News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Drumul Expres DEx Centura Techirghiol

Started by captiva, November 25, 2016, 03:54:40 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

naivu

Si DX4 Techirghiol-granita si dublarea+electrificarea+etc CF Constanta-Mangalia trebuie facute. Nu ai de ce sa ceri prioritizarea CF, cele doua proiecte cumva nu concureaza pe aceleasi resurse si nici nu se pot substitui unul altuia!
In copilaria+studentia mea (anii '70-'90), cat am fost cu trenul pe litoralul sudic, mi-am dorit (si mi s-a parut aberant ca nu e posibil) ca orice tren estival de Cta sa ajunga pana la Mangalia. Orice turist obligat sa schimbe trenul la Cta (cu bagajele pt 7-10zile) pt a ajunge in sudul litoralului va ajunge probabil sa prefere ... masina  :).

denis2001

eu as zice ca linia CF sa fie doar electrificata simpla pentru ca in caz ca nu ati observat trenurile care sosesc sunt puse dimineata pana in ora 12-13 si cele care pleaca dupa 12 deci nu prea se intersecteaza. Pentru incrucisari cu trenurile Regio se pot folosi si haltele de miscare. Iar pentru traficul de naveta chiar nu se renteaza. Ganditi-va doar ca cu linia dubla se va circula jumate de zi pe un fir si in cealalta jumatate pe celalalt. Deci bani aruncati pe fereastra.
Cat despre partea rutiera eu as zice o transformare a DN39 in A4  intre Tuzla si Mangalia si DN39 sa treaca prin statiunile din Sud(Olimp-Saturn) Iar de la nordul Mangaliei sa preia Rolul si de centura ocolitoare a orasului si sa treaca pe la Vestul comunei Limanu ocolind apoi 2Mai si Vama Veche pentru care se va construi un nod aferent la Limanu. Si astfel s-ar putea conecta cu A5-ul din Bulgaria(Autostrada Cherno More, pe romaneste Marea Neagra).
Si combinatia asta de A5(Bulgaria) cu A4 in RO cu o prelungire la Tulcea si un pod peste dunare spre Ismail in Basarabia Sudica, Ucraina, ar creea un coridor intre Turcia si Ucraina si Rusia si ar scurta din traseul actual care ocoleste pe la Braila si Galati.

paullie

Electrificata simpla ok da. Dublarea cred ca implica costuri mult prea mari. De ex la Eforie Sud si Tuzla nu stiu pe unde se poate dubla. Si trebuie si reparata. Neaparat. Nu pentru 160 km/h ca este inutil dar pentru 90 km/h da.

Iar pod spre Izmail... frumoasa idee dar e SF. (Science Fiction nu Studiu de Fezabilitate)

Feri

Este foarte bine ca varianta cu pod nou peste canal este cea agreata de domnul ministru    :thumbsup:

Quote from: TibiV on January 15, 2021, 11:27:47 AM
@MoWeed

Am transcris principalele idei, in timp real.

Poti vedea toata conferinta de presa aici: https://www.facebook.com/MinisterulTransporturilor/videos/2864245437121634

"Alt proiect este continuarea autostrăzii A4 în sudul litoralului, adică acea autostradă care merge de la nord la sud, ca ocolitoare a Constanţei, să continue peste canalul Dunăre-Marea Neagră, să treacă pe la vest de Lacul Techirghiol şi să ajungă, cel puţin în prima fază, până undeva în zona Olimp, un bypass al staţiunilor aglomerate. Avem în fază avansată un studiu de fezabilitate acolo. Numele nu e foarte clar la ce se referă. Se numeşte 'Alternativa Techirghiol', e ce v-am spus eu acum. E un obiectiv important pentru noi şi vom urmări să lansăm acest proiect pentru că are beneficii importante şi trebuie construit", a susţinut ministrul.
(https://www.agerpres.ro/economic-intern/2021/01/15/drula-sectorul-a13-brasov-fagaras-a-fost-abandonat-undeva-in-sertare-de-10-ani-si-as-vrea-sa-il-scoatem-de-acolo-si-sa-il-facem--643936)

Si pare ca sunt sanse si mai mari acum sa fie facut direct autostrada  :cheers:

alecu26

in ambele capete ale A4, Louis Berger cand a facut SF ul a tras de cele doua curbe exact in ideea continuarii autostrazii A4 si spre sud si spre nord.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

TibiV

#215
Scandal mare, LIVE, la primaria Cumpana...

https://www.facebook.com/104565414430238/videos/729209907772759
Primăria si Consiliul Local Cumpăna este în direct acum.
Dezbatere proiecte ALTERNATIVA TECHIRGHIOL si NODUL RUTIER CUMPANA A4

https://www.facebook.com/Prim%C4%83ria-si-Consiliul-Local-Cump%C4%83na-104565414430238/
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


RobertH

#217
Deci nodul de la Cumpana se modifica complet . Pare mult mai bine gandit si integrat cu varianta Techirghiol.

Am sa modific si pe harta

Hercule

De ce e nevoie de doua pasaje peste A4? Unul pe banda de coborare dinspre Agigea si unul pe banda de urcare spre Nord?
Deșteaptă-te române!

vancouver

#219
WOW, deci se poate! Bravo. Avansam. E mult mai bine nodul Cumpana acum, dar inca se poate optimiza.



Mai exact schimbat un pic unghiul cu care DX-Techirghiol intersecteaza DN39E, si astfel se indulceste mult curba pe care va merge traficul principal din sudul litoralului catre Bucuresti sau catre nord. In schimb curba rosie nu trebuie sa fie de cine stie ce viteza, nu va fi folosita de asa de multi, deci poate fi si de 50-60 km/h. Probabil acum e desenata la 80 km/h.

Ii inteleg si pe cei din Cumpana ca sunt putin dezamagiti in varianta asta. Daca vii dinspre Bucuresti sau dinspre Tulcea / Mamaia / Constanta Nord, tot ai de ocolit o gramada ca sa ajungi in Cumpana... In schimb de iesit spre Bucuresti / Tulcea / Mamaia o sa se poata iesi f. usor, la fel si spre / din sudul Litoralului. 3 din 4 directii le au rezolvate simplu, a patra mai putin simplu. Dar eu zic ca e super decent.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Feri

#220
Pai nu, ei sunt nemultumiti de sumele pentru terenuri (ca de obicei la astfel de dezabteri).

Tocmai, ca accesul din Cumpana se va face facil. La intersectie cu DN39E va fi nod cu giraoriu denivelat iar pentru celelalte directii se vor amenaja bretele pe partea cealalta de A4.





Powered by API/PUM imgur uploader

Pe plansa bretelele rosii sunt parte din "Alternativa Techirghiol" (Consitrans) iar cele gri din "nod Cumpana" (Search), sunt doua proiecte diferite dar gandite unitar acum.
(ca initial cand s-a aprobat nodul cumpana proiectul de A4/DX4 Sud era pe varianta continuare Agigea/Eforie Nord dar bine ca au ales solutia asta)

Archi

@vancouver

Cred ca motivul pentru bucla aia de care zici ca merge optimizata este imbinarea celor doua proiecte:

proiect nod Cumpana:



proiect varianta Techerghiol:





vancouver

Da, am inteles acum. E bine si asa. Daca se mai poate optimiza, atunci si mai bine. Daca nu, nu. :D
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

rota

A fost emis Certificatul de Urbanism pentru "Alternativa Techirghiol" pentru proiectul drumului expres care ar face legătura Autostrăzii Soarelui cu sudul litoralului.

Sursa
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!