[B] Splaiul Independentei-Ciurel-Autostrada A1

Started by Ionut, January 12, 2012, 04:07:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GDPR

#1455
In primul rand mai au de terminat lucrarile conform proiectului, se vede in ultima filmare ca mai au de lucru chiar in zona nevralgica:



Cand deschizi intr-un mod heirupist, s-ar putea nu sa castigi puncte electorale, ci sa pierzi. In mod normal si conform HG 343/2017, pasajul trebuia dat in folosinta dupa terminarea si receptionarea tuturor lucrarilor.

voicul

A aparut pod-ul pe Maps, dar nu imi pare varianta buna/finala

Mutarea statiei chiar ar face diferenta acolo si probabil ar fi cea mai ieftina solutie.

architengi

#1457

Deci ND ingroapa continuarea cu sosea de viteza pana la centura/A1?

Sunt foarte multi oameni care au nevoie sa circule civilizat, au de dus si copii cu masina la scoala, le este greu sa mearga pana la statia de autobuz si chiar nu pot sa schimbe nu stiu cate autobuze/tramvaie/metrou, si in plus se poate in Bucuresti folosi acelasi bilet de la autobuz la tramvai si metrou pe o durata de o ora  jumatate/ doua ore ca in alte tari? Sunt oameni tineri cu copii de dus la scoala, gradinita, sunt oameni care trebuie sa faca cumparaturi, sa nu imi spuneti ca va duceti in Militari la centura cu autobuzul sa carati catev kilograme pe autobuz, sunt oameni mai in varsta sau cu probleme de sanatate si mai ales si cu COVID nu vrei sa stai in aglomeratie in autobuz. Care este problema unui mers civilizat ca in Occident/SUA cu masina? ND ne doreste sa ne ducem cu trenul de la Chiajna la gara de nord, si gata, nu mai e nevoie de bulevarde, de sosele cu mai multe benzi, de infrastructura? Masinile se muta spre electric/nepoluare si nepoluare fonica. Toata lumea civilizata foloseste masini sa mearga la servici, duca copii la scoala, cumparaturi. ND ne vrea inapoi la trenul fara cai?

dr4qul4

El a ingropat proiectul de la bun inceput.
Pe de o parte il inteleg. In calitatea lui de activist, era contra oricaror proiecte care generau trafic. Dar daca vrea sa fie primar, ar trebui sa se adapteze.
Se pare insa ca are o fixatie cu metroul de suprafata pe infrastructura cfr. Adica in principal pe linia de centura feroviara. Cred ca a cam chiulit de la geografie. Sa-i spuna cineva ca dormitoarele Bucurestiului sunt in interiorul liniei de centura (prelungirea ghencea, militari residence, popesti, pantelimon, voluntari) Iar garile ar fi la 2-3 km, adica tot atat cat ar face pana la metrou/tramvai.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

architengi

#1459


Nu este corect sa dictezi la 2 milioane de oameni sa ia trenul. Cum spui garile sunt departe, in afara orasului. Dar majoritatea oamenilor sunt in Bucuresti. Pe Iuliu Maniu nu se poate circula (nici masini si nici autobuze), d-aia se face proiectul asta. Numai un orb si un om fixist nu vede/nu intelege. Probabil ca nu ii pasa, el sta in centru.

Mobilitatea oamenilor => genereaza business => generaza civilizatie

V-ar placea sa va imbracati la costum sa mergeti la teatru in centru sifonati prin autobuze? Ganditi-va si voi ca sunteti discriminati de ND care sta in centru si nu ii pasa de cei care vor o viata normala civilizata. In SUA cei care se duc la servici cu transport in comun sunt considerati saracia, din pacate.

panzer

E ok boss. Duminica mergi la vot si gata. Si sa vii din Voluntari si tu cu SPP-ul pe linia de tramvai!

Vorbiti despre ce stiti exact: In Londra toti iau Tube-ul. Inclusiv Prime Minister-ul. Sunt poze cu el pe net. Numai de am avea si noi un Metrou ca ei.

Si ai vazut ce largi sunt bulevardele in SUA? Si daca te uiti la multe documentare despre New York/Manhatan o sa vezi ca muncesc de rup la metrou. In zona city-ul e underground si apoi iese la suprafata in linii metropolitane. Au ajuns sa construiasca metrou la -5 -6.

Acest proiect a fost super-controversat de la inceput: daca sa aducem sau nu trafic de A1 direct in centrul Bucurestiului. Au fost opinii foarte bine documentate atunci. Majoritatea contra. Myself included. (discutiile au fost aici si la electrici).

Ia un Uber si mergi la Opera in costum. Pleci cu 2h inainte si gata. Si sa ii boscorodesti pe ceilalti cu SUVuri care se duc si ei la teatru!

frunzaverde

#1461
Hai sa nu mai repetam aceleasi clisee:

NYC-ul ar inceta sa functioneze daca nu ar avea autostrada care inconjoara Manhattan-ul (si fata de care esti la maximum 2 km oriunde ai fi in Manhattan), daca nu ar avea radialele care scot traficul din Manhattan spre Jersey, spre Bronx si Staten Island, inclusiv poduri si tunele rutiere incredibile, daca nu ar avea autostrazile care duc in hinterland (atat pentru trafic greu, "expressways", cat si pentru trafic usor, "parkways", in limbajul New Yorkez).

Si da, densitatile uriase fac metroul foarte atractiv in NYC (sau ma rog, il faceau, inainte de pandemie); din acelasi motiv, metroul e foarte atractiv in Bucuresti. Dar sunt in continuare foarte multe zone inaccesibile usor cu metroul in NYC, si foarte multe activitati pentru care masina este esentiala (de la transport de mancare si salvari pana la activitati gen mers la opera, la care nici in NYC nu te duci cu metroul, desi e metrou langa Met, din aceleasi motive pentru care nu mergi cu metroul la opera in Bucuresti, desi e statie fix langa Opera). De-asta sunt zeci de mii de uberuri si taxiuri, si strazile sunt constant pline.

In plus, la New York nu munceste nimeni "de rupe" la metrou. In ultimii 30 de ani s-au deschis fix 5 statii si vreo 4 km de linie noua. In rest, metroul din NYC este extrem de util si de folosit, dar este delapidat (intr-un hal fara de hal; daca statiile ar arata asa in Romania, ar urla presa) si infect la propriu - au niste sobolani de-o marime uimitoare (mi-am stricat o pereche de pantofi intr-unul; nu vreti detalii). Si frecventele sunt absolut jalnice cand vine vorba de standardele europene.

La Londra, la fel, ar inceta sa functioneze fara autostrada inelara (M25) si fara radialele care leaga orasul de autostrada, care au fost construite, intocmai ca la Ciurel, prin demolari si poduri si estacade (M4 a fost prima istoric, in anii '60). Si in Londra metroul e intens folosit (nu cred ca si de Boris), dar doar daca stai unde trebuie. La sud de Tamisa, n-ai metrou aproape deloc, si depinzi in principiu de masina si de reteaua de autobuze si trenuri suburbane.

Ei bine, pe transport public, Bucurestiul are o retea decenta de metrou (care trebuie extinsa, si va fi extinsa), o retea acceptabila de suprafata (care ar trebui modernizata in sensul de regandit traseele). Dar pe partea de infrastructura fizica, rutiera, e dezastru. Centura este o improvizatie sinistra, un inel de centura modern e de-abia in primele faza ale constructiei, si radiale inspre autostrazi nu avem, ca "sa nu aducem traficul in oras" (o aberatie! e din aceiasi porcarie postmoderna cu puscariile care genereaza criminalitate). Rezultatul e ca traficul se inghesuie pe putinele artere existente, si le blocheaza. Rezultatul este, ca in lipsa unui inel, si in lipsa acceselor la inel prin radiale, traficul o ia tot prin centru (bineinteles!).

Si ne opunem, bineinteles, fix proiectului care ar genera o radiala care sa scoata traficul: o intepare noua in DNCB, A1 si in viitor A0, care ar face ca traficul spre Pitesti sa nu mai sufoce Iuliu Maniu. Cand A0 va fi gata, de exemplu, cine credeti ca, din Militari, va merge pe Iuliu Maniu cu 5 km/h, ca sa ajunga la A0 in 2h, ca sa o ia pe A0 pana la A2 ca sa mearga la Constanta? Nimeni, la ce trafic e acum! Toti o vor lua tot prin centrul sufocat. Cu radiale multiple, cu inelare cu cap, insa, situatia se schimba complet.

Dar ma rog, candidatul asta la primarie a fost cel care s-a opus modernizarii din zona Buzesti - unde in locul unei mahalale infecte in care ti-era frica sa intri noaptea (am crescut in zona, stiu ce zic), au inceput sa apara blocuri de birouri...

