Autostrada A9 Timișoara-Moravița

Started by valexandru, March 26, 2012, 01:36:09 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Dominik

Corect si eu vreau A in Moldova, pe de alta parte sunt doar 60 Km intre Timisoara si vama Stamora Moravita cu Serbia, eu vad foarte important si A9.
You're in Steelers Country

rizzuh

Foarte important? Pentru cine e foarte important? Nu e cine stie ce trafic acolo.

KenyaSong

^^
Tot 60 sunt şi până la Lipova şi probabil către multe alte oraşe, dar ăsta nu e un argument suficient.

Ionut

Nici vorba sa fie o prioritate A9. Sunt multe alte segmente mult mai importante in acest moment. Traficul e undeva la 7500 MZA. Cam la 50% din traficul de pe Campia Turzii-Tg Mures, ca sa avem un termen de comparatie.

cristi5

#274
1+1 cu portiuni de depasire e arhisuficient pt 7,5k MZA. Problema sunt obstacolele (localitati)

Pe harta DN59 pare destul de drept. Nu se poate obtine un drum rapid rapid si sigur cu vreo 3-5 centuri rutiere cu acces denivelat sau sens giratoriu, si cateva portiuni largite la 2+2 sau 2+1? Totul cu separare de sens si intrari laterale strict limitate. Plus corectari de traseu de ex la sud de Sag unde pare cam serpuit.

Nu ar fi iesi mult mai ieftin decat o autostrada noua? Plus ca se poate moderniza incremental, sub trafic.

voicul

Chiar nu e o prioritate.
60 de km sunt si intre Ploiesti si Buzau si ar fi mult mai utili (folositi) decat A9.

Plus ca Serbia a cam anulat/amanat planurile de A catre RO. Deci A9 ar fi o autostrada care duce ...

cristi5

#276
Pai asta zic, ca autostrada nu e prioritara. Dar ca DN transformat treptat in DX, eventual cu finantare focusata pe cresterea sigurantei rutiere in localitati (aproape jumatate din mortii din trafic sunt pietoni si ciclisti, cred ca e "record" european), s-ar putea sa aiba sens. La fel Arad-Satu Mare sau alte drumuri de campie.

delacroix

Quote from: cristi5 on June 12, 2018, 04:33:42 PM
...(aproape jumatate din mortii din trafic sunt pietoni si ciclisti, cred ca e "record" european)...
Corect!Traficul , cu 2000 mza la granita, nu va fi suficient  nici de DX (!) in urmatorii 50 de ani.
Dar atunci de ce nu discutam la "Drumuri nationale"?. Pentru ca e clar : NU STIM SA CONSTRUIM AUTOSTRAZI !
Doar la propaganda suntem tari.

Bogdan_Cluj

#278
^^

Pai exact de la logica asta a pornit discutia pe pagina anterioara. Un upgrade incremental la 2+1 sau 2+2, eventual cu centuri la sate sau cu pasaje pietonale.
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=66.msg200284#msg200284

Sunt 20 de km pana la intersectia spre Resita (20.5 km din care aproximativ 4 km prin trei sate, restul in afara). Mai la sud de aceasta intersectie MZA scade si mai mult.

cristi5

Quote from: delacroix on June 12, 2018, 04:57:36 PM
Dar atunci de ce nu discutam la "Drumuri nationale"?

Eu as zice "drumuri de inalta siguranta" si acolo intra si A si DX (deci nu trebuie mutat topicul cand se tranforma A in DX :) ) si DNuri "securizate". Adica drumuri cu separare de sens, fara curba la stanga (sau f putine si blindate cu refugii), fara obstacole, geometrie corectata, loc pt depasire pe minimum (sa zicem) 1/4 din distanta si odata la max 5 km, parapet lateral in zonele de risc.

Fara obstacole: tinteste accidente in localitate (cauza nr 1 a deceselor in trafic, cam jumatate)

Curbe corectate, parapet median si lateral: tintesc cauza nr 2 a deceselor (iesiri in decor si alte accidente cu un singur vehicul)

Refugiu pt curba stanga si parapet median: tintesc cauzele nr 3 si 4 (intrare pe contrasens si depasire)

In legatura cu "stiut" sa facem autostrazi:
- la centuri e si mai rau. Nu "stim" sa facem nimic pt ca CNAIR e lipsit de strategie pt ca... comanda politica
- trebuie sa invatam sa facem si alte tipuri de drum, mult mai sigure ca DN 1+1 si (mult) mai ieftine ca autostrada

Gendan

Eu am parintii in Suceava si inteleg importanta A7 si A8 (macar half-profile). Dar mi-a placut ce a zis north acum vreo doi ani despre A9. Am zis sa ne aducem aminte de argumentul lui.

Quote from: north on August 28, 2016, 02:55:38 AM
I. Deși se vorbește prea puțin de ea, această autostradă Timișoara - Belgrad este excepțional de importantă pentru România.
Practic ea ar asigura, pentru cea mai mare parte a României (excepție făcând banda nordică extremă a țării și zona de sudvest - în sensul că pentru aceste cazuri alte legături ar fi preferate), o legătură autostradală continuă cu o mare parte din Europa sudică și chiar centrală, așadar înspre:
- întreaga Italie
- jumătatea sudică a Franței
- peninsula Iberică
- chiar și Elveția (zona Geneva - Lausanne).
Mai jos am reprezentat ipoteticul "coridor" (cu ramificații încoace și-ncolo) pentru a reprezenta această conectivitate.



(desigur, nu am mai menționat și legătura la Slovenia, Croația, Serbia și - în  fine - Grecia... dar acest din urmă aspect este, cred eu, cel mai puțin important - deși, în mod ironic, faptul că "odată cu construirea autostrăzii Timișoara - Belgrad se va putea circula pe autostradă înspre Grecia" este folosit ca un argument pentru a susține acest proiect, chiar în articolul citat mai sus).

Ceea ce este cel mai important este că la vest de Belgrad există pe toate relațiile autostradă, și la fel va fi (sperăm că în curând) la est de Timișoara.

II. Arhitecții Masterplanului General de Transport au dat dovadă (printre altele și) aici de lipsă de profunzime, neconsiderând importantă o autostradă. Ce vorbim autostradă, nici măcar un drum expres.
Aceștia (și alții care ar susține lipsa de importanță a autostrăzii Timișoara - Belgrad) ar putea afirma: dar se poate la fel de bine realiza legătura Timișoara - Zagreb prin Ungaria.
Da, în teorie este corect. Ele în fapt au aceleași lungime (+/- 10 km). Dar dacă ne uităm la harta de mai jos (hașura galbenă = autostrăzi, exceptând bucățile izolate din HU unde este doar o cale autostradală):
- pe relația sudică (verde) lipsește doar autostrada Timișoara - Belgrad: restul autostradă.
- pe relația nordică lipsește practic întregul tronson M9 din Ungaria de la Szeged la Nagykanizsa ("nu mult", doar aproape 300 de km) (deși am reprezentat pe hartă cu galben mai subțire centura Kaposvár și racordul M6 - "DN"51 peste Dunăre) - dar Ungaria nu dă semne că ar intenționa să-și construiască autostrada M9 în viitorul apropiat sau pe termen mediu...



III. România ar trebui să se implice activ în stabilirea traseului autostrăzii, și să militeze pentru un traseu direct Timișoara (nord) - Belgrad (sfârșit centură nord) [care probabil să includă drumul de legătură A1 - DN 69 precum și centura Timișoara vest] (varianta albastră mai jos) și să nu susțină varianta magenta de mai jos, via Voiteg, Deta și Vârșeț înspre Pancevo.



