[B] Splaiul Independentei-Ciurel-Autostrada A1

Started by Ionut, January 12, 2012, 04:07:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

e in discutie dar continaurea prin Drumul Sabarenilor implica demolari ce vor genera "conflicte sociale" iar beneficiile extrem de reduse.

Mult mai oportuna ar fi strapungerea Bd Timisoara. Pe care chiar nu-i inteleg de ce nu o fac.


@AdrianB1, tocmai partea financiara e problema. Si 5 benzi pe sens nu ti se par cam multe? toate auto?
Splaiul are 3 benzi pe sens si chiar 2 de la Mihai Bravu/Vitan pana in Centura. De ce ar avea 5 in cealalta parte?

Atentie, nu spun sa nu se faca benzi suplimentare de incadrare la intersectii ci doar ca nu inteleg de ce am avea minim 3+2 benzi pe sens pe toata lungimea.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

GDPR

Exista si alternative la strapungerea A1-Ciurel:

- largire Prelungirea Ghencea cu nod rutier la DNCB;
- strapungere bd. Timisoara-DNCB;
- transformarea vechii cai ferate dintre Iuliu Maniu si bd. Timisoara in artera rutiera, care ar putea fi apoi prelungita pana la gara Progresu tot pe traseul caii ferate;

dr4qul4

Niciuna din cele enumerate de tine nu rezolva problema din Chiajna-Rosu.  Acolo practic s-a construit inca un oras. Cred ca in curand va depasi Voluntari-ul, daca nu a facut-o deja.
Este nevoie de aceasta strapungere. Dar nu la 5 benzi pe sens.
Eu unul o vad exact ca splai-ul, mergand pe ambele maluri ale canalului Arges-Dambovita si cu doar 3 benzi pe sens+ pista de biciclete si trotuar (dar de 1+1,5m nu de 2,25+2 pentru ca nu va veni nimeni pe jos pe acolo). Si cu doar cateva intersectii, de preferat denivelate.

De ce spun 3 benzi? pentru ca pe viitor una ar putea fi transformata in linie de tramvai.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

irirat

Eu locuiesc in Rosu din 2007 asa ca pot sa va confirm ca traficul prin comuna Chiajna a crescut infiorator in ultimii 3 ani.  El este generat atat de localnici cat si de cei care scurteaza drumul dintre Virtutii si DNCB (si invers)
Din punctul meu de vedere, variantele mentionate de adrian.rosca sunt doar complementare, fara pod-ul de la Ciurel si prelungirea infrastructurii cel putin pana la B-dul 1868, nu vor fi rezolvate punctele de gatuire de la Uverturii/Virtutii sau Apusului / Uverturii. Din pacate tramvaiul 41 actioneaza e ca o bariera acum, desi este foarte util...

TibiV

@iritat,
poate ne ajuti cu poze...

Quote from: adrian rosca on November 14, 2016, 03:25:46 PM
transformarea vechii cai ferate dintre Iuliu Maniu si bd. Timisoara in artera rutiera, care ar putea fi apoi prelungita pana la gara Progresu tot pe traseul caii ferate;

Pai asta nu este actualul "Trafic greu" ?....

Si cum naiba ajungi la Gara Progresu ?
(Bine, eu stiu cum s-ar putea face... ;)
Dar pe traseu este nevoie de minim 2-3 pasaje...
Si o decizie hotarata a unui administrator vizionar al orasului... Pe care nu il avem.
Interesant este ca pe mare parte a traseului de la Sos.Progresului la Gara Progresul NU este nevoie de exproprieri... Este teren liber, "mostenit" de la CFR...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

GDPR

Da, traseul fostei cai ferate se suprapune partial cu strada Progresului, adica ce-i cu portocaliu in schita de mai jos:


irirat

@TibiV - as face poze cu drag, dar in afara de pod nu prea mai am ce. Daca vreti va pozez coada de 2km, din fiecare dimineata la 8, dintre padurea din Rosu si semaforul de la Uverturii / Apusului
Am pozat saptamana trecuta unde se termina podul - pe Str Amilcar C. Sandulescu, mai fac o tura si in acest w/e sa vad cum stau lucrarile

AdrianB1

Quote from: dr4qul4 on November 14, 2016, 02:30:22 PM
@AdrianB1, tocmai partea financiara e problema. Si 5 benzi pe sens nu ti se par cam multe? toate auto?
Splaiul are 3 benzi pe sens si chiar 2 de la Mihai Bravu/Vitan pana in Centura. De ce ar avea 5 in cealalta parte?

Da si nu. Sunt de fapt 3+ 1 pe sens, pentru ca 1 banda de pe drumul colector va fi folosita ca parcare de rezidenti (daca esti de acord sa le ridice masinile si sa ii amendeze zilnic nici nu mai e nevoie de banda aia), 1 banda e de colector (trafic local) si doar 3 pentru strapungere. Intrucat e in oras si nu poti pune limita de viteza mai mare de 80 km/h, 3 benzi pe sens e bine. Daca ne zgarcim la tarate si facem 2 benzi pe strapungere si eventual fara nici un drum colector, nu obtinem decat o mizerie de drum blocat, 1 banda pentru parcare si una de circulatie. Ce crezi ca rezolva?

Nimic din ce e bun nu e ieftin. There is no free lunch, zic unii. Daca e vorba de 10 milioane de euro pentru exproprieri suplimentare pentru un drum care ramane acolo 20-30 de ani, merita? Dar jumatatea aia de miliard de euro arsa anual pe subventii la caldura la blocuri (ca aia care stau la casa sau au centrala proprie nu au subventii, desi platesc taxe) si pe RATB merita? Nu se gaseste in jumatatea de miliard anuala niste maruntis de 10 milioane pentru exproprieri? Crezi ca orasele mari din Europa au fost facute cu banii de ciunga?

panzer

^^ @ adrian si Tibi: nu va mai chinuiti sa intelegeti ce este cu acea cale ferata. La Lujerului un intreprinzator a construit un bloc peste ea. Poza a facut inconjurul internetului acum 2-3 ani. Nimeni nu s-a sesizat. Un colt de bloc blocheaza linia.

La vremea respectiva m-am enervat teribil pentru ca era povestea cu liniile de tren "strategice" de pe DNCB si cum CNADNR nu poate nici macar sa le aduca la nivel cu DNCB fara aprobarea Consiliului Suprem de Aparare, iar in Bucuresti privatii fac blocuri peste obiectivele lor strategice!

architengi

Proiectul este pentru decongestionarea carterelor Militari si a cartierelor noi din Vest (dar si pentru Crangasi si chiar Drumul Taberei), nu este doar pentru A1 catre Splaiul Independentei. Apoi bldv Splaiul Independentei are 3 benzi pe sens.
Proiectul initial este de 3 benzi rapide pe sens + 2 benzi de trafic local, autobuze si trafic mai lent. Sunt si 3 benzi de spatiu verde separator de cate 3 m fiecare (deci se mai poate reduce ceva, nu zic nu). In total cu benzile de bicla si pietoni sunt prevazuti 54 m, adica 27 m pe sens.
Firea vrea doar 3.5m * 2 adica 7 m pe sens.
Asta pt ca Firea vrea sa protejeze autorizatii de constructie date ilegal pe spagi in ultimii ani. Oare ce spagi a primit Firea de la ilegalii din zona? Firea protejeaza ilegalii in detrimentul a sute de mii de soferi care pierd ore pe zi in Militari, pe bd. Iuliu Maniu.
Se poate si asa. Asa mai prost: 2 in loc de 5. Asta transmite Firea. Pentru o capitala Europeana, sufocata deja de trafic, satula de ambuteiaje, cu un numar de masini in crestere puternica, planul lui Firea  de redducere de la 5 la 2 pune cruce la infrastructura.

dr4qul4

Firea e de 5 luni acolo. Nu a dat nici o autorizatie de constructie. Iar Oprescu a pornit proiectul care necesita un culoar intre 54 si 73 de m! Asadar nici el nu proteja pe nimeni de acolo. Cum ai scos-o pe Firea vinovata doar tu poti intelege.
Singurul care e total impotriva proiectului e Nicusor Dan cu USB-ul lui. Din motive mai mult sau mai putin clare.

Si eu chiar nu inteleg cum vine asta: primaria bucuresti trebuie sa faca 5 benzi pe sens, ca pe una sa parcheze masinile? Pai ce, primaria face parcari pentru militari residence rosu?
Cand au ridicat blocurile de ce nu au lasat spatiu de parcare intre ele? Si cei care v-ati cumparat apartamente acolo, de ce nu v-ati gandit ca zona se va aglomera si va trebuie loc de parcare?

Eu am propus sa se mearga cu un sens de 3 m pe fiecare mal al canalului. Primaria Chiajna sa bage mana in buzunar ca si ei vor beneficia de investitie.

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

irirat

Intre DNCB si Str. Apusului benzile de penetratiei sunt jumatate pe partea cu Chiajna si jumatate pe partea cu Bucurestiu (cu mici exceptii pe langa uzina de apa).
Fiind un proiect shared cred ca lucrurile sunt mai complicate fara o conducere unica, iar daca asteptam dupa primaria din Chiajna sa miste ceva, ne luam adio...Nu e vorba de lipsa resurselor financiare (au excedent de aprox. 15milRON /an) ci de lipsa de vointa / viziune pe termen lung / interese particulare ale primarului sau consilierilor. Ganditi-va ca acesti oameni au dat autorizatiile de constructie pentru nenorocirea aia de Militari Residence sau au facut receptia la blocurile sau casele din zona.

1q5apr0

#372
Benzile drumului expres (asa cum erau desenate in PUZ-ul anulat) erau strict pe partea sectorului 6. Ce aparea pe partea cu Ilfov, erau drumurile colectoare. Daca s-ar expropia 54-73m latime pe partea sectorului 6, asta ar presupune costuri de expropriere foarte mari, proiectul devenind nefezabil (ar trebui demolate blocuri din cartierul Rosu (sau cum s-o numi cartierul din spatele restaurantului Cocosul Rosu).

Legat de autorizatiile de constructie eliberate (ilegal dupa cum este sustinut pe aici) pe trama drumului, acestea au fost eliberate pana in 2013 cand a fost votat (ilegal) PUZ-ul proiectului, acum anulat. Pana la acea data, nu exista nici un fundament legal de a bloca constructiile in zona, plus ca,in conformitate cu legile de urbanism in vigoare, primariile nu pot ingradi dreptul la proprietate fara o despagubire prealabila. Acum ca PUZ-ul este anulat, PS6 a inceput sa elibereze CU, insa beneficiarii trebuie sa isi faca PUZ pe zona de interes deoarece zona afectata de trama drumului a ramas fara PUZ. Un caz, de altfel ilegal intrucat autoritatile sunt cele care trebuie sa faca acest PUZ nu proprietarii de terenuri. Singurele autorizatii eliberate ilegal, sunt cele pentru acest proiect.

Legat de implicarea USB/Nicusor Dan in anularea PUZ-ului acestui proiect - USB nu a facut decat sa sustina un grup de oponenta, compus de proprietarii afectati de acest proiect. Daca PMB ar fi fost in legalitate, PUZ-ul nu ar mai fi fost anulat.

Legat de decongestionarea cartierelor noi si a Militariului Cartierul este congestionat de traficul de tranzit (din orice directie), traficul local fiind suportabil. Cu o centura moderna + strapungeri ca Preciziei, Giulesti, Timisoara si prelungirea Ghencea, Militariul s-ar decongestiona vizibil (de ex. Str. Valea Cascadelor care se varsa in Iuliu Maniu - cei care vin dinspre Drumul Taberei si vor sa iasa spre A1, utilizeaza aceasta ruta, neavand alternativa gen strapungere prin bd. Timisoara sau Preciziei sa iasa in CB apoi A1) . Aceste strapungeri sunt mult mai usor de realizat, mult mai ieftin si ar rezolva probleme pentru mai multe cartiere. Din pacate, s-a construit fara cap in zona Militari Residence, fara infrastructura, fara utilitati dimensionate la numarul de locuitori, fara spatii verzi, fara..fara..fara. Este de inteles frustrarea celor care locuiesc  acolo, insa inainte de a cumpara in zona trebuiau sa se gandeasca si la dezavantaje nu numai la un pret mic de achizitie. Pe termen lung, acel pret va fi platit inzecit. Am vazut ca se construieste in continuare atat in zona MR, cat si in zona Pacii...din nou fara cap. Strazile nu mai pot prelua noul trafic, transportul in comun nici atat, M3 e mai aglomerata ca niciodata la orele de varf.
O solutie pentru decongestionarea zonei ar fi construirea unor linii de metrou usor, dupa modelul Paris, Madrid, etc. Nu este normal ca unora sa li se darame casele pentru ca orasul se dezvolta haotic. Daca trebuie sa sufere ar trebui despagubiti inzecit, daca se tot sacrifica pentru binele tuturor. My 2 cents.

Legat de continuarea proiectului pana la A1 Nu se stie nimic sigur momentan. Firea a aruncat o vorba aiurea ca sa tina atentia publica ocupata. Ce este sigur acum, este ca podul va fi gata, undeva prin 2018 (asa apare in planning) iar inspre CB va fi un sens giratoriu care va da traficul pe strazile din zona. Noua administratie este constienta ca proiectul asta a fost conceput prost, a fost inceput in graba insa daca tot l-au inceput, vor termina ce este inceput deja. Continuarea, in alta viata. Trama veche a drumului nu este fezabila din cauza apeductelor de apa si a uzinei de apa, o noua tentativa de PUZ pe trama veche (indiferent de numarul de benzi) va fi sortita esecului din start, existand precedentul anularii (mai multe detalii in motivarea anularii PUZ-ului, disponibila la CAB sau PMB).



TibiV

Quote from: 1q5apr0 on November 18, 2016, 07:11:21 PM
USB nu a facut decat sa sustina un grup de oponenta, compus de proprietarii afectati de acest proiect. Daca PMB ar fi fost in legalitate, PUZ-ul nu ar mai fi fost anulat.
Aha...
Deci tu esti unul dintre proprietarii aceia... :)

Quote from: 1q5apr0 on November 18, 2016, 07:11:21 PM
Cu o centura moderna + strapungeri ca Preciziei, Giulesti, Timisoara si prelungirea Ghencea, Militariul s-ar decongestiona vizibil (de ex. Str. Valea Cascadelor care se varsa in Iuliu Maniu - cei care vin dinspre Drumul Taberei si vor sa iasa spre A1, utilizeaza aceasta ruta, neavand alternativa gen strapungere prin bd. Timisoara sau Preciziei sa iasa in CB apoi A1) . Aceste strapungeri sunt mult mai usor de realizat, mult mai ieftin
Din lista de strapungeri "utile" lipseste doar Splai-Ciurel-A1.
Mda... Atidudine tipica NIMBY - sa se faca, dar la altii...

Quote from: 1q5apr0 on November 18, 2016, 07:11:21 PM
Din pacate, s-a construit fara cap in zona Militari Residence, fara infrastructura, fara utilitati dimensionate la numarul de locuitori, fara spatii verzi, fara..fara..fara. Este de inteles frustrarea celor care locuiesc  acolo, insa inainte de a cumpara in zona trebuiau sa se gandeasca si la dezavantaje nu numai la un pret mic de achizitie. Pe termen lung, acel pret va fi platit inzecit. Am vazut ca se construieste in continuare atat in zona MR, cat si in zona Pacii...din nou fara cap.
Aici insa sunt 100% de acord cu tine.
Dar asta nu este o mare noutate.
In tot orasul se construieste de 25 de ani complet anapoda.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cezar-mario2012

  Am și eu o întrebare, de ce nu se poate merge direct prin Lacul Morii (cu un pod) și apoi pe malul drept al Dâmboviței, pod peste CF și continuarea să meargă paralel cu Cf, iar apoi să se înțepe în A1, sau varianta să se înțepe doar în CB.