Autostrada A9 Timișoara-Moravița

Started by valexandru, March 26, 2012, 01:36:09 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vancouver

Quote from: Vlad94 on October 21, 2016, 12:33:08 AM
Schițele cu viitorul traseu al lotului 1. Total lot, 28km

Desi anterior am comentat despre varianta prin sud, si sunt adeptul variantei prin nord. Am prezentat de altfel mai demult modul cum vad eu situatia. Pun aici din nou imaginea:


Ideea este urmatoarea: posibil la un moment dat in viitor (dupa finalizarea A1 Nadlac-Sibiu) sa avem probleme mari pe centura Arad (ambuteiaje) si ca atare sa se impuna (undeva prin 2040) o varianta suplimentara de iesire din tara, adica o autostrada directa Timisoara-Szeghed. Cu avantajul suplimentar al scurtarii distantei si al separarii fluxurilor de trafic est-vest de cele nord-sud. Ca atare autostrada spre Belgrad prin nord poate constitui automat si primul segment al viitoarei autostrazi directe TM-SZ.

Iar prin sud trebuie continuat proiectul variantei de ocolire la nivel de DN - proiectata astfel incat oricand sa poata fi extinsa la 2x2 dupa model Brasov.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Cosminescu

Mie sincer sa fiu mi se pare aproape imposibil sa bagam autostrada intre Mosnita si Timisoara. In aceasta zona sunt cartiere rezidentiale nou construite si nu cred ca e fezabil sa se demoleze parte din ele ca sa facem loc la autostrada. Chiar nu vad nicio zona unde ar putea sa incapa autostrada. (as vrea sa adaug si o imagine din google maps pentru edificare... dar din pacate nu pot de la munca :( )
Asa ca in cazul asta, cred ca A9 va trebui sa treaca la E de Mosnita Noua.

istvan78

Autostrada direct Timisoara-Szeged nu vom vedea in viata asta. Suntem inca la 10 ani de a avea prima aurostrada E-V completa in tara (eu nu mai cred intr-un termen inainte de 2025 pentru PiSi), Moldova inca si sa viseze se teme, iar tu propui in Banat autostrazi la densitate de Bavaria.

In plus, traficul ce ar veni pana la Timisoara pe A9 dinspre Beograd nu va fi interesat sa continue catre Szeged, nici pe A1 nici pe o ruta directa, pentru ca exista autostrada directa Beograd-Szeged. Acest trafic vine pe aici ca sa mearga in Romania spre Nord-Est, adica pe A1 spre Lugoj.

De asta, conexiunea ideala e acolo unde e propusa, si A9 va trece prin est de Timisoara dincolo de Mosnita (care e practic suburbie a Timisoarei deja, la fel ca Dumbravita si Girocul). Orice autostrada trebuie sa sa treaca in afara acestei sfere a suburbiilor, tocmai ca sa nu ajunga gatuita de locuitorii suburbiilor care ar avea tentatia sa o foloseasca ca si inel de centura.

Anonymous Rider

Quote from: vancouver on October 21, 2016, 10:55:14 AM
Desi anterior am comentat despre varianta prin sud, si sunt adeptul variantei prin nord. Am prezentat de altfel mai demult modul cum vad eu situatia.


Cunosc foarte bine zona și trebuie să admit că soluția dată de Vancouver pentru A9 pe la Vest de Timișoara e cea mai ieftină și fezabilă. Nu e și cea mai fericită, respectiv eficientă, pentru că probabilistic vorbind singurii care ar beneficia de acces direct, fără ocolișuri, spre Belgrad/Sofia/Grecia ar fi românii din nord/Crișana sau chiar slovacii/polonezii din partea de est. Ungurii ar merge clar pe Szeged.


