Autostrada A9 Timișoara-Moravița

Started by valexandru, March 26, 2012, 01:36:09 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Anonymous Rider

#165
Quote from: vancouver on October 23, 2016, 11:47:08 PM
Legat de traseul A9 "analiaza" preia pur si simplu legea 363/2006, la care este anexata o harta cu A9 trecand la est. ATAT. Nici un cuvintel in plus legat de avantaje sau dezavantaje fata de alte trasee. ZERO analiza a vreunei variante.


^ Așa e. Iar realitatea curentă, a anului 2016, se poate observa la prima intersecție de pe Calea Lugojului, unde selectorul are două benzi la stânga, adică spre Sud (intersecție în care începând de anul viitor se va construi un nou mall). În plus, majoritatea anexelor conțin date de acum 5 ani +, adică din perioada de criză/post-criză. Realitatea din teren s-ar putea să fie alta.

bogdix

Haideti sa ne intelegem putin. Eu n-am zis ca ce scrie acolo e batut in cuie. Nici ca trebuie respectat ca litera de lege.  Am spus doar ca personal consider ca e un punct de plecare. Unul destul de documentat in comparatie cu opiniile altor forumisti (chiar daca sunt sau nu de acord cu ei).

Pe de alta parte, nu am avut timp sa citesc intreg documentul. Are sute de pagini.

Tot incerc, dar uite ca poate gresesc eu, sa ponderez anumite fantezii. Nu ca e rau sa existe. Nici sa se manifeste. Dar cred ca trebuie sa ne canalizam pe ceva mai realist. Ca de dezbatut aiureli stie orice roman. Cand e sa faca ceva concret, sa isi asume ceva, acolo dam din colt in colt.

Asa ca daca nu vreti sa pornim de la ceva concret, vad sanse mici de reusita. Nu cred ca strategia "ce au facut altii e prost, noi stim mai bine" va functiona. Plus ca cu mici exceptii, nu sunteti niciunul specialisti.

Deci, o sa ma pun si eu sa dau drumul la fantezie si o sa fac o harta asa cum vad si eu.

vancouver

Toate marile constructii au plecat de la niste viziuni, iar acelea care sunt si utile au fost impinse de la spate de necesitati. Numai cu functionari mediocri nu putem construi o tara. Sau putem, dar va iesi ceva mediocru si care mereu necesita imbunatatiri si reparatii.

Deci, da, bogdix, frau liber la imaginatie. Dar fara sa uiti de utilitate.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

ciprian

Revin cu un raspuns catre @simplex11, varianta cu vectori aici

Pentru cei care sustin ca varianta prin Estul Timisoarei nod Remetea Mare A9 Belgrad, intradevar este mai scurta cu maxim 12km daca te opresti in Belgrad ca turist, dar daca cei care vin dinspre Lugoj (Centru Estul chiar si Sudul Romaniei) si au drum spre Sudul Europei (Croatia, Slovenia, Italia, Franta, Spania, Portugalia) varianta A9 Estul Timisoarei-Belgrad(autostrada centura Belgrad prin Nord varianta scurta) - Ruma(Serbia) distata ar fi aproximativ de 217km (Timisoara Belgrad Ruma ...), daca pe viitor se leaga Timisoara de Novisad (ambele orase viitoare "capitala europeana a culturii") si Ruma, (distanta Timisoara granita maxim 30km) o autostrada A9 prin Vestul Timisoarei nod la Sanmihaiu Roman directia Novisad Ruma distanta ar fi aproximativ de 145km spre Sudul Europei, deci o diferenta de aproximativ 70km in favoarea unei autostrazi prin Vestul Timisoarei.




ioio_viola

#169
nu e asa mare diferenta pentru cei care vin dinspre lugoj. Daca calculam si distanta dintre cele 2 puncte de plecare ajungem cam la aceeasi distanta. Sunt plusuri si minusuri pentru ambele variante. important e ca autostrada sa nu devina centura Timisoarei! Trebuie legaturi bune cu ea, dar in nici un caz sa fie facuta ca si centura.




ciprian

#170
@ioio_viola intre Novisad si Ruma sarbi vor construi un tunel

deci autostrada nu se intoarce inapoi spre Est si dupa iar spre Vest spre Ruma, va fi linie dreapta intre Novisad spre Ruma ...

chr

As avea si eu cateva observatii:
1. E vorba de o autostrada internationala, deci trebuie definit intai punctul de trecere a frontierei. Nu stiu, exista vreo intelegere cu Serbia in acest sens?
2. Timisoara este deja legata de Belgrad prin autostrada. Pentru ca noua legatura sa fie cat mai eficienta, ar trebui ca inelul nou creat sa inchida o arie cat mai mare. Din aceasta perspectiva prefer o varianta la est de Timisoara.
3. In mod normal, cand se va construi A9, centura TM va fi deja in folosinta. Autostrada nu ar trebui sa o dubleze, si in nici un caz sa o traverseze (cum am vazut in unele propuneri de pe forum). Ar trebui sa urmeze un arc de cerc, exterior celui de centura, creindu-se astfel un semicerc complet de autostrada la estul Timisoarei.

