Drumul Expres DEx Centura Techirghiol

Started by captiva, November 25, 2016, 03:54:40 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vancouver

#135
S-a mai discutat de n ori despre ceea ce propui tu si este o greseala.

TOCMAI pentru ca se adreseaza exclusiv celor care merg pe acolo in sezon, si anume aproape numai celor din Bucuresti.

Cei care vin pe viitorul pod de la Braila sau pe actualul pod de la Giurgeni - Vadu Oii, deci toti care ajung pe litoral  si nimeresc in nordul orasului Constanta, la Ovidiu, si apoi coboara pe A4 spre sud, nu au si ei dreptul la o legatura decenta?

Dar in tot timpul anului este circulatie intensa Mangalia - Constanta. Totusi orasul este centrul socio-cultural al regiunii. Iar in sezon multi care lucreaza in sudul litoralului fac naveta din Constanta. Sau invers. Si livrarea de marfa are loc pe axa Constanta - Mangalia.

Si pana si turistii ajunsi la mare, multi vor la Constanta o data sau de mai multe ori, sau la Mamaia sau in Delta sau la cetatea Histria, etc...

Un drum direct A2 - Costinesti chiar va fi numai si numai pentru sezon, si numai pentru bucuresteni, si nici macar pentru acestia prea util, decat strict sa vina de la Bucuresti si sa plece. Asta chiar ar fi revoltator.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Bachus01

Nu te contrazic, dar continuare A/DX4 tot de sezon este . In rest se circulară foarte bine . Chiar nu vad rostul momentan . Sunt altele mai prioritare .

Am expus doar ca o soluție simpla ce poate fii implementată rapid si ieftin .
Nu va colecta doar traficul generat de Bucuresteni.  Pe A2 vin toti din sudul Romaniei si 70% din Ardeal . Turistic ma refer .

cezar-mario2012

Mai este ceva, sunt mulți bulgari care transport de marfă din portul Constanța și se duc la ei pe DN.
Eu am stat vara asta cu munca 45 de zile pe litoral, mergând din Mangalia la Vama veche până la Eforie Nord (august-septembrie), drumul este aglomerat la orice oră, este circulabil, blocajul cel mai mare este la Eforie Nord, dacă ai ghinion poți pierde și o oră pe 2 km.
În rest trebuie reținut că în sud (Neptun-Olimp, Jupiter, Cap Aurora, Saturn și Venus) se investește masiv în reconstrucția și renovarea vechilor hoteluri și chiar construcția de noi hoteluri și rezidențiale de vacanță. Tichetele de vacanță au readus masiv turiști pe sudul litoralului, fiind atrași de conceptul All Inclusive.  Așa că în ani următori traficul pe DN va crește exponențial și noul drum va fi necesar, mai rămâne problema parcărilor.

vancouver

#138
@Bachus:
- nu este corect ce spui, nu e acelasi lucru. Daca se face DX4 asa cum e in plan acum este util si iarna, si foarte util si vara.
- drumul de legatura propus de tine nu este util nimanui iarna si vara doar ca. 20-30% din traficul zilnic il va folosi, restul trebuie sa ramana pe DN39
- singura situatie in care drumul tau e util, este in zilele critice, in care acum avem ambuteiaj, si in care intr-adevar 80% din vehicule merg spre Bucuresti (resp. vin de la Bucuresti).

Deci esti exact in situatia pe care tu ai reclamat-o ca nefiind corecta: faci o investitie STRICT numai pentru cateva zile pe an.

Faptul ca acum se circula "bine" pe actualul DN39 e un fel de a spune:
- drumul rupe in doua localitatile de pe parcurs
- se circula in localitati ca prin jungla
- trafic greu la greu (poluare, zgomot)
- viteze f. mari si accidente grave, pentru ca exista si in afara localitatilor diverse intrari in curti / hale / drumuri secundare - un drum cu multe victime, desi 2+2 si cu parapet median in mare parte

Drumul nou DX4 va fi util pentru:

- eliminarea ambuteiajelor sezoniere
- circulatia lejera a turistilor INTRE statiuni (inclusiv spre Delta Dunarii)
- circulatia lejera a navetistilor in orice perioada a anului, atat cei care lucreaza in Constanta si locuiesc in sud, cat si cei care vara locuiesc in Constanta si lucreaza in sud
- circulatia civilizata a marfii, atat camioane mari, cat si dube care alimenteaza marfa in localitati
- ajuta inclusiv pe relatia A4 - Varna. Camioanele nu mai trebuie sa iasa de pe A4, sa mearga prin Agigea si Techirghiol, ci ajung direct pe DN38 intre Tech. si Movilita.
- spre deosebire de varianta scurta A2 - Costinesti, DX4 va fi util si celor care vin pe litoral / pleaca de pe litoral PRIN ALTA PARTE DECAT PRIN A2. Si sunt destui. Toata Moldova in primul rand. Fie via Braila, fie via Giurgeni.
- centrul oraselor Eforie Nord si Eforie Sud va fi eliberat in mare masura de trafic, se pot organiza cu totul altfel cei de acolo.

