News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Autostrada A9 Timișoara-Moravița

Started by valexandru, March 26, 2012, 01:36:09 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

rocklee

Câți km aceasta autostrada Timișoara Moravita...

elphax


tom_sawyer

E doar pentru zona punctului de trecere a frontierei. Suma e prea mică pentru toată autostrada, în același timp e uriașă pentru ce se dorește a se face din ea.

Vedeți video cu Grindeanu pe pagina anterioară.

nohablaespanol

Sunt destul de sigur ca sumele sunt in RON. Vedeti si postarea de pe A7 (segment Suceava-Siret + PTF) unde comunicatul se balbaie intre sume in RON si sume in EUR.

mirceaeliade

Suma e uriasa probabil pt ca va fi un segment heavy-duty cum s-a facut la Giurgiu, din ciment, care sa suporte si camioane in coada, dar si tancuri.

a.l.x

CESTRIN :
QuoteIN PREZENT PRESTATORUL REALIZEAZA INVESTIGATII GEOTEHNICE, ACESTEA FIIND REALIZATE IN PROCENT DE 74% (FARA NODURI SI GROPILE DE IMPRUMUT). 
 IN DATA DE 30.08.2023 BENEFICIARUL A A AGREEAT LABORATORUL ANG CIVIL ENGINEERING UTILIZAT DE CATRE SUBCONTRACTANTUL PROSPECT TECHINICAL STUDIES.


Vlad94

Cu părere de rău vă zic că nu sunt plăcut impresionat de nodul Remetea, mi se pare supradimensionat. Nu ar merge un nod mai simpluț în forma aceasta?




Powered by API/PUM imgur uploader
Practic s-ar construit un giratoriu similar cu cel de la intersecția DNCT cu DN69 și care să fie supratraversat de autostradă. Din acel giratoriu să pornească drumul spre aeroport, având pe mijloc DN6.
Avem atâtea de construit în țara asta că sincer nu m-ar deranja dacă s-ar reduce puțin costurile cu această autostradă (P.S. sunt timișorean născut și crescut aici)

aby28


Xavinos

Azi(duminica) pe la ora 16 am observat o foreza la lucru in nodul de la Remetea pe A1, presupun ca in legatura cu SF-ul pentru A9.

tom_sawyer

#639
Sârbii prioritizează construcția autostrăzii Belgrand-Zrenjanin-Novi Sad (au început decopertările).

Se confirmă ideea exprimată mai demult pe forum de @pasadia că ar fi fost mult mai indicată o autostradă către Zrenjanin, nu către Moravița.

Din actualul SF ar trebui păstrat tronsonul din A1 până la Pădureni/Jebel și continuat cu un nou SF spre Foeni, de comun acord cu sârbii.


PS: pe lângă autostrada de mai sus, s-au împrumutat la chinezi și pentru Sombor-Chichinda; deci Belgrad-Vârșeț are șanse extrem de reduse să primească finanțare.

Oare Grindeanu are habar de chestiile asta? Jurnaliști din Timișoara citesc pe aici, să-l întrebe?

dan tm

Interesant traseu Beograd-Zrenjanin-Novi Sad. Pare mai logic Beograd-Novi Sad -Zrenjanin daca ne uitam pe harta si cred ca asa va fi de fapt.

Pe de alta parte din link am ajuns la alt drum prin Banatul sirbesc, Vovodina Smile

That traffic route will begin in Backi Breg and go through Sombor, Kula, Vrbas, Becej and Novi Becej, Kikinda and finally to Srpska Crnja. The length of that road will be 186 kilometers, plus the extension to Srpska Crnja, so it will amount to nearly 200 kilometers when we're done. It will be a very important road which will connect not just the north of Serbia, but also Hungary and Romania, which is why we expect it to be very busy – said the minister of construction, transport and infrastructure of Serbia, Goran Vesic.