simplex11

#172
Quote from: ciprian on October 24, 2016, 04:42:52 PM
Revin cu un raspuns catre @simplex11, varianta cu vectori aici
Am început sa studiez proiectele acelea ale tale. Nu ma pronunț deocamdată ca este și în funcție de punctul pe unde vor sârbii sa iasă autostrada din Romania.

bogdix

^
Împărtăşesc puţin din experienţă:
Într-adevăr, nu se ştie momentan care este punctul de trecere a frontierei de către A9. E clar că acest lucru este extrem de important pentru traseul autostrăzii.
La Nădlac II, punctul de trecere a frontierei a fost stabilit în baza unui protocol între guvernele celor două ţări vecine (Ungaria şi România), s-a marcat pe teren cu borne topografice fixe.

Apoi au existat nişte probleme pe parcursul implementării proiectelor de autostradă din ambele ţări, întrucât sistemele de coordonate care sunt folosite în Ungaria şi România nu au aceeaşi referinţă (Ungaria are nivelul Mării Baltice, România are nivelul Mării Negre), dar aceste probleme până la urmă sunt uşor de rezolvat, cu o bună comunicare între părţile implicate.

Clar rămâne să aflăm "pe unde trecem graniţa".

dangal

#174
Poate Timisoara va avea din nou noroc cu UE O:-)

Prima data a fost cu A1 considerata neprioritare de autoritatile centrale  (prioritatea a fost A3 )
Poate si de aceasta data pozitia UE va determina ca Ro sa mai aibe inca o legatura pe autostrada cu o tara vecina. In plus s-ar rezolva si problema centurii de vest a orasului .


http://www.tion.ro/premierii-romaniei-si-serbiei-vor-semna-acordul-pentru-constructia-autostrazii-timisoara-belgrad/1726181

Cosminescu

Deci e oarecum clar (sau ma rog... cat de clar se poate pentru momentul asta) ca A9 va trece prin nord-vest, si nu prin sud-est. Pe acolo vom avea centura.

,,Dacă lucrurile merg bine şi dacă etapizarea merge bine, s-ar putea începe pe sectorul de la Timişoara spre Pancevo, sau chiar simultan. Atunci am avea o centură de nord-vest gata în trei ani şi jumătate – patru", a mai declarat Simion, în cadrul unei emisiuni radio.

Vlad94

O varianta in cazul in care se va construi fazat ar fi impartirea autostrazii pe loturi, dupa cum urmeza:
Lot 1: Nod Giarmata-Nod DN69 Sanadrei sud
Lot 2:Nod Sanandrei sud-Nod DN59
Lot 3: Nod DN59-Nod Dn Voiteg-Resita
Lot 4:Nod Dn Voiteg-Resita-Frontiera
Se pot construi in functie de buget astfel:Lotul 1(11 km) apoi lotul 2(17km) si ulterior loturile 3 si 4( ambele aproximativ 25 de kilometri lungime)

bogdix

Inca nu se stie de unde incepe (de pe A1) si unde se termina (unde trece granita) si tu deja o lotizezi :))

north

^
Pe thread-ul de centuri are o postare colegul Dominik unde la punctul 9 este o referință care susține ceea ce domnul director regional Simion a afirmat în articolul postat de colegul Dangal mai sus. Deci dacă atât autoritățile locale cât și cele centrale susțin varianta N-V sunt șanse ca aceasta să fie favorită.
Pe de altă parte racordul A1 - DN 69 a fost proiectat în profil de drum expres (link la postarea colegului NGC20).
Problema mai mare este că acesta dă în intersecția DN 69 / DJ 692, care este la 1,5 km nord pe DN 69 de actuala intersecție DN 69 / centură. Dacă este ca racordul A1 - DN 69 să se continue mai departe atât ca autostradă spre Belgrad cât și ca centura de vest, acesta ar trebui să se termine în actuala intersecție DN 69 / centură, pentru a evita suprapunerea traficului radial cu cel de tranzit / circular.
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

bogdix

Exact din aceste motive, dar nu numai, cred că pentru a continua discuţiile vizavi de traseu ar trebui să avem măcar un punct de start (A1) şi unul de finiş (graniţă).

@north
Are logică ce spui tu, dar probabil dacă se va semna acel protocol între prim-miniştrii celor 2 ţări, acolo se va stabili şi punctul de trecere a frontierei.