Autostrada A9 Timișoara-Moravița

Started by valexandru, March 26, 2012, 01:36:09 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

horyatm

Am găsit această planșă cu variante de traseu din 8 septembrie. După cum se vede variantele care încep din Remetea sunt cele mai sigure și au conexiune directă cu autostrada. Eu cred că varianta finală va începe din Remetea, probabil cu un nod reconfigurat.





Powered by API/PUM imgur uploader

PlayStation

Multumim @horyatm
Dupa parerea mea varianta turcoaz continuata cu cea rosie e varianta optima, dar sa nu foloseasca nodul rutier de la remetea, pentru ca acela e pentru intrarea in timisoara

Archi

#362
Câteva remărci cu privire la traseele de mai sus:

1. Sunt ferm convins că se puteau găsi câteva trasee mult mai bune în vestul Timișorii. Nu văd de ce nu s-ar fi putut continua drumul de legătura A1-DN69 cu A11 mai departe în sud-vest spre Săcălaz, ar fi trebuit doar o adaptare a nodului cu DN69. Variantele actuale din vestul orașului sunt destul de nasoale ceea ce ne face să alegem variantele prin est, pe la Remetea, însă între o variantă calumea prin vest și cea de la Remetea aș alege-o pe cea din vest

Ceva în genul acesta:




2. Variantele prin vest asigură o mai bună conexiune pentru masinile care vin din sud cu Timișoara prin nodul din zona Parța-Șag decât cele prin est, unde accesul prin Moșnița nu este doar mai lung cât și mai prost, ca distanță față de principalele puncte de interes din oraș. O variantă prin est ar necesita neaparat un drum de legătură până la Șag sau chiar Parța

Dominik

Si eu sunt de parere ca legaura cu A1 ar trebui sa fie in facuta in Vestul Timisoarei.
You're in Steelers Country

horyatm

În vest ar fi avut sens dacă nu era centura vest. Altfel nu.

E clar că în est se face, având în vedere că acolo e aeroportul și va fi și un centru multi-modal. Plus că e bine să se ocolească Remetea, Moșnița.

pasadia

Dacă se va face A9-ul voi realizați că nu va rămâne Remetea singurul mod al Timișoarei căci vor exista și la Moșnița și la Sag noduri care vor deservi timișorenii din partea sudica oermitandu-le accesul spre A1.

Florin.I

#366
Variantele propuse mi se par prea in afara orasului, la fel ca portiunea de NE, va fi cu acces doar daca treci prin alte localitati.

As vedea favorabila , asemanatoare cu postuil lui Archi, o varianta prin vest :
-care sa fie Suprapusa cu Centura vest (ce va fi) intre DN6 (Parcul industrial Flex/CocaCOla), in sud peste DN59A(sacalaz Est)  si sa se desparta de centura inainte de bega (sa o ia spre Vest).
- puctat cu rosu e suprapunerea
Ar putea fi facuta acolo (la despartirea de centura) chiar o intersectie in cruce care spre est sa urmeze sa se continue cu o nou intrare in TM catre Solventul Gara de Nord. (punctat albastru)


Avantaje:
-4 accese directe din TM la A9 (Dn69,6,59A, Solventul )  + Parta pentru aces strict spre sud
- zona neconstruita inca
- costuri impartite cu centura
- Leaga 4 DN-uri (69,6,59A, 59)+ 2DJ [Pe est ar lega max 2 DN si 1DJ] (4 sunt legaturi cu Frontiera)
- parca ajuta mai bine potentialul economiic

Dezavantaje:
-mai multe noduri
-trafic tranzit + centura [peste 20-30 ani mai aglomerata]
- va ajunge orasul in zona ei peste 20 de ani
Relatie mai slaba Belgrad- Lugoj- centru tarii [pe centura de Est]

La sud de  Timisora A9 cred ca e ideal sa fie la Est de DN59. sa fie mai spre interiorul tarii{l avest e aproape granita/ orase mici} pt legatura TM-Bocsa-Resita, Oravita.





Powered by API/PUM imgur uploader


horatiu.cosma

Se construiește centura Sud și urmează proiectarea pe centura vest care închide inelul. A9 ar fi un semi-inel exterior celui reprezentat de centură. Ca si cifre de trafic, cred că e mai avantajoasa conexiunea A9 pe la est, la Remetea in A1. Traficul potențial rămas spre Moravița dinspre partea de vest a Timișoarei e mic și încape fara probleme pe centura de Vest și de sud.

vancouver

Corect, daca se face complet centura TM la nivel de DN, atunci clar A9 nu are ce sa mai preia trafic de tip centura. Atunci trebuie orientare pura pentru usurarea mersului spre Belgrad a celor care vin pe A1, atat de la nord, cat si de la est. De unde clar rezulta favorit traseul pe la Remetea Mare. Altfel relatia sa zicem Sibiu-Belgrad (sau Cluj-Deva-Belgrad etc...) trebuie sa faca un ocol f. mare in jurul TM.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

alin2pas

Pentru cei care vin pe A1 dinspre Arad nu e prea mare diferența între varianta estică și cea vestică, dar pentru cei care vin dinspre Lugoj varianta vestică ar fi un ocol similar ,,cocoașei" de la Focșani.

voicul

E clar ca prin E trebuie.
In afara de Arad, Oradea si Satu-Mare (sa zicem), toti sa o sa vina pe A1.

Vlad94

Desi an fost ani de zile pentru A9 prin vestul tarii, acum, dupa cum am vazut cum o sa iasa centura sud si capatul drumului expres A1-DN69, se pare ca e necesara o legatura prin est. Centura de sud se va aglomera foarte rapid, fiind in apropierea zonei rezidentiale. Practic, intre Ghiroda si Giroc, va deveni o artera de colectare a traficului local.

udar

Varianta pe Remetea pare cea mai ok si nu varianta care ocoleste.
Nu vad ce avantaje ar avea acel ocol.

Vlad94

Daca vor opta pentru varianta mov probabil DJ592 va trebui largit la patru benzi pana la descarcarea Albina. Cat despre varianta prin vest, centura de vest va fi suficienta. Oricum, cea mai stringenta parte este intre DN69 si DN6, care se poate realiza cu un drum de 2km din actualul giratoriu al centurii si zona fabricii Coca Cola. Ulterior, centura se poate suprapune drumului DN6 pana in apropierea localitatii Dudestii Noi, de unde va continua spre sud, pentru a inchide inelul.

dan tm