News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Autostrada A9 Timișoara-Moravița

Started by valexandru, March 26, 2012, 01:36:09 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

dan tm

Asadar vor fi 4km pe doua benzi de la Sag la drumul de legatura cu autostrada.

dan tm


mirceaeliade

QuoteLocuitorii din Giroc, comuna periurbană de lângă Timișoara, se opun realizării nodului rutier de descărcare de pe viitoarea autostradă Timișoara-Moravița (legătura cu Serbia), care ar trebui să fie construit pe strada Trandafirilor.
https://adevarul.ro/stiri-locale/timisoara/locuitorii-unei-comune-din-timis-se-opun-2269724.html

Adrian.TM


Archi

#589
Quote,,Primăria din Giroc a venit cu o soluție alternativă prin avizul emis anul trecut pentru proiectarea nodului de descărcare la intersecția cu drumul din Urseni (DJ 595D). Această soluție ar fi mult mai avantajoasă pentru comunitatea noastră, deoarece ar evita aglomerația din centrul comunei și ar reduce impactul asupra calității vieții locuitorilor. Noi suntem dispuși să colaborăm și să oferim sugestii pentru a asigura o dezvoltare sustenabilă și responsabilă a comunei noastre"

Drumul din Giroc cum e acuma nu ar suporta traficul descarcarii iar o transformare ar fii crima pentru locuitorii din Giroc.

Da, puncte bune, insa chiar si asa solutia propusa este incompleta. Varianta cea mai buna acuma ar fii gandita descarcarea pentru a fii continuata cu strapungerea spre Bulevardul Sudului (PUZ-ul a lasat loc de strapungere)

Intr-o varianta initiala se poate face pana la DJ595D.





Powered by API/PUM imgur uploader

Sper ca inca se pot considera variante. Din punct de vedere al utilitatii o descarcare si strapungere calumea la Giroc e mult mai utila decat cea de la Padureni din proiect (unde DNCT poate substitui legatura A9 calea Sagului)

Archi

Studiind traseul si descarcarea de la Padureni mi se pare prost gandita. Nu zic ca nu e necesara doar ca se putea face mai bine in felul urmator:





Powered by API/PUM imgur uploader

In varianta initiala:
- Se asigura conexiunea A9 - Sag fara a trece prin nici o localitate
- Jebel, Iosif, Liebling nu sunt conectate facil la A9

In varianta mea:
- Se asigura conexiunea A9 - Sag tot fara a trece prin nici o localitate, cu o lungime mai mica a bretelelor
- Satele si comunele din zona sunt conectate facil la A9

danutzu_1069

Si tu crezi ca cele doua localitati vor genera trafic intens pentru autostrada??
De ce nu ar avea acces facil la A9, in cazul initial??

florin74

In ultima vreme, se creeaza impresia ca un proiect de autostrada ar trebui sa rezolve integral toate problemele de conectivitate din zona, la nivel de comuna, sat si locatii de cazare. Dar uitam ca avem un buget limitat, ca avem o analiza cost beneficiu, si ca multe din problemele ridicate de colegi tin exclusiv de autoritatile locale (CJ de cele mai multe ori).  Nu impiedica nimic ca autoritatile locale sa se implice, prin construirea/modernizarea infrastructurii de legatura, inclusiv construirea unor DJ-uri noi (sau variante de ocolire)
Dar e mai simplu sa nu faca nimic si cei de la centru sa le rezolve pe toate. Sau maxim sa asfaltam drumurile existente, fara sa incercam sa optimizam traseul ori sa facem niste variante de ocolire a localitatilor decente.  Chestiunea asta e valabila nu numai la Timis, ci si in multe alte zone din Romania.

mirceaeliade

In desenul de mai sus nu impedica nimic sa faca un nod peste DJ693B cu benzi inainte si dupa pasaj, si cu 2 giratorii pe DJ.  Dar in schimb ne trezim cu un drum de legatura de cativa km plus un pod peste apa.  Am mai zis si inainte, nodurile din SFul asta nu au avut absolute DELOC cerinta sa fie ieftine.  Aproape dimpotriva, s-a cerut cel mai scifi SF cu putinta.  Cand se vor cere bani vor intreba multi da de ce nu se dau bani de 5 noduri extrem de scumpe pentru cerintele unui drum care nici macar nu ar fi fost autostrada daca Grinda nu cerea personal asta.  Dar deh, apa trece, pietrele raman.

timisoreanul

Asta e strict parerea ta, pe care o repeti cu fiecare ocazie. Din ce spui tu, autostrada va avea prea putin trafic, nodurile sunt prea scumpe, e doar un moft al  lui ``Grinda``, cum zici la misto. Sa se faca doar si o sa vezi ca va avea mai mult trafic decat multe alte autostrazi din Romania. Si asa cum spunea un coleg, autostrada Timisoara-Moravita poate nu avea sens, dar autostrada Timisoara-Belgrad este una strategica, pentru ca te leaga de o ampla retea de autostrazi din Europa. Apropos, in caz ca nu stii, drumul cel mai scurt spre Italia nu este prin Ungaria-Austria, sau prin Ungaria-Slovenia, ci prin Serbia-Croatia. Te leaga si cu autostrazile catre Grecia-Turcia, iar cu drumul expres Arad-Oradea te leaga si cu Polonia. Evident, pentru tine va fi relevant doar ca de la Voiteg la Moravita nu o sa fie ca pe centura Bucuresti. Eu nu imi amintesc personal sa fi spus despre vreo autostrada ca nu ar fi cazul sa se faca. Ma repet, Romania are nevoie de 3000 de km de autostrada si drum expres. Ca sa ajungem la aceste cifre, trebuie incet-incet sa le facem pe toate, mai ales acolo unde exista fonduri europene.

