News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Autostrada A9 Timișoara-Moravița

Started by valexandru, March 26, 2012, 01:36:09 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

pasadia

@tom_sawyer

Dupa cum bine ai remarcat, nu am fost nici primul nici singurul care a sustinut ca traseul normal pentru A9 nu este pe la Moravita ci pe la, aproximativ, Foeni. Si da, senzatia mea e ca doar romanii vor sa puna PTF-ul la Moravita, dupa cum am stabilit deja ca pentru sarbi nu e atat de important sa lege Vrsac direct la autostrada.

Dupa cum am mai afirmat, de vina pentru aceasta situatie cred ca este lipsa de imaginatie (de capacitate de a gandi "out of the box" a celor din MT, CNAIR, plus proiectanti) si mai ales dorinta STUPIDA de a dubla DN-uri decente cu autostrazi paralele la doar 2-3 km distanta. Si nu, nu cred ca poate fi justificat traeul spre Moravita printr-o ipotetica conectare a Resitei (pe car eo legi mai ieftin si mai scurt la Cransebes sau la Lugoj) sau a Oravitei (mult prea mica pentru a genera traficul necesar justificarii unei astfel de investitii).

Vlad94

Poate că sârbii nu se chinuie prea tare cu Vârșețul, dar sigur vor face un drum rapid până la Pancevo, mai precis completarea centurii Belgradului printr-un pod peste Dunăre. Pe românii care merg în Grecia, drumul spre Zrenjanin și Novi Sad nu îi avantajează, în schimb un drum prin Vârșeț-Pancevo-Belgrad da. La fel și cu traficul de tranzit.
Acum vreo lună am fost până la Novi Sad. Drumul între Novi Sad și Zrenjanin este parfum, nu intră în localități, este drept și cu puține intersecții și se poate extinde la 4 benzi cu deosebită lejeritate. Pe parte noastră, drumul județean până la Foeni este ca în palmă, dar intră prin trei localități. Ce ar putea face CJT?
-Să facă centuri la Foeni, Giulvăz și Peciu Nou
-Ulterior, să îl transforme în drum 2+1 dacă traficul va crește.
Cert este că A9 nu se va muta sigur de unde este.

tom_sawyer

#647
Dacă nu se mută nici nu se construiește, realist vorbind.


Să explic: au semnat acorduri cu chinezii în octobmrie (ceea ce bănuiesc că înseamnă că s-au împrumutat) pentru drum la 4 benzi graniță HU-Sombor-Chichinda-graniță RO și autostradă Belgrand-Zrenjanin-Novi Sad. Deci pentru astea au oarecum asigurată finanțare.
Mi-e greu să cred că se mai apucă și de Belgrad-Vatin(Moravița).

pasadia

#648
@Vlad94 - ce treaba are Pancevo cu Vrsac? Da, evident ca vor construi ceva pana la Pancevo (pe langa ce e construit deja). Pentru ca Pancevo e practic cartier al Belgradului, un fel de Dumbravita, daca vrei. Vrsac e la vreo 80 de km departare, cam pe unde e Ineu fata de Timisoara.

In plus asta cu "romanii (adica timisorenii si oradenii) care merg in Grecia" ma lasa rece. Pentru ca nu sunt atat de multi (sa fie 100.000 de calatorii in decurs de un an?), pentru ca nu merg decat odata pe an, pentru ca oricum mult mai multi romani merg spre vest, spre Croatia, Slovenia, Italia, pentru ca oricum mult mai multa marfa merge spre vest, pentru ca oricum trasul spre Grecia e Vrsac - Smeredevo (nu Pancevo), etc...

Da, inteleg, nu putem gandi altceva decat A9 pe la Moravita. Nu e prima greseala din MPGT-ul si mind-setul romanilor, nu va fi nici ultima. 


LE - sa nu uit: sarbii chiar construiesc acea legatura scurta, la nivel de autostrada, dintre Novi Sad si Ruma. Inclusiv tunelul pe sub Fruska Gora. Deci legtura Timisoara - Zrenjanin - Novi Sad  - Ruma - granita croata chiar va fi ultra-rapida si cu cel putin 50 de kilometri mai scurta decat in varianta pe langa Vrsac.

dan tm

Da, ar fi o miscare interesanta sa fie dusa autostrada  din centura direct spre Zrenjanin.

Si ar fi un culoar drept fara sa ocoleasca localitati.


Adrian.TM

Total de acord cu ideile expuse.
Dar, de ce sa nu le facem pe ambele? O autostrada TM-Foeni-Zrenjanin si una TM-Vrsac-Pancevo-Belgrad, a doua fiind perfecta pentru cei care merg spre Muntenegru, sau chiar Bosnia. Eu chiar sunt adeptul construirii a cat mai multe conexiuni intre natiuni, pentru ca si un ocol de 10 kilometri conteaza.

E adevarat, drumul spre Grecia trece prin Smederevo (via Vrsac-Bela Crkva), dar si cu un A9, de pe care sa te dai jos la Vrsac, tot ajungi mai repede in Grecia decat actualmente.

dumbravaandrei

Si o autostrada sa le uneasca pe cele 5 (incluzand A1 si A6) :-[

Adrian.TM

^
A se nota ca ma refer in principal la localitatile de pe o parte si de alta a granitei, care nu au o conexiune directa intre ele (Precum cele din comuna Otelec-situata in sud- vestul judetului Timis, pe malul Begai, si Srpski Itebej sau Medja din Serbia).Si pe forumul RATT a propus un utilizator, o noua autostrada in acea zona, care sa se lege in zona Zrenjaninului cu autostrada planificata de sarbi (Desigur, desene pe harta pot fi facute de oricine, pana la urma).

Imi pare rau ca am starnit rasete, dar, sarbii au atatea planuri, in afara conexiunii cu A9, dupa cum au mentionat si alti utilizator,  care nu sunt corelate si cu partea romana, care ma tem ca se vor termina pur si simplu in apropierea P.T.F.-urilor...

Konter

" Documentația pentru construirea Autostrăzii Timisoara – Moravița, care ar fi trebuit să fie gata încă de anul trecut, are întârzieri ca urmare a mobilizării slabe a prestatorului în ceea ce privește realizarea investigațiilor geotehnice, susțin reprezentanții CNAIR.
Contractul pentru elaborarea SF-ului a fost atribuit de către CNAIR în luna martie 2020 asocierii Search Corporation SRL – Egis Romania SA, iar ordinul de începere a fost emis în luna mai 2020.
Contractul avea durata de doi ani.
În luna ianuarie 2023, prețul contractului a fost majorat cu 16,36% până la 10.155.287 lei, fără TVA.
Beneficiarul a emis ordinul de mobilizare a tuturor utilajelor / echipamentelor de foraj, în 21 martie 2023. Dar prestatorul nu a mobilizat toate categoriile de utilaje / echipamente, în termenul menționat în ordinal de mobilizare.
În conformitate cu Graficul de activități Gantt asumat de către prestator, perioada de realizare a Studiului Geotehnic (investigații geotehnice) a fost de 8 luni.
De la data demarării investigațiilor geotehnice (14 iunie 2022) și până în prezent a fost înregistrată o perioadă de aproximativ 16 luni, timp în care investigațiile geotehnice au fost realizate în procent de aproximativ 76,9% (fără gropi de împrumut).
Din cauza acestor întârzieri, CNAIR a emis un nou certificat negativ la finele lunii octombrie.
Pe rolul Tribunalului București este înregistrat un dosar prin care Prestatorul contestă certificatul negativ emis de CNAIR în iulie 2023.
Stadiul contractului
Până în prezent a fost aprobată Analiza Multicriterială de Traseu Etapa 1 și Analiza Multicriterială de Traseu Etapa 2 parte integrantă a Studiului de Fezabilitate
A fost obținut CU emis de către CJ Timiș.
În data de 1 iunie 2022 au fost demarate investigațiile geotehnice.
A fost emisă decizia etapei de încadrare de către Agenția pentru Protecția Mediului Timiș.
A fost aprobat Studiul Geotehnic aferent Sectorului nr. 5.
Au fost aprobate toate temele pentru investigațiile geotehnice.
A fost aprobat studiul arheologic."

https://arenaconstruct.ro/autostrada-timisoara-moravita-intarzie-documentatia-pentru-construire/

IlisescuV

Fiind unu dintre timisoreni care aproape anual merge in Grecia prefer oricare dintre variantele de A9, Foeni sau Moravita pentru mine e acelasi lucru.
Daca scap de DN-ul ingust, cu multe limitari si cu ceva gropi dintre Smederevo si Moravita ma duc pe oricare.
Momentan pe circa 160 km fac cam 3 ore iar daca va fi A, indiferent de varianta, ar fi minim 1 ora in minus + siguranta sporita si comfortul date de autostrada.

Eu sper sa aleaga sarbii si sa inceapa sa lucreze si noi sa facem dupa ei sa nu ne facem de cacao.  :)

Lau

Oricat as fi eu de timisorean, care merge cel puțin odată pe an cu mașina in Grecia... o autostrada nu se construiește pentru 100.000 mașini care trec odată pe acolo timp de 2-3 luni din 12...

timisoreanul

Si oricat as fi eu de timisorean, nu cred ca aceasta autostrada se contruieste pentru timisorenii care merg in Grecia la mare. E pe coridor european, ne leaga de o retea de autostrazi din Europa, iar traficul sunt gata sa fac pariu ca va fi mult mai semnificativ decat pe multe alte autostrazi care s-au facut sau se vor construi la noi. Daca totusi e vizata de o finantare europeana, inseamna ca are sens din acest punct de vedere.

dan tm

Pai daca sirbii construiesc pentru culoar european, deja ne sunteaza.
am vazut anul asta foarte multe tiruri turcesti spre Europa prin Sirbia, evitind astfel soselele romanesti.

oneLess

^ evitind astfel soselele romanesti

dacă ar avea drum ... Calafat - Timișoara ...

JohnDoe

@dan tm evident, sarbii au autostrazi, bulgarii ajung cu autostrada la granita cu Serbia dinspre Nis.
Noi, mai vedem.
A6 - Craiova Lugoj si extinderea catre Calafat