Altfel, varianta pe Vest ar aduce un plus de vreo 40 de km pe care ar trebui să îi facă cei care vin din centrul/estul României/Moldova/Ucraina de Est pe A1  pentru a merge spre Belgrad/Sofia/Grecia, însă aici soluția ar fi închiderea inelului de autostradă în jurul Timișoarei printr-o șosea 2+2 de la Remetea până la A9 (adică varianta susținută de CJT).


Cosminescu

In plus, daca chiar se va ajunge la stadiul in care Centura Arad va ajunge sa fie sufocata de trafic - trafic local + trafic de tranzit - cred ca solutia cea mai la indemana ar fi largirea Centurii la 3 sau poate chiar 4 benzi pe sens. In felul acesta traficul local ar fi preluat de una sau de amandoua benzi suplimentare, iar traficul de tranzit nu va fi foarte perturbat.

Iar A9, dupa parerea mea, neaparat prin partea de S+E a Timisoarei: Intre Albina si Mosnita cum am mai zis, pentru ca intre Mosnita si Timisoara nu mai e loc pentru o autostrada.

ioio_viola

#141
Si eu vad varianta tot prin vest. ignorati cele doua autostrazi spre Szeged si Novi Sad.
AM pus 4 unde trebuie facut drum cu 4 benzi catre autostrada.


vancouver

Cei care o tot dati inainte ca o râsnita, ca aia nu se face, ca ailalta nu se face. BA DA. O SA SE FACA. Puterea economiei libere este imensa, mai ales in regiunea aceasta. Voi nu va puteti imagina puterea economiei românesti peste 10-15 ani. Am traversat o perioada de criza si pare ca vom avansa in continuare greu. FALS. TOTAL FALS.

Intre 1970 si 2000  (30 de ani) in Romania s-au construit fix 17 km de autostrada (Cernavoda-Fetesti). Ce rezulta de aici? Trebuia ca intre 2000 si 2030 sa se faca tot numai 20-30 km de autostrada??

IN 2000 NICI NU SE GANDEA PREA MULTA LUME LA AUTOSTRAZI. In constructie in anul 2000 se aflau fix zero km de autostrada. Si iata-ne in 2016, dupa ce am trecut si printr-o criza majora, cu 700km finalizati in 15 ani (din care grosul in ultimii 7 ani) si alti ca. 250km aflati in constructie in diverse stadii.

Este important sa gandim la modul cel mai serios @istvan78. Repet: tavalugul istoriei vine. Stim sa-l folosim? Hai sa nu ne poticnim ca prostii. Nu ne costa nimic sa facem o gandire optimist-pozitiva si apoi ne costa putin sa facem si studiile de fezabilitate. Ulterior vedem ce este prioritar si ce nu. Poate ca nu-ti vine sa crezi, dar iti spun, in 2050-2060 TOT CE SE VEDE PE HARTA POSTATA DE ioio_viola VA EXISTA intr-o forma sau alta. Si autostrada directa spre Szeghed, si cea spre Novi Sad (adica legatura directa spre Croatia/Italia/Franta/Spania fara a mai trece pe langa Belgrad).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Cosminescu

Dar tu pe ce iti bazezi afirmatiile cand spui asa convins ca se vor face atatea?
Deocamdata in ziua de astazi Romania nu reuseste sa cheltuie nici macar banii care vin de la UE. Suntem blocati in birocratie si alte lucruri.
Probabil se vor face multe in viitori ani, dar probabil nu atata de multe pe cat crezi tu.
Si revenind la A9, aceasta trebuie sa treaca din punctul meu de vedere neaparat prin partea de S+E... Iar daca pe viitor intr-adevar se va construi in ritmul ametitor de care tu vorbesti inclusiv Autostrada catre Szeged , nu cred ca la momentul respectiv, cand deja dupa spusele tale se va construi extraordinar de mult, ne vom impiedica de o ciot de autostrada care sa faca legatura dintre A9 din zona Sag cu noua Autostrada Tm-Szeged pe care tu o pomenesti. Si atunci... Problema va fi rezolvata. Vom avea practic un inel al Timisoarei la nivel de Autostrada.