Hercule

@timisoreanul Din Timisoara o fi mai scurt spre Italia prin Serbia-Croatia, dar eu din Oradea nu voi cobora niciodata atat de jos ci voi utiliza traseul Ungaria-Slovenia.
Ce e valabil pentru tine nu e regula indubitabila, de aceea nu-ti inteleg agresivitatea mesajului. Mai mult, nu se decide aici pe forum care autostrada se face si care nu.
Deșteaptă-te române!

timisoreanul

Nu stiu unde ai vazut tu agresivitate in mesajul meu. Mi-am expus un punct de vedere si atata tot. Daca spui ca esti din Oradea, probabil ca daca cineva ti-ar spune cu orice ocazie ca drumul expres Arad-Oradea nu se justifica, ai avea si tu o reactie. Cat despre drumul spre Italia, cred ca tu te raportezi doar la tine, pentru ca pentru zona de centru-sud drumul cel mai scurt ar fi pe aici. Personal, cata vreme nu exista autostrada prin Ungaria si Slovenia, mergeam pe traseul Belgrad-Zagreb-Ljublijana-Trieste, asa ca nu e o afirmatie gratuita. Sa nu mai spun ca si Serbia are aspiratia sa ajunga in UE la un moment dat. In fine, daca am fost prea agresiv in exprimare, stergeti-mi mesajul, ca sa nu fie nimeni lezat.

mirceaeliade

#597
Nu inteleg nici eu agresivitatea ta. Poate nu mai stiu eu sa scriu, dar eu nu am facut decat sa comentez ca nodurile de pe autostrada asta sunt toate fara nici o optimizare de pretz.  Nu cred ca iti trebuie acces la vreu dosar secretizat sau vreun tabel sa vezi cum un drum de legatura de 2 ori mai scurt e mai ieftin.  Sunt alte autostrazi MAJORE in Ro care nu au nici un fel de noduri, iar aici se fac noduri care par mai degraba centuri ocolitoare la ne-urbe.  Toate autostrazile se fac pe bani publici asa ca fiecare are dreptul sa opineze daca sunt factori evidenti de genul noduri sci-fi pentru trafic discutabil.  Si cred ca e in ultimele pagini cum Grinda zice cu gura lui ca a semnat un memorandum cu sarbii sa fie A nu DEx.  Sa vedem de unde se vor gasi bani cand toti vor cere autostrazi suspendate prin sate de campie, tuneluri cu multe benzi pe sub urbe de gradul 3, si giratorii feroviare suspendate prin toate colturile tarii.

mircea

@Archi ocolitoarea la Giroc pe care ai postat-o nu știu cât de fezabilă este pentru că s-a construit în draci în zona aceea ( la Braytim mă refer). Dar cu siguranță se poate face un drum 1+1 care să intre în Musicescu măcar și care să ocolească Girocul pornind din giratoriul nordic al centurii. Și să fie construit de PMT+PG. Căci au bani destui ambele primării, iar în afara unui overpass peste CF nu e cine știe ce complexitate. În schimb îmi place mult soluția propusă în locul nodului Pădureni, cu mini ocolitoarea la Jebel.

@timisoreanul îl confunzi pe @mirceaeliade cu mine. Eu am zis că actualele noduri sunt prea lungi și imbecil amplasate și-mi mențin părerea.

Archi

Vad ca am iscat discutii :D

Cateva completari la mesajele mele ca sa-mi expun mai clar parerea:

- Sustin A9 sa se faca, in nici un moment nu am zis ca nu e necesara, insa vreau sa nu risipim bani pe noduri si drumuri de legatura supradimensionate.
- Cu drumul de legatura actual de la Padureni vorbim de 7km de drum de leagtura. Cu nod pe DJ 693B si centura nord estica la Jebel vorbim de 3 km de drum nou, insumand cel putin acelasi beneficiu la un cost mult mai mic. Aici e problema mea, ca dam bani pe 7km de drum de legatura si nod cand cu 3 km de drum si nod obtinem acelasi rezultat, ba chiar unul putin mai bun.
- not on topic here, dar din cate stiu strapungerea BD. Sudului este prinsa in PUZ si nu s-au dat AC la constructii noi acolo, se observa si din satelit ca a ramas un culoar de circa 25 de metri in care se poate face drum. Aici e treaba primariei si CJ sa se implice, e alta discuie deja. Ce putem face noi e sa gandim iesirea A9 in perspectiva in care strapungerea se va construi (sper) candva.
- Inteleg foarte bine si locuitorii din Giroc. Strada principala acolo nu a fost gandita sa preia intrarea intr-un oras, fiind in prezent dead end.