Drumul Expres DEx Centura Techirghiol

Started by captiva, November 25, 2016, 03:54:40 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RaduG

Pe harta MPGT (https://mtransporturi.maps.arcgis.com/apps/webappviewer/index.html?id=4e84b8ff37de48c6a001c0bae9974693) este ceva similar cu varianta 2, dar cu desprindere din A4 și pod peste canal între ecluza Agigea și podul nou - linia roșie. Și înțeleg și de ce, în zona unde vizual ar fi linia cea mai dreaptă pentru un eventual A4 către BG - linia mov - ar trebui făcut un pod cel puțin dublu ca lungime (și cine știe cât mai mult ca costuri), pentru că acolo canalul a fost excavat într-un deal și a rezultat un debleu de vreo 350-370 m lățime, peste care ar trebui să arunci un pod, mult mai lung decât cei 180m lățime a canalului la ieșire din ecluza Agigea.
Până la urmă s-a preferat un mic ocol pentru o mare optimizare de costuri. Dar, cine știe, dacă acum există finanțări EU serioase, s-ar putea pune problema unui traseu mai eficient, cu costuri mai mari dar care pot fi finanțate.




Powered by API/PUM imgur uploader

danpandrea

@RaduG: nu aș lua în serios traseul A4 de pe harta MT. Toate proiectele care nu au AMC sunt desenate orientativ. Vezi A7 între Ploiești și Bacău, traseu despre care știm deja pe unde va merge, dar pe care harta MT nu-l afișează corespunzător.

paullie

#197
Separat de seriozitatea hartii Cestrin mai este si alt aspect. La Agigea lânga ecluza podul nou cu rampe de acces (doar ce este suspendat nu rambleu) are in total cam 850 de metri. Si este pod hobanat. In zona de care spune Radu cu niste masuratori nu chiar precise pe Google Earth (poza mai jos) iese un debeu de 310 metri din care deschidere deasupra apei de vreo 130 metri care cred ca nu are nevoie de hobanat. Si nici nu mai ai nevoie de rampe de acces. Adevarat ca o sa avem 2 picioare de 30+ ca pe Sibiu - Boita dar tot nu cred ca este o avere.




Later Edit Situatia e cumva similara cu podul facut de Italrom pe A2 peste canal in apropiere de Valul lui Traian. Doar ca va avea ceva mai putin de 155 metri deschiderea centrala.

Harry

Giratoriul de pe descarcarea in Tomis se va face pe banii celor de la Boreal si Kaufland.


RaduG

#199
@paulilie s-ar putea să ai dreptate, la Agigea s-au făcut hobanate pentru că trebuiau suspendate la 17 metri peste apă, care este înălțimea liberă la poduri pentru trecere nave. Dar aici relieful înconjurător canalului deja asigură libera trecere a navelor, așa că s-ar putea executa un pod similar cu cel existent pe A2 la traversarea canalului:




*poza îmi aparține și e la mine pe fundalul paginii de FB a blogului personal https://www.facebook.com/www.gorunescu.ro

Edit: Am găsit asta la marinarii de pe youtube:






Powered by API/PUM imgur uploader

AndreiB

Reticenta mea cu acest drum este ca va ingropa definitiv varianta feroviara si pentru turism dar si pentru naveta. Personal, avand in vedere faptul ca PNR este intentionat sa promoveze transformarea economiei inspre variante alternative (non-poluante) as sugera ca banii ar fi mai bine cheltuiti pe dublarea (selectiva daca in anumite locuri este prea greu, e.g. Eforie Sud), electrificarea si semnalizare mai performanta (e.g. treceri la nivel neprotejate) liniei Constanta-Mangalia (tehnic Agigea-Mangalia). Imi asum ca nu va fi o parere "populara".

vancouver

Pentru indrazneala de a afirma fie si numai tangential acelasi lucru pe Valea Prahovei, adica cum ca e mai bine sa investim pe feroviar si sa nu ne grabim cu autostrada, eu mi-am luat-o rau de tot pe cojoc aici pe forum. Asa ca da, ai motive serioase sa te temi ca nu vei fi popular.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

^
Fara suparare, dar comparatia cu Valea Prahovei este, in cel mai bun caz, amuzanta...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ghrt

Mi se pare de bun simţ ca traficul auto să fie scos pe centuri din localităţi, chiar şi estivale. Din toate localităţile...

N-am nimic cu trenul. Ba chiar, dacă ar exista halta sat Limanu, s-ar putea să îi devin client, chiar dacă pentru mine ar fi 4 ore vs 3 ore auto acum. Aş putea citi, lucra sau bea o bere liniştit.
Cont (aproape) inactiv.

AndreiB

#204
Si mie mi se pare de bun simt. Era vorba de prioritatea lucrarilor. Personal, linia Constanta-Mangalia mi se pare intr-o stare mult mai proasta relativ fata de DN39. E o linie simpla, diesel, cu vmax 80 km/h (plus restrictii), fara semnalizare moderna (se circula la cale libera, ca in sec XIX). In unele locuri trenul incetineste la trecerile la nivel datorita faptului ca nu exista bariere, sau orice forma de protectie si au fost accidente mortale. Asta in ciuda faptului ca este in continuarea M800 si ca exista potential si de trafic estival si de trafic de naveta Mangalia-Constanta. Garile sunt centrale, avem practic toate ingredientele unei linii de succes.

DN39 are 4 benzi si unele intersectii denivelate. Sunt complet de acord ca DX4 este o solutie ideala pe termen lung, insa mie mi se pare linia Constanta-Mangalia prioritara, pentru ca este intr-o stare tehnica mult mai nasoala decat DN-ul.

Tocmai ca nu ar trebui sa fie 4 ore. Bucuresti-Constanta se face in sub 2h, iar Constanta-Mangalia e perfect fezabila in 45min (cu investitii care sa scoata linia din sec XIX). In mod normal ar trebui ca <3h Bucuresti-Limanu (presupunand continuarea liniei macar pana la 2 Mai unde exista deja CF) sa fie perfect fezabil. Dar pentru asta mai trebuie sa prioritizam si CF, pe cand MT este ultra-focusat pe rutier.

ghrt

Păi nu e vorba de starea drumului, ci de faptul că DN39, care e ok ca drum, trece prin mijlocul localităţilor. Trebuie scos de acolo. Faptul că e modern nu îi ajută pe locuitori. Mai mult, cred că ar fi bun şi un drum de centură la 2 Mai şi Vama Veche, care să scoată traficul auto de tranzit din ele şi în general să mai diminueze melanjul acesta turişti - maşini.

Cu privire la timp. De la mine de acasă până la GdN fac o oră. Asta se adaugă la tren.
Cont (aproape) inactiv.

AndreiB

De acord cu tine ca tot ce ai spus e bun si ar trebui facut. Parerea mea e ca ar trebui facut dupa reconstructia liniei Constanta-Mangalia, nu inainte.

ghrt

Am impresia că riveranii DN39 trebuie să stea cu drumul prin mijlocul satului din motive de ideologie, de data asta verde?

După atâţia ani de ideologie pe plaiuri mioritice, cred că ar fi bine ca investiţiile să îi ajute pe cetăţeni, nu să îi constrângă. Trenul poate fi o soluţie foarte bună dar e totuşi secundară, ca să nu zic chiar terţiară după auto şi aerian.
Cont (aproape) inactiv.

AndreiB

A ajuns solutie tertiara datorita sub-investitilor facute de statul Roman. Problema care trebuie rezolvata e de mobilitate, si depinde ce viitor vrem sa avem. Pentru multi inteleg ca rutier 100% este dorinta.

In fine, am inteles punctul tau de vedere, tu l-ai inteles pe al meu, ma indoiesc ca ne convingem unul pe altul.

ghrt

Sunt de acord. Ca PS, ţine cont că traficul auto va fi majoritar electric în România înainte să poată fi executat un astfel de proiect CF.
Cont (aproape) inactiv.