[BV] PMUD Brasov

Started by pasadia, November 24, 2016, 11:51:48 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

cristi5

Floresti si Apahida sunt printre cele mai mari comune din tara (si sunt in crestere, ceea ce nu cred ca e cazul la Brasov)... Clujul e f inghesuit pe axa est-vest. Asadar oportunitatile pt CF sunt similare, chiar daca motivele sunt diferite.

Dan027

#16
Florestiul e aproape lipit de Cluj, merge cumva integrat, dar trebuie construite noi cai ferate, ceea ce nu se prea face la noi in tara de cateva zeci de ani...
Si Brasovul a inceput sa creasca, chiar am vazut azi o stire cum ca numai in Brasov si Cluj rata de cumparare a locuintelor noi este de peste 90% (Adica nu raman dezvoltatorii cu ele pe "stoc", totusi se construieste mai putin decat in Cluj)...

cristi5

Pai asta vorbim aici, dezvoltare urbana, termen lung. Nu s-a facut in ultimii zeci de ani dar daca la Cluj cresterea va continua, va trebui CF nou in urmatoarele decenii, rutierul va face greu fata, cu toate centurile posibile.

Cred ca cresterea Bv e atenuata de apropierea de capitala (si de lipsa/intarzierea infrastructurii mari). Dar sper  sa creasca (sustenabil).


Dan027

Oras         Populatie
Cluj-Napoca   326.000
Apahida   11.800 (Deja exista calea ferata)
Baciu   10.600(Deja exista calea ferata)
Florești   25.100 (legatura feroviara viabila)
Gilău        8.400 (Prelungirea de la Floresti)


Brasov    253.000
Sacele  32.000 (nu exista CF, ar trebui vreo 6 km cu 2-3 statii, Sacele e dispus in lungime)
Codlea 25.000 (exista deja CF)
Ghimbav 6.000 (exista CF, Brasov-Codlea)
Zarnesti 25.000 (exista CF)
Rasnov  16.000 (exista CF, BV-Zarnesti)
Cristian 5.000 (exista CF, BV-Zarnesti)
Prejmer+Harman 15.000 (exista CF)
...


Dan027

Si Clujul ar avea nevoie de transport feroviar metropolitan, poate acum nu este viabil dar in timp va fi necesar.

pasadia

Quote from: cristi5 on November 24, 2016, 06:23:30 PM
Exista undeva date despre cate masini de navetisti intra/ies in ora de varf in Brasov?

Ce este specific la Brasov mai mult decat in alte parti este transportul rutier asigurat de angajator cu autocare personalizate. E folosita si in alte parti aceasta solutie, dar la noi e regula generala si sunt zone deservite si de cate 10 autobuze diferite (adica de la 10 angajatori diferiti) - de exemplu la iesire in Zarnesti spre Prapastii poti vedea pe dreapta parcarea folosita de aceste autobuze. Cred ca daca am aduna datele despre cursele effectuate astfel ar rezulta un transport public mai mare decat cel efectuat in zona metropolitan de cei vreo 6 operatori agreati de CJ.

Si evident ca avem o problema si de calitate - dar aici situatia e invers fata de cum te-ai astepta: calitatea e mult mai buna la transporturile platite de angajatori decat la cele subventionate de stat. In plus acest sistem paralel de transport tranziteaza si foloseste si facilitatile RAT - operatorul municipal, dublandu-l practice si pe acesta (chit ca nu faca curse intra). 

Vice33

Bvd. 13 Decembrie nu are unde sa se largeasca. Are 2 benzi pe sens, e suficient si chiar nu se justifica o marire a ei. Casele de langa bulevard nu permit largirea. De ce ar trebui sa se largeasca? Ca sunt prea multe autoturisme la ora 4 si se face coada de la Coresi pana la Făget?

Andi

Odata cu dezvoltarea zonei Coresi este necesara largirea Str. 13 Decembrie. Am citit recent undeva ca primaria incepe studiul de fezabilitate pt largire dar din cate imi amintesc s-a specificat doar de la podul CF spre strada Henri Coanda (mall Coresi).

Dan027

#23
Trebuie largit pentru ca in prezent nu prea incap 4 masini si 2 biciclete simultan pe sub el.
Latimea lui actuala din bordura in bordura este 11 metri si un pic, pentru 4 benzi si 2 piste de biciclete.
Plus ca Primaria vrea sa largeasca tot bulevardul la 3 benzi pe unde se poate, vor face curand SF-ul pt asta.

pasadia

Nu inteleg ce cauta aici discutia despre str. 13 Decembrie din Brasov, supra-traversata de M200+M300 la capatul Y al Garii Brasov, dar tin sa sun ca proiectul de largire la 3 benzi pe sens mi se pare inutil, scump si complicat. Dar deh, brasovenii vor doar masini...

planiolro

#25
^
Str. 13 Decembrie a devenit cea mai aglomerata strada din Brasov datorita dexvolatarii imobiliare situate dincolo de calea ferata. In ultimii 3-4 ani au fost inaugurate zeci de imobile (blocuri de locuit cu de 5,6,7 etaje) ) si dezvilatarea continua intr-un ritm galopant. Ambuteiajele sunt la ordinea zilei atat dimineata cat si seara. Marirea de la 2 la 3 benzi este urgenta dar nu stiu daca si suficienta.

