News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Drumul Expres DEx Centura Techirghiol

Started by captiva, November 25, 2016, 03:54:40 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cris_ct

Tot despre nodul rutier Cumpăna: https://focuspress.ro/studiu-de-trafic-in-cumpana-nodul-rutier-cu-descarcare-pe-a4-si-largirea-cu-doua-benzi-a-unui-drum-national/
".... Astfel, reprezentanții Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) cu sprijinul Unității Administrativ Teritoriale Cumpăna va desfășura o activitate, începând de vineri, 19 noiembrie a.c., timp de patru zile, de contorizare a traficului rutier ce se desfășoară pe DN 39 E în ambele sensuri de deplasare.
Echipe mixte formate din reprezentanți CNAIR și lucrători din cadrul Poliției Locale Cumpăna vor desfășura activități specifice în două intervale orare, respectiv 6.30 – 10.30 și 15.30 – 19.30.
...."

hvm

^^^
Dimpotriva, aceasta solutie nu este optima fiindca forteaza tot traficul de tranzit pe directia Nord-Sud prin localitati atat mai ales in sezon cat si in extrasezon. Daca in Extrasezon nu este o problema majora, in sezon este de bun simt sa nu treaca tirurile prin localitati si sa ridice poluarea fonica si a aerului stand la semafoare. In principiu tot traficul urmator:
- trafic de naveta local spre-dinspre serviciu
- trafic Port constanta - Dobrogea sud si Bulgaria
- Trafic Ucraina - Bulgaria
- Trafic Moldova litoral la sud de Eforie


In perioada din sezon se mai adauga la tot acel trafic si miile (ca sa nu zic zecile de mii fiindca o sa presupunem ca nu toti se plimba intre statiuni sau statiuni si delta) care sufoca localitatile (nu zona din afara lor).
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

cicotan

Am tot citit şi mestecat ideile despre prelungirea A4, peste canal, spre sud, am întors-o pe toate părţile şi tot nu-i văd rostul. Se tot spune că traficul est-vest e util doar bucureştenilor, că restul ţării foloseşte podul dela Giurgeni sau viitorul pod dela Brăila – fals, 2/3 din traficul din ţară vine pe A2 pe Cernavodă şi va scădea nesemnificativ după finalizarea drumului expres Constanţa-Tulcea, pe motiv că e traseul cel mai scurt; că trebuie drum decent pentru vizitatorii cetăţii Histria sau ai delfinariului din Constanţa – aici nu pot decât să zâmbesc.
Tot puhoiul de pe DN39 e generat de afluxul de pe A2, iar traficul local trebuie să rămână în localităţi, cum poţi să argumentezi că transporţi marfă într-un oraş pe care-l ocoleşti? cu navetiştii, la fel; iar contradicţia este evidentă când toată lumea e de acord că traficul în extrasezon e normal.
O descărcare de pe A2 prin actualul nod A2 - DJ381, de exemplu, dusă în nodul DN39 - DC6 rezolvă asta cu o fracţie din costurile traseului care presupune încă un pod la Cumpăna, în plus poate prelua la intersecţia cu DN38 şi traficul spre Techirghiol şi Eforie Nord. Rezolvarea simplă şi elegantă

naivu

@cicotan, prelungirea A4 peste canal spre S ar trebui facuta pt ca reteaua rutiera din Dobrogea are nevoie si de o axa N-S; iar aceasta ar putea fi realizata prelungind A4 spre N si spre S; un pod in plus peste canal nu mi se pare un pret prea mare pt aceasta. DN39 este bun intre Tuzla si Mangalia, dar in rest e total inadecvat pt un trafic fluent, in principal pt ca trece prin mijlocul Agigei, Eforiilor, Tuzlei, Mangaliei, 2Mai, VameiVechi (nu mai departe de vecinii bulgari poti experimenta ce fluenta de trafic ofera un DN in afara localitatilor).
Propunerea ta este ideala pt traficul turistic catre sudul litoralului, dar atat; porneste de la premiza ca la S de Mangalia nu mai e decat statiunea pt nudisti si aia pt hipsteri dupa care se termina universul, iar la N de Constanta-Mamaia e un fel de desert pe veci incapabil sa genereze vreun trafic consistent.

vancouver

@cicotan, traficul rutier principal in zona este Constanta - Mangalia. Navetistii din zona parcurg acest traseu zilnic sau aproape zilnic. De 100, 200,300 sau chiar mai multe ori pe an (cei care livreaza marfa poate fac si mai multe drumuri zilnic).

Nu exista comparatie intre turistii care vin 1 data pe an sau poate unii de 5 ori pe an la mare si localnicii care fac sute de drumuri pe an.

Daca prelungesti A4 cu pod peste canal spre sud ai rezolvat ambele probleme. Pentru cei care merg de la Bucuresti la Mangalia traseul este mai lung cu 10 km. Adica 5 minute. Si asta pentru o singura data pe an, maxim 5-6 ori pe an.

