Drumul Expres DEx Centura Techirghiol

Started by captiva, November 25, 2016, 03:54:40 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


vancouver

Pentru ca exista un trafic important nord-sud in zona Constanta. De exemplu in perioada estivala avem turisti pe relatia Moldova - litoral sud. Acestia vin acum fie cu bacul pe la Braila si apoi ajung in nordul Constantei pe A4, fie vin pe podul Giurgeni-Vadu Oii, adica pe DN2a, adica tot fix la Ovidiu intra pe A4. Practic tot ce vine ALTFEL decat pe A2 si vrea in sud - pentru acestia orice legatura altfel decat prelungirea A4 spre sud nu-i ajuta sau ii pune sa faca un mare ocol.

O alta categorie importanta de vehicule, care NU ar fi DELOC deservite de un drum direct Valea Dacilor - Costinesti, ar fi toti constantenii, care au diverse treburi in sudul Litoralului, inclusiv pe partea industriala, logistica, afaceri, etc + evident toti care din sudul judetului vor sa ajunga in capitala de judet, la Constanta. In afara sezonului estival, trafic din capitala de judet / catre capitala de judet reprezinta 90% din trafic, si ei au nevoie pe termen lung de un drum decent, peste DN-ul actual.

La toate astea se adauga pretul mult mai mare, prin prisma numarului mai mare de km, si nu doar pretul de constructie, ci si cel de intretinere. Chiar daca A4 spre sud inseamna inca un pod peste canal, iar pe Valea Dacilor - Costinesti nu ar mai fi nevoie, kilometri in plus acopera cu varf si indesat costul acetui pod (un pod de A peste canal il estimez la 20-30-40 milioane €, in orice caz ar trebui sa coste mai putin decat podul Apolodor de langa port, care are o deschidere f. mare, mai sus canalul este mai "slim"). Sa nu uitam ca pe la Valea Dacilor relieful este usor de deal, deci si acolo trebuie calculat cu 6-7-8 milioane pe km. La ca. 4 km de drum in plus costul unui pod peste canal este egalat, la mai multi km devine mai scumpa varianta Valea Dacilor. Sigur, in varianta lansata initial cu acest DX, nu se doreste sa se faca un pod nou peste canal, ci se merge pe aberatia de a folosi podul Apolodor din zona portului... am explicat in detaliu de ce e o aberatie, se poate citi mai sus.


A da, daca te gandesti strict la Bucuresti si eventual Pitesti+Craiova, adica cei care vin la mare pe A2, STRICT pentru ei o legatura directa ar fi fost mai buna.

GARANTEZ insa ca in sezon tot f. prost se va circula prin Eforii si pe la Agigea, chiar daca s-ar face aceasta legatura. Nu s-ar mai sta 2 ore in trafic acolo, duminica seara, cand toti pleaca la Bucuresti, da, corect. Dar agomerat si greu o sa ramana. Ca atare, pe termen lung, din motivele enumerate mai sus, la care se adauga continuarea dificultatilor in zona Eforie-Agigea, chiar daca se va face Valea Dacilor - Costinesti, TOT VA TREBUI FACUT SI A4 Agigea - Costinesti. Sau DX4 sau cum i-o zice.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

pasadia

Pentru ca eu nu am inteles niciodata de ce A2 se termina in A4 si se considera ca bucata ce merge pana in gura portului e A4, vin si eu cu o dilema: nu se poate inchipui un A4 care continua direct spre sud (din nodul cu A2), iar bucata aia dintre nod si port sa poarte nume de A2?
In cazul asta:
- refaci putin nodul A2 * A4 (nici macar nu e nevoie de multe lucrari, doar 2 pasaje pentru benzile dinspre Mangalia spre Buuresti
- ocolesti Cumpana si Techirghiol (plus lacul) pe la vest (mergand insa pe calea cea mai scurta, direct spre sud)
- construiesti inca un pasaj peste Canal, la vest de Cumpana
- construiesti un drum de legatura care sa lege DN39 de DN38 pe la sud de Agigea si nord de Techirghiol si care sa ajunga pana in A4 (cu nod de acces pentru Eforie, Agigea si Techirghiol)
- construiesti inca o legatura pentru Costinesti si Tuzla, undeva la sud de aerodrom, cu alt nod de acces
- duci autostrada (sau ma rog, DX-ul) macar pana in curba "mortii" de pe DN39, la sud de 23 august, recofingurand eventual si zona aia.

Imi pare solutia ce amai logica, cu linii si directii drepte pentru toata lumea, fara incurcaturi cu autostrada trasa mai spre Valea Dacilor sau mai spre Agigea si apoi cu batai de cap despre cum traversi lacu Techirhiol sau cum legi Eforiile la autostrada...

vancouver

#78
Pai eu ce tot propovaduiesc de 5 ani incoace?