Ca atare desi pare off topic referirea este utila intrucat este strans legata de nfrastructura CFR ce uremeaza a fi refacuta.......

Dan027

Quote from: planiolro on March 29, 2017, 12:57:09 PM
Str. 13 Decembrie a devenit cea mai aglomerata strada din Brasov datorita dezvolatarii imobiliare situate dincolo de calea ferata.

Si dezvoltarea continua, inca 25 de blocuri ...
Ar trebui facuta o legatura 13 Decembrie - Dn13 si poate chiar mai departe spre Avangarden/strada institutului/Dn1. 2 benzi pe sens + piste de bicilete
Eu as prefera sa se faca intersectii denivelate (tunel pe sub giratorii pe directia inainte) si pasarele pietonale pe tot 13 decembrie decat sa il latim.

http://www.bizbrasov.ro/2017/03/29/dezvoltatorul-grandis-residence-investeste-inca-42-de-milioane-de-euro-in-25-de-blocuri-de-locuinte-in-zona-tractorul/

TibiV

Quote from: Dan027 on March 29, 2017, 01:20:52 PM
Ar trebui facuta o legatura 13 Decembrie - Dn13 si poate chiar mai departe spre Avangarden/strada institutului/Dn1. 2 benzi pe sens + piste de biciclete
Vad ca exista str. Nicolae Labis care pleaca chiar din poarta de la Rulmentul spre DN13, dar nu cred ca o mai poti largi pentru ca vad ca s-a construit in draci pana "in buza strazii"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

Locuiesc exact in mojlocul zonei mentionate de tine (Urban Residence), asa ca chiar cred ca sunt in masura sa spun daca trebuie largita 13 Decembrie. Si nu, nu de asta e nevoie ci de alte proiecte, mai cu cap gandite. E vorba despre
- acel pasaj suprateran propus de Immochan, care ar lega B-dul Garii din zona Salii Sporturilor de capatul str. Turnului (zona We Play - Biroul de Eleiberare permise) si apoi de str. Zaharia Stancu
- legatura mentionata de dan, cea dintre 13 Decembrie si DN13 (probabil in lungul str. N. Labis). Initial se spunea ca vor fi 2 benzi pe sens, format de bulevard, apoi a aparut informatia ca vor fi doar 3 benzi (in total) ca nu ar vrea dezvoltatorii sa cedez terenul necesar).
- o retea stradala mai coerenta in interiorul acestui camp, asfaltata cat mai curand, astfel incat din strazile Stefan Baciu, Ioan Popasu sau Nicolae Labis sa poti iesi in Indepedentei in zona Cerna si sa folosesti pasajul de acolo spre centru sau vestul orasului)

Pasajul CF de peste 13 Decembrie nu il va putea largi nimeni. E MUUUUUUUUULT prea important ca traficul feroviar de acolo sa nu fie intrerupt incat sa poti gandi o largire a lui (iar largirea sub trafic nu mi-o pot inchipui). Ceea ce inseamna ca singura alta varianta ar fi o centura feroviara  a Brasovului (dinspre Triaj spre Stupini), scenariu la fel de improbabil sau de imposibil.
In plus beneficiile largirii mi se par extrem de discutabile. 3 benzi nu inseamna decat mai multi morti pe trecerile de pietoni (vezi Calea Bucuresti) si atat. Prefer oricand ca soferii sa stea in masini blocati in trafic decat sa mai aud de pietoni omorati pe treceri.

Dan027

#29
Quote from: pasadia on March 29, 2017, 04:52:18 PM
Pasajul CF de peste 13 Decembrie nu il va putea largi nimeni. E MUUUUUUUUULT prea important ca traficul feroviar de acolo sa nu fie intrerupt incat sa poti gandi o largire a lui (iar largirea sub trafic nu mi-o pot inchipui). Ceea ce inseamna ca singura alta varianta ar fi o centura feroviara  a Brasovului (dinspre Triaj spre Stupini), scenariu la fel de improbabil sau de imposibil.

Ar merge scoase bordurile alea si facuta marginea strazii pana in stalpi, 30 cm s-ar mai putea scoate. Problema e ca acolo drumul este destul de ingust chiar si pentru 2+2. Sau sa fie mutate pistele de biciclete pe trotuar pana la prima straduta laterala, dar asta inseamna ca trebuie largite un pic trotuarele.

https://www.google.ro/maps/@45.66258,25.608245,3a,75y,203.74h,73.4t/data=!3m6!1e1!3m4!1sJniioyG4DfG3gUDfesMrIQ!2e0!7i13312!8i6656!5m1!1e4

Quote from: pasadia on March 29, 2017, 04:52:18 PM
In plus beneficiile largirii mi se par extrem de discutabile. 3 benzi nu inseamna decat mai multi morti pe trecerile de pietoni (vezi Calea Bucuresti) si atat. Prefer oricand ca soferii sa stea in masini blocati in trafic decat sa mai aud de pietoni omorati pe treceri.
Nici spatile verzi nu trebuie "omorate", chiar zilele astea a venit o prietena de la Iasi la mine si imi zicea ca avem "cam putin spatiu verde".