News:

Tur de forță API 27-28 iunie, DEx12 și A7.
A7 Focșani-Buzău și Dumbrava-Mizil. DEx12 Pitești-Colonești și Balș-Craiova.

Main Menu

Autostrada A9 Timișoara-Moravița

Started by valexandru, March 26, 2012, 01:36:09 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

elphax

cred ca toti dorim asta si era vorba sa se introduca la toate autostrazile in zona de campie - dar de fapt scopul principal era  ca sa protejeze de viscol si zapada :)

istvan78

Quote from: Quest on March 25, 2021, 04:20:56 PM
Search Corporation lamureste in articol niste aspecte legate de traseul rezultat dupa prima etapa a Analizei Multicriteriale, totul in conformitate cu rigorile JASPERS.

"A fost necesară analiza unui coridor care să se apropie cât mai mult de centura Timișoarei pentru a prelua din traficul acesteia astfel încât să crească indicatorii de rentabilitate și, implicit, șansele de a se accesa fonduri europene pentru implementarea obiectivului".  (Search Corp.)


Asta poate suna rau, dar sa nu uitam ca proiectul centurii (in constructie) prevede doar o banda de circulatie pe sens, pe acest sector, si a fost mult criticat pentru acest fapt.

Aducerea autostrazii mai aproape va "salva" si centura de supraaglomerare.

Deasemenea, sa nu uitam cat suntem de suparati (noi, Timisoarenii) pe distanta mare la care trece A1 de oras, iar acum criticam A9 pt. ca vine prea aproape??

elphax

eu nu sunt suparat deloc ca e A1 prea departe, chiar daca stau in Sudul orasului :)

andreicato

Clar va avantaja centura, preluand traficul de tranzit, dar asta se va intampla si daca e la 20 km de oras, insa cu conditia sa ai legaturi fluente ca trafic si descarcari unde trebuie pentru conexiuni in toate directiile!
De fapt problema noastra cu A1 e ca legaturile actuale cu ea din TM sunt groaznice ca trafic si limitari, nu ca e prea departe. Ca sa intri pe autostrada cu masina sau camion poti parcurge usor si repede 14-20 de km fara blocaje de rush hour sau treceri de pietoni prin localitati, versus 2-3 km cu 1 banda pe sens, semafoare, trafic local si tranzit etc...
Problema e cum sunt legaturile, nu distanta fata de oras, eu asa cred.
Sincer, nici eu nu sunt deranjat de distanta fata de A1, la fel cum imi doresc si Centura si A9!  :)

hvm

^
Eu zic sa va mutati in Iasi. Aici conexiunea cu autostrazile e mult mai buna.  :-[
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

elphax

hvm, ce sa zic, ai dreptate - doar ca noi nu avem la 50 de km granita bufferul lui Putin spre care nu este voie sa se faca autostrada ( sau cel putin o parte din clasa politica a stat cuminte si a primit stimulente de la rusi)

tom_sawyer

#456
Întrebarea e, sârbii vin și ei cu autostrada la Vârșeț? Parcă au niște proiecte cu alte autostrăzi în zona, la Chichinda și Becicherc.

LE:
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=66.msg291449#msg291449

Quest

O poza dintr-un articol de presa din 06.2020. Asta vor face sirbii catre Virset:



Coboririle si nodurile de pe autostrada sint:
Петља "Вршац" / Petlja Vršac / Coborâre Vârșeț
Петља "Уљма" / Petlja Uljma / Coborâre Ulima
Петља "Алибунар" / Petlja Alibunar / Coborâre Alibunar
Чвор "Панчево" / Čvor Pančevo / Nod Panciova
Петља "Панчево Исток" / Petlja Pančevo Istok / Coborâre Panciova Est
Common sense will get you far !

rhemaxos

Coordonarea la nivel tehnic între România și Serbia este profund deficitară (to say the least). Și asta în condițiile în care premizele politice sunt în mare parte favorabile. Cu excepția subiectului românilor timoceni, a utilizării de către NATO a spațiului aerian românesc în 1999 și a tensiunilor din perioada tulbure de la sfârșitul Primului Război Mondial, între cele două țări nu este ,,nimic de uitat, nimic de iertat" ceea ce, pentru standardele zonei, este o performanță remarcabilă.

Discuții și acorduri la nivel înalt pentru legătura Timișoara - Belgrade prin Moravița/Vârșeț au tot fost (2011, 2014, 2015, 2018, 2019) iar secțiunea este parte integrantă a TEN-T Core ceea ce deschide perspective de finanțare deloc neglijabile. Când vine vorba de acțiuni concrete, însă, lucrurile continuă să nu se lege. În 2016 a fost pierdută o finanțare nerambursabilă UE de 9.3 milioane Euro pentru studiul de fezabilitate pe întreaga secțiune de la Timișoara la Belgrad, ambele părți acuzându-se reciproc prin comunicate publice de lipsă de voință/interes pentru promovarea investiției.