Si in schimb ne propune trenuri pe infrastructura industriala feroviara, care nu duc de nicaieri util niciunde vrea cineva sa ajunga. A vazut oare unde e gara Chiajna? Sau Gara Domnesti? Sau Halta Bariera Domnesti? Sau cum arata si ce capacitati poate oferi linia spre "Gara Cotroceni" propusa ca terminus (1-2 tpz. Nu tph, tpz!)? Sau ce capacitati poate oferi Complexul Feroviar Bucuresti, si ce frecvente s-ar putea oferi? Stie istoria Centurii Feroviare si vecinatatile, si de ce e o idee proasta un serviciu de calatori pe-acolo? Nu, bineinteles ca nu, ca altfel nu ar face carioci inutile pe harti.

Pacat de oras - aveti o alegere tare tampita de facut - matematician ludit, care crede ca un oras cu 2 milioane de locuitori si mai dens decat orice alta capitala europeana isi poate asigura mobilitatea pe infrastructura de secol XIX, cu biciclete, trotinete si trenuri pe linii industriale diesel, fara capacitati de extindere, care nu depasesc periferiile versus sarma-n dos, care uita sa exproprieze culoar in continuarea podului pe care-l subfinanteaza cu decenii, si face companii peste companii cu director, plimbator de hartii, sofer si portar, si-atat... Vai si-amar...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

GDPR


Ionut

Va rog nu mai deviati în politică. Va sterg de acum toate mesajele chiar dacă sunt parțial cu referinte politice. Iar daca insistati, ban. Definitiv!

vancouver

Eu cred ca un primar (oricare ar fi el sau ea) nu trebuie sa faca strict numai ce-i trece lui prin cap. In anumite situatii trebuie sa accepte si solutii contrare ideilor proprii. Pentru ca nu este tarlaua lui proprie si nu se poate pricepe la orice.

Eu as incepe cu un referendum sau un sondaj de opinie extins, adica pe 10-20.000 de locuitori din B.), in care sa vedem ce optica au oamenii in general - sondaj cu caracter infomativ. Apoi as cere unei echipe de ingineri cu experienta pe trafic sa faca un studiu, sa se intereseze ce probleme au fost pe la altii, sa vada daca contininuarea asta mai mult ajuta (mai ales traficul de pe Maniu) sau mai mult incurca (in sensul ca aduce mai mult trafic pe Splai, asa de rau ca poate-l blocheaza definitiv prin zona Unirii). Si sa facem la final ce ne spune studiul, nu ce vedem noi asa din avion, din capsorul nostru atoatstiutor.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Puffyk

Totusi, aglomeratia mai are un motiv...lumea inca nu stie cum vine treaba, traficul nu s-a fluidizat. Azi dimineata s-a oprit o doamna cu masina chiar in dreptul iesirii si a intrebat oamenii care inca fac mentenanta...pe unde s-o ia! Asta in conditiile in care nu exista nicio masina pe pod! Daca sunt cativa d-astia in trafic si pun frane, se misca greu etc., se produce efectul de STAU.....

AlexxC

Si o idee poate putin absurda:
daca se zice ca infrastructura atrage si mai mult trafic...sa se construieasca doar sensul de mers spre DNCB/A1, un fel de bulevard cu sens unic la jumatate de pret.
Evacuezi masinile din oras si le descurajezi sa mai intre prin lipsa infrastructurii.
Cat de practica ar fi aceasta propunere?

carutasul

păi atragi traficul dinspre Constanța spre Pitești :) Nu, problema nu cred că se pune așa. Poate că atunci când încă nu începuse proiectul se putea căuta altă variantă și să nu se facă. Acum dacă s-a făcut pare normal să se valorifice. Eu cred că A0 ar anula în mare parte temerile legate de traficul de tranzit ( chiar dacă sunt mai mulți km, la 100km/h tot e mai bine decât să traversezi Splaiul, unde oricum dai peste ambuteiaje. La momentul ăla A0 era un vis frumos, acum e destul de concret, cu toate problemele pe care le are, oricum va fi gata înainte de ipotetica prelungire. Deci problema aproape că nu va mai exista. 

oc7avian

Important e să fie ceva pe care poți pune și transport public. D-aia tot zic să fie bulevard și nu autostradă urbană. Doar Militari Residence ar putea ține o linie ocupată lejer. Zicea cineva pe aici parcă ce fain ar fi un 601 extins așa. Așa ai opțiuni nu doar cu mașina, ci și cu transportul public.

dr4qul4

2 benzi pe sens, din care una pt transport in comun (ideal ar fi tramvai) + pista de biciclete. Cu benzi suplimentare in dreptul intersectiilor/nodurilor. Nu vrea nimeni drum expres doar pentru automobile.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist