News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

[DJ] PMUD Craiova

Started by perfidus, November 20, 2016, 06:20:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

perfidus

#30
Parcometrele pentru plata alternativa cu card sau cash a parcarii in Craiova in zona 1 si zona 0 se pare ca sunt functionale, astfel si cei care nu au posibilitatea sa dea un SMS sau sa foloseasca aplicatia T-Park pot achita parcarea in zona centrala.

Harta amplasare parcometre:

https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1oEfslbNb5ZnRbnxzLD6yJ-ucPX5hE4AB&usp=sharing

Instructiuni utilizare parcometre:

https://www.primariacraiova.ro/pozearticole/userfiles/files/01/22905.webm
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

perfidus

Un articol-interviu foarte la obiect despre parcarile de resedinta (din Bucuresti - dar se poate generaliza) cu doamna arhitect Mihaela Negulescu, doctor în mobilitate urbană și profesor la Universitatea de Arhitectură ,,Ion Mincu" din București.

Citez:
Aşa cum noi plătim o chirie la preţul pieţei (în funcţie de zona şi valoarea clădirii pe care o închiriem), aşa şi parcarea automobilului pe stradă trebuie să se facă plătindu-se valoarea reală a utilizării spațiului de parcare, în funcţie de locaţia, caracteristicile şi valoarea zonei."

În niciun caz sumele pe care care primăriile le cer acum pentru locurile de parcare nu sunt corecte, susține Mihaela Negulescu:

,,Suma pe care aţi menţionat-o, de 77 lei/an, este net sub valoarea reală a utilizării unui loc de parcare în spaţiul public, în zone dens construite, cum ar fi ansamblurile de locuinţe colective, de exemplu. Este o sumă infimă pentru utilizarea unui spaţiu public limitat şi preţios a cărui vocaţie reală nu este găzduirea unor obiecte private, cum sunt automobilele, ci amenajarea şi utilizarea într-un mod benefic întregii comunităţi."

....
Faptul că, deşi există o astfel de cerere imensă de parcare, nu apare oferta privată care să o satisfacă se explică prin faptul că există concurența spaţiului public utilizabil gratuit sau cu costuri simbolice, cum este taxa aceasta de 77 ron/an, foarte mult sub valoarea reală a utilizării a 15 mp de spaţiu stradal. În acest context, nu apar suficienţi investitorii privaţi care să construiască parcări multietajate, riscȃnd să-şi vadă afacerea falimentată."

Restul articolului pe Hotnews in linkul de mai sus.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

adyneamtu


Modernizarea străzii Mălinului va ,,înghiţi" şase milioane de euro
QuoteModernizarea străzii Mălinului va ,,înghiţi" şase milioane de euro. Strada Mălinului din Craiova va fi modernizată după ,,modelul Carpenului", cu asfaltarea celor două sensuri de mers şi cu astuparea canalului de pe mijloc. Aici va fi introdusă şi tubulatura care va capta apa pluvială, care până acum se aduna în canal, spre nemulţumirea localnicilor. Investiţia de pe Mălinului este estimată de primărie la valoarea de şase milioane de euro.
....
Durata de realizare a investiţiei de pe Mălinului ar fi de 15 luni, dintre care trei luni este durata de proiectare. Cam de aceeaşi perioadă a fost nevoie şi pentru modernizarea străzii Carpenului, o investiţie 16.971.010 lei (proiectare + execuţie).

Ce presupune modernizarea străzii Mălinului
Strada Mălinului porneşte din intersecția cu strada Teilor şi are două tronsoane distincte. Tronsonul 1 pleacă de la intersecţia cu Teilor şi duce până în strada Corneşului (1.173 m). Aici partea carosabilă are lăţimea de 3,30 m – 3.50 m (o bandă de circulaţie), iar traficul se desfăşoară pe partea stângă şi partea dreaptă a canalului existent.

Lucrările de modernizare a străzii Mălinului, cu tot cu canalul adiacent, au fost estimate la valoarea de şase milioane de euro
Lucrările de modernizare a străzii Mălinului, cu tot cu canalul adiacent, au fost estimate la valoarea de şase milioane de euro
Tronsonul 2 este între intersecția cu Drumul Corneșului până în strada Bariera Vâlcii şi are aproximativ 450 de metri. Şi pe aici se circulă tot pe câte o bandă, de o parte şi de alta a canalului. Ca şi la primul tronson, nici aici nu există trotuare. Modernizarea străzii Mălinului presupune asfaltarea celor două benzi de circulaţie, realizarea de trotuare şi prelungirea canalului magistral de pe Crapenului, tot cu tuburi PAFSIN cu diametrul de 1.200 mm.

