Autostrada A9 Timișoara-Moravița

Started by valexandru, March 26, 2012, 01:36:09 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

SocrateGaby

Quote from: horatiu.cosma on February 05, 2022, 09:10:06 AM
Nu plecați pe fentă, va fi autostradă.

In niciun caz , nu s-ar lua in calcul posibilitatea crearii unui drum cu o banda pe sens, ca mai bine nu l-ar mai construii sa fiu sincer.

timisoreanul

Alexandru_m, nu stiu din ce zona esti, nu stiu din ce zona esti, inteleg fustrarea celor din regiunile unde inca nu s-au construit autostrazi, dar daca esti obiectiv o sa gasesti suficiente argumente ca acest drum sa fie autostrada. Iti dau eu cateva: impreuna cu TM-Lugoj lot 1 va fi o mini centura pe autostrada a Timisoarei. Va asigura legatura cu Resita si cu zona montana din CS, care este in dezvoltare in acest moment. Dar cel mai important este ca, daca se face si Varsac-Belgrad, se va lega de reteaua de autostrazi din Serbia. Vei putea de exemplu sa mergi pana in Grecia doar pe autostrada. Cand va fi finalizata A1 vei merge pe autostrada de la Bucuresti la Belgrad, deci vei lega doua capitale importante. Cat despre frustrari, stai linistit ca si noi avem destule. De exemplu, poate Timisoara merita inaintea altora sa aiba stadion si sala polivalenta, avand in vedere cu ce sume contribuie la bugetul de stat, ce inseamna in istoria sportului romanesc, ce suporteri are si asa mai departe. Cu totii meritam mai mult, din pacate doar in ultimii ani au inceput sa se miste lucrurile. Oricum, A9 este in stadiu de proiect de fezabilitate. Urmeaza ca apoi sa se scoata la licitatie proiectarea si executia, ceea ce va mai dura cativa ani. Intre timp, in Moldova se va face mare parte din A7, iar in Oltenia se va termina DX12.

danutzu_1069

@timisoreanul, ssta cu Bucuresti Belgrad pe autostrazile noaste..... eu zic sa o lasi mai moale.... ca termina bulgarii inaintea nostra....
O sa inceapa lucrarile la ultimul  (primul segment dinspre Sofia) tronson neatacat spre granita cu Serbia.... Si daca te mai gandesti ca au in lucru deja A2 pana la doi pasi de Ruse....

Pe cand la nou ce avem? Din pix, licitatii contestate, firme care castiga si nu lucreaza...

elphax

:o
// din cate tin minte, SF e facut de Search – Egis si au 32 de luni, cred ca din februarie 2020. Si parca e doar SF

"Va avea loc, la nivel de guverne, semnarea protocolului pentru construirea Autostrazii Timisoara – Moravita care sa ne lege de Belgrad.[...]
vicepremierul Sorin Grindeanu [...] a precizat la ultima venire la Timisoara, in calitate de ministru al Transporturilor, ca Studiul de Fezabilitate pentru aceasta autostrada va fi gata pana la finele anului.

Va reamintim, CNAIR si Ministerul Transporturilor au semnat inca din august 2019 contractul de finantare pentru proiectul ,,Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru obiectivul Autostrada Timisoara-Moravita,,, pentru a obtine fondurile nerambursabile alocate prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020, in cadrul Axei Prioritare 1.

Valoarea totala a proiectului este de 14.693.042,97 lei si este finantat prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contributia Uniunii Europene din Fondul de Coeziune-10.544.270,83 lei, 15% contributia proprie – 1.860.753,67 lei, restul de 2.288.018,47 lei reprezentand cheltuieli neeligibile inclusiv TVA"

https://www.opiniatimisoarei.ro/guvernele-romaniei-si-serbiei-semneaza-protocolul-pentru-construirea-autostrazii-timisoara-moravita-care-sa-ne-lege-de-belgrad/21/06/2022

mirceaeliade

#499
Noul termen oficial (contract) e 8 Feb 2023.  Apropos, noua lungime e 73 km fatza de 60 km cat era estimat la licitatia SF.

>Autostrada Timișoara -Moravița -Belgrad : Guvernele României și Serbiei semnează joi protocolul pentru execuția autostrăzii /Contractul pentru Studiul de Fezabilitate prelungit cu aproape un an

https://economedia.ro/autostrada-timisoara-moravita-belgrad-guvernele-romaniei-si-serbiei-semneaza-joi-protocolul-pentru-executia-autostrazii-contractul-pentru-studiul-de-fezabilitate-prelungit-cu-aproape-un-an.html


tom_sawyer

#500
PRECIZARE: Studiul de Fezabilitate necesar costrucției A9, Timișoara – Moravița, are ca termen de finalizare sfârșitul lunii octombrie 2022.

Termenul de finalizare al întregului contract este luna martie 2023, deoarece acest contract prevede ca după elaborarea studiului de fezabilitate, prestatorul să ofere asistență tehnică și suport pentru elaborarea documentației tehnice în vederea lansării licitației pentru proiectarea și execuția lucrărilor.

https://www.facebook.com/CNAIRSA/

^ Este și video de la semnarea memorandumului.