Daca se face cum spui tu, oricum o sa apara la un moment dat o presiune enorma. Si oamenii din Luna, din Agigea, din Eforie Nord si din Eforie Sud o sa vrea intr-o zi sa mearga linistiti pe strada, nu in praf si pericol. Acele localitati o sa ceara centura. Deci oricum cred ca se va face intr-o zi si continuarea A4 spre sud.

Alte argumente:
- nu crezi ca de la aeroport merita sa avem o legatura decenta spre toate statiunile?
- nu ti se pare normal ca turistii sa se poata plimba decent intre statiuni, si mai ales sa poata merge din statiunile din sud la Constanta, de ex. la Delfinariu, sa viziteze Muzeul Marinei sau parcul de distractii sau un concert, sau altceva?
- vara trebuie si marfa sa fie transportata, sa junga sa fie consumata de turisti - relatia principala e tot statiuni - Constanta
- chiar daca se circula bine (ca fluenta) in afara sezonului intre Constanta si Mangalia, totusi drumul este extrem de periculos. Pentru ca multe intersectii NU SUNT DENIVELATE = viraje la stanga in timp ce unii zboara cu 120-130.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

ovicor

Adevarul e ca nu sunt un om ce frcventeaza des litoralul, dar intotdeauna cand stau blocat spre/ dinspre sudul litoralului, ma ingrozesc de multimea de masini de marfa, multe frigorifice, care stau si ele blocate. Pe DN fac doua, maximum trei transporturi de la Constanta, pe A4 ar face mult mai multe/zi. Aviz amatorilor de bere: hai cu A4!

cicotan

Hai că am gândit prost: am considerat 30 km noi, dela Medgidia la Costineşti, în competiţie cu prelungirea spre sud a A4; s-o iau altfel – costul drumului acesta, la care mă refer, nu justifică rezultatele? pentru că nu e vorba doar de 5 sau 10 minute în plus sau în minus pentru şoferi, ci despre golirea traficului pe varianta Eforie Nord şi prin Eforie Sud; dacă se cheltuie 2-3 sute milioane pe DX (sau ce va fi) de ce ar fi exagerat şi drumul acesta, la o zecime din acel preţ? eventual construit doar dela Medgidia până când intersectează viitorul DX.


alecu26

Varianta cu un traseu de autostrada sau DX care se desprinde din A2, inainte de traversarea canalului, si ajunge la COstinesti, am vazut-o afisata in biroul DRDP Cta, undeva in anul 2008.
Proiectul era facut de Search, si era la nivel de SPF.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

vancouver

@cicotan, stai sa inteleg ce vrei tu: tu nu vrei sa muti autostrada A4 sau DX4 si sa nu o mai faci pe relatia Constanta-Techirghiol-Mangalia. Tu vrei SEPARAT sa faci un drum 1+1, deci nu o autostrada sau un drum express, ci doar un drum judetean pe un amplasamet nou, cu costuri extrem de mici. Ceva ce se poate face repede si ieftin si care nu are neaparat legatura cu A4.

Trebuie sa precizezi asta, ca tu nu vrei ca legatura ta sa fie la nivel de autostrada. Asta schimba complet datele problemei. Eventual se poate face chiar pe la sud de Topraisar, ca sa aibe o mai mare utilitate locala (ca drum judetean), iar sectorul Costinesti - Topraisar sa fie primul facut. Ca deja ajuta si numai asa. Iar DX-ul cand se va face, sa aibe nod cu acest DJ... din punctul meu de vedere o varianta acceptabila. Pana la urma de ce sa nu existe si drumuri judetene express (DJX)?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

cicotan

Eu am pornit aşa: necazul cu DN39 e dela Tuzla la Agigea, e gâtuit; la sud de Tuzla, până la Mangalia, DN39 e parfum; cum scot traficul DN39 din Tuzla şi Eforie (trafic care nu e generat local, necesitatea de deplasare dela Constanţa la Eforie spre exemplu va folosi în continuare traseul actual, pentru că e cel mai scurt)? din ce am văzut, maşinile care încarcă Agigea-Tuzla nu sunt riverani, sunt din restul ţării; ei nu se vântură pe acolo, la volumul de trafic care e vara, ca să vadă delfinariul, ei au traseu Feteşti - sudul litoralului; asta am văzut eu, poate am văzut prost; aşa că am gândit că a-i scoate direct pe A2 la Medgidia poate fi o soluţie elegantă. Dacă statul vrea să facă pod la Cumpăna peste canal, de ce să fiu contra? foarte frumos, să facă; singura mea cârcoteală ar fi - la ce e nevoie să se dubleze DN39 între intersecţia Costineşti şi Mangalia?

