Autostrada A9 Timișoara-Moravița

Started by valexandru, March 26, 2012, 01:36:09 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

iuli

Exact, adica sunt bani pentru un SF. Asta inseamna ca trebuie licitat, trebuie facut si apoi mai vedem noi. Oricum, nu cred ca pe exercitiul asta financiar va fi vreo lopata la lucru pe autostrada/drum expres/drum national.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Vlad94

In sfarsit s-a ales varianta prin nord-vest si o sa impuste doi iepuri dintr-o lovitura( sau mai multi), si centura ocolitoare perfecta( standard 2+2, care va scoate traficul greu si de tranzit, degreveaza Dumbravita (ca dumbravitean ma incanta ideea) si racordeaza elegant aproape toate platformele industriale din oras (TAP Giarmata, PITT+restul, Freidorf si Sagului). Da-le, Doamne minte sa se tina de idee si sa facem din acest proiect unul avantajos pentru Timisoara!

Anonymous Rider

#107
^ Vlad94, de unde ai informatia?

Vlad94

Imi cer scuze, am confundat la repezeala propunerea lui north cu un articol elaborat de adr vest( hartile si documentatiile semanau) si am presupus ca sf-ul a fost modificat astfel. Imi pare rau pentru dezinformare! :((

bogdix

PATJ-ul aprobat pentru jud. Timis e destul de explicit vizavi de traseul eventualei autostrazi spre Moravita. Ea porneste din nodul Remetea (A1) si ocoleste Timisoara prin E si SE, urmarind apoi oarecum paralel prin partea de E, traseul DN 59.

Vlad94

Perfect, o altă autostrada la 20 de kilometri de oras. Ce păcat că politicienii nu gândesc pragmatic și în perspectiva

ioio_viola

o autostrada nu are ce cauta mai aproape. problema e cum sunt facute legaturile cu orasul. trebuie drumuri cu 4 benzi catre ea.  in rest e ok distanta.

bogdix

Păi hai s-o luăm tactic...
Bucata de autostradă care va ocoli Timișoara, până undeva în zona de Sud, are următoarele intersecții cu drumuri:
- DN 6, care e pe 4 benzi până la intersecția cu Centura Timișoara
- DJ-ul de Buziaș, care e pe 4 benzi până la Moșnița Nouă
- DN 59, care iarăși e pe 4 benzi până în Șag.

Deci aici poate trebuie să fie atenți cei ce vor manageria acest proiect, poate se pot include și lărgiri la 4 benzi ale unor drumuri până la autostradă...

Ionut

^ Este aiurea linkul, e incorect, ori nu mai exista.


Vlad94

Eu sincer nu mai inteleg, de când s-a realizat A1 unde s-a realizat, au fost probleme, autostrada fiind prea departe. Acum avem șansa să facem un proiect pentru a avea o centură la standard de autostradă, care va scoate traficul greu din oraș și care va conecta toate ieșirile din oraș (inclusiv Calea Aradului) și nu ne vom chinui cu alte proiecte și amânări. Se poate repara o greșeală și se poate rezolva o problemă cu un singur proiect.

AdrianB1

Cand s-a realizat A1 nu s-a gresit cu nimic; o autostrada nu deserveste un oras si nu trece prin centru ca sa se plimbe cocalarii seara, ci conecteaza regiuni si trece pe langa orase. In cazul Timisoarei, asta face si o face destul de bine, problema e ca Timisoara nu are nici o iesire decenta din oras in nici o directie, prin Dumbravita e jale iar prin Ghiroda e doar jalnic. Nu o sa vina CNADNR sa faca raze in oras, ori o face primaria ori stati asa cum e - voi votati, voi trageti pe urma votului.

vancouver

#117
Trebuie sa faceti deosebirea intre

AUTOSTRAZI DE TRANZIT (le putem spune si principale)
si
AUTOSTRAZI LOCALE (pot fi autostrazi scurte, la intrarea in orase mari sau centuri ale oraselor mari sau autostrazi de legatura cu primele)

Sigur ca o anumita autostrada de tranzit poate indeplini si rol de autostrada locala pe o anumita zona. DAR, din experienta tarilor vest-europene aceasta combinatie s-a dovedit nefericita. Ea este cea care cauzeaza marile ambuteiaje zilnice de pe autostrazile din vest. Intr-un caz ideal cele doua tipuri de autostrazi ar trebui separate. La Timisoara, din fericire avem cazul ideal. A1 trece la o distanta perfecta de oras - nici prea departe ca sa necesite timp pierdut pe drumuri nationale pentru a ajunge la autostrada, dar nici prea aproape ca sa genereze trafic local important. Desigur, asta inseamna ca actualmente timisorenii nu beneficiaza de autostrada pentru treburile locale, si ca atare este nevoie de alte autostrazi sau dezvoltari de drumuri existente in acest scop. A9 poate rezolva o parte a necesitatilor de trafic locale. De aici rezulta:

A1 s-a facut bine, nu este vorba de nici o greseala, care sa fie in vreun fel corectata acum. (cu totul altfel la Arad, unde A1 trece mult prea aproape de oras si veti vedea peste cativa ani consecintele).
A9 trebuie insa facuta cu legaturi mai bune cu drumurile de acces radial, si astfel sa devina o semicentura de sud (sau de nord). Doar daca si A9 s-ar face la distanta mare de oras, atunci intr-adevar ar fi o greseala - adica o prea mare favoare acordata tranzitului in detrimentul transportului local.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Vlad94

Exact asta încercam să menționez. Dacă autostrada se va construi corespunzător ,va avea un rol multiplu (cazul Aradului, al Sibiului, Sebeșului). Trebuie făcut lobby atât la Consiliul Județean cât și la CNADNR pentru a se hotărî un traseu cât se poate de util orașului. Hai să spunem că la A1 nu am putut face lobby, dar în ceea ce privește A9, autostrada asta e "a noastră"  ;)