Autostrada A9 Timișoara-Moravița

Started by valexandru, March 26, 2012, 01:36:09 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

Sârbii par să avanseze spre construcția cu chinezii a autostrăzii Belgrad-Becichercu Mare(Zrenjanin)-Novi Sad:
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=91.msg370677#msg370677

În condițiile date, A9 s-ar putea să rămână doar la stadiul de SF. Ar trebui început un nou SF pentru noul coridor, care e mai avantajos pentru toată lumea.

Vlad94

#481
O variantă Timișoara-Zrenjanin ar fi avantajoasă doar dpdv al faptului că există alte drumuri în lucru sau în proiect în zona Timișoarei.
Avem deci:
-A1-DN69 (11km) este în lucru, va avea 2 benzi pe sens și separator median
-Centura de Vest (15km) este la nivel de SF. @cutter spunea că va avea 2 benzi pe sens și separator median
-DN69 între centura de nord și viitorul nod cu drumul A1-DN69 are 2 benzi pe sens și separator de tip New Jersey.
Astfel, drumul spre Zrenjanin ar putea chiar din strada Gării (zona Solventul) și ar avea o lungime de circa 35 de km pe partea românească. Serbia trebuie să realizeze cam 45 de kilometri de drum între frontieră și Zrenjanin și 35 de kilometri de drum între Zrenjanin și Novi Sad. La care se adună circa 90 de kilometri existenți între Bubanj Potok și Kovilj, capătul drumului, aprox)
Ca și preț câștigă clar varianta prin Zrenjanin. Ca și distanță între România-Grecia, hmm, cred că varianta prin Vârșeț e mai scurtă (cam 140km de la Remetea până la Bubanj Potok versus 225 de kilometri între nodul de pe A1 al viitorul DX și Bubanj Potok.



Traseul posibil al Centurii de Vest și drumul express spre Novi Sad


Varianta Timișoara-Novi Sad-Belgrad vs Timișoara-Pancevo-Belgrad



Powered by API/PUM imgur uploader


Adrian.TM

De menționat că mulți timișoreni(și nu numai), nu fac ocolul până la Pančevo în drumul spre Grecia la momentul actual, fiindcă există o scurtătură prin Vršac-Bela Crkva-Kovin-Smederevo-Autostrada A1. E adevărat că drumul menționat anterior ar merita o reasfaltare în unele locuri, dar totuși, va rămâne o variantă viabilă și când vom avea autostrada A9.

elphax

Au si sarbii alegeri la inceput de 2022, nu ? Deci se joaca si ei cu cariocile. Si nu neaparat pe culoarele europene.

Hai sa vedem ce se mai clarifica, ar fi trebuit sa inceapa deja Beograd - Zrenjanin, dar nu cred ca au inceput chinezii. Si de la asta pana la a face inca o noua legatura de la Zrenjanin spre Romania, este cale lunga. Chinezii fac push pentru legatura rapida spre fabrica de cauciucuri de la Zrenjanin, dar nu stiu ce interese ar avea sa bage si spre o legatura cu Romania/UE.

Noi sa avem SF finalizat, ca oricum ruta existenta spre Moravita va ramane. Este culoar european si cu posibilitati de finantare externa. Si in plus Moravita este mai aproape si pentru o legatura spre sudul tarii, spre viitoarea A6 (care e tot culoar european , nu?)

Si apoi se vor mai lamuri si sarbii cum stau cu planurile si ideile.

Adrian.TM

Autostrada spre Zrenjanin ar putea fi realizată pe partea românească de către CJ Timiș, în stilul colaborării între Arad și Bihor pentru A11.
Dar asta într-un viitor îndepărtat...

elphax

Doar ca pentru noi ruta spre Moravita are imporanta mult mai mare - repet, conexiunea cu Deta, Oravita, Resita, Banatul de munte. Spre Foeni nu avem asa mult trafic local.