vancouver

Intre Costinesti si Mangalia DN actual trebuie dublat pentru ca:
1. trece prin localitatea 23 August
2. exista intersectii nedenivelate, cum ar fi chiar cea de la Costinesti cu DN39 (daca se va face drum judetean Costinesti - Topraisar, cum propui tu, atunci cei care merg inainte o sa iabe de traversat 5 benzi de circulatie, prin trafic care merge si cu 140-150 pe acolo, mai ales noaptea. Nu vrem sa stim pe ploaie sau pe ceata cat de periculos va fi)
3. este util ca traficul local (uneori lent = masini agricole) sa fie separat de cel de tranzit. Cei in tranzit au sute de km in fata si se grabesc intr-un mod agresiv si apare un conflict cu localul care nu castiga nimic daca merge cu 10-20 km/h mai repede, cel mult sa castige 1-2 minute, ceea ce e nesemnificativ. Ori autostrada ofera posibilitatea tranzitului sa mearga liniar cu viteza mare si in conditii sporite de siguranta.

Pe de alta parte proiectul actual de DX4 centura Mangalia se "varsa" in DN39 imediat la sud de 23 August. Deci nu este prevazuta dublarea DN39 Costinesti - Mangalia, decat strict cat sa se rezolve punctul 1 din lista mea de mai sus:

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

Uite am adaugat si propunerea ta, ce zici?

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

hvm

Eu nu as alege intre cele doua variante propuse mai sus. Cred ca ambele si-ar avea utilitatea pe termen lung, Dar daca as avea de ales doar una dintre ele as merge pe continuarea A4 pentru a extinde traseul pe axa N/S intre Tulcea si granita la Vama Veche. Si avand in vedere ca aceasta este deja in lucru, nu cred ca mai are sens sa discutam de ales. Iar odata ce s-a facut aceasta centura Techirgiol nu cred ca o sa mai poata fi justificat pentru o perioada un DJ 1+1 pe varianta propusa de @cicotan (din pacate).

Si daca imi permiteti eu as face 2 modificari la ultima harta a lui @Vancouver referitor la viitoarea centuria pentru Mangalia urmata de o continuare mai la sud dupa pod.

Prima modificare ar fi ca nu as pleca de la intersectia intre DX si DN, ci as face 2 pasaje supraterane:
- unul peste sensul giratoriul de la intrarea de nord spre Olimp
- as mai face unul la intrarea Olimp Sud/Neptun Nord care sa supratraversese un nou giratoriu construit acolo,
si as mearge cu DX suprapus cu DN (ca oricum e 2x2 insa extins cu 1 m sa poata fi montat parapet median pe toata distanta pana la centura Mangalia pe care as porni-o undeva ianinte de intrarea in Herghelia Mangalia si sa ocoleasca Mlastina Hergheliei cu punct terminus in acelasi loc pe care l-a propus Vancouver, iar intersectia la intrarea si iesirea de pe podul Mangalia sa fie denivelata cu DX ca si axa prioritara.

A doua modificare ar fi sa continue dex-ul si ca centura pentru Vama Veche pana aproape in vama cu Bulgaria. Ar deschide apoi posibilitatea unui DX prin dublarea nationalului facut de Bulgari pentru a face legatura cu Varna si mai tarziu Burgas (oricum au A in plan intre Varna si Burgas de facut dupa ce termina si cu Hemus). Acest lucru ar permite intregului trafic Ucraina - Turcia sa se mute pe odata ce avem si noi DX Tulcea - Constanta.

Cum spuneam daca tot se face ar fi bine sa fie gandit tinand cont dezvolatarea pe o perioada mai lunga de timp precum si de conectivitatea la nivel regional, nu doar local.



Powered by API/PUM imgur uploader

Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

vancouver

^^ ai acolo 3 intersectii in T, ale DN39 cu DN39B, 39C si 39D plus ceva drumuri mai mici. Numai ultima e denivelata. La 39 / 39B e sens giratoriu, iar 39/39C e pur si simplu in T. Ca sa ajungi la siguranta de autostrada si fluenta fara risc de ambuteiaj trebuie sa faci pasaje acolo, cu sens giratoriu la sol. Nu stiu daca chiar iesi mai ieftin.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

naivu

Din ce propune @hvm:
- suprapunerea DX cu DN39 de la OlimpN la Neptun-Jupiter (practic upgradarea DN existent prin denivelarea celor 3 intersectii din zona upgradata) ar fi un experiment interesant, dar merita doar daca aduce niste reduceri de costuri semnificative; daca nu, nu!
- centura 2Mai trebuie prelungita si peste VamaVeche, DX-ul va fi folosit de tot traficul spre Bulgaria-Turcia. Trebuie reunit cu DN39 cateva zeci de m inainte de vama; fiind zona vamii, se poate introduce o restrictie de viteza la 30km/h si nu se va simti nevoia de intersectie denivelata intre DX si DN39.