Autostrada A9 Timișoara-Moravița

Started by valexandru, March 26, 2012, 01:36:09 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

raulbogdan23

#195
^

Poate centura (sud - est) si noul drum pe care l-ai desenat la vest de Timisoara ar trebui sa se intalneasca in acelasi loc pe Calea Sagului.
Practic asa s-ar face si inelul de vest si ar ramane un 10% - 15% din inelul vest - nord lipsa

IlisescuV

Decat sa faci in partea de Vest a orasului si A si practic un drum express pe post de centura nu mai bine apropii A de oras si o faci cu 3 beni pe sens? Ceva in genu M0 de la Budapesta.
Momentan nu cred ca e nevoie de 3 benzi dar s-ar putea lasa loc sa se largeasca la 3 benzi pe sens peste 10-20 ani.

Oricum toate astea is vise. Nici in 20 ani nu cred ca o sa existe A9.

olea10

#197
^^^
Traficul de centura (scurt parcurs) si cel de autostrada (lung parcurs) poate fi separat ca si aici.
https://goo.gl/maps/Cdd7yu8ApuS2
-> se pot construi o singura data.
L.E. adica pe mijloc se merge cu 130 iar pe laterale cu 70-80km/h, fara sa se incurce. Deasemenea, nodurile pot fi mult mai dese, fara sa incurce pe nimeni.

vancouver

Nu va faceti griji, orasul se dezvolta si dincolo de o eventuala autostrada apropiata de oras. Dezvoltarea orasului nu este un criteriu de care merita sa se tina cont.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

esendy

#199
nu inteleg dublarea A si DX in vest, NV. Totusi Timisoara nu e un oras de 2 mil ca Buc sau Budapesta

oricum felicitari pt studiu!

ioio_viola

^^ pai conteaza in sensul ca nimeni nu o sa vrea o autostrada care trece prin oras. Cand ma refer la dezvoltare ma gandesc si la aspectele negative daca autostrada ar trece acum mai aproapre de oras.

^ ii ca si cum ai zice ca daca avem centura nu mai trebuie inele de circulatie in oras.

Trebuie sa intelegem ca autostrada nu se face pentru Timisoara ci pentru tranzit. Timisoara trebuie doar legata cum trebuie la ea.

vancouver

Iti spun eu din experienta vest-europeana: nu conteaza cat de aprope trece o autostrada de oras. Orasul se dezvolta si pe partea cealalta a autostrazii, daca este cazul. Problemele sunt de cu totul alta natura: trecand aproape de oras, exista tentatia de a face multe noduri, de unde tentatia ca A sa folosita de locuitori sa mearga de la A la B in oras. O combinatie nefericita de trafic local cu trafic de tranzit, care duce la ambuteiaje si nervi. Dar asta nu se rezolva departand prea mult A de oras, ci printr-un numar mic de noduri, doar la intersectiile cu drumurile nationale importante.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Vlad94

Varianta prin nord-vest nu va incurca dezvoltarea orașului aproape deloc, fiindca zonele tranzitate sunt cu precădere mari parcuri industriale și terenuri cu acest tip de întrebuințare. Varianta lui ioio-viola pare destul de costisitoare și lungă kilometric. Într-adevăr, autostrada se va putea realiza în profil 3X3 de exemplu sau 2X2 cu posibilitatea de extindere(supratraversările și subtraversările să fie prevăzute cu spațiu pentru extinderi viitoare). Decât să existe o autostradă mai îndepărtată și o serie de drumuri rapide, mai bine o autostradă care să poată orelua și fluxul de tranzit, cât și cel local. Un caz îl reprezintă o serie de orașe de talia Timișoarei (Zagreb, Ljubjana(are chiar un inel de autostrada)), care au autostrada în apropierea orașului, aceasta preluând cu succes traficul. Autostrada A9 în această formulă va fi utilă și timișorenilor (prin deservirea în apropiere de ieșirile din oraș, și nu va fi doar o autostradă de tranzit.
Mai mult, construcția autostrăzii în apropierea orașului, va permite costuri mai mici și timpi mai rapizi de realizare al dublării arterelor de acces spre aceasta (fiind în cele mai multe cazuri doar pe terenul administrativ al Timișoarei)
În concluzie, mai bine o autostradă directă, bine realizată și mai apropiată de oraș, decât o autostradă mai îndepărtată și cu probleme pe viitor

Cosminescu

Putem sa ne luam gandul de la A9... Cel putin in viitorul pe termen mediu :)

Dacian Ciolos: Master Planul nu prevede o autostrada intre Timisoara si Belgrad


http://www.tion.ro/dacian-ciolos-la-timisoara-master-planul-nu-prevede-o-autostrada-intre-timisoara-si-belgrad/1730293


Vlad94

Să nu ne descurajam. Poate că o să dureze până se face A9, măcar să avem un traseu bine definit și toată documentația propusă decât să fie făcută prost pentru timișoara. Din câte am înțeles, bucății A1-DN69 i s-a aprobat SF-ul, deci practic vom avea bucățica mai repede decât restul. S-ar putea realiza ceva în genul A11, construindu-se doar giratoriul nodului DN69 nord (unde va exista descărcarea temporară) și extinderea DNCT până în Torontalului.

vancouver

^^ De aceea este f. bine ca MP nu este lege, ci doar HG. Printr-o alta HG se poate schimba si se poate include si A9. Mai ales ca este posibil sa se poata accesa altfel de fonduri pentru acest proiect, sunt bani speciali pentru proiecte transfrontaliere.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

GDPR

^Ciolos: "Printre subiecte am discutat de perspectivele de cooperare economică pe care le putem avea în viitor. În mod clar avem un potenţial insuficient exploatat. În mod clar va trebui să ne gândim pe viitor şi la interconectarea dintre Serbia şi România din punct de vedere al infrastructurii. Am discutat despre ce putem face. Noi avem un Masterplan deja aprobat. Din păcate, în momentul de faţă, nu prevede o autostradă de legătură cu Belgrad. Prevede un drum naţional. Pe când, de cealaltă parte, se prevede o autostradă. O să analizăm şi noi posibilitatea de a adapta lucrurile în măsura în care ajungem la concluzia că şi de partea noastră se justifică o autostradă".

http://adevarul.ro/locale/timisoara/premierii-dacian-ciolos-alexandar-vucici-s-au-intalnit-timisoara-serbia-autostrada-granita-romania-nu-plan-asa-ceva-1_582456eb5ab6550cb861b6fc/index.html

Cuneo

Aici se spune altceva...

Vom avea autostradă până la Belgrad! Premierii României şi Serbiei au semnat protocolul de colaborare



Întâlnire bilaterală între România şi Serbia, la Timişoara. Premierul român, Dacian Cioloş, s-a întâlnit în oraşul de pe Bega cu omologul său sârb, Aleksandar Vucic. Cei doi prim miniştri au semnat mai multe protocoale de colaborare, printre care cel de oferire de sprijin pentru statul sârb pentru integrarea în Uniunea Europeană.

De asemenea, premierul României a anunţat că în zona de frontieră dintre ţara noastră şi Serbia vor exista patrule comune ale celor două state.

Premierul sârb a stabilit, după discuţiile cu Cioloş, că în viitorul foarte apropiat, comunitatea română din Serbia va beneficia de învăţământ în limba română.

Cel mai important punct a fost cel legat de infrastructură. Pentru ca schimburile comerciale trasfrontaliere să crească, este nevoie de dezvoltarea căilor comune de acces. Aşadar, s-a bătut palma pentru construirea autostrăzii Timişoara – Pancevo – Belgrad.

,,Serbia trebuie să devină un partener economic cu consistenţă pe viitor. Am abordat mai multe subiecte, mai aşezat, în primul rând pe perspectivele de cooperare economică, dată fiind evoluţia economică a României, dar şi a Serbiei. În mod clar ar trebui să ne gândim în mod structurat pe viitor şi privind interconectarea din punct de vedere al infrastructurii. Noi avem un Masterplan care, din păcate, în momentul de faţă nu prevede o autostradă spre Belgrad, dar prevede un drum naţional. Pe când pe cealaltă parte, cea sârbă, prevede o autostradă. Ajungem la concluzia că şi pe partea noastră se justifică o autostradă", a declarat Dacian Ciloş, premierul României.

Cioloş mai are programată, în Timişoara, o întâlnire cu oamenii de afaceri din regiunea de vest. Apoi, şeful Guvernului va porni spre capitală pentru a se întâlni şi cu mediul economic de acolo.
Autostradă cu studiu de fezabilitate de 9 milioane de euro

Finanţarea pentru viitoarea şosea rapidă din Timişoara până în Belgrad este deja asigurată. Prin programul Transfrontalier România – Serbia, s-a câştigat proiectul pentru autostradă. Uniunea Europeană alocă 9,3 milioane de euro pentru realizarea studiului de fezabilitate, a studiilor geo-tehnice şi a proiectului tehnic. Realizarea documentelor şi stabilirea traseului exact vor dura nu mai puţin de 4 ani. Potrivit primelor informaţii, autostrada va avea aproximativ 130 de kilometri şi va trece graniţa la Moraviţa. Aici se va deschide şi un nou punct de trecere a frontierei.



http://www.banatulazi.ro/vom-avea-autostrada-pana-la-belgrad-premierii-romaniei-si-serbiei-au-semnat-protocolul-de-colaborare/

iuli

Cum adica MP nu contine autostrada ci DN? OK, nu contine autostrada in urmatorii 5 ani poate dar exista, sau cel putin stiam ca exista, de aici si numele acestui topic, are si numar autostrada. A ramas Ciolos fara consilieri pe infrastructura rutiera?
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Ionut

Indicativul A9 este de pe vremea hartii vechi cu autostrazi. A ramas asa. Nu stie nimeni ca va fi sau nu.
In MPGT nu exista autostrada A9, exista doar DN, intr-adevar.