News:

.

Main Menu

Canale navigabile

Started by davyl, March 20, 2012, 05:03:50 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dan tm

Problema ca e atunci e gresit pus aici canalul Siret -Baragan.


tom_sawyer

Güven Özyurt (Ford Otosan): Compania noastră va produce 900.000 de vehicule în 2025, aproape o treime venind de la Craiova

[...]
Astfel pentru a ajunge la 900.000 de mașini pe an, capacitatea instalată de la Craiova va urca de la circa 250.000 de unități până la 272.000 de unități în următorii doi ani.

Această majorare atrage după sine și probleme logistice tot mai acute pe care România trebuie să le rezolve rapid prin dezvoltarea infrastructurii rutiere, feroviare și chiar navale.

[...]"Apoi există ideea de a folosi fluviul Dunărea pentru transport.

Ar putea fi o oportunitate pentru noi pentru că astfel am putea transporta vehiculele către portul Constanța într-un mod mult mai sustenabil."

economica.net

dan tm

Ar trebui sa fie facut asta

Anunt de participare: [CN1038161] Proiectarea și executia lucrărilor aferente Proiectului EXTINDEREA INFRASTRUCTURII PORTULUI CALAFAT (KM 795) ȘI SISTEMATIZAREA DISPOZITIVULUI FEROVIAR AL PORTULUI" - ETAPA I

Autoritate contractanta: COMPANIA NATIONALA ADMINISTRATIA PORTURILOR DUNARII FLUVIALE S.A. GIURGIU

https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2563.0

plus reparatie liniei Craiova -Calafat.

Insa nu e complicat sa duci ,,sustenabil" masinile din Craiova la Constanta pe Dunare?

trebuie incarcate in trenuri sau trailere, transbordate in vapoare la Calafat si iarasi mutate in alte vapoare la Constanta?


oneLess

^ Lucrarilea astea nu ar trebui facute oricum, independent de ce fac otosanii ?

carutasul

evident, doar că e un argument clar și ușor de probat că ignorarea infrastructurii dăunează economiei...

TVlad

Bosii de la marile corporatii au mai nou in fisa postului debitarea de bullshit-uri pe tema mediului si "sustenabilitatii" ca sa dea bine in fata unor insi carora li se acorda mai multa importanta decit e cazul.

Nici o grija, nu cred nici ei un cuvint din ce spun deci nu trebuie luati prea in serios. Eventual putem intelega ca sugereaza sa li se dea o noua pomana de la stat.

carutasul

da, dar nu înseamnă că nu au dreptate cu infrastructura precară :) Poate că nu ar renta să le transbordeze dar de la Calafat pot urca și în sus pe Dunăre de exemplu, sunt câteva capitale în drum, iar calea ferată spre Calafat merge spre Bulgaria și Grecia... În fine, granița între vorbe goale și chestiuni utile nu e chiar bine definită :)

TVlad

Corect insa vad ca discutia era la capitolul Canale Navigabile. Traiam cu impresia ca le-ar fi priit un canal Dunare - Craiova :) Vrabia malai viseaza, cum s-ar zice.

In alta ordine de idei, da, Dunarea mi se pare nemeritat de putin utilizata pentru transport. Porturile dunarene in general sint intr-o stare jalnica. Surprinzator este ca au avut in secolul al XIX-lea o perioada infloritoare, impreuna cu orasele respective in care si astazi se pot zari urme ale unei bunastari uluitoare.

dan tm

Discutia e la canale pentru ca la Constanta de pe Dunăre se ajunge cu precadere pe Canalul Dunăre-Marea Neagră.


Nu neaparat ca ,,Dunăre dacă n-avam Jiul Dunăre-l făceam" ca sa ducem masinile direct in Constanta.


Însă cît de sustenabilă e manipularea masinilor de atîtea ori?
Daca stau sa ma uit la transporturile agabaritice, adeseori m-am intrebat de ce nu se foloseste Dunarea in loc sa tranziteze tara de DN-uri.

Johan DB ar putea sa ne lamureasca.

shift2rail

^Dunarea, canalul Dunare-Buc, canalul Dunare_M. Neagra sunt prinse in TEN-T Core inland waterways (deci au vocatie la finantare europeana majoritara), iar statul roman s-a angajat prin Green Deal sa dubleza cota transportului naval de marfa (cel mai ecologic, economic, samd), pana in 2050. Dunarea va fi mai mult decat ce a fost ;)

doar o paralela: cand vorbim, in Franta se sapa canalul Seine/Oise- Dunkirk/Anvers, peste 106 de km lungime, gabarit (latime) de 54 m, largime chenal navigabil 4.6m. La cheie,  1 milion de camioane vor fi transmutate dupa 2030 de pe autostrada nordului pe barje, 50 mil de tone CO2 economisite pe durata de viata a canalului. Cu 100 eur tona/certificatul de dioxide carbon, costul investitiei - 5 mld eur- se amortizeaza practic din costul carbonului.

TVlad

#145
Transportul pe Dunare are un mare dezavantaj: in drum spre restul Europei, trece prin Serbia care nu e in UE.

shift2rail

ma gandesc, in primul rand, la decarbonarea transportului de marfa intern: Craiova-Bucuresti-Portul Cta ; nu am date despre nr de camioane/volumul de marfa care ruleaza zilnic intre aceste orase, dar cu siguranta nu e neglijabil.

evident, beneficiile/economiile ar creste exponential daca Dunarea ar putea fi folosita, via canalul Dunare-Main-Rin, pana in inima Europei Occidentale.

dan tm

MAi las-o balta cu decarbonatarea asta, ca natura se reface fara atîta tam tam de prin birouri unde merg climele la greu.

Linia Craiova-Constanta Port e electrificata deci trenurile ar putea ajunge mai rapid si mai ,,sustenabil" decît pe Dunăre unde ar arde motorină la greu.
DAr liniile nu sînt reparate sau unde sînt reparate sa scazut capacitatea sectiei, probabil tot pentru decarbonatare.

shift2rail

nu se reface nimic de la sine, in special daca esti in denial.

total de acord cu reportul modal masiv catre calea ferata electrificata, va fi insa nevoie de ambele moduri de transport pentru a reduce emisiile camioanelor grele: feroviar electric si naval pe hidrogen.

dan tm

Hidrogenul consuma multa energie ca sa fie produs. Probabil nu ai vazut ce inseamna stocarea lui. Nu mai spun de un eventual incident.