Uite de ex. exact ideea ta, pusa deja pe hartie de EugenRo:

aici: https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=8.msg230651#msg230651

Resp. discutia a fost purtata de aici: https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=8.msg230553#msg230553
Pentru a nu stiu cata oara, ca am scris si in trecut pe aceeasi tema.

Pun aici inca o data numai plansa care are legatura directa cu aberatia de DX propusa de CN (care e in) AIR:
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Io

^ +2
Totusi, unde va credeti cu solutiile astea simple, directe si eficiente?  :p
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

dr4qul4

Pasadia se referea la ocolirea prin vest a localitatii Cumpana, insa un astfel de traseu ar fi mai lung. Traseul de mai sus este mult mai bun, dar ar trebui construite 3 benzi pe portiunea comuna (2-2,5 km)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

pasadia

@vancouver: da, imi amintesc postarile tale dar intr-adevar eu ma refeream la alta varianta, una care nu ar implica nici o bucata comuna A2 si A4. Si totodata ar implica mai putine noduri.

Si de vina pentru gandul meu e faptul ca, cel putin pe aici, nimeni nu a vorbit de modificarea actualului nod. Insa de fiecare data cand trec prin Sebes ma tot gandesc daca e mai bine sa fie un singur nod, mega-complex (ca viitorul Sebes Nord) sau mai multe, separate (cam cum sunt in propunerea desenata mai sus).

vancouver

Cand de complex este nodul privit din avion nu interseaza. Important pentru conducatorul auto este sa fie lucrurile clare si sa se poata merge fara ocol de oriunde oriunde, sa nu existe conflicte de trafic si nici puncte de indetinire / asteptare.

Ne uitam la desenul lui EugenRo. Din punctul de vedere al conducatorului auto in orice directie el intalneste 2 iesiri (sau bifurcatii), una spre DN39E (Cumpana) si una spre cealalta autostrada decat vrea el insusi sa mearga. Intre iesiri pe orice directii avem minim un km, in alte tari avem multe iesiri mult mai apropiate, deci nu e nici o problema. Eu nu vad nici o problema de orientare. Adica de sus or fi 10 bretele, dar la sol orice sofer vede doar 2 puncte de bifurcatie, avand de ales intre 3 directii de mers, din care una este Cumpana, adica lipsita clar de interes pentru traficul turistic / logistic.

-----------------------

O varianta cu A4 mutat la vest de Cumpana, cu nodul A2/A4 complet reconstruit (WOW) inseamna niste cheltuieli in plus, cu avantaje minime. Avantajul major este doar pentru bucurestenii care merg spre sud sau vin de la sud, pentru ei lucrurile devin mai clare, nu mai au treaba cu Cumpana, Agigea, Port si asa mai departe. Toata salata pentru ei nu mai exista si au un singur punct de iesire din A2. Dar dezavantaj pentru cei care merg pe relatia Constanta - litoral sud, pentru ei drumul se lungeste, complica. Adica intra pe noul A2 spre Bucuresti ! (venind fie prin nod Cumpana, fie prin nodul actual A4/DN39) apoi schimba pe A4 spre sud ... La fel si la intoarcere. Practic se descurajeaza folosirea A4 de catre localnici, DN39 va fi preferat de ei, asa cum DN1 este preferat acum de multi pe relatia Ploiesti-Bucuresti. Deci ce sa zic, nu e o idee rea, dar are avantaje si dezavantaje. Dar costurile suplimentare vor fi la nivel de 20-25 milioane € (estimarea mea, minima: 4 km de A in plus x 4 mil. + 4 mil. in plus pentru modificarea nodului A2/A4 fata de situatia unui nod nou la Cumpana - e estimarea mea personala, pot sa si gresesc).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

alin2pas

Pentru ca lucrurile să fie cât mai clare pentru conducătorii auto se pot numerota ieșirile de pe autostradă, cum se practică în SUA, Ungaria etc. Acest lucru ajută foarte mult în cazul nodurilor complexe sau atunci când distanța între două noduri consecutive pe autostradă este mică (sub 3 km).

voicul

Au inceput si la noi sa numeroteze, pe A10 spre exemplu.

Harry

Am auzit zvon ca azi au desemnat un castigator :-??

Ionut

Conform tabelului magic, pe 31.05 este termen de evaluare. Ar fi ceva sa nu se amane și să vedem câștigător.

tom_sawyer

^ Data evaluare financiara: 20.05.2019 09:22
Stare curenta: In desfasurare - Deliberare
(conform SEAP)

tom_sawyer

^ Vrabiutele au receptionat ceva? Se stie castigatorul? Contestatii?

alexV

Proiectul asta are indicativul DX4?
Am citit pe viteza in spate pe thread, si am gasit doar "Varianta Techirghiol".
Intreb fiindca e in licitatie pentru SF proiectul DX4 Turda - Halmeu, care e denumit asa in masterplan. Oare e confuzie doar pe forum sau si in companie?