[B] Splaiul Independentei-Ciurel-Autostrada A1

Started by Ionut, January 12, 2012, 04:07:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

elcraft

Ba are foarte mult sens pentru a mai elibera Iuliu Maniu pentru ca nu face fata nici acum si cu atat mai mult peste cativa ani. Oamenii care stau acolo nu cred ca au o problema sa urce o rampa fara sa astepte verdele, deci avantaj pentru toata lumea.

Pana la Grozavesti mai sunt 2 directii importante de dispersare, si Iuliu Maniu va exista oricum in continuare, celelate strapungeri trebuie facute oricum si ele, deci nu va prelua strapungerea asta tot traficul din univers.

Cativa km de drum rapid o megalomanie... in 2016...  cand suntem ultimii desculti din lumea civilizata la capitolul asta. De unde tot apareti? La toate astea s-a raspuns deja, s-au discutat si pe ultima pagina exact aceleasi chestii.

@dr4qul4, ok, fie si atat.

AdrianB1

Quote from: mikidutzaa on December 04, 2016, 06:56:36 PM
O sa se blocheze la Grozavesti/Virtutii oricate benzi ar avea. Bulevard normal ar avea sens in primul rand pentru oamenii care stau acolo si care sunt cam izolati, mai putin pentru a descongestiona Iuliu Maniu.

Dace se combina cu strapungerea Bd-ul Timisoara si largirea Prelungirea Ghencea si podul de la Domnesti si largirea centurii o sa fie mult mai bine. Nu avem nevoie de proiecte megalomanice, avem nevoie de multe proiecte mai mici.
Daca asta e magalomanic atunci o autostrada urbana cu 12 benzi pe sens (China) ce e? Avem prea multe strazi largi de nu ne mai trebuie, il vrei si pe asta ca pe Uverturii, cu 2 benzi pe sens din care una blocata de masini parcate si coada de 3 km la semafor?

Cei care stau acolo si sunt izolati au ales asta. Acolo a fost un mare camp pustiu, daca si-au facut case pe camp e problema lor, nu a altcuiva, sa le faca bulevard. Cand un dezvoltator construieste un cartier face si sosele, cand 100 de oameni fac case pe terenuri inghesuite si dupa aia vor bulevard, aia e nesimtire. Pentru ca terenul e deja ocupat de casele lor si un bulevard inseamna demolari, nu i-a dus capul cand s-au apucat de treaba? Ah, de ce intreb, normal ca nu i-a dus capul, ca doar si-au facut casa in mijlocul campului.

TibiV

Quote from: AdrianB1 on December 04, 2016, 11:25:06 PM
Cei care stau acolo si sunt izolati au ales asta. Acolo a fost un mare camp pustiu, daca si-au facut case pe camp e problema lor, nu a altcuiva, sa le faca bulevard. Cand un dezvoltator construieste un cartier face si sosele, cand 100 de oameni fac case pe terenuri inghesuite si dupa aia vor bulevard, aia e nesimtire.

+1

Ar trebui ca legea sa prevada: vreti bulevard ? OK, atunci donati 5 metri la primarie...
Si nu 5 metri doar "primul de la strada", adica "victima"... Ci cate un metru fiecare din cei 5 "de la strada in spate".
"Distribuirea echitabila a pierderilor/castigurilor"...
(Caci este clar ca valoarea proprietatii va avea de castigat in momentul in care are acces intr-o artera adevarata, nu intr-o amarata de straduta fara trotuar...)

Vreti? OK!

Nu vreti ? Si mai OK!
Primaria nu mai risipeste bani aiurea !...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

irirat

@TibiV & AdrianB1 - sariti de la extrema la alta...si nu e bine😉. Unii locuiau in zona cu mult inainte de Militari Residence /Avandgarde/ etc si n-au nici o vina...Dupa aia au venit dezvoltatorii care au facut blocuri cu 8 etaje pe camp, nu mai comentez cum. Credeti ca primaria le-a cerut dezvoltatorilor sa lase spatiu pentru strazi publice de min 10 m latime ? Poate imi dati un exemplu ca eu nu l-am gasit.
Cum vreti sa lase cate 1m fiecare din terenurile din spate ?  Se muta casele pe role ca blocurile de pe Stefan cel Mare in anii 80 ? Daca casele sunt spate in spate au distanta dintre ele de 2m.
Sunt de acord cu voi ca cei care si-au luat apartamente in blocurile din camp dupa 2011 stiau la ce se inhama, dar in afara de a modifica PUZ-ul ca sa nu mai permita aberatii de P+8 in mijlocul campului, fara locuri de parcare si fara acces facil ce am putea sa mai facem ?
Fiindca sunt afectati cam 300000 din zona Militari-Chiajna, nu cred ca e o idee buna sa zicem ca nu ne pasa, cred ca platesc si ei taxe si impozite si ar vrea ca acestea sa fie cheltuiete pe ceva  ce le imbunatateste nivelul de trai.