Deci cred ca noi am prefera sa fie putin mai lunga, pentru ca altfel nu aduna traficul necesar . A explicat Drula la inceputul anului ca au ales singura varianta de traseu care aduna destul trafic pentru a putea fi finantata.

Adrian.TM

Sunt total de acord cu dumneavoastră!
Ruta spre Foeni ar avea mai degrabă o importanță regională, realizându-se o legătură rapidă între Banatul de "Est" și de "Vest"(Și capitalele regionale Timișoara și Zrenjanin), și mai departe cu orașul Novi Sad, și chiar Croația într-o anume măsură.

Dominik

You're in Steelers Country

alin2pas

Ruta spre Moravița ar aduna mai mult trafic din țară și ar ajuta traficul spre Grecia, ruta spre Zrenjanin ar ajuta traficul spre Italia, dar pentru a se face ceva pe oricare din direcții, trebuie să decidă Bucureștiul și Belgradul împreună. Sârbii au mai avut o inițiativă fără succes, poate vom vedea ceva de data aceasta.

Cuneo

Autostrada Timisoara – Moravita este, de fapt, un drum expres in documente. Anuntul ministrului Transporturilor despre 'mostenirea' ce i-a fost lasata de Catalin Drula, pe care o va 'reapara' la Belgrad

TIMISOARA. Dezvaluire neasteptata legata de unul dintre cele mai asteptate proiecte de infrastructura pentru Timisoara, facuta vineri de ministrul Transporturilor.

Sorin Grindeanu a anuntat ca se fac demersuri pentru ca intre Timisoara si Belgrad sa fie intr-adevar o autostrada, si nu un drum expres ori o sosea de mare viteza, asa cum a gasit in realitate traseul in documentele de la Ministerul Transporturilor preluat de la predecesorul sau USR-istul Catalin Drula.
Dupa ce in urma cu cateva zile, Sorin Grindeanu a primit vizita ambasadorului Serbiei in Romania, vineri la Moravita s-a desfasurat o intalnire a grupului romano-sarb.

,,Azi (vineri, n.r.) a fost o intalnire a grupului romano-sarb la Moravita. Va spuneam ca exista cateva puncte care trebuie sa fie depasite, astfel incat acest proiect sa intre pe fagasul normal, sa putem face licitatia pentru executie. S-au depasit majoritatea punctelor care erau cu semnul intrebarii. In urmatoarele 2 saptamani sa se finalizeze acordul bilateral intre Romania si Serbia, astfel incat in cadrul vizitei pe care o voi avea la sfarsit de martie – inceputul lunii aprilie, la Belgrad, sa semnez cu omologul sarb acordul bilateral,,, anunta Sorin Grindeanu.

Ministrul Transporturilor vine cu explicatii legate de iscalirea acestui document cu partea sarba.

,,Va spun ce am gasit si ce se va intampla cu semnarea acestui acord. Nu mai vorbesc de traseu, care trecea prin casele oamenilor, si toate discutiile din urma cu ceva vreme. Profilul era de drum expres pana la Voiteni. De la Voiteni la Moravita drum de mare viteză, dar cu profil de 1 banda pe sens.

Acest tronson e prins in materplanul de transporturi pentru Romania, aprobat de Comisia Europeana. Prima faza a fost de schimbare la drum expres. In documente figureaza ca drum expres pana la Voiteni, 2 benzi pe sens. Odata cu semnarea acordului cu partea sarba, sunt sigur ca profilul va fi de autostrada. Profilul a fost asa: pana la Voiteni drum expres cu 2 benzi de la Voiteni, drum de mare viteza cu 1 banda pe sens. asa am gasit proiectul...

Odata cu semnarea acestui acord, cred ca inclusiv acest punct care tine de acest coeficient de trafic va fi inlaturat, astfel ca profilul va fi de autostradă. De aia e important acest acord,,, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.

