Autostrada A9 Timișoara-Moravița

Started by valexandru, March 26, 2012, 01:36:09 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

altr

Hai ca incepem bine si cu autostrada asta.  :lol:

Sa speram ca se va rezolva problemele, mai ales pentru ca si Ministrul Transporturilor e deputat din Timis...

survola

V-am zis eu că nu mai sunt locuri pentru autostrăzi/ drumuri noi.
Și încurcă la dezvoltare, asta e nouă :)

iou_paul

#437
In contextul in care oricum se doreste realizarea unui drum de legatura intre Timisoara (E70) si nodul Remetea care sa bypass-uie localitatea Remetea, nu ar fi fezabil contruirea unei noi descarcari de pe A1 la 1.5 - 2km la vest de cea actuala si transformarea celei existente in nod de legatura cu A9?


ionut_16

La Moșnița Nouă se poate face cocoașă... Dacă tot e la modă 😅

Fred

Sa fie, dar sa nu se schimbe nimic. NIMBY clasic, vrem autostrada dar nu aici. Nici o problema, sa o faca la 10 km mai incolo, ca tot e traficul lejer in zona aia, ce mai conteaza inca niste kilometri cand e de la nasul mare, fara numar (Focsani), fara numar (Boita), fara numar (Timisoara)?

JohannDB

      Când te apropii de Timișoara, de la Moravița venind, pe undeva la limita dintre Șag și Timișoara, vezi lucrare-n câmp (spre est)...... Limita Timișoarei are în lucru un mare giratoriu, dar situația pe loturile mai depărtate de DN 59, nu se pot observa în amănunt...... erau excavatoare-n lucru acum o săptămână jumate !!!!!   Însă mă gândesc, că subiectul bate "Centura estică a Timișoarei"......


GAC

Asa m-as fi gandit si eu +1;
Chiar daca in zona de E a Timisoarei se vor "suprapune" 2 centuri, beneficiile se vor vedea in timp, mai ales dupa ce Serbia va intra in UE si Schengen (sper doar ca nu inaintea Romaniei).
Daca pana acum s-a discutat mai mult de traseul in extremitatea nordica, eu imi fac griji si pentru cea sudica. Sper ca proiectul va include si un nou punct vamal de capacitate mare.
Pana acum sarbii au facut mult mai mult ca noi, daca ne gandim ca tara lor e la jumatate, ei avand si un decalaj de minim 10 ani din cauza razboiului.
Daca acest proiect va prinde radacini, cu siguranta ca vom vedea si o reactie din partea Serbiei si proiectul va fi intregit de cealalta parte a granitei.

Quest

Search Corporation lamureste in articol niste aspecte legate de traseul rezultat dupa prima etapa a Analizei Multicriteriale, totul in conformitate cu rigorile JASPERS.

"A fost necesară analiza unui coridor care să se apropie cât mai mult de centura Timișoarei pentru a prelua din traficul acesteia astfel încât să crească indicatorii de rentabilitate și, implicit, șansele de a se accesa fonduri europene pentru implementarea obiectivului".  (Search Corp.)

"...urmând ca în etapa 2 a Analizei Multicriteriale să intrăm în detalii privind traseul exact al autostrăzii. În cadrul acestei etape secundare vom efectua deplasări în teren și vom colabora îndeaproape cu toate autoritățile locale implicate în vederea stabilirii variantei de traseu finale care să aibă un impact cât mai mic posibil asupra comunităților locale, siturilor arheologice și mediului" (Search Corp.)

https://debanat.ro/2021/03/disputa-degeaba-pe-traseul-autostrazii-a9-traseul-printre-case-la-mosnita-noua-e-unul-orientativ-stabilit-la-solicitarea-consultantului-jaspers_325831.html
Common sense will get you far !

andreicato

#444
@cutter, @ horatiu cozma: se poate lua in calcul pentru etapa de proiectare si realizarea unei perdele forestiere de protectie pe ambele laturi ale autostrazii? Ar reduce considerabil poluarea fonica si cu noxe in zona localitatilor, ar proteja autostada de vanturi puternice sau zapada spulberata de viscol (caz mai rar in Banat).
Chiar daca nu va planta constructorul copacii, sunt sigur ca s-ar mobiliza comunitatile locale sau ONG-urile de mediu pentru asta, doar sa existe spatiul prevazut pentru asa ceva intr-un coridor de expropriere largit, mai ales ca nu trebuie latimile din Baragan.

danutzu_1069

Problema perdelelor forestiere este, pe terenul cui sa se faca plantarile? Daca se vrea perdele forestiere inca din faza de constructie, atunci trebuie culoar de expropiere mai lat....
Nu poti sa te incadrezi cu o perea forestiera de latime rezonabila, in actualul culoar expropiat, adica pana in gardul de protectie sau imediat dupa gard

andreicato

De acord, de asta si propuneam sa fie considerate din faza de expropriere, a unui culoar largit.
Clar asta aduce si alte probleme legate de zonele si proprietatile traversate, dar aduce avantajul unui proiect cu solutiile integrate din proiectare.
Una e sa proiectezi un culoar de 70 m si alta de 120 m, sa zicem, altfel il incadrezi in teritoriu....

elphax

oricum sunt discutii serioase legate de faptul ca autostrada trece aproape de localitati, chiar prin zone cu PUZ-uri unde UAT-urile au pus parcele de case. de unde spatiu pentru perdele forestiere ? acolo e lacomie maxima sa vanda tot tot, fara a lasa loc de scoli, gradinite, spitale si alte chestii esentiale pentru o viata civilizata

iuli

Acolo e mai mult vina primarilor care tot au dat autorizatii de constructie, care nu au verificat daca se respecta proiectele aprobate, etc. Lacomia e peste tot in zona aia. Numai daca mergi in Giroc si deja te ia cu frisoane cum arata comuna aia.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

andreicato

#449
Poate tocmai din asemenea motive ar trebui un standard stabilit, gen normativ de autostrada care sa includa si perdea forestiera, la fel ca banda de urgenta sau spatiile de servicii sau separarea sensurilor.
Sa nu fie facuta ar fi derogarea de la standard, si nu situatie speciala cum e acum...
Visez frumos, stiu...
:lol:

Felul cum s-au dezvoltat zonele periferice e alta poveste nu tocmai frumoasa si efectele se vor vedea peste ani, cand valoarea lor va scadea, cred eu, tocmai prin proasta organizare in spatii inguste si insuficiente. Dar asta e alta discutie,  nu pentru aici. Implicatiile legate de A9 vor fi interesele diverselor parti implicate.