News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

DN7C "Transfăgărășan" Pitești-Curtea de Argeș-Cârța

Started by bogdymol, March 09, 2012, 10:29:11 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

danutzu_1069

Nu ma pot abține..., ăștia de la drdp or fi mers pe la școală?
"... alunecare după versant..." după versant probabil este o vale și apoi alt versant..

alin2pas

În unele zone din țară oamenii spun ,,după" în loc de ,,de pe". Reporterul a scris cum a auzit, filtrul gândirii era colmatat și l-a dat la curățat  :lol:

mirceaeliade

QuoteCONSULTARI PENTRU MODERNIZAREA TRANSFAGARASANULUI – Drumul ar putea fi mentinut in circulatie cat mai mult timp
CNAIR a lansat consultarea de piata pentru modernizarea Transfagarasanului (DN 7C). Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere a publicat miercuri in SICAP si pe site-ul propriu anuntul pentru consultarea de piata avand ca obiect ,,Elaborare Documentatie de avizare a lucrarilor de interventii DN 7C, km 104+000 – km 130+800 (Transfagarasan)".

 Activitatile si serviciile ce vor fi realizate in cadrul viitorului contract care face obiectul consultarii de piata vor fi urmatoarele:
-Realizarea expertizei tehnice, care sa promoveze interventiile asupra drumului existent, pentru ca circulatia sa fie deschisa tot timpul anului, sau pentru o perioada de timp cat mai indelungata si pe sectiunea de drum cuprinsa intre km 104+000 (Piscul Negru) si km 130+800 (Cabana Balea Cascada) prin adoptarea unor solutii tehnice corespunzatoare;
-Elaborare Documentatie de Avizare a Lucrarilor de Interventii;
-Elaborarea documentatiei de atribuire a contractului de proiectare si executie lucrari si asistenta tehnica acordata beneficiarului in perioada derularii procedurii de achizitie publica.

Prin acest demers, CNAIR urmareste gasirea unor solutii viabile si constructive privind viitoarele elemente de pe DN 7C precum:
-Polate, consolidari, lucrari de scurgere a apelor, lucrari de siguranta rutiera;
-Identificarea zonelor pentru parcari (spatii pentru comerciansi in parcari, modalitati de taxare a acestor spatii de servicii publice);
-Zone de "viewpoint";
-Identificare zone pentru banda de vehicule grele;
-Panouri de informare digitale "la poale": numar locuri de parcare libere, temperatura/vant/polei, etc.
https://infrapress.ro/2023/02/23/consultari-pentru-modernizarea-transfagarasanului-drumul-ar-putea-fi-mentinut-in-circulatie-cat-mai-mult-timp/

Skynick

Sa speram ca asta include si o parcare sus, ca sa nu ramana drumul o parcare eterna. Si largirea tunelului, evident  8)
Asta-i contributia mea la consultarea publica.

pasadia

In conditiile in care Transfagarasanul a fost strabatut de o mega-avalansa in urma cu 2 saptamani, sa apari acum cu un asemenea proiect e chiar prostie curata... Ce naiba, de ce tot insista ei sa investeasca bani aiurea intr-o lucrare inutila? Toate acele polate (si vor trebui multe) iti vor distruge mare parte din atractivitatea drumului. Atractivitate a drumului care oricum e scazuta in sezonul rece datorita multelor zile cu nori, precipitatii, etc... Cata lume cred ei ca va mai urca in noiembrie sau in aprilie cand ai aproape garantata ceata si temperatura cu vreo 15-20 de grade mai jos decat la poale?

Pentru parcari (destinate comerciantilor, ca trebuie luati niste bani de niste sefuti din zona), view-point-uri si panouri nu ai nevoie de un drum deschis cat mai mare parte din an. Astea le pot face separat, fara mare bataie de cap.

mirceaeliade

Parerea mea e ca un SF ar putea stabili in ce fel de conditii se poate tine deschis in conditii nu super intense.  adica in perioade cu avalanse nu cred ca va cere nimeni sa fie deschis. dar daca sunt ninsori foarte limitate, nu vad de ce nu ar incerca sa deszapezeasca pana sus.  am trecut iarna trecuta cand nu era extrem de multa zapada, si sincer cred ca s-ar fi putut deszapezi si sa fie o bariera care sa verifice pt lanturi.  Ot ca telecabina aia nu merge chiar intotdeauna, mai ales cand e vant.

Tunelul nu are cum sa fie largit, eventual doar sa faca niste lucrari de mentenanta sa ilumineze mai bine.  si parcari sigur se pot gasi. 

La ce nebunie e in lunile calde sus, ar fi chiar ok sa faca o parcare la sa zicem 1 km distanta de cabana, si sa aiba eventual un microbuz.  nu mai stiu zona exact, dar sigur se poate face ceva cum e parcarea la intrarea in Parcarea Brasov, cea super-moderna care nu o foloseste nimeni.  Presupun ca incet, incet se vor obisnui si romanii sa isi lase masina ceva mai jos ca sa se bucure de priveliste.

rocklee

Mai multe elemente de siguranță..parapet pe toata lungimea drumului....si parcarile de scurta durata sa fie in totalitate dotate și inconjurate de parapet indeosebit  cele  dinspre vale...iar unde parcarile   ofera  panorame frumoase spre munte... șpați speciale de fotografiat..si acestea cu elemente de siguranță...