Cu traseul stabilit, din 11 variante care s-au aflat in lucru, Autostrada A9 Timisoara – Moravita este inca in faza realizarii Studiului de Fezabilitate.
Va reamintim, CNAIR si Ministerul Transporturilor au semnat inca din august 2019 contractul de finantare pentru proiectul ,,Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru obiectivul Autostrada Timisoara-Moravita", pentru a obtine fondurile nerambursabile alocate prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020, in cadrul Axei Prioritare 1.

Valoarea totala a proiectului pentru SF este de 14.693.042,97 lei si va fi finantat prin POIM 2014-2020 astfel: 85% contributia Uniunii Europene din Fondul de Coeziune-10.544.270,83 lei, 15% contributia proprie – 1.860.753,67 lei, restul de 2.288.018,47 lei reprezentand cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

La licitatia lansata in martie 2019 s-au inscris doua asocieri care voiau sa realizeze Studiul de Fezabilitate al Autostrazii Timisoara – Moravita, care ar urma sa lege Romania de Serbia, acesta fiind primul pas concret pe care autoritatile de la Bucuresti l-au facut pentru realizarea unei conexiuni de mare viteza cu tara vecina.
Licitatia a fost castigata de asocierea Search Corporation SRL – Egis Romania SA.
Durata contractului pentru realizarea studiului de fezabilitate este de 32 de luni.

Viitoarea autostrada ar urma sa lege Timisoara de Moravita si mai apoi de Pancevo si sa asigure conexiunea rapida cu capitala Serbiei, pentru ca de la Pancevo pana la Belgrad e drum cu doua benzi de circulatie pe sens, cu regim de autostrada.

https://www.opiniatimisoarei.ro/autostrada-timisoara-moravita

alexandru_m

Quote from: Cuneo on February 04, 2022, 09:14:13 PMOdata cu semnarea acordului cu partea sarba, sunt sigur ca profilul va fi de autostrada.


Asa cum stim mai bine, din pix. Ce studii, ce prognoze, ce vorbim aici?! E grindeanu din Timisoara si vrea autostrada in sud, scoatem pixul si e gata.  :puke:

yetiman

#491
Quotede la Pancevo pana la Belgrad e drum cu doua benzi de circulatie pe sens, cu regim de autostrada.

Nu stiu cine a scos "porumbelul", dar in nici un caz nu e regim de autostrada... E limitat la 60 km/h si apoi la 80 km/h. In plus nu are nici o banda de urgenta pe toata lungimea., nici nu stiu daca benzile de circulatie sunt la nivel de DX macar, iar intersectiile sunt la nivel (semaforizate).

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Adrian.TM

@alexandru_m Nu te supăra, dar știi de când se vorbește despre construcția unei AUTOSTRĂZI între Timisoara și Belgrad?De foarte mulți ani!E un deziderat al întregii regiuni, iar ca acum să se afle că de fapt va fi un drum expres(cu 1 bandă pe sens,de la localitatea Voiteni/Voiteg până la graniță!!!!) e cam dezamăgitor.
Nu zic că n-ar fi bun un drum expres în loc de autostradă, dar macar să fie cu 2 benzi pe sens pe întreaga sa lungime!

P.S. Grindeanu e născut și crescut la Caransebeș, deci în niciun caz nu-i un timișorean get-beget.

horatiu.cosma

Nu plecați pe fentă, va fi autostradă.

alexandru_m

@Adrian.TM

Nu ma supar, stiu de cand se vorbeste de 10 sau mai multe autostrazi. Suntem in anul 2022 si ma tem ca si in 2222 in tara asa tot din pix se vor face toate. Vreau si eu sa vad cum vine MINISTRUL TRANSPORTURILOR si spune ca in urma studiilor si a parteneriatelor si pentru completarea vreunui culoar se va face autostrada si ca traseul a fost stabilit / modificat in urma unor expertize pertiente.

Nu ca se intalneste Gica al nostru cu Gica al lor, semneaza o hartie si HOP iese o autostrada.

Sunt crescut in orasul unde un alt Gica venea si dadea din mana si peste 2 luni de acolo disparea un cartier. Cred ca e momentul sa evolueze mentalitatea si in tara noastra, nu crezi?