[B] Splaiul Independentei-Ciurel-Autostrada A1

Started by Ionut, January 12, 2012, 04:07:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Canalul transporta apa din Arges in Lacul Morii.  Este apeduct doar de la Crivina la uzina de apa Rosu. Pana acolo este oricum subteran. De acolo este doar o scurgere (pt surplusul de apa).
Una nu foarte curata ...
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

AndreiB

@TibiV

Exista "metrou" Bucuresti-Pitesti - M901. Cu ceva investitii in RK ar putea fi chiar mai rapid decat A1.

hefaistos

Iuliu Maniu e aglomerat pentru ca este singura legătură face ta cu cea mai aglomerata autostrada din România. La asta se suprapune traficul "local" care nici el u pre are alternative. Dar chiar și acum 12-15 ani Maniu era foarte aglomerat iar dezvoltările din Rosu/Chiajna nu existau. Ba chiar pot spune ca făceam o ora vinerea de la Cora Lujerului pana la iesire pe A1, atunci și managementul traficului era mai praf.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

Exploring

Pentru ghrt: Îmi cer scuze dacă s-a simțit cineva jignit de postarea mea, nu asta era intenția. Politica e pentru alții și nu pentru noi și da, sunt pentru taxa oxigen. Dar cred în același timp ca ar trebui sa circuli pe aici ca să poți sa spui ca nu e util.
Ar fi fost obiectiv ca asa cum au apărut fotografiile cu cozile de pe Ciurel sa apară și fotografiile cu aglomerația inumană de pe Uverturii, mult mai mare și haotică. Vrem, nu vrem, Chiajna, Dudu, Roșu, nu le mai muta nimeni, iar în afara de limita administrativă suntem parte din aceeași comunitate cu ei.
Ca să ieși din București pe autostrada A1, într-o zi de vineri, timpul se calculează în ore, iar traseul are metrou.
Cred ca ar fi util ca Ciurel - A1 sa fie dublat și de o linie de tramvai rapidă.
Dar cu principiul asta "sa nu se facă nimic ca ne aglomerează pe noi" , chiar nu pot fi de acord. Sper sa mai existe astfel de proiecte și pentru alte zone ale capitalei, si infrastructura rutieră trebuie sa tina pasul cu evoluția nevoilor societății.

ghrt

@Exploring, e ok dar discutăm argumente încercând să înţelegem punctul de vedere al celuilalt. Nu văd de ce să te cerţi cu mine sau cu altul. Din ce ştiu nimeni de pe aici nu are nici un fel de putere de decizie, aşa încât singurul avantaj este că înţelegem mai bine cum stau lucrurile având acces şi la părerile celorlalţi. Nu am decis eu să se construiască aiurea acest pasaj, şi dacă mă întrebi părerea mea este că a fost o promisiune electorală a unei autostrăzi suspendate din partea unui gargaragiu miştocar. Atât şi nimic mai mult!

Cu privire la ce tot insişti, permite-mi să îţi spun două lucruri: una, ştiu cum se circulă în oraş, de nevoie îl bat cam peste tot, mai în scârbă. Bag Waze-ul, mă uit pe fereastră şi mă gândesc la altceva până ajung la destinaţie.
A doua, te poţi muta din cartierul ăla. Am amici care au casă, dar au stat cu chirie vis-a-vis de locul de muncă - iar casa lor închiriată la alţii.Şi eu, la fel cum spune cineva mai sus, stau la bloc în Vergului deoarece, dacă merg mai la curte spre suburbii, în fiecare dimineaţă şi seară aş avea de parcurs o coadă de câţiva kilometri între oraşul Pantelimon şi Granitul. Circulaţie pe 2 benzi, mai mult se stă. Aşa, dimineaţa cu maşina în 3 minute sunt la metrou, sau, dacă pot, aştept până pe la 10 să se mai elibereze străzile să pot circula în siguranţă cu maşina.

Este Iuliu Maniu singura arteră de intrat în oraş dinspre Vest? Ei bine, şi DN3 Biruinţei Pantelimon este singura arteră pentru nişte comune destul de mari. Şi nu numai. Dimineaţa la ieşire din oraş, e coada super lungă, dincolo de centură. Dacă se blochează centura, se blochează şi DN3.
Dar să zicem că am pretenţia ca să vină primăria să lărgească bulevardul şi podul, sunt cu impozitele la zi, merit şi eu, nu? Ok, ajuta cu ceva chestia asta? Coloana se opreşte la semaforul de la capăt. Cer şi pasaj subteran acolo? Ok, se va opri la următorul semafor la spitalul Sf Pantelimon. Şi tot aşa. Era acum nişte ani un studiu, pentru cine vrea argumente, cu suprafaţa carosabilului versus suprafaţa ocupată de numărul de maşini.

Sunt câteva bulevarde ok în Bucureşti, care permit trafic pe o distanţă suficient de mare încât să îl disipe acceptabil. Intrarea de pe DN1 este un exemplu bun şi e foarte ok ce s-a făcut acolo. Crede cineva că se vor băga banii ăia în celelalte bulevarde? La Pallady, se va denivela subteran giratoriul ăla mizer chiar de la intrarea pe A2? Nu mai zic de intersecţiile cu 1 Dec sau Nic Grig. La Iuliu Maniu, se vor denivela toate intersecţiile până după Lujerului? Cum avem la Piaţa Presei pasaj subteran în Y, vom avea şi la Păcii pasaj subteran şi la Lujerului suprateran pentru fluidizare?

Radiale noi: PS3 are de mult (anii 2000) un proiect de continuare a Liviu Rebreanu cu un drum express până în DNCB. Mergeţi pe strada Brăţării să vedeţi giratoriul de la intrarea în Auchan :)))))))

În ceea ce mă priveşte, mi-am expus părerile / argumentele încă de la începutul poveştii ăsteia. Cred că mi-au adus cele mai multe caracterizări "negative" :)) Le poţi găsi în istoricul threadului. Concluzia mea, deja expusă, pe acest forum sunt foarte mulţi amatori de beton, şi foarte puţini pasionaţi de urbanism. Urbanismul e ştiinţa de a avea o viaţă plăcută în oraş, nu facultatea de construcţii... am impresia că nu prea e în programă. Prin alte ţări au mai dărâmat din betoane, şi oricum au rezolvat altfel. Nu la fel de confortabil precum maşina personală, dar barem faci mai puţin de acasă la servici. A trăi plăcut nu e, în accepţiunea mea, în spatele volanului.

Să nu uităm, în loc de o autostradă suspendată avem un pod costisitor şi aparent inutil, oricum, blocat. Opinia mea este că în zonă se poate face tramvai rapid, nu cum e ţeapa asta de pe Pantelimon Iancului, sau, dacă sunt suficienţi călători, metrou uşor.
Cont (aproape) inactiv.

thefrenzybudgeter

@exploring: de continuat proiectul ai dreptate. Cu siguranta ca acea zona are nevoie de o alta radiala dar oare sunt oamenii dispusi la expropieri - demolari?. Bani se vor gasi daca se ajunge la asta. Ar cam trebuii sa demolam cateva sute de case individuale + posibil mai inspre Chiajna ...ceva locuinte colective mai mici. Costuri = mari dar pana la urma va trebuii finalizat proiectul.

Lungimea actuala pana in centura este de cam 6km pana in centura, hai ca expropiezi pe o latime de 75m ( sa ai si zona tampon de vegetatie intre bulevard si cladirile contruite si ajungi la 450,000 mp x 200E/mp pe medie = ai obtinut un scor de 90 mil E numai expropierile si hai mai pui ceva ca ai si constructii. Bulevardul cu linii de tramvai, utilitati te duce in 200 de milioane de euro. Accepta cineva un asa cost?. Sa demolezi si o cladire multi de pe aici sar in sus ...

Daca te gandesti ca asa ceva faci in 2 ani ai avea nevoie de 100 mil pe an. Acceptabil.


Exploring

Dacă soluția ta pentru mine e sa ma mut cu chirie în altă parte îți mulțumesc mult. Cred ca nu mai are rost sa facem referire unul la mesajele celuilalt, ne-am făcut o părere despre soluțiile tale.
Eu cred ca fiecare bucureștean are dreptul la un trai confortabil indiferent în ce zona/cartier își are locuința.
Iar dacă vorbim de exproprieri va spun ca e plin de boscheți și cam atât. Sunt 2-3 curți mari care necesita 2-3 metri de expropriat din ele pentru distanta corespunzătoare spațiului verde și trotoarelor în rest e teren viran încă. Iar o eventuală amenajare a canalului Argeș care este suficient de lat pt 2x2, ar evita măcar deversarea de dejecții care ajung în lacul morii și ulterior trec prin tot Bucureștiul.
Nu vreau sa ma repet cu ce s-a mai scris pe aici, dar la noi niciodată nu e bun ce a făcut ala dinaintea noastră, iar fenomenul asta e vizibil în orice meserie, zidari, constructori, mecanici, toți vin cu celebra "a.. cine ți-a lucrat aici?" 😂
Oare cum pot alte națiuni să construiască generații la rand proiecte de infrastructura mari, indiferent de partide și alte impedimente? 🤔

thefrenzybudgeter

#1567
@exploring: iar construim bulevarde gen Fabrica de Glucoza?. Ca numai pe acolo am ajuns sa vad trotuare de 1m pe un bulevard nou construit.
Daca tot facem o penetratie noua ...avem nevoie de spatiu mare ca doar odata facem un lucru. Presimt ca iar vom ajunge cu un bulevard doar pentru masini.

Mai avem nevoie si de trotuare largi, piste de biciclete separate, spatiu verde lat sa separam masinile de piste, calea de tramvai separata de benzile de masini, banda unica pentru transportul in comun. Si uite asa ajungi la 50-75m pentru un bulevard care sa sigure comfortul tuturor.
Eu as fi de acord cu expropierile, si sa mai terminam odata cu notiunea de "proprietatea me ...construiect ce vreau si cat vreau pe ea". Am luat-o razna cu urbanismul. Ex. sectorul 5 are nevoie de cateva radiale ...deci demolari, dar parca pe toti ii doare fix in pix de asta.


Degeaba vom avea suburbii mari daca nu avem loc pentru tramvai si autobuze pe sosea. Ce sa mai vorbim de benzi verzi de copaci sa delimitam pietonii de trafic.

Am construit cu picioarele ...acum cam trebuie sa scoatem banul din buzunar sa expropiem cladiri si nu doar teren viran. Dar deh, unde nu este cap vai de picioare.

@ghrt: legat de cazul Liviu Rebreanu ...singura solutie = expropieri si demolari. Sunt ceva case acolo de care se poate scapa repede. Niciodata nu vom avea bulevarde indeajuns de late pentru beni unice + tramvai separat + copaci pentru delimitare fara a demola ceva case. Asta este daca am construit cum am construit. Ar trebuii sa spunem " ce sa-i faci, na-i ce sa-i faci?". Lamentarile acestea exaspereaza si ne tin pe loc. In loc sa acceptam ca uneori oentru binele comun ...unele cladiri mai dispar, chit ca este proprietate privata.

AndreiB

Si eu sunt de acord cu exproprierile. Ok, sunt scumpe pe moment, dar uita-te la Kiseleff sau Aviatorilor. Obtii un bulevard decent pe 100 de ani, care are o valoare economica mult mai mare decat suma cheltuita o singura data pentru exproprieri.

Exploring

De acord cu voi thefrenzibudgeter și AndreiB, dacă tot se face sa se ia în calcul totul, piste pt biciclete, transport în comun și spatii verzi. Dar important e sa facem...

thefrenzybudgeter

#1570
Mai greu este sa ii convingi pe oamenii fricosi de demolari decat pe cei din administratie. Cei din administratie daca stiu ca au in spatele lor cetatenii ...or sa o faca si pe asta. Dar daca vii si spui ca vrei sa construiesti X strada vine Y si spune ca nu este voie ca aduci tot traficul de nu stiu unde. Da o sa il aduci ...daca nu ai linie de tramvai, nu ai o atime suficienta incat sa protejezi prin benzi verzi de delimitare casele adiacente.

Mno exemple de delimitari fata de casele adiacente, dar da unii nu vor putea construii un P+12 pe un teren de 500mp fiindca va trece strada pe acolo.








Powered by API/PUM imgur uploader

Puffyk

Dragii mei, am mai scris de vreo cateva ori, domnul inginer cu care am discutat mi-a spus ca sun vreo 11 "maghernite". Cifrele pentru expropiere nu sunt nici pe departe catre sumele pe care le-ati adus in dicutie! Chiar si daca ar fi, acest proiect face toti banii! Ar putea deservi chiar si 1/3 din traficul catre A1 si imprejurimi! Nu uitati ca Militari Residence creste ca voinicul din poveste si deja este un fel de Popesti Leordeni....
Am un coleg care dimineata face 20 de minute pana la munca, din Residence, chiar daca isi vede blocul de la birou...
@Youngster
In legatura cu faptul ca multi dintre noi nu am trecut in viata noastra de Centrul Vechi, chiar m-am simtit dezamagit...eu chiar credeam ca dupa Corneliu Coposu este granita cu Bulgaria...!

Exploring

Foarte mișto ideea cu parapeții aia verzi, nu pare greu și nu cred ca e nici scump.

Quote from: Puffyk on October 10, 2020, 08:38:26 AM
In legatura cu faptul ca multi dintre noi nu am trecut in viata noastra de Centrul Vechi, chiar m-am simtit dezamagit...eu chiar credeam ca dupa Corneliu Coposu este granita cu Bulgaria...!
Nu ma refeream la București, ci la alte orașe europene în comparație. Precizarea era cu privire la cei care le vizitează doar centrul vechi și spun ca n-au văzut bulevarde largi care sa le aducă traficul în oraș.👍

Puffyk

Nici macar bulevardele nu sunt ceva de speriat. Solutia este doar una singura, Autostrada Urbana. In rest, bulevardele sunt cele care iti asigura un oarecare confort local. Eu nu vad alta solutie decat Splaiul Independentei--Autostrada Urbana! Macar de la Basarab inspre A1...Daca facem o comparatie umila cu Paris, de exemplu, pe malul Senei sunt foarte multe pasaje subterane. De genul celui unde s-a stins Diana. Ei bine, visez la ceva asemanator si pe Splaiul Independentei. Inchipuiti-va sa vii dinspre A2, sa intri in Bucuresti, sa iei toate intersectiile prin subteran, apoi dai in Pasajul Virtutii, 2 benzi pe sens, apoi ghiulea in A1...Vis! Din pacate sunt mai mult ca sigur ca poate fi-mea mai apuca asa ceva....
Ca sa nu mai o lungim...Splai-Centura-A1 ** Prioritate zero!

Exploring

Prioritate zero, dar pentru cine? Administrația actuală nu cred ca va mai mișcă un deget pentru continuare.
Vorbim de Paris și am putea sa continuam cu Berlin, Viena, ca tot e la modă, are 3 autostrăzi care se intersectează în oraș, Marseille are autostrăzi subterane care traversează orașul.
Doar Park & Ride uri și autobuze mai multe prin oraș nu sunt suficiente pentru decongestionarea.