[B] Splaiul Independentei-Ciurel-Autostrada A1

Started by Ionut, January 12, 2012, 04:07:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

minisoferul

Din ce ziceau colegii mai vechi pe aici culoarul de expropriere ar fi blocat la ANCPI, deci nu se pot da autorizatii. De unde sti sigur ca este pe traseu blocul ?

TVlad

Nu se poate! Pai nu spunea Ciucu ca e util proiectul, ca doar incapatinatul de Nicusor se opune?

irirat

#2012
@Cristiano - poti sa ne indici o sursa credibila care ti-a dat informația pentru ca eu nu o cred, deoarece:

1. Pe site-ul primăriei nu exista nici o autorizație de construcție a unui bloc pe str. Mănăstirea Govora eliberată in Decembrie 2023 (documentul -https://www.primarie6.ro/primarie_sector6/sites/default/files/2024-01/autorizatii%20construire%20decembrie.pdf)

2. PUD-urile care se afla in consultare publica pe site și care sunt afectate / afectează străpungerea au mențiunea de interdictie temporara de construire in zona acesteia pana se clarifica situația, un exemplu aici la pag 6 din documentul atasat - certificat de urbanism - https://www.primarie6.ro/primarie_sector6/sites/default/files/2023-12/PUD%20Drumul%20Ciorogarla%20325_SITE.pdf

Deci care e sursa și documentul ?

LE:
Cred ca de fapt e vorba de PUD aflat in consultare publica
https://www.primarie6.ro/primarie_sector6/sites/default/files/2024-01/PUD%20Manastirea%20Govora%208-12.pdf
dacă il citiți vedeți ca e luată și străpungerea in considerare.

irirat

Un articol foarte bun de Catiușa Ivanov, pe Hotnews
Părere personală: fiind an electoral va fi unul din punctele de dezbatere pentru candidații la PMB și o bila neagră pentru Nicușor.

https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-26942322-intampla-cel-mai-scump-viraj-dreapta-din-istoria-bucurestiului.htm

QuoteCe se întâmplă cu cel mai scump viraj la stânga din istoria Bucureștiului?

La aproape 4 ani de la inaugurare, pasajul de la Ciurel, care a costat 240 milioane lei, rămâne un simplu viraj la stânga. Primarul general, Nicușor Dan, a declarat în mai multe rânduri că nu va continua acest proiect cu un drum nou între Ciurel și A1, ca podul să aibă sens. Totuși, municipalitatea nu a luat nicio decizie oficială de a renunța la proiect, iar din această cauză, cei care au proprietățile pe culoarul de expropriere pentru drum nu pot face nimic cu ele. Mai mult, primarul Sectorului 6, Ciprian Ciucu, susține că pierde banii din PNDL obținuți pentru asfaltarea străzilor de pământ din zonă, deoarece nu poate da autorizații de construire, atât timp cât proiectul rămâne oficial în vigoare.


TibiV

Catiusa este unul (una, daca tinem seama de sex) dintre putinii jurnalisti care au mai mult de 20-30 de neuroni...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AlexD

E ceva deosebit asta cu "cel mai scump viraj la stanga". S-au facut o groaza de pasaje pe o multime de bani in tot Bucurestiul care doar traverseaza intersectii, pasaje care nu au imbunatatit cu mai nimic traficul din zonele respective. Dar parca nu zice nimeni ca ar trebui ca acele pasaje sa fie continuate cu sosele de mare viteza pana la Centura, ca altfel nu au sens.

E corect ce spune primarul, acum ca sunt in curs de realizare Drumurile Radiale (pentru care s-au gasit solutii mult mai decente dpdv al traseului decat pt Strapungerea Ciurel), continuarea asta atat de costisitoare (si cu alte probleme) nu prea mai are sens. Ar fi de vazut daca are sens ducerea drumului pana la Bd. Uverturii, adica faza II. Dar cu atatea lucruri de rezolvat in orasul asta, inca un drum care nu va schimba probabil mai deloc situatia traficului in zona, doar ca sa nu mai avem doar "un viraj la stanga", mie nu mi se pare vreo prioritate.

Puffyk 1

@AlexD
Cu tot respectul....ai baut apa dupa Nicusor Dan?!? Cum este posibil sa perpetuam tampenia ca un pasaj nu ajuta la nimic?!? Orice supratraversare este aur curat, indiferent unde este amplasata! Podurile din sectoarele 4 si 3 au schimbat enorm economia traficului. Se va vedea si anul acesta... Proiectul Virtutii-A1 este vital pentru Bucuresti! Preia traficul central, cel din Crangasi si chiar Drumul Taberei!Macar spre iesire, pentru ca la intrare se mai foloseste si Preciziei.... Nu pot sa cred ca poate cineva sa puna la indoiala necesitatea acestui proiect in special si utilitatea pasajelor in general! Mai ales pe un forum de infrastructura....

MrConnaisseur

Spui "Orice supratraversare este aur curat, indiferent unde este amplasata!" si tragi apa. Cam asta este nivelul de intelegere al populatiei majoritare despre infrastructura.
Eu ma intreb "cum este posibil sa perpetuam tampenia" cum ca infrastructura este data doar de masini, in jurul carora, Universul graviteaza.

Ionut


panzer

Forumul este despre infrastructura. Asta isi doresc oamenii de aici.

Daca vii cu un proiect de a restrictiona traficul 80% nu aici o sa ai sustinere. Prin vointa locuitorilor nu o sa ai niciodata o solutie gen Londra: fara trafic in centru.

Dincolo de aspectele sociologice (gen nu am avut jucarii auto cat am fost mici), se contruiesc "cartiere" in care nu poti locui fara masina personala. In prezent este restrictionat accesul in Militari Rezidence dinspre Maniu. Totul trece prin Uverturii. Crima si Pedeapsa peste tot in zona.

Azi daca incerci dai o tura cap coada cu 178 o sa fii surprins: prin centru chiar se circula. Cum ajungi in dreptul Dezrobirii, calatorii se dau jos. Ultima statie o faci mai repede pe jos.

misiekwas

#2020
Iar discuția asta. Sunt aici câteva lucruri diferite. Primul, situația actuala este cam patologica, pentru ca dintr-o parte nu-i voința de a continua proiectul dar coridorul de expropriere rămâne, deci nu se poate nimic în locul acestuia (străzi, canalizare etc.). Dacă ar trebui sa aiba continuitate ca să nu rămână viraj la dreapta? Clar. Daca in varianta originala? Nu neapărat.
Proiectul de străpungere a fost gândit în diferit context în ceea ce privește mobilitate și circulație în oraș: cu centura jalnica care în perioada realista se va imbunatii și unde va scade trafic datorita A0. Sa faci o autostrada urbana care te duce direct de la A1 spre Splai nu-i tocmai ideea genială și cu siguranță nu pe scara original planificata. Mai mult sens ar avea regândirea rutei pentru a deservi mai eficient Chiajna și parte de Militari care folosește Uverturii, dar aceasta cere o abordare diferita și proiectarea diferita.
Iar pentru Crangasi o opțiunea mult mai comoda va fi DR Giulesti; pentru Drumul Taberei ieșirea prin Domnești, Timișoara și chiar nodul A0 la Bragadiru.
Și putem sa scăpăm de aceasta lozinca "Orice supratraversare este aur curat"? Da, in multe contexte pasaje sunt lucrul bun și benefic. Dar sunt și contexte în care au impact dăunător asupra mediului, traficului etc. (mai ales dacă sunt proiectate prost). Fiecare pasaj este decât o bucata în sistem și fiecare costul sau, peste aia financiar.

RataRR

^^Asta cu "forumul e despre infrastructura" am mai vazut-o de multe ori si tot nu o inteleg. Infrastructura nu se rezuma la masini. Infrastructura e si pista de biciclete, si banda de autobuz, si trotuarul. De exemplu, strapungerea Ciurel, daca se va face, eu sper sa aiba banda de autobuz din start. De preferat continuata pe Splai, macar pana la Grozavesti, ca sunt minim 3 benzi de masini pe tot traseul. Ca altfel, va deveni si acest drum o mare parcare.
Doar pentru ca e un forum de infrastructura, nu inseamna (din punctul meu de vedere) ca trebuie mereu sa fim adepti ai drumurilor late, ai pasajelor si asa mai departe. Cum exista discutii (mai mult sau mai putin productive) despre necesitatea A X in detrimentul A Y, cred ca putem discuta si de necesitatea unei autostrazi urbane vs alte modalitati de transport. Traficul nu e doar compus din masini, ci si din biciclisti, pietoni.

EugenRo

#2022
Macar o solutie de mijloc:


Proiectul sa fie continuat pana la bd. Uverturii/ bd. 1Dec 1918 (Chiajna). Bd. Uverturii va fi degrevat partial de trafic, iar Chiajna va putea fi conectata 'mai bine'.
Se rezolva astfel si problema coridorului de expropriere, proiectul nemaiaducand trafic de autostrada in centru, la valorile si viteza de care se teme ND.

Nu poti sa lupti pentru un centru nepoluat si neaglomerat, timp in care unele cartiere inconjuratoare se sufoca; trebuie sa oferi solutii de fuidizare si catre periferie. In toate orasele mari exista bulevarde mari, largi.
Daca vrei sa nu te umpli de autoturisme, atunci impui restrictii, cresti transportul public, dar nu blochezi aprioric dezvoltarea infrastructurii.

Orice drum radial -prin definitia razei- se termina/ incepe sau continua prin centru. Imaginati-va DR9 si cat de repede se va putea ajunge pe Magheru via pasaj Piata Sudului. s.a.m.d. Or, transformand Ciurelul in conexiunea cu Chiajna nu va mai inseamna in aceasta varianta decat cel mult DR 11, dar macar va servi unui scop mai concret decat niste bani aruncati si atat. Si nu, nu locuiesc in Chiajna!

misiekwas

Da, conectarea cu Chiajna ar fi binevenita, problema acum este cum ar fi realizata, lucru cel puțin dificil de făcut. În plus, cum sa pui în acest proiect transportul în comun, pentru care proiectul principal nu prea oferea soluții. O sa fie foarte greu și sunt mult mai multe cazuri care necesita de facto urbanism de reparație. Măcar Dr-uri sunt prevazute cu spațiu pentru tramvai...

TVlad

#2024
Schema de mai sus mi se pare perfect realizabila si rezonabila. Nu e neaparat nevoie sa aiba 3 benzi pe sens, cred ca 2 sint suficiente. Uitati-va in Google Earth si vedeti ca practic nu e nimic complicat de demolat, nici macar o casa; doar citeva baraci, magazii si alte de improvizatii.

Ar trebui sa aiba conexiune cu fiecare strada aflata la nord de Bd. Uverturii pentru a inlesni deplasarea celor din cartier catre Cringasi si Splai. De cind a fost construita linia lui 41 in format "metrou usor", sint constrinsi sa iasa in Virtutii prin Uverturii.