Autostrada A9 Timișoara-Moravița

Started by valexandru, March 26, 2012, 01:36:09 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Quest

#120
Vancouver ce consecinte vom vedea la Arad peste citiva ani ptr faptul ca A1 trece mult prea aproape de oras ? As prefera sa aud alte argumente decit cel clasic "orasul nu se va putea dezvolta pe directia sud-vest".

La Timisoara s-a gresit clar cu plasarea A1 intr-atit de departe de oras (15 km !!). Ea trebuia sa treaca pe la Dunca (timisorenii stiu locatia) pe linga centura tranzit si prin sudul aeroportului. Da, ar fi dublat centura dar macar autostrada si-ar fi implinit menirea de-a servi orasul. Asa stam si asteptam cei 10 km de DX 2x2 de la 5 km mai in sus de nod Giarmata pina la bifurcatia Arad-Sinandrei, ca sa avem un acces normal la A.

Vlad94 la A1 factorii de lobby timiseni au fost niste impotenti. Aradul a reusit sa traga intreg coridorul european IV catre ei (coridorul initial era Cenad-Timisoara-Lugoj-Deva...)
Common sense will get you far !

Ionut

Va rog nu deschideti iar discutia despre A1, mai este si offtopic!

Daca tot vreti dezbatere, puneti frumos mana pe harta si desenati voi pe unde vreti sa treaca A9. Dar argumentat. Tineti cont ca pe sud-est avem si centura. Ma rog, avem, o sa avem.

vancouver

Ionut, discutia este despre A9, si nu despre A1. Dar pentru a lua decizia corecta legată de A9 trebuie făcută comparația cu alte situații, în cazul nostru A1. Dacă ne trimiți să discutăm despre A1 în altă parte, atunci nu putem ajunge la nici o concluzie pentru A9. A1 la Arad este deja construită- ce-am mai putea discuta pe threadul A1 despre asta?

Orice studiu pentru o autostradă nouă trebuie justificat cu argumente. Aceste argumente sunt deseori legate de ALTE AUTOSTRĂZI deja existente. Nu se poate altfel. Repet noi nu discutam aici despre ce trebuie făcut pe A1, ci doar constatăm niste SITUATII EXISTENTE pe A1 si tragem concluzii despre A9.

Putem asadar sa continuam discutia normal?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Ionut

Da, evident, se poate discuta in sensul in care ai spus tu. Tocmai ca discutia despre A1 este si nu relevanta in cazul A9. Acolo a fost vorba de mutarea unui intreg coridor. In fine. Se poate discuta cat de aproape trebuie sa treaca A9 de Timisoara, important e sa si ajungem la o concluzie, daca tot discutam. De-asta ziceam de argumente.

Si niste desene. Pentru ca pe sud din cate stiu eu e cam plin de localitati. Si este si centura!

vancouver

#124
Quote from: Quest on October 20, 2016, 01:26:21 AM
Vancouver ce consecinte vom vedea la Arad peste citiva ani ptr faptul ca A1 trece mult prea aproape de oras ?.

Chiar nu este evident? Nu ai calatorit niciodata in vestul Europei intr-o zi de lucru? Ce se intampla atunci cand o autostrada de tranzit trece f. aproape de un oras mare si are multe noduri rutiere cu acel oras? Dar la Sebes pe DN1/DN7 inainte sa existe autostrada ce se intampla? Pe DN7 se ajungea acceptabil pana langa oras, dar acolo aparea problema. De ce? Acum de ce nu mai apare? Pentru ca fluxul de trafic de tranzit a fost separat de traficul local. Dar in continuare pe DN1 intre Sebes si Alba Iulia este nenorocire. De ce? Pentru ca traficul de tranzit si cel local SE SUPRAPUN. Acum aceste lucruri se intampla pe DN, dar peste ani, cand traficul se va dubla / tripla, acelasi lucru va fi pe autostrada.

Cat de grave sunt ambuteiajele? In Germania se discuta de pierderi de 25 miliarde € anual (mai ales transportul de marfa cu camioanele produce pierderi). Nu mai vorbim de nervi, etc...

In final: A9 are rolul primordial de a lega Banatul de Belgrad (si mai departe Zagreb, Venetia, Milano, etc..). Cu aceasta ocazie poate ajuta la usurarea traficului local la sud de Timisoara (sau la nord+vest, depinde pe unde va trece). Dar nu trebuie exagerat, altfel traficul de tranzit va fi perturbat de traficul local. Trebuie gasit un compromis acceptabil.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

mario antonio

#125
Adaug si eu o consideratie similara cu cea a lui Vancouver, cu cateva exemple practice ce sustin ideea lui, in particular separarea traficului local de cel de tranzit.
1. Centura nord Milano, parte a autostrazii A4 (Torino - Trieste). In aceasta centura se "varsa" atat traficul vest-est, cat si autostrazile care provin dinspre nord (Milano-Como si Milano-Varese), si, nu de subestimat, traficul local. Inutil de spus ce inseamna sa treci pe acolo in orice moment al zilei, cu atat mai mult in orele de varf.
2. Centura Torino - in ea se varsa traficul local, autostrazile de la Milano, Aosta, Savona si Piacenza. Iarasi, nu se poate vorbi despre ceea ce este acolo in intervalele de varf. Evident nu se compara cu situatia de la Milano date fiind diferentele de dimensiune dintre cele doua.

Ca idee, de la Milano s-a construit o noua autostrada, paralela cu A4, ce leaga direct Milano de Brescia, pentru a taia bucata de A4. In nord se construieste Pedemontana, care va lega zonele de nord fara a mai fi nevoie de a trece prin A4.

In concluzie, o viziune de acest tip este foarte sanatoasa. Evident ca este necesara si o legatura intre autostrada de tranzit si localitatea respectiva, la nivel cat mai apropiat de autostrada.

istvan78

+1

In Germania, pentru ca autostrazile s-au construit foarte demult, proiectantii n-au realizat aceste aspecte, si azi esti in situatia ca mergi 200Km pe autostrada cu 2 benzi / sens si traficul e normal, apoi te apropii de un oras mare, sunt 6 benzi/sens si e ambuteiaj, pentru ca oamenii folosesc autostrada sa mearga la servici din suburbii. Si autostrada nu-si mai poate indeplini rolul, de a deservi traficul de tranzit.
Plus ca se amesteca doua tipuri de soferi: cei setati pe calatorie lunga, deobicei fara alte griji pe cap in momentul ala, dar care doresc sa mentina viteza ridicata, si cei ce merga la servici/gradi/scoala care sunt grebiti, distrasi si obsiti, si MULTI. Situatia devine si periculoasa.

De asta, si A1 e foarte bine acolo unde e, si nici A9 n-ar trebui sa vina mai aproape. Ar trebui in schimb imbunatatit accesul la A1, si completata centura rutiera, SEPARAT de autostrazi.

voicul

#127
Pe A1 efectele se vad deja de cateva luni. Limita de viteza 100km/h pe o portiune de vreo 9km. Cand ai sute de km de facut lucurile astea se simt si se aduna.

Limita e pusa tocmai pentru ca intra si ies o gramada de masini, care in viitor probabil vor duce si la blocaje. Deci nu e limita pentru ca esti prea aproape de oras si sa nu faci prea mult zgomot.

Se vede pe maps ca la Paris ringul principal e rosu mai tot timpul. Adevarat e foarte in oras, dar nici al 2-lea nu e mai putin rosu si deja acela e la vreo 10-15km de centru.

pasadia

Daca tot va cere Ionut desene (mentionez ca nu cunosc chiar foarte bine Timisoara):











Cu verde A9, cu galben drumuri de legatura, 2+2. Probabil intre nodurile de pe A9 cu acele drumuri de legatura ar trebui 3 benzi pe sens.

Vlad94

@ Ionuţ
Data fiind situatia noastra ( a timisorenilor), nu putem sa nu luam A1 ca un exemplu prost care nu trebuie repetat niciodata. In ceea ce priveste solutiile, in aproape toate posturile mele am adus argumente consider eu pertinente pentru a propune o varianta pertinenta ( ma refer desigur la varianta prin NV-ul orasului) si mai eficienta, pentru a aduce cele mai multe beneficii orasului si nu numai. Si daca se va construi doar lotul 1 momentan(Nod Giarmata Vest-Nod Parta) va fi extrem de util.
Printre argumente, autostrada va:
-permite descarcarea traficului in mai multe zone ale orasului, permitand degrevarea drumului judetean 691
-elimina traficul greu din Timisoara
-creea o legatura rapida dinspre Arad, Lugoj si mai departe spre Belgrad
-va permite deservirea completa a tuturor parcurilor industriale, care se vor afla la mica distanta de viitoarea autostrada
In ceea ce privesc hartile, postarea lui @North cat si eu am realizat harti pentru viitorul traseu ( a dansului pe pagina 7 si a mea la pagina 3 si 4).
Cer din nou analizarea solutiei propuse si implicarea API in acest proiect (voi baietii chiar reusiti sa miscati lucrurile :) ). Numai bine!

vancouver

Legat de propunerea lui pasadia, comentariul meu se refera la a doua plansa, cea cu legatura spre zona industriala Buzias:



1. Legatura cu acel sens giratoriu nu pare realizabila, zona este deja plina. Dar se poate o descarcare prin intersectie in T semaforizata cu Calea Vidrighin.
2. De asemenea as continua acea noua artera spre Mosnita Noua si as muta pe ea DJ592. Astfel se face si o centura Mosnita Noua, iar pe DJ592 prima localitate va fi tocmai Cheveresu Mare.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Vlad94

#131
Schițele cu viitorul traseu al lotului 1. Total lot, 28km





Ionut

Quote from: Vlad94 on October 20, 2016, 11:42:11 PM
Cer din nou analizarea solutiei propuse si implicarea API in acest proiect (voi baietii chiar reusiti sa miscati lucrurile :) ). Numai bine!

Pai exact de-asta va ziceam sa comentam cu grafice si argumentat pentru ca daca ajungem la o solutie agreata de mai multi, o solutie logica si potrivita pentru zona, putem sa dam si noi mai departe. Cat succes vom avea, habar n-am. Dar macar incercam ceva. Daca noi nu putem ajunge insa la o solutie... ce pretentii sa avem de la autoritati?

alecu26

Vancouver...se poate acolo dar denivelata macar o directie. Un giratoriu suspendat ar fi si mai bun....sau ce sa mai zicem de unul pe 3 nivele cum au facut bulgarii. Dar cu denivelare de intersectie, sau macar configurare de genul cei care fac dreapta sa nu mai intre in giratoriu...ar face fata.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

vancouver

alecu26, da se pot gasi mai multe solutii. Dar din experienta tarilor vest-europene se pare ca nu este bine. Realizarea de superintersectii (a se citi de mare capacitate) la intrarile in oras dinspre autostrazi duce la BLOCAREA ORASULUI. Este de preferat ca blocajul sa apara pe artera de intrare in oras. Aceasta sa se termine OBLIGATORIU cu un semafor, care sa controleze fluxul de masini care intra in oras prin acel punct. Fluxul trebuie sa fie maxim egal cu capacitatea arterelor care urmeaza in interiorul orasului.

Astfel se creeaza o coada de masini la intrarea in oras, dar aceasta coada este pe drumul rapid, deci practic in afara orasului. Stiu ca suna SF pentru Romania, dar in esenta ideea mea este urmatoarea: NU ARE ROST SA CHELTUIM SUME EXORBITANTE pe intersectii mega-denivelate la intrarea in oras, ele sunt chiar contra-productive.

De aceea insist pe solutia prezentata de mine, cu drumul rapid de legatura cu autostrada infundat intr-un bulevard si nu ducand intr-o mega-intersectie. Lucrurile sunt mult mai clare, fluxurile de trafic pot fi masurate si controlate si orasul poate fi mentinut aerisit. Plus totul muuuult mai ieftin.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.