Autostrada A9 Timișoara-Moravița

Started by valexandru, March 26, 2012, 01:36:09 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Feri

QuoteCOMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE (CNAIR) S.A anunță publicul interesat asupra depunerii Raportului privind Impactul asupra Mediului și a Studiului de Evaluare Adecvată pentru proiectul "AUTOSTRADA TIMIȘOARA-MORAVIȚA – inclusiv rețele de utilități", propus a fi amplasat în extravilan/intravilan UAT Remetea Mare, Recaș, Bucovăț, Moșnița Nouă, Sacoșu Turcesc, Pădureni, Liebling, Jebel, Voiteg, Birda, Deta, Denta, Moravița, domeniul public și/sau privat al UAT și în proprietatea privată a persoanelor fizice și/sau juridice, județul Timiș.
Sursa

Și linkul cu documentația de mediu actualizată

elphax

ce mai povesteste Grindeanu :
"O greșeală pe care Guvernul României a făcut-o în 2016. În 2016 a fost un accident, prim-ministru vreun an, domnul Cioloș, care a făcut o ședință de guvern la Timișoara. Eram președinte de consiliul județean în acea perioadă și am ținut, am găzduit acea ședință de guvern comună româno-sârbă. Prim-ministrul din partea Serbiei era actualul președinte Vučić care a venit – eu l-am luat de la aeroport – cu o prioritate în infrastructură, drum expres care să lege Belgrad de Timișoara. Răspunsul părții române a fost următorul: pentru România nu este o prioritate. Şi există martori. Nu vă spun aceste lucruri că presa din acea perioadă, dacă vă veți uita în arhive o să vedeți că s-a spus acest lucru. În urmă cu un an de zile am reușit să deblocăm acest lucru și am reușit, dacă vă aduceți aminte, la Timișoara să semnez eu împreună cu omologul sârb, memorandumul prin care noi să putem să începem investiția. În primăvara acestui an se va scoate la licitație Timișoara-Moravița."

DeBanat

horatiu.cosma

Strategie clasică de găsit vinovați imaginari pentru a da cu fum peste propria nereușită. Studiul de fezabilitate trebuia terminat anul trecut va fi gata probabil la anul (a 10-a amânare). Aici e miezul problemei.

tom_sawyer

#663
^^ pentru cronologia istorică:

Pe 14.09.2016 s-a aprobat Master Planul de Transport, cu drum euro-trans Timișoara-Moravița.

Pe 10.11.2016 a avut loc ședința aceea comună, cu declarația lui Cioloș, video (nu e ceea ce spune Grindeanu):
https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/romania-ia-in-calcul-construirea-unei-autostrazi-intre-timisoara-si-belgrad-609726

Guvernul Cioloș a căzut pe 04.01.2017. După aceea a urmat guvernul Grindeanu, până pe 29.06.2017.

Licitația pentru SF Autostradă Timișoara-Moravița a fost lansată pe 14.03.2019.

Adrian.TM

^
Iar pe 21.05.2017, tocmai Grindeanu era cel care anunta ca partea sarba, carevasazica, n-ar mai fi interesata de proiect:
https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/proiect-anulat-nu-se-mai-face-soseaua-de-mare-viteza-timisoara-belgrad-728363

C0ndu


Adrian.TM

Noi sa fim sanatosi:
https://www.opiniatimisoarei.ro/o-noua-amanare-studiul-de-fezabilitate-pentru-autostrada-timisoara-moravita-dureaza-mai-mult-decat-santierul-termen-prelungit-pentru-a-12-a-oara/09/01/2024

QuoteCNAIR a aprobat proiectantului o noua prelungire a contractului, astfel ca Search Corporation, firma care trebuie sa realizeze studiul, are ca nou termen pentru predarea documentatiei tehnice luna octombrie 2024. Astfel, intarzirea fata de termenul initial, care era in mai 2022, ajunge la doi ani si jumatate, arata cel mai recent raport de monitorizare pe care l-a publicat Compania de Drumuri, noteaza Economedia.ro.

voicul

Teoretic si practic e batie de joc.
Totusi, practic, daca aveam proiectul, se intampla ceva? Teoretic se intampla, dar practic eu nu prea cred ca sunt fonduri pentru acest A si nici interes prea mare, ca nici Serbia nu prea misca cu talent.
Avand clar alte prioritati, eu cam inteleg de ce se "grabesc" asa incet.