Semnare Acord între Guvernul României și Guvernul Republicii Serbia pentru stabilirea conexiunii Autostrăzii Timișoara-Moravița cu drumul de mare viteza Belgrad - Vatin.


gruiarew

Eu zic că dacă au semnat foile e ca și făcută  :zen:
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

ioji

Este facuta. Pe hartie...Lasand gluma de o parte, probabil vor veni sarbii cu ea pana la granita si cam atat. Noi, o sa terminam mai...incolo.

gruiarew

Nu prea cunosc zona, de aceea întreb... chiar e trafic de autostradă pe acolo? Nu de alta dar se tot semnează acorduri și... nimic. Cu niște centuri / lărgiri unde e nevoie aș zice că am ieși muult mai ieftin. E câmpie totuși. Mă tot uit când trec pe A1 de la Lugoj la Margina e cvasi - gol... de la Margina la Holdea e circ, că nu ai cum să depășești. Apoi iar e cvasi - gol până pe la Sebeș...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

elphax

#504
Pai nu prea este, in studiu era o varianta prin care sa fie cam jumatate DX. De asta ii si zice "drum de mare viteza". A explicat odata fostul ministru. ;)
Sper sa nu gresesc, langa Moravita ar fi A, si langa Timisoara. Si a fost nevoie sa duca traseul cat mai aproape de Timisoara ca sa prinda mai mult trafic si sa justifice finantarea.
Ramane de vazut, cand apare SF, cum va fi profilul. Dar e clar ca pana in 2024-2025 nu vedem utilaje pe teren. Posibil ca in contextul extern, sa creasca schimburile cu Serbia si traficul spre tarile din Balcani pentru ca scad mult schimburile cu Ucraina.

Acum sunt 93 km de la Remetea ( nodul cu A1) pana la Vrsac. Care se fac in minim 1 ora si jumatate ( va scadea la 75-90 de minute cand vom avea centura Sud). Probabil cu A9 vor fi 75km - care se pot parcurge in 45 de minute. Centurile ar fi bune, vedem la Deta de exemplu, dar daca sunt bani, totusi e bine sa se faca un drum nou , mai drept, mai rapid, mai sigur.

Posibil ca si o parte din traficul de Caransebes sa treaca pe A9. Adica nu ma mai duc la Semenic pe la Caransebes, ma duc pe la Resita.

@gruiarew - eu zic ca pe A1 e destul trafic , sunt zile cand banda 1 e plina si pe banda 2 nu poti sa folosesti tempomatul intre Lugoj si Arad. Gol e pe A10 :)

gruiarew

Ai zis Lugoj - Arad. Eu am zis Lugoj - Margina. De la Lugoj la Timișoara e foarte mult trafic. De aceea am întrebat cum e de la Timișoara spre Moravița. Traficul greu de la Timișoara merge Lugoj - Caransebeș. Poate ar fi mai bine să se înceapă acolo ceva, că dacă nu zilnic, săptămânal sunt accidente...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Archi

^ Probabil s-ar justifica full profil pe sectorul Remetea - Jebel (aprox 33-34 de km la o masuratoare grosolana) cu un drum de legatura care sa verse traficul dupa Jebel in DN59. Acest sector aduce:
- Distribuirea traficului de pe A1 si pe alte intrari in oras.
- Perspectiva creerii unor noi strapungeri spre Timisoara cu adevarat eficiente, una la nord de Mosnita Veche cu varsare in zona Plopi-Kuncz si una pe langa Giroc cu varsare in Bulevardul Sudului (erau pe undeva planuri in PUG pentru asta, fara actiuni concrete de care sa stiu inca)
- Ocolire la Remetea Mare pentru anumite rute
- Ocolire la Timisoara si la toata zona metropolitana plina de sate dormitor si de zone industriale
- Reducerea timpului de circa 1h - 1h 15' in prezent total dependent de traficul din oras (45' dupa finalizarea centurii sud) la 20' indiferent de trafic
- Reducerea distantei cu cativa km buni

Sectorul Jebel - Moravita nu aduce mai nimic, asa ca eu sunt multumit cu DN59 in aceasta zona. Argumentele sunt:
- Trafic mediu (pana la Voiteni de unde se "inteapa" drumul spre Resita), trafic mic mai departe spre Deta si Moravita
- 36 de km pe DN-ul actual, google zice 25-26 de minute. Pe A9 ar fii aceasi distanta si un timp de 18 minute la 120 km/h, deci doar o economie de 8-10 minute
- Doar 3 sate mici pe traseu (Voiteni, Denta si Moravita). Distanta totala prin sate a traseului e de circa 4 km, restul de 32 e DN drept cat vezi cu ochii in camp.

Cred ca este de studiat si varianta in care sa se prioritizeze pana la Voiteni, ar ajuta traficul spre Resita.

Adrian.TM

Eu văd autostrada A9 ca o legătură mai rapidă către Croația/Grecia/Muntenegru(După ce se finalizează autostrada lor montană).
Este adevărat că la momentul actual, traficul este nesemnificativ pe unele porțiuni din DN59(Vama Moravița devenind mai aglomerată în weekend-uri și în anumite perioade ale sezonului estival).

Dar să nu uităm că odată cu terminarea A11 și A9, Vestul și Centrul României(Via A10-A1) va avea un drum semnificativ mai scurt în timp către Grecia(și nu numai, dar Grecia e de obicei destinația aleasă de mulți).

naivu

#508
^^@archi, de acord cu tine ca traficul scade la S de Jebel (si nici proiectul A9 nu mi se pare o prioritate absoluta; scuze banatenilor!) dar hai sa avem SF de A pana la Moravita si dupa aceea se poate scoate la licitatie pt executie doar Remetea-Jebel, iar pe Jebel-Voiteni-Deta-Moravita, pana ii vine randul la finantare, se pot face expropieri, descarcari arheologice, relocari de utilitati, avize, etc, ca sa fie pregatit pt executie.
Acum nu e trafic, pt ca e autostrada pe la NoviSad. Dar cand va fi autostrada, o parte din traficul de la NoviSad va fi atras pe la Moravita! Plus traficul de care vorbeste @Adrian.TM

hvm

Total deacord cu partea de facut SF, exproprieri, avize, samd.....

Si cand ii vine randul proiect si executie.....

Asa ar trebui gandite toate proiectele de autostrazi....
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici