi pe autostrada cu Ungaria, Croatia-Slovenia-Italia, Macedonia-Grecia. Asa ca o legatura cu Romania e logica. Ruta de mai sus este clar mai scurta decat cea prin Bulgaria.

alin2pas

Legătura spre Turcia se mai poate realiza și prin Serbia - Bulgaria, prin Niș - Sofia, unde se lucrază. Din păcate, deși bulgarii lucrază la legătura Botevgrad - Montana - Vidin, la noi se mișcă mult prea greu cu DTS - Lugoj și deloc pe Calafat - DTS. Dacă vor intra sârbii în UE nu va mai interesa pe nimeni din UE finanțarea Lugoj - Calafat. Atât doar că poziția pro-rusă a Serbiei și diferendele cu Kosovo nu le permit să intre în UE în viitorul apropiat.

voicul

Si ce o sa faca cu banii? Le dau foc?
Una nu exclude pe alta. E ca si cum ai zice ca daca ai A10 de ce sa mai faci A11 ca e la o aruncatura de bat si in plus M5 e gata de multi ani si deci ce trebuie A11?

Daca sunt bani o sa se faca si A6 si se gaseste in Romania un "partener serios", indiferent daca Serbia e in UE sau nu.

a.l.x

La ce bani să dea foc , că nu mai sunt  :lol:.
Am prieteni care fac zilnic naveta Deta-Timișoara și nu i-am auzit să se plângă de trafic. Prioritizarea A9 vs A6 vine doar din partea lui Grindeanu,au mai remarcat și alții cum repetă de fiecare dată cum că Via Carpathia trece pe la Moravița pentru că este drumul cel mai scurt,pe când acest coridor trece pe la DTS-Calafat.

Konter

Pentru elaborarea studiului de fezabilitate aferent Autostrăzii Timișoara – Moravița, reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere susțin că proiectantul nu a avut o mobilizare corespunzătoare. (fisa proiect- atasata la finalul stirii)
În consecință, autoritatea contractantă a emis un certificat negativ antreprenorului, asocierea Search Corporation SRL – Egis România SA.
Astfel, reprezentanții CNAIR susțin că au survenit întârzieri în derularea contractului ca urmare a mobilizării slabe a prestatorului în ceea ce privește realizarea investigațiilor geotehnice.
Beneficiarul a emis ordinul de mobilizare a tuturor utilajelor / echipamentelor de foraj în data de 21 martie 2023. Prestatorul nu a mobilizat toate categoriile de utilaje / echipamente, în termenul menționat în cadrul Ordinului de mobilizare, respectiv 26 martie 2023.
În conformitate cu Graficul de activități Gantt asumat de către Prestator, perioada de realizare a Studiului Geotehnic (investigații geotehnice) a fost de 8 luni.
De la data demarării investigațiilor geotehnice (14 iunie 2022) a fost înregistrată o perioadă de aproximativ 19 luni, timp în care investigațiile geotehnice au fost realizate în procent de aproximativ 99% (fără gropi de împrumut).
Data de predare trebuia să fie 7 februarie 2024, conform Ordin Administrativ nr 18.
Contractul de servicii ar urma să fie finalizat la 7 octombrie 2024, conform act adițional nr 12.

https://arenaconstruct.ro/autostrada-timisoara-moravita-mobilizare-slaba-pentru-elaborarea-sf/

Quest

,,In cadrul sedintei Comitetutului de analiza tehnica din data 07.03.2024 Agentia pentru Protectia Mediului Timis a luat decizia de emitere a Acordului de Mediu, pentru proiectul "AUTOSTRADA TIMISOARA " (faza studiu de fezabilitate) propus a fi amplasat in extravilan/intravilan UAT Remetea Mare, Recas, Bucovat, Mosnita Noua, Giroc, Sacosu Turcesc, Padureni, Liebling, Jebel, Voiteg, Birda, Deta, Denta, Moravita, domeniul public si/sau privat al UAT si in proprietatea privata a persoanelor fizice si/sau juridice, judetul Timis."

https://www.opiniatimisoarei.ro/autostrada-timisoara-moravita-care-ne-va-lega-de-belgrad-are-acord-de-mediu-va-avea-73-km-si-va-trece-prin-14-localitati/07/03/2024

Articolul are si poze zoomabile ale nodurilor de pe traseu:
Nod Remetea Mare -> A1, DN6
Nod Timisoara -> Centura Sud
Nod Albina -> DJ592 Buzias
Nod Padureni -> DN59 Sag
Nod Voiteg -> DN58B Resita
Nod Moravita -> DN57 Oravita
Common sense will get you far !

tom_sawyer

#702
min. 4:00 (și 6:50) "drum expres Timișoara-Moravița".
Nu cred că e o scăpare (a fost și o pauză de gândire înainte) pentru că s-a bătut cu cărămida în piept că transformă DEx în A)
https://www.facebook.com/grindeanusorin/videos/927129222292001/?locale=ro_RO

min. 41:50 și 44:35

febr. 2022, min. 21:30

voicul

Normal!
Am mai zis si probabil o sa mai repet: din vorbe le face pe toate. Chiar se sacrifica sa deschida trasee si prin alte tari!

In afara de unul care a zis ca nu ne trebuie A si NU le-a facut (om serios), in rest cam toti au dat 3000 de km de drumuri moderne de acum vreo 15 - 20 de ani. Avem 1100 aproape, deci ...

A9 e la coada ca importanta, cam peste A4 si ... mai e ceva?

IonutP

Agentia pentru Protectia Mediului Timis a emis, în 28 martie 2024, Acordul de Mediu pentru proiectul Autostrada Timișoara – Moravița.
🛣� Traseul propus al autostrăzii A9 va trece prin extravilanul/intravilanul UAT Remetea Mare, Recaș, Bucovăț, Moșnița Nouă, Giroc, Sacoșu Turcesc, Pădureni, Liebling, Jebel, Voiteg, Birda, Deta, Denta, Moravița.

𝐃𝐚𝐭𝐞 𝐭𝐞𝐡𝐧𝐢𝐜𝐞 𝐝𝐞𝐬𝐩𝐫𝐞 𝐀𝟗:
🔵 Lungimea traseului este de 73 km, viteza de proiectare care va fi asigurată fiind de 140 km/h;
🔵 Legătura între rețeaua rutieră existentă și autostradă va fi realizată prin 6 noduri rutiere: A1 Remetea Mare (asigură conexiunea cu DN 6), DJ 592 Albina, VO Timișoara Sud, DN 59 Pădureni, DN 58B Voiteg, DN 57 Moravița;
🔵 Lucrări de artă – viaducte, poduri peste râuri, canale sau văi, pasaje peste autostrada A1, peste drumuri naționale, județene, comunale sau peste cale ferată: 46;
🔵 Podețe prevăzute pe autostradă și pe noduri rutiere: 193;
🔵 Dotări: 2 centre de întreținere și coordonare (CIC), 2 parcări de scurtă durată stânga-dreapta, 1 spațiu de servicii stânga-dreapta, 1 punct de trecere a frontierei, la Moravița;
🔵 Panouri fonoabsorbante, pentru reducerea nivelului de zgomot generat de lucrările de construcție și de traficul rutier: 18 zone.

Autostrada #A9 este inclusă în Planul Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2020- 2030.

Link