Iar acum, când pe partea noastră se mișcă, în sfârșit, ceva, sârbii prioritizează alte trasee (vezi legătura Belgrade - Zrenjianin de care Timișoara s-ar putea conecta mai ieftin decât prin Moravița), în timp ce coexiunea prin Vârșeț/Vatin este trecută la ,,și altele" (adică, da, vrem să o facem, vedem când și pe ce bani).

Partea proastă este că autostrada Timișoara - Moravița este departe de a fi sustenabilă prin ea însăși în lipsa unei continuări spre Belgrad. Logica acestei conexiuni nu este una strict economică, traficul actual nu o justifică, ci politică și de conectivitate regională. Nevoile sunt mari și la noi, resursele limitate și ar fi un pic nepotrivit (să nu zic altfel) să ducem o autostradă până la graniță în lipsa unor asigurări ferme că aceasta va fi continuată într-un orizont de timp previzibil.               


Dominik

Orice km in + de A in Romania se justifica ! Suntem in secolul XXI !!!
You're in Steelers Country

elphax

cand ungurii au facut autostrazi si au stat dupa noi cum a fost ? mai greu, mai tarziu, dar ne-am conectat.
daca facem noi spre Moravita, vor face si ei spre Varset pt ca e coridor TEN


cristi5

De la minutul 2 la minutul 16, primarul din Mosnita9 despre A9
https://www.facebook.com/watch/live/?v=3410201122417966

"subiectul acestei autostrade" :lol:

Quest

La Cons Jud Timis + viceoconferinta s-a desfasurat azi urmatoarea intilnire:

Vă informam ca în ziua de joi, 08.04.2021, ora 11, va avea loc sedinta solicitată de CNAIR în vederea implementării proiectului ,,Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru obiectivul Autostrada Timișoara – Moravița", cu varianta de traseu propus.

Vor participa fizic în Sala  Multifuncțională a Palatului Administrativ responsabili din partea CNAIR și ai prestatorului, reprezentanți ai Consiliului Județean Timiș și ai Instituției Prefectului – Județul Timiș  si în format de videoconferință sunt invitate autorități publice locale și instituții cu atribuții în procesul de aprobare și avizare.


Un transcript de whatsapp al colegului dan tm care a participat la intilnire din partea unui UAT:

[12:31] : ok, un mic rezumat. Nu am participat la intreaga discutie.

[12:32] : s-a prezentat de catre Search Corporation un nou traseu intre Bucovat si Bazoșul Nou

[12:32] : apropiat de Bazos si o ferma.

[12:32] : s-a atras atentia ca in zona sint PUZ-uri deja.

[12:33] : CJT a replicat ca propunerea este pe culoarul unui drum expres care este in PUG Bucovat si ei au blocat aprobarea PUZ-ului acolo (in afara de cele care sint deja)

[12:34] : Propunerea merge la est de Albina si intra spre Timis la Mosnita. S-a spus ca sint considerente economice, de trafic de rentabilitate. Nu pot merge la sud de digul Timisului, zona e Natura 2000

[12:34] : Mosnita a replicat ca acolo e centrul logistic al comunei.

[12:36] : S-a cerut ca discutiile sa fie dupa prezentarea intregii variante de traseu

[12:37] : dupa ce trece Timisul prin zona deja prezentata in toate plansele traseul trece la est de Jebel dar foarte aproape de localitate. S-a atras atentia ca este un PUZ acolo, s-a replicat ca cercul acela mare care indica descarcare in DJ Jebel-Liebling este el mare nu neaparat acolo va fi aproape de case

[12:37] : traseul trece la est de Voiteg cu descarcare in DN.

[12:38] : trece la est ede Denta foarte aproape de case, coboara la est de Moravita cu nod la DN si de acolo se va corela cu propunerile parții sîrbe.

[12:39] : s-a atras atentia ca in zona Voiteg este o investitie privata de 2 mil € in irigatii si traseul trece prin bazinul lor. (pe planul prezentat nu se vede nimic)

[12:40] : s-a intrat in discutii raportat la alegerea estului Timisoarei nu a vestului si tot asa...
[12:40] : din acest moment nu am mai putut participa.

[12:40] : am revenit la final

[12:40] : cineva a aratat ca nu trebuie inghesuita intre case cîtă vreme exitat teren liber dar care e Natura 2000

[12:41] : s-a precizat ca Natura 2000 dă avize după vizite în teren care evidentiaza faptul că în zona nu traiesc vietăți periclitate sau alte bălării.

[12:42] : S-a discutat mult pe considerente economice care au dus la alegerea variantei est nu vest.

[12:44] : s-a stabilit ca Search si CNAIR sa trimita varianta aceasta de traseu si alte planuri edificatoare către instituțiile interesate si catre localități urmînd ca acestea să transmitaă pînă la sfîrșitul lunii toate situațiile problematice identificate

[12:44] : PUZ-uri, Constructii, investitia in irigarii, apropieri de case, etc etc,

[12:45] : s-a cerut de catre Search sa fie transmise si drumurile agricole intens folosite de utilaje pentru a se stabili peste sau subteran

[12:45] : toate drumurile folosite eventual de biciclete de ce o mai fi

[12:45] : sa fie luate in calcul

[12:46] : s-a aratat ca legatura centura sud prin strada Trandafirilor Giroc cu Autostrada este foarte buna ca genereaza trafic, ca e viabila

[12:46] : etc

[12:46] : depinde cine a vorbit

[12:47] : s-a stabilit ca Search sa mearga pe teren cu reprezentantii UAT (dupa raspunsurile alea de mai sus)

[12:47] : ei (sau CNAIR) au replicat ca ei sint de cîteva zile în zona si au fost deja pe teren.

[12:48] : La un moment Seach Corporation a aratat ca a fost ales acest traseu est din motive economice, ca de fapt fara centura sud nu ar fi atins indicele 5,5 ca de la Voiteg nu mai e trafic de autostrada,

[12:49] : ca propunerile au fost studiate (fisierele excel au fost cerute de Jaspers ca bla, bla)
[12:51] : CNAIR a precizat ca sa inchida discutia de vest: avem in proiectare centura de vest care se va lega de centura sud si nord. astfel Sacalazul ar fi fost prins intre centura de vest si autostrada. Dudestii Noi au replicat ca nu avem centura vest ci doar sud
De la Voiteg spre sud nu mai e trafic de A? Si cum ajuta VOTS?

[12:52] : s-a explicat ca nu putea sa fie alt fel de profil intre doua autostrazi

[12:52] : VOTS este centura sud?

[12:52] : Da

[12:53] : Adica VOTS poate fi numai 1+1?

[12:54] : cica tocmai centura sud ajuta ca aduce foarte mult trafic si ridica indicele E=mc²

[12:54] : zicea ca traficul nu e bun la nord de Voiteg

[12:54] : eu am inteles ca nu putea sa fie autostrada pînă la Mosnita si apoi alta de la Voiteg spre sîrbi

[12:55] : s-a trecut peste explicatiile astea deoarece s-au cerut calculele pentru vest.
Deci VOTS aduce trafic la Trandafirilor si il varsa in A9?

[12:55] : dar nu am mai fost activ cam jumatate de ora si am pierdut poate esenta

[12:55] : cînd am revenit pe final

[12:55] : tot despre vest discutau

[12:55] : apoi ca asa am facut si cu centura feroviara ca n-am facut-o
Deci lumea voia sa traga A9 la vest?
si tot cu vestul au încheiat-o
Mda pai aia pe vest se simt neglijati probabil si puteau sa isi traga A9 ca centura

[12:56] : a spus cineva (cred ca CJT) ca e foarte buna propunera ca Timisoara si toata centura sud duc traficul la utostrada prin strada Trandafirilor

[12:57] : da, asa s-a spus ca de fapt Timisoara se dezvolta si asa tot ducînd spre est Vestul ramîne descoperit

[12:59] : Ramîne sa se distribuie planurile si sa se faca observatiile
Exact. Dar asta inseamna ca e greu de motivat A9 intre trandafirilor si A1.

[13:01] : fisierele excel le-a verificat Jaspers

[13:01] : 😎

Common sense will get you far !

mircea

Quote
[12:51] : CNAIR a precizat ca sa inchida discutia de vest: avem in proiectare centura de vest care se va lega de centura sud si nord. astfel Sacalazul ar fi fost prins intre centura de vest si autostrada. Dudestii Noi au replicat ca nu avem centura vest ci doar sud
Unii fie-s proști de-a binelea, fie nu-i lasă ochelarii de partid să înțeleagă chestii simple și pe înțelesul unor copii de clasa întâi.
Quote[12:55] : apoi ca asa am facut si cu centura feroviara ca n-am facut-o
Deci lumea voia sa traga A9 la vest?
si tot cu vestul au încheiat-o
Mda pai aia pe vest se simt neglijati probabil si puteau sa isi traga A9 ca centura
Quote
[12:57] : da, asa s-a spus ca de fapt Timisoara se dezvolta si asa tot ducînd spre est Vestul ramîne descoperit

De ce să facă CJT+PMT un drum de aproximativ 1km între Coca-Cola ( DN6) și giratoriul de pe Aradului care să rezolve o bună parte din probleme până se face centura pe vest când putem să ne dăm cu curul de pământ că noi vrem A9 prin curtea lui Nica ( Dudeștii Noi)? Că e mai simplu să faci ditamai autostrada cu ocol...
Adevărul e că și mie mi-ar fi convenit să treacă A9 printre Becicherec și Biled, cum era pe una din variante, dar asta nu înseamnă că e și logică soluția.

andreicato