PS: cred ca la risipit banii aiurea ne referim toti la panselute, subventionarea caldurii (Radet), abonamente gratuite pentru orice pensionar indiferent de pensie, asfaltari in miez de iarna, etc.

Trimis de pe al meu SM-N910F folosind Tapatalk


dr4qul4

@iritat, zona noua de blocuri din Militari tine de Rosu. Daca stai acolo, platesti taxe la primaria Chiajna, care asteapta ca PMB sa-i faca treaba. Mai bine le-ai cere sa renunte la echipa de fotbal din Liga 1.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

irirat

#425
Quote from: dr4qul4 on December 05, 2016, 09:50:03 AM
@iritat, zona noua de blocuri din Militari tine de Rosu. Daca stai acolo, platesti taxe la primaria Chiajna, care asteapta ca PMB sa-i faca treaba. Mai bine le-ai cere sa renunte la echipa de fotbal din Liga 1.
Marea majoritate a banilor de la primarie nu vin de la taxele persoanelor fizice, ci de la firmele care au sediile pe centura sau pe A1 intre km 11 si 13...la care lucreaza si  bucuresteni care nu se teleporteaza pana acolo. By the way, platesc taxe si-n Chiajna si-n Bucuresti (aici ceva mai multi) si-as vrea sa fie cheltuiti cu folos. Si nici nu stau la blocuri si nici un casele care ar trebui demolate de catre penetratia - daca asta e subiectul pe acest forum si ar trebui sa ma simt vinovat ca iau atitudine.

Nu zic ca nu sunt de acord cu voi, ca infrastructura locala ar trebui facuta (si) de primaria din Chiajna, daca daca stam dupa ea, o sa stam mult si bine. Ceea ce e mai "amuzant" este ca bani sunt, respectiv primaria Chiajna, cu toate investitia in stadion (nu in echipa ca nu au voie) are anual un execedent de peste 15 mil RON

dr4qul4

E bine ca suntem pe aceeasi lungime de unda. Daca citesti mai in spate o sa vezi ca am propus 3 benzi pe sens+parcari, de o parte si de cealalta a canalului.
Asta ar insemna ca si primaria Chiajna sa contribuie cel putin cu exproprierile de pe teritoriul ei.

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

panzer

Quote from: mikidutzaa on December 04, 2016, 06:56:36 PM
O sa se blocheze la Grozavesti/Virtutii oricate benzi ar avea. Bulevard normal ar avea sens in primul rand pentru oamenii care stau acolo si care sunt cam izolati, mai putin pentru a descongestiona Iuliu Maniu.
+1

Mai traim, mai vedem, mai invatam. Si eu sunt convins azi ca tot la Grozavesti se va bloca.

Va folosi insa foarte bine pe sensul de iesire din Bucuresti, atat pentru traficul de Vineri spre A1 (cel mai grav) dar si in fiecare zi pentru riverani.

Din pacate nu deserveste nici o suburbie dincolo de DNCB (ca la Domnesti de ex). Sa speram ca nu i se inchide intre timp conexiunea cu Militari Rezidence - care este cam cea mai mare aglomerare noua de blocuri.


AdrianB1

Quote from: irirat on December 05, 2016, 02:39:37 AM
@TibiV & AdrianB1 - sariti de la extrema la alta...si nu e bine😉. Unii locuiau in zona cu mult inainte de Militari Residence /Avandgarde/ etc si n-au nici o vina...Dupa aia au venit dezvoltatorii care au facut blocuri cu 8 etaje pe camp, nu mai comentez cum.
In vara lui '89 am trecut pe-acolo zilnic cu pusca in spate vreo cateva saptamani la rand: era pustiu, nu era absolut nici o constructie. Da, nu au nici o vina ca vor bulevard pe gratis pe campul lor, vina e a lui Decebal ca s-a batut cu romanii si a pierdut, de vina mai sunt furtunile solare si cangurii de pe Marte, dar aia de au construit acolo sunt nevinovati ca niste bebelusi. Pentru ca au tot atata minte.

irirat

#429
^
M-ai citat dar n-ai inteles sensul cuvintelor mele, o lasam ca tine ... ai dreptate si zic sa-i pedepsim pe fraierii care si-au luat apartamente in camp.

ghrt

Postasem anterior dar văd că a fost şters... de ce oare?

Soluţia la problemele apărute acum în zona Chiajna o constituie parcelarea/ lotizarea de către primărie. Aceasta înseamnă că primăria cumpără tot terenul din zona viitorului cartier, stabileşte un plan de urbanism, îl parcelează, construieşte tot ce înseamnă utilităţi (apă, canal, cabluri, termoficare, drumuri), apoi vinde loturile cu obligaţia de a construi conform planului în termen de câţiva ani.
Exemple în Bucureşti: Ioanid (1890!), Dorobanţi, Bucureştii Noi etc.
Cont (aproape) inactiv.

Ionut

#431
De ce oare nu te uiti tu mai bine ca sa observi ca mesajul tau anterior a fost mutat? Oare de ce? Oare de ce trebuie sa arunci repede cu rahat si oare de ce, dar de ce trebuie sa vezi peste tot teorii ale conspiratiei si rea vointa din partea mea? Oare de ce? Oare de ce trebuie sa mut eu discutii offtopic? Continua te rog discutia pe thread-ul "Ce-am mai vazut din mers in Bucuresti".

mikidutzaa

Eu n-am zis sa nu se faca. Am zis doar ca avand in vedere un buget limitat si capacitatea redusa a Virtutii si Grozavesti nu are sens sa facem mai mult de 2 benzi pe sens plus parcari plus tramvai in conditiile in care nu prea e spatiu si ar trebui multe exproprieri.

Megalomanie era proiectul initial cu 3 benzi (sau cat erau) plus drumuri colectoare.

Cu banii ramasi ar avea sens sa se faca strapungerea Timisoara care este prin camp si costa mult mai putin si ar facilita accesul la Autostrada cartierului Drumul Taberei care este mult mai populat decat zona Chiajna/Rosu.

AdrianB1

Imi cer scuze pentru tonul un pic cam dur de pana acum, dar mi se pare ca e o discutie intre surzi. Spunem chestii, dar parca nu se aude in partea cealalta.

Penetratie in Bd. Timisoara: e foarte buna si aia, dar nu e problema principala. Daca ar fi, Iuliu Maniu ar fi liber de la Valea Cascadelor spre est si nu este, deci traficul spre Bd. Timisoara nu e cauza problemei pe Iuliu Maniu. De la Lujerului incolo e mult mai liber, ceea ce ma face sa cred in mod rezonabil ca traficul spre Virtutii e semnificativ. Penetratia spre Ciurel pare a fi necesara, poate mai importanta decat cea spre Timisoara.

Daca pana aici putem cadea de acord, sa vedem cate benzi trebuie. Raspunsul este destul de simplu: nu mai mult de 3 directe pentru ca nu au unde sa se duca, capacitatea spre Crangasi, Splai si Lujerului e limitata cam la 3 benzi rapide (~ 60km/h). Mentionez Lujerului pentru ca ar fi un acces mai rapid pe penetratia Ciurel decat prin Iuliu Maniu cu ale lui 10 semafoare.

Continuand: 2 sau 3? Cu sau fara colectoare? Daca ne gandim doar la ziua de maine si ne permitem solutii ieftine si proaste, 2 benzi fara drumuri colectoare suna suficient. Daca ne gandim ca un asemenea drum se face pentru urmatorii 100 de ani, chiar si 3 cu 1-2 benzi colectoare e putin. Calea Victoriei a fost facuta acum 140 de ani, Magheru si mai mult, si vedem ce se intampla: sunt aglomerate. Chiar si cu o retea de metrou extinsa (peste 20-30 de ani), vehicule electrice, etc. Bucurestiul e un oras cu clima mai dificila decat Paris-ul sau Londra, are atat minime mai mici cat si maxime mai mari. Asta face ca vara, pe canicula, sau iarna la -10 grade oamenii sa prefere masina ca sa nu ajunga transpirati sau inghetati la metrou (sau infofoliti si sa transpire in metrou). Daca stai la mai mult de 5 minute de metrou, asta se intampla,daca ai de mers la birou preferi masina.

Deci, per total, cred ca 3 benzi ar fi o investitie mai scumpa, dar mai buna pe termen lung. Poate suntem prea saraci sa ne permitem lucruri proaste care pe termen lung costa mai mult - bani pe carburant si poluare. Am locuit in 2 orase cu retea de metrou avansata, Paris si Washington: in Washington traficul auto era foarte redus pentru ca nu exista locuri de parcare si orice parcare neregulamentara rezulta in remorcare imediata, in Paris desi densitatea metroului e chiar ceva mai buna (parca) traficul auto e intens pentru ca sunt multe locuri de parcare. Daca nu mergem spre solutia Washington (si nu mergem), atunci ne indreptam spre Paris: bulevarde largi, tuneluri pe sub oras pe langa RER, metrou si tren. Noi inca nu avem nici metrou, in nici un caz RER, si visam sa nu avem masini?

panzer

Aici sunt de acord cu tine. Poate prima data. :lol: Atat cu dialogul surzilor cat si cu celelalte.

Orice lucru facut merita facut f bine de prima data. Altfel orice solutie proasta, sau facuta pe jumatate ramane si definitiva si proasta. Avem prea multe exemple din pacate.

Mai sunt si alte tipuri de orase. Dar cred ca noi ne indreptam mai degraba spre un oras italian (Roma de ex) decat oricare anglo-saxon sau nordic.