,,Într-o primă etapă, în lungul acestui canal, între intersecţia străzii Carpenului cu strada Gârlești, respectiv strada Teilor s-a prevăzut realizarea unui canal magistral, care să preia apele pluviale colectate de pe strada Carpenului şi străzile adiacente și care să asigure preluarea viitoarelor colectoare din amonte de strada Gârlești.

Prin investiţia de pe Mălinului se doreşte continuarea canalului magistral şi preluarea apelor din străzile adiacente canalului, între intersecţia canalului cu strada Teilor şi intersecţia canalului cu strada Bariera Vâlcii", se explică în raportul ataşat proiectului de hotărâre supus spre aprobare în CL Craiova

Imagini extrase din Dispozitia de convocare. A fost aprobata ca HCL 202/25.06.2020
3 luni proiectare + 12 luni executie.



Planurile de situatie sunt de la dreapta la stanga Strazii Mălinului cu Sudul deasupra.
Intersectia cu Teilor si Carpenului.








Intersectia cu Strada Parângului




Intersectia cu Strada Drumul Corneșului. De aici spre Bariera Vâlcii se face un traseu nou.






Intersectia cu Strada Bariera Vâlcii.


Ultima imagine este cu traseul strazii care exista in prezent, va fi si el modernizat.

perfidus

Mda, cum era firesc, tot fara piste de biciclete si cu trotuare meschine.
Capatul din Bariera Valcii trebuie ori semaforizat ori transformat in giratie.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

adyneamtu

Pai despre cine vorbim. :lol: PMUD e clar se ia ca o recomandare. Cine-i poate obliga sa-l urmeze ?
Din toata lista aia au bifat doar strada si trotuarul, NU pista, NU statii autobuz.
Se vor trezi ca dupa constructia Pasajului Garlesti(sa speram curand) vor prelungi traseul 24 pe Garlesti - Carpenului - Malinului si le lipsesc 24 de statii de autobuz conform PMUD. Rezolva cu vopsea pe asfalt  :bash:






perfidus

Se fac primii pași spre normalitate, DX12 va avea un nou drum de legătură spre Ford (cel mai probabil o legătură cu Centura de Sud  asa cum anticipam ca va fi necesara acum vreo doi ani).

https://m.facebook.com/cnadnr/#!/story.php?story_fbid=2609552075971522&id=1555709434689130&__tn__=-R
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

perfidus

Sondaj pentru PUG Craiova: aici


QuotePentru a stabili direcţiile de dezvoltare în cadrul Planului Urbanistic General, Primăria Craiova are nevoie de opinia Dumneavoastră.
Precizăm că acest chestionar este anonim.
Este foarte important să parcurgeți întregul chestionar, răspunzând la cât mai multe întrebări.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

perfidus

Este dificil sau imposibil sa discuti de aplicare PMUD in zona Metropolitana Craiova cand ai de transat asemenea dispute cu localitatile invecinate.


https://www.gds.ro/Actualitate/2020-10-12/culmea-asfaltarii-asfalt-doar-pe-jumatate-de-strada/

Quote,,Minunea" se întâmplă în Dolj pe strada Preciziei din Craiova.... sau pe strada Siloz din comuna Cârcea. Strada apare în domeniul public al Craiovei sub denumirea Preciziei, dar şi în domeniul public al comunei Cârcea sub denumirea, strada Siloz. Ca să fie treaba, treabă o jumătate de stradă este în Cârcea, cealaltă jumătate este în Craiova.




Foto preluate din GdS
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

perfidus

Hai sa vedem ce mai e nou prin Craiova, dupa constructia haotica de blocuri in fostele zone verzi.  Care zone verzi ce sa vezi, nu mai erau verzi in evidenta Primariei, la fix pentru dezvoltatorii destepti.

Maşini parcate în stradă pe Calea Severinului, oamenii fără trotuar

QuoteZona de la Fântâna Obedeanu, de pe Calea Severinului din Craiova, a devenit un pericol pentru pietoni. Aceştia nu au la dispoziţie nici o palmă de trotuar pe unde să poată merge. Exact din faţa fântânii pânâ după Gloria Residence, pietonii care vin dinspre bulevardul Tineretului şi vor să ajungă spre Bulevardul Dacia trebuie să meargă pe carosabil zeci de metri.

Sursa: Gazeta de Sud



Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

perfidus

#39
Pe ordinea de zi a sedintei de Consiliu Judetean din 30.06.2022 este o propunere de transfer de teren interesanta d.p.d.v. al PMUD Municipiu Craiova.

QuoteProiect de hotărâre privind aprobarea solicitării de trecere a unui imobil situat pe teritoriul U.A.T. Podari, din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Apărării Naționale, în domeniul public al județului Dolj (comisia nr.1)

Ce citim din proiect:


QuoteÎn Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană a municipiului Craiova și în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă a municipiului Craiova şi a Zonei Metropolitane Craiova sunt menționate ca măsuri de intervenție în portofoliul de proiecte următoarele măsuri în domeniul infrastructurii:

- cod 4.1.1.21 – Completare legătură inelară rocadă, între bd. Știrbei Vodă și DN56, prin crearea unei artere noi de circulaţie care să închidă legătura între bd. Știrbei Vodă și DN56 (Craiova – Calafat);

- cod. 4.1.1.22 – Completare legătura inelară rocadă, între DN56 şi str. Caracal, prin crearea unei noi artere de circulație, care să închidă legătura între DN56 (Craiova – Calafat) și str. Caracal (DN6);

Proiectul ,,Închidere canal deschis Râului şi realizare inel rutier zona sud" își propune atingerea a două obiective principale:

1. Salubrizarea unei zone importante din sudul municipiului Craiova, prin închiderea/casetarea unui curs de apă (canalul Râului) ce constituie colectorul principal de ape meteorice şi de suprafață ale orașului, apă care este considerată, tehnic, curată şi care este deversată la sud de Craiova, direct în emisar râul Jiu.

2. Închiderea unui inel rutier pe zona de sud a municipiului, care concentrează într-un singur proiect cele două măsuri din PMUD, menționate mai sus, respectiv cod 4.1.1.21 şi cod. 4.1.1.22.


Referitor la închiderea inelului rutier pe zona de sud, se va realiza:
- modernizarea unui sector de drum din str. Râului, între intersecția cu Șoseaua Popoveni (pod Popoveni) şi punctul de separare dintre traseul străzii şi canalul deschis, respectiv între km 4+140m şi km 4+380 al str. Râului, constând în închidere canal deschis şi continuare stradă la nivel de bulevard, cu 4 benzi de circulație, câte două pentru fiecare sens şi zonă verde mediană de separare a sensurilor, realizată deasupra casetelor de închidere;
- continuare închidere canal deschis Râului şi realizarea unui drum nou care păstrează traseul actual al canalului, desprinzându-se de str. Râului, prin păstrarea caracteristicii de bulevard, cu 4 benzi de circulație, câte două pentru fiecare sens şi spațiu median de separare
(dimensionarea acestuia va rezulta prin proiectare). Acest tronson va intercepta DN56 (Craiova – Calafat), în zona km 0+400 m, practic aceste două tronsoane de drum, constituie materializarea măsurii cod 4.1.1.21, realizându-se închiderea legăturii cu bd. Știrbei Vodă, pe relația existentă: str. Râului – bd. Știrbei Vodă;

- continuare închidere canal deschis Râului, după intersecția cu DN56 (Craiova –
Calafat) și cu păstrarea traseului actual al canalului, până la limita administrativă a U.A.T. Craiova şi continuare realizare, la suprafață, a drumului rutier, cu 4 benzi de circulație, câte 2 pentru fiecare sens şi spațiu median de separare (dimensionarea acestuia va rezulta prin proiectare);
- realizare tronson final al proiectului, prin desprinderea drumului rutier de traseul canal Râului şi realizarea joncțiunii rutiere cu aleea 2 Bechet cu interceptarea DN 55 (Craiova – Bechet), în zona km 4+350 m.

Aceste ultime două tronsoane ale proiectului, constituie materializarea măsurii cod. 4.1.1.22, care în acest fel închide legătura cu str. Caracal (DN6) pe relația existentă: aleea 2 Bechet – str. Bucura – str. Potelu – str. Caracal."

Sublinierea imi apartine. Las atasat planul cu masurile mentionate in PMUD ca sa vedeti cum au "rezolvat" responsabilii din primarie cele doua masuri dintr-un foc, si ce numesc ei "artera noua de circulatie" si "completare inelara rocada".
Adica vor sa se foloseasca pana la str. Popoveni de drumul in paralel cu casetarea canalului existent, drum deja realizat pe 85% din distanta si sa construiasca doar cca 450 + 750m de drum nou 2+2 si un nod pe E79/DN56 la 400m de giratoriul actual.
Asta in timp ce in PMUD sunt prinse ca si costuri si evaluate beneficiile a 4,3Km si respectiv 6,2Km de drum nou ce porneste tocmai de la Str. Brestei (intersectia cu Pelendava), urmand a se fi terminat unde este acum intersectia Caracal cu B-dul Decebal. Acum traseul este cam pa.

Observ o gandire ingusta si parsiva in acelas timp in Primarie, care induce partial in eroare si Consiliul Judetean prin referatul care l-a trimis pentru motivarea proiectului de HG. Am "bifat-o" si pe asta, ce sa zic.



Cu bleu sunt marcate intentiile primariei, iar cu rosu am incercuit cele doua masuri din PMUD.

In plansa de mai jos, terenul de interes ce apartine de UAT Podari si este acum in administrarea MApN.

Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat