Autostrada A9 Timișoara-Moravița

Started by valexandru, March 26, 2012, 01:36:09 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

elphax

Eu credeam ca ne luam in continuare VW. Si unde se gasesc bani luam Tesla ca sa bifam casutele cu ecologia ...
Hai ca mai putem gasi comparatii simpatice.
Pana la urma, chiar daca incet si prost, se fac drumurile si in zona respectiva, mai ales ca Grindeanu mai pune din cand in cand presiune. Sa nu uitam ca e din zona Caras, deci il intereseaza zona spre sud (A9 si A6) mai mult decat pe altii.

a.l.x

Quote from: elphax on January 12, 2024, 08:58:05 AMmai ales ca Grindeanu mai pune din cand in cand presiune. Sa nu uitam ca e din zona Caras, deci il intereseaza zona spre sud (A9 si A6) mai mult decat pe altii.
Asta e gluma sezonului.

Gio

#677
Quote from: timisoreanul on January 11, 2024, 09:38:36 PMEvident, proiectele Timisoarei trebuie mereu lasate in sertar
Am fost pe DN spre Belgrad, trafic subtire, nu stiu daca aceasta autostrada e mare prioritate. Pe urma A9 nu e neaparat proiectul Timisoarei, inseamna de fapt conectarea A1 si a retelei de autostrazi romanesti cu Serbia si balcanii de vest. Pana la urma Timisoara este langa A1 care face un ocol pe la Lugoj si ca sa treaca pe langa Timisoara. Timisorenii se urca pe A1 si ajung pe autostrada la Budapesta, Viena, Italia etc, sau merg 1h pana la Belgrad si de acolo din nou autostrazi, in timpul asta restul tarii mai greu, Moldova ce sa mai zica? Brasovu ce sa mai zica, Oltenia ce sa mai zica? Dar noi Bucurestiu ce sa mai zicem, capitala da tara UE si nu suntem conectati pe autostrada de UE. Deci exact de A9 si drumul timisorenilor mai rapid cu juma de h spre Grecia sau Italia imi pasa mie.. In primul rand prioritatile la autostrazi sunt date de trafic iar strict dupa valorile de trafic A9 nici nu se justifica. Ok, strategic are logica, dar nu in fata altor proiecte.

Adrian.TM

#678
^
1h pana la Belgrad? Ma faceti sa rad...  :|

,,Deci exact de A9 si drumul timisorenilor mai rapid cu juma de h spre Grecia sau Italia imi pasa mie.. "

Iarasi ajungem la discutii de tipul Bucuresti vs. provincie... Mie sa-mi pese atunci de ce se intampla in Capitala, daca aplicam logica asta?

P.S. (Off) Exact de asta am evidat să mai insist pe forum cu subiecte de genul Podului de la Cenad (după ce moderatorii de pe Facebook culmea, tot pe forum m-au trimis să scriu, chiar de 2 ori), pentru că persoane ce nu locuiesc în zona de Vest, mai precis, Județul Timiș, în cazul ăsta, nu pot să înțeleagă dimensiunea/importanța pe care o poate avea un proiect pentru regiunea asta.Și se ajunge la discuții de genul.

P.S.S
Mai mult, A9 nu este o autostradă care îmi scurtează mie drumul spre Grecia, ci le ușurează viața și transportatorilor (E plin de camioane cu numere sârbești prin sudul Timișoarei, camioane care merg spre A1).

mircea

Sunt timișorean, deci argumentul ăsta cu "cine nu-i din zonă <<ceva-ceva>>" cade din start. Întocmai pentru că sunt din zonă înțeleg un pic mai bine falsul panaceu "autostradă până la Belgrad". Nu se justifică A9 în clipa de față. Sunt alte zone cu trafic muuuuuult mai mare care cer A. Iași-Târgu Frumos, Brașov-Sibiu, Oradea-Dej, Oradea-Arad, până și Reghin-Târgu Mureș se circulă bară la bară, plin de camioane cu numere românești (dacă ăsta e un criteriu).
De la Deta (chiar Voiteg) la Moravița e la fel de ( dacă nu chiar mai) pustiu ca de la Cărpiniș la Jimbolia... Dacă e să se facă o A în zonă, la câmpie, aia trebuie să fie mai întâi A6 până pe la Slatina-Timiș.

Adrian.TM

#680
del

Vlad94

Încerc pe cât pot să nu fiu off-topic. @timisoreanul, cum să zici că în Timișoara nu se prioritizează investiții când ai:
-Centură nord dublată de autostradă (finalizate amândouă)
-Centură sud (în lucru) ce se va dubla cu A9
-Drum expres A1-DN69 (relicitare)
-Centură de vest în regim 2x2 (proiect, urmează licitare)
-Calea ferată Arad-Caransebeș (urmează să înceapă lucrul)
-Cale ferată spre aeroport (SF gata, urmează licitație)
-Calea ferată Timișoara-Voiteg-Reșița/Stamora Moravița (SF prost dar gata)
Dacă se fac toate astea și se vor face, regiunea va avea de câștigat.
SF-ul pentru A9 nu mă mulțumește personal, în special spaghetăreala din zona Remetea, ceea ce denotă un proiect scump, deci nu e un mărunțiș.
Mi se pare că în zona Timișoarei, în loc să gândim proiecte bune pe plan local, ne mulțumim cu proiecte mediocre, apoi ne plângem că nu ne ajută cum trebuie și se vin cu soluții mai scumpe și greu de făcut (stați să vedeți când va fi gata centura Vest că va trebui extinsă la patru benzi și bucata dintre Freidorf și DN59 :D ).
Ceea ce vreau să zic este că nu este musai ca A9 să fie autostradă, un DX este mai mult decât suficient, nu toată trebuie să fie full-profile din prima și de asemenea, nu trebuie făcută toată de odată.
P.S. Sunt timișorean născut și crescut aici, care locuiește în oraș și care a fost la București doar de vreo trei ori de când mă știu.

tom_sawyer

#682
Am mai postat că momentan prioritățile sârbilor sunt altele, dar reiau:



La începutul ediției din această săptămână a emisiunii rutiere, există informații că în Serbia au început lucrările la construcția autostrăzii Belgrad-Zrenjanin-Novi Sad, construcția unui drum de mare viteză numit zâmbetul Voivodinei din Backi breg pe granița cu Ungaria până la Srpska Crnje la granița cu România și construcția ocolirii nordice în jurul Kragujevac.

Belgrad-Zrenjanin-Novi Sad - construcția cuprinde tronsoane de la Belgrad la Zrenjanin cu lungimea de 67 km și de la Zrenjanin la Novi Sad cu lungimea de 37 km, precum și construirea unui drum paralel necomercial cu lungimea de aprox. 25 km pe distanța Novi Sad-Zrenjanin.

Au început lucrările și la construcția unui drum de mare viteză numit zămbetul Voivodinei. Acest drum cu o lungime de 186 km nu va lega doar cele două puncte de trecere a frontierei a tărilor învecinate, dar va conecta și orașele Sombor Vrbas Kulu Srbobran Novi Stari. Drumul de mare viteză Becej-Kikinda este proiectat pentru o viteza de 100 km pe ora. Pe acest drum se construiesc 12 intersecții de buclă și 13 sensuri giratorii de suprafață.

(google translate)

timisoreanul

Vlad 94, din tot ce ai insirat tu toate sunt la stadiul de proiecte, multe doar pe hartie, cum este si A9. Singurele realizate sunt bucatica de centura nord si A1, care stim bine ca trece la distanta mare de Timisoara si care cu efortul CJ va avea de anul asta o legatura cu orasul ceva mai decenta. Cum este posibil ca la 34 de ani de la revolutie, Timisoara sa nu aiba inca o amarata de centura 1+1? In fine, nu vreau sa deviez de la subiect si incerc sa ma abtin de la comentarii. Dar nu inteleg de ce sunt atatia de pe forum care isi exprima opinia ca aceasta autostrada nu se justifica, ceea ce este complet fals, nu ma puteti convinge de contrariu si nu cred ca sunt subiectiv cand spun asta. Surprinderea mea este si mai mare cand unii care spun ca sunt de pe aici isi exprima acelasi punct de vedere. Nu cred ca m-ati vazut pe mine sa spun ca un singur km de autostrada din zone unde poate voi ajunge de cateva ori in viata mea sau niciodata sa spun ca nu ar trebui realizat. Sunt pe un forum de infrastructura, iar unii fac parte dintr-o asociatie PRO infrastructura, iar nu CONTRA. Ca sa ne intelegem, Ungaria are 1900 de km de autostrazi, desi are o suprafata mult mai mica. Deci Romania are nevoie de vreo 3000 de km, daca vrem sa ne simtim ca intr-o tara din vest. Iar daca vorbim de prioritizare, pe langa trafic (unde ma repet ca A9 va sta mult mai bine decat foarte multe alte autostrazi de la noi) niste criterii cat se poate obiective sunt si legaturile de cu retelele europene de autostrazi, dar si relieful, firesc fiind ca sa se faca mai intai ce se construieste mai usor si mai repede. Vom trai si vom vedea ce se va intampla.

GAC

A9 ramamne un subiect dificil, dar in acelasi timp, din perspectiva geo-strategica, A9 dubleaza o centura aflata in faza avansata de constructie (intr-o anumita masura, poate ajuta traficul sa ocoleasca toata zona urbana si peri-urbana a Timisoarei si sa faciliteze racordarea la A1) ca ulterior, dupa Giroc sa traverseze o arie cu o densitate a populatiei din ce in ce mai scazuta pe masura ce ne apropiem de granita cu Serbia. Cu parere de rau, dar drumul catre vest nu trece prin Serbia. Din pacate sarbii par cam rusofili, mai ales ca ei nu au parte de cenzura si nici de propaganda, deci inclinatia lor pare mai degraba autentica. In aceste conditii, pana ce nu-si vor insusi valorile vest-europene si pana nu vor deveni stat membru UE, nu cred ca trebuie sa facem o prioritate din A9.
In acelasi timp, atunci cand vom intra in Schengen pe rutier, ma astept ca traficul pe relatia Lugoj - Drobeta T.S. sa creasca semnificativ, chiar de-a doua zi si tare mi-e ca nevoia de A6 va deveni presanta, intrucat ma astept ca transportatorii internationali sa prefere sa se riste cu traficul de pe Lugoj-Drobeta decat sa iasa din Schengen prin Ungaria, sa treaca in Serbia si pe urma iar sa intre in Schengen prin Bulgaria. asteptarea la 2 vami exterioare ale UE/Schengen se poate dovedi un proces de durata, demn de evitat. Din pacate A9 nu poate substitui A6. Camioanele ce fac legatura intre Europa Centrala si Balcani pot sa intre in Serbia direct din Ungaria, si direct pe autostrada. Chit ca am avea A9 gata astazi, tot este mai convenabil sa intri in Serbia pe la Horgos, decat sa mai treci si prin Romania (ca tot la 2 vami externe UE te incolonezi).
In ceea ce-i priveste pe romanii din Transilvania si Banat care ar putea opta sa mearga in concedii in Grecia via Serbia, intrarea in Schegen ii va aduce cel mai probabil tot via Lugoj-DTS, mai ales ca bulgarii vor sa conecteze Vidinul cu un drum expres de restul retelei lor de autostrazi. De ce sa faci 2 vami externe UE si sa mai si dai la taxa de autostrada in Serbia cand poti merge fara aceste griji? Nu in ultimul rand, ca sa iesi din UE cu copii ai nevoie de documente notariale, asa ca mai bine nu-ti bati capul si mergi in Grecia fara sa iesi din Schengen. Ar fi culmea, ca dupa ce intram in Schengen rutier, noi tot sa vrem nervi in vami si formalitati.
In acest moment, singurul motiv de a incepe A9 tine de pretul exproprierilor. Mai bine expropriem acum decat peste cativa ani cand pretul pamantului va creste, mai ales in proximitatea Timisoarei, care se pare ca se dezvolta.
Totusi, cred ca etalonul aur trebuie sa fie un studiu de trafic efectuat pe centura Timisoarei (cea in constructie) si simultan pe Logoj-DTS, inainte precum si dupa intrarea in Schegen rutier. Eu cred ca impactul Schengen va fi masiv. Abia ulterior studiului putem vedea adevarul.

Adrian.TM

Ce îmi doresc eu personal este ca A9 să nu fie eliminat de pe lista proiectelor. ATÂT. Că se face drum expres, că se face autostradă, până la urmă, eu sunt mai curios de un drum rapid pe partea sârbească, unde ai n localități, iar ai lor nu se joacă cu radarele.Deci trebuie să stai cu ochii pe vitezometru ca pe butelie, să nu depășești vreo limită, ceea ce pe autostradă este mult mai ușor de făcut, fiind un drum constant.

Legat de partea cu concediile celor din Ardeal/Banat, aș dori să dau câteva exemple de țări cu popularitate crescută, în afara Greciei:
 Croația, pentru care ruta cea mai rapidă și scurtă, cu cei mai mulți km de autostradă încă este prin Serbia, folosind autostrada Belgrad-Zagreb, drum care se va scurta și mai mult odată cu inaugurarea rutei Novi Sad-Ruma, adicăm nu se va mai coborî până la Belgrad (Celor ce vor menționa aspectul vamă, vă dau dreptate, vama SRB-HR de pe Autostrada A3 se poate aglomera extraordinar de mult câteodată)
Muntenegru, țară în care ajungi oricum prin Serbia, cu construirea A9, peste 70% din drum va fi doar pe autostrada.
Inclusiv Albania este o deestinație către care turiștii din regiunea de vest ajung tot prin Serbia.

În schimb, vă dau dreptate legat de partea cu intrarea în Schengen, dar, ca timișorean, voi continua să prefer drumul prin SRB și NMK, până ce se construiește A6-le nostru, de care e mare nevoie.

Bachus01

@Adrian.TM , pe scurt propunerea ta pentru a prioritiza A9 sunt cateva localitati si drumul facut in concediu o data pe an ? Mare schimb comercial cu Serbia nu cred ca avem , si nu este nici singura ruta . Adica noi murim , stam cu orele pe n drumuri din tara si urcam in prioritate A9? Te invit la o plimbare pe Fagaras - Brasov, Iasi - Roman ,  Drobeta - Lugoj , Gura Humorului - Vatra DOrnei , Targu Secuiesc - Brasov , Bucuresti- Brasov . E de noaptea mintii propunerea ta de a prioritiza drumul facut o data pe an in concediu cand sunt drumuri unde mergem bara la bara zi de zi noapte de noapte.

Nu sunt contra sa avem o retea rutiera , dar hai totusi sa vedem prioritatile 

Adrian.TM

#687
@Bachus01 Ati inteles ideea gresita.
Mai multe mesaje anterioare mentionau doar Grecia, Grecia, Grecia, cand sunt si alte locuri unde poti ajunge pe autostrada A9 (Întâmplarea face ca aceste destinații să fie în principal, de vară, dar și granița cu Serbia este ca o roată a norocului: Sunt zile în care ești singur cu polițiștii de frontieră, iar în alte zile, mai rar întâlnite, se stă cu orele).
Nu am propus sa se faca autostrada de ,,facut concedii", ci sa nu se elimine acest proiect, cum s-a mai intamplat prin 2017, cand Grindeanu a zis ca sarbii n-ar mai fi interesați.

Multumesc, cunosc destul de bine drumul Drobeta-Lugoj, si din prisma asta nu cred ca se va duce nimeni prea curand pe acolo spre Grecia, pornind din vestul tarii, când ai pericolul să stai blocat ore-n șir la Armeniș, că iarăși s-a răsturnat un tir (Dupa cum am si spus, ,,A6-le de care e mare nevoie).

A mai menționat cineva acest aspect: Sunt drumuri pe care poate ca nu vom circula niciodata in viata noastra, dar asta nu inseamna ca nu ar trebui facute.

Archi

#688
Observ ca in timp ce majoritatea mesajelor de aici aduc argumente pertinente, n-am vazut pe nimeni sa evidentieze cateva lucruri:
- Traficul la vama este predictibil si cunoscut, iar in afara de cateva weekend-uri pe an vara (Grecia) si cateva weekend-uri pe an iarna (Kopaonik) rare ori ai mai mult de cateva masini in fata la coada, incomparabil cu ori ce vama RO-HU (la numarul de masini, la timpul de asteptare din pacate stai mult mai mult)
- Traficul periurban in Timisoara exista si este mare. Centura actuala 1+1 si centura sud care se construieste tot 1+1 va ajunge in limite in timp relativ scurt, odata cu reconfigurarea rutelor de access din comunele dormitor spre Timisoara (folosind centura). Fiind aproape de oras va exista mult trafic local pe centura si se vor simti orele de varf.
- Primul segment din A9 (Remetea - Jebel) ar avea exact acest rol, sa separe traficul de tranzit de traficul periurban. In plus acest segment poate functiona si ca si distribuitor de trafic spre alte intrari in oras.
- DN59 este foarte aglomerat intre Timisoara si Sag, aglomerat intre sag si Jebel si liber mai departe spre Moravita. Merg des ]n Serbia iar adevarul e ca viteza medie pentru un autoturism intre Jebel si Moravita este 110km/h lejer. Satele (Voiteni, Denta, Moravita) sunt foarte putine si scurte, drumul este drept si bun.

Mi se pare destul de clar ca in situatia actuala Remetea - Jebel are un beneficiu mult mai mare fata de Jebel - Moravita. Real se pierde foarte mult timp in Serbia limita de viteza este de 80km/h in afara localitatilor, in plus traversezi Vrset, Pancevo, Cuvin etc.

In acest caz umila mea parere zice ca lotul romanesc dinspre granita ar trebui planificat sa fie gata simultan cu partea Sarbeasca* (care btw nu pare sa fie o prioritate pentru Sarbi), altfel nu aduce real beneficii. Lotul Remetea - Jebel ar trebui facut acuma, aduce beneficii multiple rapid.

* Exceptie PTF. In contextul Schengen ajuta sa avem un punct de trecre al frontierei nou si modern, asa ca acesta ar trebui facut cat de repede.

JohnDoe

#689
Ma intristeaza schimbul de replici aici despre A9.
Sa nu uitam ca in momentul asta PNRR nu mai are bani, PT e cu finantare mare din partea MS si doar MP de la Regio mai baga ceva bani dar nu atat cat putem cheltui. Da, greaua mostenire, etc. Trebuie sa ne jucam cartile pe care le avem in maina acum.

A9 e importanta dar nu este critica. Da, am ajuns sa spun ca o autostrada in Romania nu este critica, Deprimant.
Deci trebuie sa ramana in mintea viitorului ministru al transporturilor, care daca suntem norocosi, va veni din membrii forumului.
A6 - Craiova -Severin -  Lugoj si extinderea Severin catre Calafat