Kikinda si Srpska Crnja sint practic vamele cu Romania de la Lunga si Jimbolia.

https://www.ekapija.com/en/news/4416139/framework-agreement-on-vojvodina-smile-commercial-agreement-on-highway-between-belgrade-novi


yetiman

#641
Belgrad - Novi Sad este deja (A1).
Acum vor sa faca Belgrad - Zrenjanin si Zrenjanin- Novi Sad


,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

tom_sawyer

O viziune corectă, din 2016:

Quote from: north on August 28, 2016, 02:55:38 AMI. Deși se vorbește prea puțin de ea, această autostradă Timișoara - Belgrad este excepțional de importantă pentru România.
Practic ea ar asigura, pentru cea mai mare parte a României (excepție făcând banda nordică extremă a țării și zona de sudvest - în sensul că pentru aceste cazuri alte legături ar fi preferate), o legătură autostradală continuă cu o mare parte din Europa sudică și chiar centrală, așadar înspre:
- întreaga Italie
- jumătatea sudică a Franței
- peninsula Iberică
- chiar și Elveția (zona Geneva - Lausanne).
Mai jos am reprezentat ipoteticul "coridor" (cu ramificații încoace și-ncolo) pentru a reprezenta această conectivitate.



(desigur, nu am mai menționat și legătura la Slovenia, Croația, Serbia și - în  fine - Grecia... dar acest din urmă aspect este, cred eu, cel mai puțin important - deși, în mod ironic, faptul că "odată cu construirea autostrăzii Timișoara - Belgrad se va putea circula pe autostradă înspre Grecia" este folosit ca un argument pentru a susține acest proiect, chiar în articolul citat mai sus).

Ceea ce este cel mai important este că la vest de Belgrad există pe toate relațiile autostradă, și la fel va fi (sperăm că în curând) la est de Timișoara.

II. Arhitecții Masterplanului General de Transport au dat dovadă (printre altele și) aici de lipsă de profunzime, neconsiderând importantă o autostradă. Ce vorbim autostradă, nici măcar un drum expres.
Aceștia (și alții care ar susține lipsa de importanță a autostrăzii Timișoara - Belgrad) ar putea afirma: dar se poate la fel de bine realiza legătura Timișoara - Zagreb prin Ungaria.
Da, în teorie este corect. Ele în fapt au aceleași lungime (+/- 10 km). Dar dacă ne uităm la harta de mai jos (hașura galbenă = autostrăzi, exceptând bucățile izolate din HU unde este doar o cale autostradală):
- pe relația sudică (verde) lipsește doar autostrada Timișoara - Belgrad: restul autostradă.
- pe relația nordică lipsește practic întregul tronson M9 din Ungaria de la Szeged la Nagykanizsa ("nu mult", doar aproape 300 de km) (deși am reprezentat pe hartă cu galben mai subțire centura Kaposvár și racordul M6 - "DN"51 peste Dunăre) - dar Ungaria nu dă semne că ar intenționa să-și construiască autostrada M9 în viitorul apropiat sau pe termen mediu...



III. România ar trebui să se implice activ în stabilirea traseului autostrăzii, și să militeze pentru un traseu direct Timișoara (nord) - Belgrad (sfârșit centură nord) [care probabil să includă drumul de legătură A1 - DN 69 precum și centura Timișoara vest] (varianta albastră mai jos) și să nu susțină varianta magenta de mai jos, via Voiteg, Deta și Vârșeț înspre Pancevo.



dr4qul4

stii ce lipseste de pe harta ta? A13 Brasov-Bacau. Si totul ar fi "molto bene"
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

carutasul

ar mai însemna și ca noi, ca buni prieteni seculari ai poporului sârb cum ne credem, să ne străduim mai mult să îi scoatem din sfera de influență rusească și să îi ajutăm să adere la Uniune. Pentru că asta e principala hibă a acestui coridor, dacă noi mai păstrăm o perspectivă de intrare în Schengen (nu va fi anul ăsta, dar poate peste 3,5 tot va fi) frontiera sârbo-croată nu prea are perspective de dispariție fără o schimbare de opinie în Serbia...Iar intrarea în Schengen cred că va implica și o întărire a frontierei româno-sârbești care acum e trecută "cu buletinul" .