Si daca tot vorbesti de o continuare spre aeroport MK in nord, nu ti se pare normal sa poata sa ajunga civilizat turistul de la aeroport si spre sud? Cu ce-l ajuta drumul de legatura A2-Costinesti?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

nenea_hartia

Păcat că harta cu traseul propus nu e la rezoluție mai bună, dar pare că e inclusă și o centură de sud Agigea, care face legătura cu vechea ,,autostradă a portului" (DN39A). Mi se pare binevenită ideea.

dr4qul4

Bachus, dupa ideile expuse, am impresia ca ai fost doar 1 data, maxim de 2 ori la noi la mare, in ultimii 5 ani.
Eu merg de 3-4-5 ori pe sezon la mare, si inca pe atat in restul anului.
In cele 3 luni de sezon, nici vorba sa existe zile libere. In weekend-uri (adica vineri-luni) este full de tineri....iar in timpul saptamanii (Luni-Vineri) este full de familisti.
Si mai toti turistii se plimba intre statiuni, cu masina, in cautarea unul loc de mancat. Sunt cateva restaurante bune in Constanta (Reyna de ex), avem Popasul Pescarilor si Lacul Racilor in Olimp, avem restaurantele din Vama si avem Chernanaua lui Bosoanca (In Vadu). Si mai sunt si altele.
Si mai sunt si cluburile. Multi tineri merg o noapte in Vama si o zi in Mamaia Nord.
Turism nu inseamna doar sa bei si sa mananci la all inclusive.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

hvm

^
Merci @Vancouver & @dr4cul4 ca mi-ati continuat idea: litoralul are nevoie de cel putin un DX acum de la Aeroport, si de o autostrada in 10-20 de ani. De ce sa gandim doar pentru strict acum si nu pentru ce o sa fie in 10-20 ca diferenta de pret e mica acu, dar atunci s-ar putea sa fie cosntruit pe langa si sa nu mai pot expropria sau continua pana la granita.... ca pana atunci sunt sigur o sa fie nevoie.
Nu este singurul motiv pentru care nu am fost la mare la noi in ultimii 5 ani (mai e si traseul pana la mare este foarte important) si 10 melodii care se suprapun de la fiecare terasa cu boxele date la maxim de nu mai intelegi nimic.

Nu spun ca @bachus01 nu are dreptate, si traseul pe zona Moldova si intrarea in Iasi trebuie rezolvate problemele ca e foarte des blocata intrarea/iesirea din oras, dar acolo nu e doar problema la nivel national si mai degraba la nivel local fiindca unele investitii n-au fost gandite pentru ce o sa fie in 10-20 de ani, ci strict pentru ce a fost inainte de momentul realizarii proiectului, nu cu o estimare concreta de crestere pe timp mediu (5-10 ani) si lung (10-20 de ani). Pe 20-40 de ani avem nevoie de autostrada de centura care sa inchida inelul si pe paretea de sud, dupa ce se face cea pe partea de nord. Dar aceasta este o alta discutie care trebuie dusa in alt topic. Insa consider ca aceste proiecte n-ar trebui sa fie considerate a fi concurente si sa fie realizate in paralel.

Cat despre legatura cu portul pe vechea iesire din port nu cred ca este absolut necesara fiindca avem deja iesire si pod special contruit pentru aceasta. Insa daca s-ar face, cu atat mai bine.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

bgd77

De la intersectia A2/A4 pana in giratoriul unde se termina A4 sunt aprox 7 km si vom avea aceste noduri:
- intersectie A2/A4
- nod Cumpana DN39E (planificat)
- nod DX4 spre sud (planificat)
- nod DN39
- nod capat A4

Mi se par cam multe pentru asa putin kilometrii. Nu mai bine renunta la nodul Cumpana? E chiar asa important sa se faca? De la iesirea din localitate pana la nodul cu DN39 sunt numai 6 km.

vancouver

#143
Nu exista nici un motiv sa se renunte la nodul Cumpana. Si oamenii aceia au nevoi de legatura cu autostrada si asta fara sa ajunga sa mai aglomereze inutil DN39. Tot ce trebuie facut, o corelare intre nodul A4 /DX4 si nodul Cumpana. Cea mai buna varianta este asta:


autor: EugenRo

Legat de apropierea dintre 2 noduri: s-a mai discutat de mai multe ori si de atunci am urmarit pe drumurile mele prin Germania acest aspect. SUNT N SITUATII IN GERMANIA cu intrari / iesiri amplasate chiar pe noduri de autostrada. Sunt n situatii cu mai multe iesiri foarte apropiate. Chiar si in mai putin de 100 de metri. Si nu s-a plans nimeni si se circula bine. Ce vedem desenat de EugenRo e parfum super parfum fata de multe situatii din Germania.

In sine orice intersectie trefla sau intersectie clasica cu un alt drum secundar (sunt mii in Europa) are 2 iesiri consecutive: una spre dreapta si una spre stanga. Si nu peste tot exista benzi de incarcare / descarcare. Si aici vor fi tot 2 iesiri consecutive pe orice directie, niciodata mai multe. De ex. spre sud: iesire spre Cumpana si ulterior iesire spre DX4.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

#144
De mai mult de o pagina se discuta despre un "proiect" prezentat de candidatul unui partid.
Pe bune?.
Avea si duamna Firea multe proiecte bune. Pacat ca nu s-a apucat niciodata de ele....


Quote from: bgd77 on November 21, 2020, 01:02:54 PM
- nod DX4 spre sud (planificat)

Care nod DX4 planificat spre sud?... Planificat de cine?!... De un candidat la alegerile urmatoare?... Ah, da, m-am prins! Asa va fi, ca asa a promis cantitatul!  O:-)

Si, DA, varianta postata de vancouver (generata de EugenRo) este absolut de bun simt...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

nenea_hartia

^ Adevărat, dar trebuie să recunoști că planșa aia arată a documentație dintr-un SF, se văd inclusiv pozițiile kilometrice. Nu pare o cariocă trasată de companiile duamnei. E drept, scrie că e varianta 2, iar din nenumăratele noastre experiențe varianta 1 poate să fie o inepție totală, și exact aia să iasă câștigătoare. Dar lasă-ne și pe noi să visăm un pic... :D

pasadia

@vancouver: doar o mica observatie legata de harta lui EugenRo - exista o bretea alambicata, cea de iesire dinspre A2/A4 est spre sensul giratoriu nordic de pe DN39E. Cred ca ar fi putut fi evitata printr-o bretea mult mai scurta care sa pl ece din breteaua Port  Constanta -> Mangalia si sa se intepe putin mai la nord in breteaua Mangalia -> sensul giratoriu de pe DN39E. Pe langa lungimea mai mica a bretelei mai scurtezi putin si supratraversarea Mangalia -> Bucuresti si creezi un traseu mai scurt si mai lin pentru cei care vor folosi acea bretea.

vancouver

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

modificat:



Cu ocazia asta am observat ca EugenRo a desenat foarte generos nodul (prea mare). Daca ne uitam la dimensiunile actualului nod A4 / DN39 (nod Agigea) vedem cat sunt de scurte rampele de urcare pentru acele bretele ale A4 peste DN39. Si sunt bretele de viteza. Ca atare rampele pasajului nodului Cumpana, DN39E peste A4 vor fi clar si mai scurte, deci giratoriul desenat de EugenRo la dreapta pe DN39E de fapt va fi mult mai aproape de autostrada. Si bucla albastra de intoarcere va fi mult mai mica (aia poate fi facuta lejer pentru 50 km/h, nu trebuie sa fie de viteza, va fi slab traficul pe acolo).

In concluzie e loc destul acolo.

PS: sau uitati-va la podul mare peste canal (podul hobabat Agigea) al DN39. Cat de aproape de pod sunt deja intersectiile cu drumurile secundare.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

AndreiB

#149
DX4 e o idee buna, daca se face varianta propusa. Insa cred ca ar trebui sa se gandeasca si la M800 (Constanta-Mangalia) daca nu vor sa ingroape definitiv varianta feroviara. Chiar si un upgrade low cost, cu electrificare cu materiale semi-bune de pe Coridor si dublare selectiva pe portiunile usoare cred ca ar fi binevenita.

Mai ales pentru ca linia are potential de naveta tot timpul anului, nu numai de trafic mare in sezon. O data ce traficul feroviar migreaza pe rutier, il atragi foarte greu inapoi.