timisoreanul

Pe site-ul CNAIR pe harta CESTRIN apare ca investigatiile geotehnice sunt realizate in procent de 91%. Intarzierea e intr-adevar foarte mare. Nu stiu daca acest termen nu vizeaza si perioada de asistenta pentru derularea licitatiei, cu siguranta unii sunt mai in tema decat mine. Oricum si daca se finalizeaza anul asta si se scoate la licitatie, pana se semneaza contractele de proiectare si executie dureaza aproximativ un an, apoi inca un an proiectarea si inca 2-3 ani constructia efectiva. Deci rabdare si tutun (preferabil fara tutun). Asa ca ne ducem spre 2030. Pe de alta parte, e autostrada de campie, fara mari dificultati de realizare si fara mari costuri, dar cu beneficii majore pentru ca e pe coridor european, asigura legatura cu o retea europeana de autostrazi. Nu mai vorbesc de importanta ei pentru Timisoara sau Banatul montan. Sarbii se vor misca si ei, daca ne vor vedea pe noi ca facem ceva, ei probabil nu ne mai cred pana nu vad. Toate aceste autostrazi trebuiau facute de mult, noi de abia acum ne-am urnit.

GAC

Daca nu am fi avut deja in lucru o centura a Timisoarei in arealul geografic in care este propusa aceasta A9, as fi fost de acord cu acest proiect doar pentru a descongestiona zona de S-E a Timisoarei.
Intai sa termine UMB centura anul asta, cel tarziu la anu si sa vedem cum se schimba lucrurile. Chiar daca centura este in mare masura la nivel 1+1, un drum 1+1 neintrerupt, cu intersectii denivelate (si fara riverani) poate duce destul de mult.
Din toate proiectele CNAIR, acesta mi se pare de departe cel mai bun candidat la "wishful thinking". Inatai sa vedem ca Centura Timisoarei (cea la care lucreaza acum UMB) incepe sa se aglomereze si vedem ce-om mai face.
Fara indoiala ca ai nostri demnitari vor incepe sa faca vizite din ce in ce mai dese pe la Bruxelles ca sa ceara fonduri suplimentare pentru proiectele rutiere si cel mai probabil vor merge si pe pietele financiare sa vanda bonduri, dar dintre toate proiectele, aceasta A9 reprezinta o prioritate mai mica.
Intradevar, acest proiect nu trebuie ignorat dar pentru moment, stabilirea traseului, blocarea de AC pe culoarul de expropriere si intocmirea documentatiei premergatoare licitatiei ar trebui sa fie suficient. Dupa ce licitam A8, A14, A6 si vedem ca mai raman bani (sau poate vine PNRR 2), putem scoate din sertar si A9.

Vlad94

Nu trebuie facuta toata autostrada deodata. Cea mai nasoala parte este traversarea Jebelului. Se poate prioritiza portiunea dintre Padureni si Voiteg. Dar SF-ul si exproprierile trebuiesc facute

elphax

GAC - centura Sud va fi plina din secunda 1 cand se deschide, nu stiu ce iti imaginezi tu ... Ar fi plina si pe 2 benzi pe timpul zilei. Centura Nord este dublata de Autostrada si e destul de aglomerata si azi.

horyatm

Dacă ar fi fost într-adevăr intersecții denivelate pe Centura Sud aș fi fost de acord, însă cum zice și elphax la intersecția cu Drumul Boilor va fi ambuteiaj din prima zi lucrătoare de dimineață.

A9 e cam la timpul ei, problema e cu Centura Sud care e extrem de mult întârziată.

timisoreanul

Evident, proiectele Timisoarei trebuie mereu lasate in sertar, asa cum s-a procedat si cu stadionul, sala polivalenta, spitalul regional, etc. Am scris de nenumarate ori ca A9 va face legatura catre vest cu Serbia, Croatia, Slovenia, Italia (ruta cea mai scurta) catre sud cu Grecia, iar impreuna cu A11 catre nord cu Polonia. In plus, Timisoara in sine este doar un oras mare, dar impreuna cu localitatile de la periferie este o metropola. Dumbravita, Mosnita Noua, Giroc si Ghiroda sunt veritabile orasele, mai mari si mai dezvoltate decat multe localitati declarate orase. La acestea se adauga toate celelalte, gen Sacalaz, Sag, Giarmata Vii, etc. Sunt multe persoane care fac naveta si se deplaseaza zilnic sau saptamanal din alte judete catre Timisoara. Deci autostrada va avea un trafic mult mai important decat isi imagineaza multi dintre cei care nu cunosc zona. Pana la urma, cred ca e un interes national ca pe langa Bucuresti sa mai existe cateva centre urbane regionale importante. Iar ca si costuri, vorbim de o autostrada scurta de campie. Daca avem bani sa face A8 montan, cred ca se gaseste ceva maruntis si pentru autostrada asta. Daca nu se vrea, doar se mai adauga ceva frustrari pentru cei de aici la o lunga lista.

voicul

Eu as propune o varianta mai echilibrata:
Daca ai bani de Logan si iti iei Ferarri, cu siguranta nu mai ai maruntis de benzina.

Cam asa vad eu situatia cu A8 si A9.