istvan78

#144
@vancouver, bun, sa fim optimisti! Dar cand spun ca rostul A9 e sa duca traficul dinspre Serbia catre Transilvania si Ucraina, ce contra-argument ai? Serbia-Ungaria e rezolvat, Serbia-Bulgaria-Oltenia/Muntenia e rezolvat, deci ce ramane? Doar directia Nord-Est.
Si daca e asa, atunci conexiunea naturala e la Est de Timisoara, nu la Vest/Nord. Care trafic e interesat de conexiunea spre Nord/Vest? Si cat pierde acest trafic daca intra la Remetea pe A1? Si daca intr-un viitor apropiat va exista si o sosea de centura prin Vest care sa conecteze A9 cu A1 prin Vest, chiar si pe doua benzi, dar fara localitati, nu-i destul? Pentru ca o centura COMPLETA (roata-imprejur) mai aproape de oras e necesara oricum.

Argumentul meu tocmai asta e: centura sa indeplineasca rolul centurii si autostrazile sa ramana cu rolul lor.

Archi

Salutare!

M-am gandit sa va prezint si varianta mea de A9 pe langa Timisoara

Nod A1-A9



-----

Nod Centura Timisoara



-----

Nod Timisoara nord



-----

Nod DN6



-----

Nod Sacalaz



-----

Nod Timisoara est cu o eventuala legatura cu pasajul solventul



-----

Nod Freidorf/Utvin



-----

Nod Timisoara sud



-----

In cazul in care sunt prea multe noduri pe traseul de mai sus se poate muta traseul si ceva mai la vest



-----

O privire de ansamblu



-----



-----

Si daca tot suntem la capitolul vise asa ar trebui dupa opinia mea sa arate aeroportul in sa zicem 40 de ani



-----


dorum

Astea sunt cele mai frumos prezentate vise despre A9 pe care le-am vazut. Sunt de acord cu varianta asta. E mai bine prin Vest decat prin est, prin est facem centura.
NU ma declar prea optimist in legatura cu asta, dar sper...

Super post Archi... +100 daca s-ar putea...

bogdix

Urmăresc cu interes postările voastre, mai ales cele cu desene.

ATENȚIE ! Trebuie să țineți cont obligatoriu de centura sud-est a Timișoarei (care e în fază de Proiect Tehnic).
Câteva din variante nu țin cont, ba chiar se suprapun peste traseul variantei de ocolire. Nu cred că e oportun. Varianta de ocolire trebuie să rămână o arteră de trafic care să asigure și distribuția mai bună a traficului în interiorul orașului, pe principalele artere de penetrație.

Subscriu la cele susținute de vancouver, cum că autostrada trebuie să rămână la o anumită distanță de oraș, fiind destinată tranzitului, nu distribuirii traficului local. Desigur, cu drumuri de legătură către principalele căi de acces în oraș.

dr4qul4

Frumos desen, dar din pacate ce ai desenat acolo costa. Cred ca depasim 200 mil E iar A9 nu e in MPGT! Doar centura Timisoara este si aia cu o valoare de 48 mil E.

Asadar nu cred ca se va face altceva decat bucata de Sud-Est dupa modelul care se incearca si la Bucuresti pe sud-est...ingropam centura si o facem direct autostrada.

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

ciprian

#149
Varianta mea de A9 si o imagine de ansamblu cu avantajele prin Vestul Timisoarei: 3 noduri cu legatura directa cu Timisoara DN69, DN6 si DJ592 E70 drumuri nationale (portocaliu ingrosat) sosele care pana in Timisoara nu mai trec prin alte localitati, in Nord Vestul Timisoarei sunt majoritatea parcurilor industriale, plus o legatura directa cu Timisoara prin zona Solventul linie dreapta spre centrul Timisoarei, pentru cei din Nord Estul Romaniei ar trebui construit un nod pe A1 legatura cu aeroportul direct + centura Timisoarei prin Sud