DN7C "Transfăgărășan" Pitești-Curtea de Argeș-Cârța

Started by bogdymol, March 09, 2012, 10:29:11 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ionut

http://www.youtube.com/v/Sy3b6pEroJw

Henry Catchpole heads to the Transfagarasan highway in Romania, in search of the world's greatest driving road. His car of choice? The Jaguar F-type V8S...

sursa: evoTV

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

dr4qul4

In Noiembrie-Decembrie-Ianuarie-Februarie-Martie zapada e la ea acasa la 2000 m. OK, scapam de avalanse, dar zapada va avea 5 metrii in anumite zone.

Aprilie si Mai sunt si mai periculoase, noptile ingheata tot: ziua se scurg siroaie pe drum iar noapte se face patinoar. In plus, oricand poate sa ninga tare si zapada sa ajunga si la 1 metru. Apar caderi de pietre si avalanse (pe care nu le opresc ei cu banii aia) si mai rau de atat, romanul are cauciucuri de vara si se duce in adidasi la munte.

Poate sa-l tina deschis maxim 6 luni fata de 4 cat e acum, dar 9 in nici un caz.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

danutzu_1069

Trebuie sa intelegeti ca e inca o sursa de sifonat niste bani.

RaV

Adică despre DN67C («Transalpina»), care e finalizat în proporţie de 70-80% şi are nevoie cu precădere de elementele de siguranţă, CNADNR zice «nu există posibilitatea legală de a introduce acest obiectiv în Lista obiectivelor de investiţii cu finanţare de la bugetul de stat pe 2014», iar pentru DN7C (construcţie trainică, care tot supravieţuieşte, fără nici o investiţie majoră, de 40 de ani) se găseşte fără probleme suma de 67.000.000 de lei (adică vreo 15.000.000 de euro)? What am I missing here, vorba aceea?

Şi, că veni vorba, zicea cineva cu prilejul ceremoniilor aniversare ale Transfăgărăşanului din 2009 că singura soluţie tehnică pentru ca drumul să fie deschis şi pe perioada de iarnă ar fi fost un tunel de vreo 7 km (de altfel, una din propunerile iniţiale) din zona Cabanei Bâlea-Cascadă până spre Piscul Negru. Propunerea a căzut, se pare, datorită costurilor nejustificate de traficul estimat, cât şi dificultăţilor de realizare. Altfel, zidurile de protecţie la avalanşe, parazăpezile şi rigolele nu au cum să schimbe problema ridicată de clima de munte (chestiuni care, oricum, cred că s-au luat în consideraţie la proiectarea acestui «drum strategic», când nici nu existau restricţiile financiare de acum). Ce mă miră în plus e că s-ar putea obţine autorizaţii de mediu pentru aşa lucrări, fiindcă zona de Transfăgărăşan în discuţie intră deja în rezervaţia naturală a golului alpin (o problemă cu care, de altfel, s-a confruntat şi Transalpina)...

danutzu_1069

#20
Umbla vorba ca CNADR Brasov a semnat deja contractul...
A vazut cineva vreo licitatie in acest sens?

procedura asta in "derulare" este finalizata, sau tocmai despre asta e vorba??

http://www.cnadnr.ro/proiect_pcd.php?id=378

RaV

După datele de aici, m-am cam lămurit.

E vorba de o lucrare iniţiată de DRDP Braşov, care vizează strict segmentul de Transfăgărăşan aflat în administrarea sa (de la ieşirea nordică a Tunelului Capra-Bâlea - km. 117 - până aproape de comuna Cârţişoara - km. 140), adică întreg tronsonul sibian al drumului. Proiectarea a fost făcută în 2007-2010 de Poyry (fost Consilier Construct), şi din ea e limpede că e vorba de o adevărată reabilitare a drumului, nu doar de lucrări de consolidare a versanţilor - la toate cele 14 poduri, de pildă, se va demola suprastructura existentă, se vor reface rosturile de dilataţie, hidroizolaţia şi zidurile culeilor, întreaga parte carosabilă va fi ranforsată cu două straturi, se vor repara acostamentele etc.

Ce e nou faţă de lucrările existente e montarea unor plase de protecţie ancorate împotriva căderilor de pietre de pe versanţi şi construirea între km 124+600 şi 125+000 a două noi polate (acele «semituneluri» de beton specifice Transfăgărăşanului, care să protejeze la avalanşe, acum în număr de 10 pe acel segment), plus suplimentarea şanţurilor şi rigolelor existente. Cei interesaţi pot găsi în memoriul tehnic o dare de seamă amănunţită asupra stării actuale.

Licitaţia şi atribuirea par să se fi desfăşurat între 2011-2012, dar n-am găsit firma câştigătoare şi dacă s-a dat ordinul de începere a lucrărilor - adică dacă vom vedea ceva anul ăsta. Oricum, pretenţia că după aceste lucrări se va putea circula 9 luni pe an pe Transfăgărăşan mi se pare deplasată: dincolo de faptul că nu se rezolvă (şi nici nu se pot rezolva) problemele legate de climatul zonei, rămâne şi faptul că pe sectorul argeşean de gol alpin nu se va face (deocamdată) nimic, deşi acolo, cel puţin după complexul Capra şi sus, în Căldarea Mioarelor, pericolul de avalanşe e acelaşi...

pasadia

Ar fo si culmea sa incerci sa-l protejezi complet prin acele "polate". Practic ai distruge complet vizibilitatea spre peisajul inconjurator si astfel dispare tot farmecul strabaterii acelui drum.

Schumy

In caz ca va intrebati cum mai e Transfagarasanul, raspunsul e din ce in ce mai rau. Pe partea nordica(SB) asfaltul arata ca si cum ar fi fost greblat(sunt niste dungi longitudinale in stratul de uzura) si in unele locuri pe o portiune de cativa zeci de metri rafacuta cate o banda. Pe partea sudica(AG) e mult mai rau, stratul de uzura e terminat si in multe locuri a cedat fundatia drumului. Si pe aici au mai aparut portiuni refacute, dar si acelea in multe locuri sunt peste zonele in care s-a stricat fundatia si deja sunt crapate(mai ales cu traficul greu aparut de cand cu mini hidrocentralele). Partea cea mai interesanta este ca de vreo 2-3 saptamani au inceput sa repare stratul de uzura in zona barajului Vidraru. 3km spre Capra si cel putin 10km spre Curtea de Arges(eu am fost dinspre Sibiu pana la baraj asa ca asta e afirmatia altora) se reface stratul de uzura prin metoda antica a CRIBLURII! Pe cei 3km pe care am fost eu, era ca si cum ai fi aruncat o gramada de piatra peste un drum asfaltat: 4 dungi intr-o mare de pietris. Ma intreb daca au pus si bitum inainte sa arunce pietrisul, nu daca au curatat suprafata inainte sa il aplice si dupa au folosit un compactor, fiindca pur si simplu s-a retrogradat de la drum asfaltat la macadam.

ciprebbe

La 20 septembrie 1974, Nicolae Ceaușescu inaugura oficial deschiderea Transfăgărășanului, lucrările continuând până în 1980.

Odată cu inaugurarea din 1974, s-au mai inaugurat și două monumente ridicate în cinstea militarilor care au contribuit la construirea șoselei. La cota 1200, pe versantul nordic se află ,,Poarta Geniștilor", iar la cota 1600 se găsește ,,Poarta Întâlnirii".
Fotografii document:





























Sursa: a1.ro
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

SILVIUFG


MNU

Si eu sunt de acord cu asta... nu e un drum de tranzit care sa limiteze libertatea de deplasare.

SILVIUFG

Dati 7 centi la benzina pentru autostrazile care se vor face in 2050, dati 10 lei daca vreti sa intrati pe Transfagarasan inca vreo 2 luni maxim pe an (degeaba se lauda ei cu nu stiu ce....) dati, dati... Astept cu nerabdare taxa de trecere a barajului de la Vidraru. Daca e taxa de pod la Fetesti de ce nu ar fi si pe Trans o astfel de taxa... Sa dam cate 2 lei poate, poate, poate, o disparea mizeria de pe lac de langa baraj. Si daca ma mai gandesc mai gasesc vreo cateva taxe, dar se pare ca are cine sa se gandeasca la asa ceva.  :D

cezar-mario2012

 Așa cum au spus și colegii,  astfel de taxe se găsesc si in alte tari. Acum cu mizeria ce traba are statul, nesimțirea la noi este mare, ce nu poți sa-ți stângi singur gunoiul, sa-l pui in mașină si acolo unde vei găsi un cos de gunoi sa-l arunci. Dar e mai ușor sa-l arunci în lac. Eu aș pune taxa si mai mare, poate vor veni mai putini nesimțiți.

SILVIUFG

Pai judecand asa mai bine il inchidem si gata. Ca sunt destui nesimtiti cu bani care vor putea plati si 100 de lei nu 10 si pot arunca de 2 ori mai mult gunoi. Dar nu vreau sa deviem. Eu spuneam ca am indoieli ca banii de pe o eventuala taxa vor fi folositi unde trebuie. Sunt de acord ca si dincolo sunt taxe pe astfel de drumuri, eu am parcurs doar unul de genul Transului intre Austria si Italia, nu-mi amintesc sa fi platit si arata ft bine drumul.