[B] Splaiul Independentei-Ciurel-Autostrada A1

Started by Ionut, January 12, 2012, 04:07:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

21:09  AlegeriLocale2020/Nicuşor Dan: Pentru Ciurel e necesar un studiu de trafic; Pasajul Domna Ghica nu are actele necesare
Bucureşti, 28 sep /Agerpres/ - Primarul general ales al Capitalei, Nicuşor Dan, a declarat că pentru diminuarea cozilor care se formează la Pasajul Ciurel va trebui realizat un studiu de trafic, dar şi că lucrările la Pasajul Doamna Ghica ar putea fi "îngheţate" timp de două luni, până vor fi asigurate toate actele necesare.

"Ciurel este o lucrare de infrastructură care a costat prea mult faţă de ce face, dar această lucrare de infrastructură poate să fie utilă. Trebuie doar să faci un studiu de trafic local, să vezi ce probleme poate să rezolve, trebuie să dimensionezi nişte intersecţii, să pui nişte semafoare. Şi asta nu o să facă mare lucru, dar măcar nu o să facă cozile pe care le-am văzut cu toţii în imaginile difuzate de televiziuni", a spus Nicuşor Dan, pentru B1Tv.

El a subliniat că lucrarea de la Ciurel a fost suspendată mai mulţi ani în instanţă din cauza faptului că proiectul urmează să fie continuat la o distanţă de 20 de metri de un bazin de apă potabilă.

"Aşa-numita penetrare Ciurel s-a numit în epoca Ceauşescu - pentru că atunci a fost inventat - penetraţia A1-A2, adică un drum expres prin mijlocul oraşului care să unească cele două autostrăzi, gândindu-ne că autostrada către Constanţa va ieşi pe lângă Splai, nu puţin mai înspre Pantelimon, cum iese acum. Problema cea mai mare a acestui proiect şi motivul pentru care instanţa a suspendat mai mulţi ani proiectul este că continuarea lui trece la 20 de metri de un bazin de apă potabilă, din care bucureştenii beau apă. Din cauza unor fenomene chimice, nu poţi să acoperi bazinele de apă potabilă. Pe de altă parte, nu poţi să treci cu trei benzi pe sens pe lângă apa potabilă. Acesta este motivul pentru care proiectul, aşa cum este, nu poate să fie realizat", a declarat Nicuşor Dan.

În opinia sa, pentru fluidizarea traficului în zonă sunt necesare dezvoltarea transportului în comun şi proiecte de infrastructură care să direcţioneze presiunea de pe Iuliu Maniu către Şoseaua de Centură.

"Soluţia pentru acea zonă, care într-adevăr este foarte aglomerată, este 1 - cu transportul în comun şi, în special, metroul de suprafaţă. De exemplu, pe Iuliu Maniu dimineaţa vin înspre Bucureşti oameni din Chiajna şi împrejurimi, în condiţiile în care tu ai gară în Chiajna şi trenul din Chiajna până în Gara de Nord face zece minute. Numai că această linie nu există. Cu metroul de suprafaţă oamenii aceştia pot să ajungă în 20 de minute în Pipera. Şi, strict pe trafic, dacă faci Şoseaua de Centură la patru benzi şi te înţepi şi din bulevardul Timişoara, deci şi din str. Liniei, şi termini şi Prelungirea Ghencea, iei toată presiunea de pe Iuliu Maniu şi o duci către Şoseaua de Centură", a explicat Nicuşor Dan.

Pe de altă parte, a atras atenţia că Pasajul Doamna Ghica nu are toate actele necesare, motiv pentru care lucrările ar putea fi "îngheţate" timp de două luni.

"Nu are PUZ şi nu are nici studiu de stabilitate a clădirilor învecinate. (...) Nu este legal, este o construcţie ilegală. Este o construcţie ilegală, pentru care Inspectoratul de Stat în Construcţii a constatat că este ilegală. Numai că fiind campanie electorală, probabil că s-au ferit să intre într-o dezbatere cu primarul în funcţie. Pasajul Doamna Ghica este o lucrare corectă, face parte din inelul median, care urmează să fie construit şi care să fluidizeze traficul. Proiectul corect este şi cu linie de tramvai şi, în orice caz, proiectul trebuie să fie legal. Trebuie, în momentul în care ajungem în primărie, să ne uităm cu atenţie la toate actele să vedem cum putem să remediem problemele. (...) Există riscul ca două luni - până când se face analiza pe acte - lucrările să fie îngheţate", a spus el. AGERPRES

:crutches:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

EugenRo


Foarte departe de mine este fostul edil (duamna :puke:), dar a stinge acest proiect nu imi suna deloc bine.
Macar sensul de iesire trebuie sa existe (daca pe intrare ar exista 'pericolul' de a baga traficul direct in centrul Bucurestiul).
Daca se completeaza si cu strapungerile Liniei, Timisoara, Prel. Ghencea in CB, dispare pericolul. O:-)
Cu privire la apropierea de "20m de apa potabila" mai sus se vede ca vb de 50m.
O solutie ar fi un tunel partial acoperit de cel putin 300+m pe lungimea paralela cu bazinele, cu aerisire laterala pe partea opusa bazinelor, adica la o distanta de cca 50+30=80m).
Se poate renunta chiar si la o banda/ sens, dar se vede din avion ca o artera de acest gen acolo ar dezvolta altfel zona (care acum seamana cu mediul rural) si pe directia nord-sud, nu numai vest-est.
Da, va costa, nimic nu e pe gratis, dar trebuie privit in viitor.  :zen:

AlexxC

#1502
O solutie din Polonia - tunel de sticla -

si bonus ,un tunel smart - ventilatie inteligenta si un sistem automat de stingere a incendiilor -

si inca una din UK - tunel cu pereti ce absorb NOx - https://www.constructionmanagermagazine.com/uk-mulls-motorway-pollution-tunnels-protect-public/

solutii sunt ...vointa si finantare sa avem!

rocklee

soluti sunt .... :)dar daca nu se vrea.... :(    nu se vrea  >:(

Puffyk

#1504
Am vorbit cu al meu domn inginer...foc si para! Nu exista solutii de absorbtie(descarcare) a unui trafic de 2-3 benzi pe sens in stradute printre blocuri! Este o ineptie! Exista fix doua variante....una deja enuntata, de-a lungul Canalului sau a doua, prin lac! 800 metri de viaduct! Costisitoare, fara nicio dorinta de realizare datorita terenurilor foarte valoroase, necesita asanari si deserveste doar Crangasi si Giulesti. Ar fi un avantaj, in ideea ca locuitorii nu se vor mai imbulzi pe Virtutii si o vor lua pe NV lacului...Dar, de acum am asa un "feeling" ca vom vorbi discutii...Vedem!

paullie



paullie

Nu esti obligat. Promisiunea a fost unidirectionala, de la mine catre colegii forumisti.

TibiV

@paullie,
te sprijin si eu la beri...

Nu de bucurie...
Dar stii ca si la parastas le dai de baut oamenilor care au venit sa isi exprime regretul fata de cel trecut in nefiinta...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Hai ca deocamdata nu cântăm prohodul ca nu e chiar asa usor sa renunți la un proiect după ce ai băgat niște milioane în nod.

Earthchild

#1510
N-ar fi o noutate. Îmi vine in minte ca investiție mult mai mica, într-adevăr, linia modernizată de pe bulevardul Aerogării...

TibiV

@Ionut,

cine a bagat milioane in proiect si cine ar urma sa il continue?!....

Nu m-as mira deloc ca ND sa le faca plangeri penale lu' dom'doctor si lu' duamna...

Pentru mine este clar: nu voi mai avea ce sa pozez in "arealul" Capitalei.
Poate "ma mai scot" cu DNCB / A0, care sunt in afara "razei de actiune" a noului primar....

(Sa nu va aud ca este "campanie post-electorala"... Il cunosc pe dom' primar de cel putin 15 ani. Este super-baiat, istet si placut sa iesi cu el la o bere. Dar nu sa il lasi sa faca ce zice la bere... )
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

lucian


stangabriel

Se lucreaza pe Splai pana in Grozavesti , dinspre Semenatoarea, la semajor a ramas 1 banda. Stiu ca este o exceptie, dar am stat 30 minute la acel semafor.

Se lucra timid pe santier.

Lyvyoo