TVlad

"Viewpoint", te rog... "Belvedere" sau "loc cu vedere panoramica" nu se ridica la nivelul bonjuristilor de azi.

tom_sawyer

13 Iunie 2023
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a transmis marţi spre validare către ANAP documentaţia necesară licitaţiei contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru Transfăgărăşan, km 104 -130+800, anunță Agerpres.

,,Primul pas important pentru modernizarea Transfăgărăşanului (DN7C)! Am transmis astăzi spre validare către (ANAP) documentaţia necesară licitaţiei contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate între km 104 şi km 130+800. Prin acest contract vrem să identificăm acele soluţii tehnice care să permită circulaţia o perioadă cât mai lungă anual între Piscul Negru şi Cabana Bâlea Cascadă. Acest drum unic în lume va deveni mult mai accesibil şi mai sigur pentru toţi cei care vor să îl viziteze", a scris Pistol pe pagina sa de Facebook.

Contractul va avea o durată maximă de 12 luni, dintre care 3 luni pentru elaborarea expertizei tehnice şi 9 luni pentru elaborarea documentaţiei de avizare a lucrărilor.

Finanțarea Contractului va fi asigurată prin Programul Transport.

g4media.ro




alin2pas

Pentru a se putea circula și iarna pe tot Transfăgărășanul ar trebui rezolvată problema infiltrațiilor din tunel (iarna se formează stalatite și stalagmite imense din gheață), protejat traseul în zona expusă avalanșelor, care de multe ori antrenează pietre și bucăți întregi de stâncă (să nu uităm de avalanșa din februarie care a blocat complet drumul și a ajuns până la cabana Capra), precum și achiziționarea de autofreze și ,,sărărițe" pentru înlăturarea zăpezii și menținerea carosabilului în stare bună pentru circulație. Ar mai fi nevoie și de implementarea unui sistem de supraveghere al avalanșelor, care ar evalua riscul producerii acestora și ar realiza declanșarea lor controlată când e necesar (cum se mai face și în anumite locuri din Alpi). Toate aceste măsuri ar costa foarte mult și nu ar putea fi susținute fără introducerea unei taxe de acces (care ar putea avea ca efect pozitiv și reducerea aglomerației din perioada de vară), dar ar necesita și realizarea unor construcții care ar strica farmecul zonei. Cum ar fi ca în zona cascadei Capra (cu puternic risc de avalanșă iarna) șoseaua să fie protejată pe sute de metri cu o copertină solidă, rezistentă la căderile masive de roci și zăpadă?

dr4qul4

si chiar daca fac toate astea, tot ar trebui sa fie obligatorii lanturile pe masini fara 4x4. Altfel greu de urcat de la Piscul Negru pana la tunel (cand e cald, se topeste zapada si in zonele umbrite se face gheata)
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

tom_sawyer

[CN1056390] Elaborare Documentatie de avizare a lucrarilor de interventii DN 7C km 104+000 – km 130+800 (Transfagarasan)

Data publicare: 18.06.2023

Valoarea Estimata Totala (incluzand si serviciile similare) va fi: 11.991.326,41 lei, fara TVA

Prezentul contract are ca obiectiv adoptarea unor solutii tehnice corespunzatoare pentru ca circulatia sa fie deschisa tot timpul anului pe cat posibil, sau pentru o perioada de timp cat mai indelungata si pe sectiunea de drum cuprinsa intre km 104+000 (Piscul Negru) si km 130+800 (Cabana Balea Cascada) prin adoptarea unor solutii tehnice corespunzatoare.
In cadrul contractului se vor presta urmatoarele servicii si se vor elabora urmatoarele documente:
• Realizarea expertizei tehnice, care sa promoveze interventiile asupra drumului existent, pentru ca circulatia sa fie deschisa tot timpul anului, sau pentru o perioada de timp cat mai indelungata si pe sectiunea de drum cuprinsa intre km 104+000 (Piscul Negru) si km 130+800 (Cabana Balea Cascada) prin adoptarea unor solutii tehnice corespunzatoare.
• Elaborare Documentatie de Avizare a Lucrarilor de Interventii,
• Elaborarea documentatiei de atribuire a contractului de proiectare și executie lucrari si asistența tehnică acordată Beneficiarului in perioada derularii procedurii de achizitie publica

Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare: 25.07.2023

punktnet

Nordicii pun instalatii de incalzire sub carosabil, de ce nu s-ar face si aici, evident pe baza de energie verde, eoliene panouri sau chiar microhidrocentrale daca se poate.
Just kidding.

mirceaeliade

^aia cred ca se face in interiorul urbelor, nu neaparat in cheile muntilor unde nu exista retea de canalizare/distributie a apei incalizta de la CET-uri

danutzu_1069