[B] Splaiul Independentei-Ciurel-Autostrada A1

Started by Ionut, January 12, 2012, 04:07:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Tavi


Valentin

Astazi a mai aparut o hobana; in aproximativ 40-45 minute era pe pozitie si tensionat.. N-am stat sa vad daca mai pun inca una, dar e posibil





mr_baguette

#737
Da, au pus-o si pe a doua. Acum sunt 12: 6 pe fiecare parte.

Horațiu 87

Pod si Pasaj Ciurel 24 Iulie 2018 - 10 Hobane


ion59



Gendan

14/48. Asta era seara trecuta. Daca astazi au mai instalat ceva, revin.


rizzuh


adi

este disponibila undeva plasa cu legatura dintre hobanat si zona Grozavesti? ma intereseaza ce daca/cum vor largi zona din dreptul Regiei

rizzuh


TibiV

#745
Userul Marian Andrei de la electrici a postat in urma cu putin timp cateva poze remarcabile...

Quote from: Marian Andrei17 august 2018

Se lucreaza in special la montajul hobanelor si la ranforsarea ancorelor podului metalic. A inceput pregatirea esafodajelor pentru rampa de coborare dinspre Militari. Se monteaza deja predale si armatura in zona metalica de traversare a Șoselei Virtutii.




Detalii interesante cu prinderea hobanelor...
(Atentie mare la urmatoarele 3 poze. La primele doua pentru a le compara cu a treia.)



(Asta este a treia).








https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=148&p=280481#p280481
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Bun, acum sa va explic de ce v-am atras atentia asupra celor 3 poze cu detaliile de prindere a hobanelor.
In primele doua poze vedem lucrari in curs de rigidizare a acelor brate de ancorare a hobanelor la tablier.
In cea de a treia poza vedem niste brate de ancorare deja rigidizate...

La electrici s-a discutat mult subiectul....
Se pare ca le-a "dat cu virgula" rezistenta bratelor, si asta este motivul pentru care jumatate de an nu au mai inaintat cu hobanele....
Dupa cum se vede, solutia a fost sa sudeze niste nervuri de rigidizare la fiecare brat de ancorare.

Pentru lamurire, preiau alte doua fotografii postate in urma cu doua zile tot de Marian Andrei.
Niste brate de ancorare de pe tablierul estic, inca nerigidizate

Si brate de ancorare pe tablierul vestic, unele rigidizate, altele inca nu.

Aici avem cam urmatoarele tipuri de brate de ancorare:
1 - mare, fara nervuri
2 - mic (mult mai mic) si fara nervuri (basca pare si mai scurt, adica distanta de la hobana la tablier pare sa fie considerabil mai mica... Acel "tub" prin care trebuie sa treaca cablurile hobanelor mi se pare dezaxat la 2 fata de 1 si 3...)
3 - mare, cu nervuri de rigidizare - iar celelalte, de la 4 incolo spre pilon, sunt tot cu nervuri...)

Ceea ce spun este confirmat de pozele postate de rizzuh pe 2 august.
In poza asta (cam in dreptul lui Danes) se vede ca avem un brat de ancorare mare, unul mic, unul mare, unul mic....

Iar urmatoarele doua poze arata ca se sudeaza nervurile de rigidizare. La vremea cand a postat rizzuh pozele chiar nu intelegeam de ce au adus inapoi acele "corturi" pentru sudura....




Chiar sunt curios cine a gresit, cine si-a dat seama de problema si cine va plati lucrarile suplimentare...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Interesant. Păi la prima vedere e greseala de proiectare. Sincer eu unul nu mai am energie sa investighez/să urmăresc și subiectul asta.

TibiV

Greseala asta de proiectare ne-a mai adus "decat" fo' 6 luni de intarziere...
Insa nu mai conteaza, bine ca au descoperit-o si ca o remediaza.

Sper din inima ca peste cateva zeci de ani nu vom avea "Genova reloaded"
(Bine, stiu ca la Genova a cedat pilonul, nu hobanele...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

danutzu_1069

Eu am mari rezerve in ceeace priveste suportii pentru hobane.
Teoria spune ca daca placa pe care au fost sudate rigidizarile (hai sa le spunem asa) nu este la randul ei intarira cu nervuri pe interior, nu va avea rezistenta. Nu au unde sa se transmita fortele...
Avem...lonjeronul caseta de de sectiune patrata care, in mod normal, in dreptul suportilor ar trebui sa aiba câteva placi pe sectiune, in interior. Astea au fost sudata inca din faza de constructie a tablierului. Daca acum vi si maresti suportul, in interior nu mai ai placi care sa consolideze structura... si fue se rupe din sudura fie metalul se fisureaza in jurul sudurii...

In alta ordine de idei, asupra pilonilor actioneaza forte egale in directii opuse, la anumite unghiuri. Daca cel putin una din forte dispare, apare dezechilibru si pilonul...
La Genova, pilonii nu au cazut ca au vrut ei...