News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Fast Danube | Dunarea navigabila tot anul

Started by shift2rail, June 24, 2023, 09:32:48 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

shift2rail

Principalele recomandari ale sf-ului Fast Danube (mentinerea conditiilor de navigabilitate tot anul, n.m.):


"De ce e necesar proiectul
În conformitate cu recomandările Comisiei Dunării, pe segmentul româno-bulgar al Dunării ar trebui asigurată o adâncime de minim 2,5 metri la Etiajul de Navigație și de Regularizare – ENR, o lățime a șenalului de 180 metri și o rază de curbură de 1.000.

Soluții tehnice
În total, pe sectorul româno-bulgar al Dunării au fost identificate 12 puncte critice (șase în partea română, șase în partea bulgară). În baza modelor matematice, ca soluții tehnice s-a ajuns la concluzia că în 9 puncte (Garla Mare, Salcia, Bogdan-Secian, Dobrina, Corabia, Vardim, Iantra, Batin si Kosui) reconfigurarea și corectarea traiectoriei șenalului navigabil se poate face prin dragaje capitale, iar în 3 puncte critice – Bechet (România), Belene și Popina (Bulgaria) – este nevoie și de o serie de lucrări hidrotehnice.

La Bechet, pe lângă apărări de maluri, ar trebuie instalate epiuri – un soi de ,,pinteni", cu un capăt încastrat în mal și celălalt în albie, precum și chevroane – diguri potcoavă/în arc, pentru controlul curgerii și reducerea depunerilor de aluviuni. De asemenea, la Bechet s-ar dori crearea unei insule artificiale, în amonte de o insulă deja existentă, prin crearea unei structuri care să faciliteze stabilizarea materialului în timp, asigurând totodată protecția și dezvoltarea de noi habitate fluviale.

În ceea ce privește punctele critice de la Belene și Popina, acestea pot fi mai bine gestionate doar prin folosirea unor sisteme de epiuri și chevroane."



https://www.dw.com/ro/proiect-vital-pentru-naviga%C8%9Bia-pe-dun%C4%83re-blocat-de-birocra%C8%9Bie-%C8%99i-de-bulgaria-presshubro/a-63035715

shift2rail

Fairway Danube I (CEF1), alt proiect european ptr year-round navigability, va fi continuat  de Fairway Danube II din 2023( finantare CEF2):

http://www.fairwaydanube.eu/

Lucrarile hidro structurale din primul post intarzie insa...


shift2rail

Sub presiunea Comisiei EU, autoritatile romane si bulgare vor(not) Dunarea navigabila tot anul. La cheie un proiect Fast Danube II,  depus la CINEA de eur 250 mil:

https://spotmedia.ro/stiri/mediu/romania-si-bulgaria-vor-sa-faca-dunarea-navigabila-aproape-tot-anul-proiect-pe-fonduri-europene