Este într-adevăr corect - după cum susține directorul ADR Vest în articolul citat mai sus - "Noul drum ar urma sa lege Timisoara de Pancevo pentru ca de la Pancevo pana la Belgrad e drum cu doua benzi de circulatie pe sens" - însă acest drum de la Pancevo la Belgrad nu este autostradă și se și înfundă în oraș, nelegându-se la rețeaua autostradală.

horyatm

Sunt timișorean, am făcut acest drum de mai multe ori. Traficul absolut lejer. Localități mici. Nu prea sunt radare, doar poliția de frontieră. Se circulă foarte bine pe partea românească. Vizibilitate excelentă. Sunt 2 probleme care nu au legătură cu A9. Sunt uneori cozi infernale la frontieră. Am stat între 30min și 60min, în condițiile în care pe traseu nu am prins trafic. Pur și simplu se înainta foarte greu. Îți verifică portbagajul la reîntoarcere și dacă ai ghinion, chiar și bagajele.

A doua problema e pe partea sârbească. Drumul e bun, dar extrem de limitat. Au un sistem foarte stupid de sancționare și dacă te oprește nu scapi de șpagă. În localităși sunt limite de 30-40km/h și așa se circulă, fiindcă poliția stă cam peste tot, pe traseu am văzut 6 filtre/radare pe o porțiune de 150 km. Și noaptea stau. Ei bine, dacă cumva te prinde cu ceva și primești amendă ai pus-o. Amenzile nu se pot achita pe loc. Se achită doar la judecătorii, care bineînțeles au program de lucru normal. Cu alte cuvinte, dacă te-a sancționat vineri seara, trebuie să aștepți până luni la prima oră, fiindcă atenție, nu poți ieși din Serbia dacă primești amendă. Poliștii sunt bine instruiți, mai ales în apropiere de graniță, vorbesc română și se târguie cu tine până le convine suma.

E o oroare să circuli pe acolo, trebuie să fii foarte atent la limite și la ac, fiindcă nu există toleranță de +10km/h peste limită. Pe care am văzut că mergeau mai repede, i-am văzut găsit opriți de poliție.

Deci A9 nu se justifică clar. Ce s-ar justifica e o autostradă sau un drum rapid pe partea sârbescă. Sunt mult mai multe localități, limite, semafoare și prostii.

Când MZA la noi va atinge cote importante, aș propune niște centuri ocolitoare. Ce se poate face acum e strict o centură la Jebel. În rest e foarte bine cum e acum.

Au zis unii colegi foarte bine, A13 sau A8 sunt muuuuult mai importante. Degeaba ai legături cu vestul, dacă țara nu e interconectată. În Timiș să se facă Centura Sud Timișoara și o legătură DN69-A1 și gata, la infrastructură e probabil cel mai dezvoltat județ din România. De restul se poate ocupa administrația locală. Să se facă drumuri acolo unde e nevoie.

Chiar dacă mi-ar crea personal un confort această autostradă, aș fi total împotrivă. Nu se justifică absolut deloc. La fel ca și A11 de exemplu.

Să nu uităm, autostrada nu se construiește pentru traficul ușor, ci preponderent pentru rutele de trafic greu și investiții. Nici nu vreau să știu ce ar fi la frontieră și sunt alte județe care stau mult mai prost la capitolul investiții.

tudor

^
asa se vede legatura directa (desi nu pare) intre legile stupide dintr-o tara si decizia celorlalte tari din zona in a evita investitiile in infrastructura in legatura cu tara in cauza. Legi proaste = tara ocolita!
Chestiunea e valabila chiar si pentru Romania!
Si cam asta e finalul pentru A9.
P.S. -scuze de off-topic- voiam doar sa spun ca acelasi lucru e valabil si pentru A6 - portiunea Lugoj-Calafat


Skynick

Daca a zis Dancila, e semn clar ca nu se va face. Pana acum nu a gresit.