Drumul Expres DEx Centura Techirghiol

Started by captiva, November 25, 2016, 03:54:40 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

vancouver

Nu va ajuta pe nimeni centura Techirghiol in varianta actuala. Este o pura aberație. Ar ajuta prelungirea A4 spre sud, nu drumuri care ocolesc 20 de km sau care trec prin sensuri giratorii.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

mirceaeliade

acum cativa ani cand am mers ultima data pe litoral, intrarea la Efore era oribila.  centura asta ar trebui sa evite complet sectiunea aia oribila, si daca scazi populatia care se duce in eforie si costinesti, s-ar putea sa fie semificativ mai putin trafic dupa centura

nenea_hartia

@vancouver: Aici ziceai că, dacă vor exista idei bune, se va ține cont de ele :p. Atunci cum rămâne cu ideea ta, care e singura normală și absolut logică, dar de care n-a ținut cont nimeni, deși are vreo șase ani vechime :p? CNAIR a ales să construiască tot o prostie, așa cum alege de multă vreme încoace.

vancouver

^ Pai ai raspun singur: ideea e de vreo 6 ani, dintr-o perioada in care conducerea CNAIR si MT era surda la asa ceva. Si oricum, chiar daca exista o propunere, nu inseamna neaparat ca va fi adoptata. Dar daca nu exista nici o propunere, sigur nu va fi adoptata.

Ca sa se faca ideea mea aici, trebuie sa se renunte complet la actuala licitatie pentru acest "DX4". Ceea ce, recunosc si eu, este dificil. Inseamna ca toti banii cheltuiti pana acum au fost de pomana, ceea ce e greu de explicat Curtii de Conturi.

Deci stiu ca in cazul DX4 e greu sa se mai opreasca / schimbe ceva. Asta nu schimba insa realitatea: drumul cum e prevazut este inutil. In schimb la DX Gaiesti-Ploiesti nu cere nimeni sa se anuleze licitatia, nici sa se schimbe complet traseul, ci e vorba doar de discutia legata de variantele de racordare la A3, deci totul conform licitatiei si contractului semnat.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

horatiu.cosma

Înțeleg că s-ar desprinde ca variantă câștigătoare cea care pleacă din A4, trece cu un nou pod peste canal și ocolește lacul. Mai erau 2 variante în analiză (cea din A2 fără pod peste canal și cea care pleacă din podul nou de la Agigea).

vm75

Cf hartii Cestrin, pe 15.06 s-au avizat variantele de traseu. Pe harta Cestrin apare traseul orientativ de mai jos, care nu (prea) are sens (nou pod peste canal imediat langa podul nou din port si apoi pod peste lacul Agigea, dar e posibil sa fie cu ocolirea lacului). Traseul se potriveste cu ce a spus Horatiu mai sus (partea cu ocolirea lacului) dar cred ca varianta ideala ar fi cea cu desprindere din A4 intre Cumpana si Lazu si apoi ocolire Agigea pe la vest, asa cum s-a mai discutat aici.




Sorinus

Podul peste canal e foarte scump, cred ca desprinderea din A2 e cea mai buna solutie. Daca vii de la Cta si te duci la Mangalia, 90% din timp o sa o iei prin Eforii, ca e mai scurt. N-o sa ocolesti tot lacul, fie si pe drum express, decat daca e blocaj in Eforii (5-6 weekenduri pe an).

Asa, tranzitul spre Mangalia/Bulgaria oricum nu are treaba cu Constanta, deci se poate desprinde lejer din A2 si sa-si vada de treaba.

GrmmrNzi

^
Păi prin Eforii (și Tuzla, și 23 August) se ocolește lacul cam la fel de mult, numai că pe partea cealaltă și prin localități.
Quote from: vancouver on May 24, 2019, 02:00:19 PM


cutter

Quote from: horatiu.cosma on August 25, 2020, 11:34:03 PM
Înțeleg că s-ar desprinde ca variantă câștigătoare cea care pleacă din A4, trece cu un nou pod peste canal și ocolește lacul. Mai erau 2 variante în analiză (cea din A2 fără pod peste canal și cea care pleacă din podul nou de la Agigea).

Da, asta am auzit și eu pe surse. Ar fi cea mai bună variantă, de vreo 5 ani m-am tot luptat pe unde am putut pentru ea. Și eu, și alți colegi care au scris mai sus.

Cea mai proastă e de departe cea prin port care folosește hobanatul nou. Este obsesia unor minți crețe din MT/CNAIR. Care vor dacă tot e un pod nou acolo, mare, scump "să fie folosit la ceva". Neînțelegând că nu așa funcționează infrastructura și că dacă n-ai gândit și înainte și după, iese un rahat...

Ceea ce cu desprindere din A2 fără pod peste canal nu e rea, dar are dezavantajul că nu deservește direcția N-S deloc. Adică e bună doar pentru București-Sudul Litoralului/Varna. Pentru Pod Brăila/Tulcea/Mamaia/Constanța->Litoral Sud/Varna nu ajută deloc. Și totuși să faci 10km de autostradă în plus doar ca sa nu faci un pod peste canal e cam exagerat

cutter

Quote from: vm75 on August 26, 2020, 07:42:18 AM
Cf hartii Cestrin, pe 15.06 s-au avizat variantele de traseu.

Asta, din câte am înțeles, înseamnă doar "s-au avizat cele 3 variante că astea sunt cele din care trebuie să alegem".

Iar acum se face (s-a făcut?) Analiza Multi-Criterială și ar cam da câștigătoare varianta cu pod nou peste canal și desprindere din A4. Bine - informația e la nivel de sursă. SPER să fie așa.

Harry

Zona arata cam asa, va fi bataie de cap cu exproprierile.


Feri

#117
Se ia in considerare oare daca se merge pe aceasta varianta, folosirea noului nod pentru Cumpana ca si capat pt DX4?
Parca am citit ca e aprobat un nod nou acolo si ma gandesc ca ar fi prea apropriate 3 noduri separate la Cumpana, Dx4 si DN39.

L.E.



cutter

@Harry

Nu ești în zona bună pentru varianta de care discutăm ca fiind (sperăm noi și selectată în SF) optimă. E vorba de un nou pod peste canal la _vest_ de hobanatul vechi/Agigea.

vm75

Cred ca am inteles eu gresit despre ce lac era vorba in postarea lui @horatiu.cosma. Probabil el se referea la ocolirea lacului Techirghiol, iar eu am crezut ca se face o strutocamila pe langa lacul Agigea si hobanatul nou (coroborat si cu mesajul lui @vancouver, care spunea ca nu poate iesi un lucru bun in varianta actuala). Varianta confirmata pe surse de @cutter este ideala, sa speram ca sursele au dreptate