[B] Splaiul Independentei-Ciurel-Autostrada A1

Started by Ionut, January 12, 2012, 04:07:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

danutzu_1069

#1395
Da, azi m-am uitat si eu mai atent, iesire in Virtuti pentru viraj dreapta, inca nu este facut...

panzer

Referitor la exproprieri, ne-a dar Catiusa raspunsul in articolul de pe hotnews.

QuotePentru a fluidiza circulația pe Șoseaua Virtuții trebuie construită și bucata de drum între pod și Șoseaua de Centură. Proiectul a fost aprobat în Consiliul General, la fel și culoarul de exproprieri, dar exproprierile nu au fost făcute din lipsă de bani, fiind nevoie de 50 milioane lei.

TibiV

Nu stiu unde s-ar potrivi in alta parte...
Din una in alta, am dat de o postare foarte interesanta pe FB. Nu stiu cine este Costel Marin, dar postarea (de ieri) este "la zi" si foarte interesanta....
https://www.facebook.com/costel.marin.18/posts/3915813998448777

Quote
PODURILE "URSULUI"!... S-a  inaugurat, cu surle si trambite, in sfarsit, Pasajul rutier "Ciurel", din Bucuresti. Dupa ce lucrarea a durat... 19 ani!. Faceti si dv. o comparatie: Viaductul "Millau", din Franta, a fost construit in perioada 14 decembrie 2001-17 decembrie 2004, deci in trei ani. Pasajul rutier suprateran"Ciurel" are 235 de metri de pod iar "Millau"... 2460 metri!. Pasajul "Millau" detine si trei recorduri mondiale tehnice iar noi cunoastem, pe malurile Dambovitei, doar unul: Pasajul "Basarab", de exemplu, cu cei 560 de metri ai sai, a costat mai mult ca "Millau cu cei 2460 de metri. Si ar mai fi multe de spus, dar ma opresc aici. (Pentru cunoscatori, am condus  vreme de aproape doua decenii si revista "Drumuri Poduri", a "Asociatiei Profesionale de Drumuri si Poduri" din Romania, membra a "Asociatiei Profesionale" a drumarilor din intreaga lume).

Si, acum, am sa va spun o poveste. L-am cunoscut pe inginerul constructor de poduri, Ioan Ursu. Si am avut bucuria si onoarea de a ma considera prietenul dumnealui. O adevarata  legenda a constructorilor romani. RESPECT!... Asa ceva se naste rar, poate, fara exagerare, la un secol. Iubea pana la patima podurile poate si pentru faptul ca s-a nascut la Braila, pe malul Dunarii. Ar fi multe de spus, despre el, Gheotghe Buzuloiu, Florea Sabin, oameni pe care sunt mandru ca i-am cunoscut. (Cu alta ocazia poate voi enumera o lista mult mai completa). Ioan Ursu a construit combinate, silozuri, cladiri dar mai ales poduri la Dunare. Insa poate cel mai mult, la maturitate a fost indragostit de constructia metroului si de cea a pasajelor rutiere bucurestene. Ma doare sufletul si ma umplu de revolta cand inca vad inscriptia de la Pasajul "Basarab": "Inceput de Basescu terminat de Oprescu". Bataie de joc.!... De la primul cancioc de beton si pana la inaugurare omul care a stat zile si nopti la pasaj, printre muncitori si utilaje, a fost ing. Ioan Ursu. Specialistii spanioli, care lucrau la pod, nu credeau ca in Romania exista asemenea ingineri. Le-a dat clasa, pur si simplu si nu exagerez!...  Ma chema deseori la pasaj, lucram aproape, si cu o bucurie de copil in priviri imi arata ce a mai facut. Chiar daca eu, tehnic  vorbind, nu prea pricepeam mare lucru. Si totusi, in loc ca undeva sa scrie " "Construit de Ing. Ioan Ursu et.co", la pod gasim si acum imbecilitatea: "Inceput de Basescu si terminat de Oprescu". Nu le neaga nimeni meritele celor doi. Dar parca nu prea i-am vazut in bataia vantului pe grinzi sau sub ele, iarna sau vara. De cate ori nu i-a oprit "dom-doctor-chirurg-primar" finantarea, numai eu stiu!. Plus stresul unui impostor politic pus director cu infrastructura la Primarie!. Sa fi tremurat oare Basescu cu Oprescu de mana  atunci cand colana de camioane agabaritice a travesat pasajul, in sarcina maxima, in probele finale, inainte de darea in circulatie?.... Ing Ioan Ursu s-a mutat apoi la pasajul "Mihai Bravu". Ar fi putut sa stea acasa, era pensionar, alaturi de o familie frumoasa, de fiice si nepotele. Urmasul sau, ing. Costinea, ar trebui sa-si aminteasca faptul ca singurul care se lua la harta cu Oprescu era ing. Ursu. Si cu "dom doctor" nu prea aveai spor la vorbe!. Ursu insa reusea sa se impuna de fiecare data. A inceput apoi lucrarea la "Ciurel". Mergeam iarasi cu el, cand trecea pe la revista, pe santier. Fotografiile pe care le-am facut nu sunt realizate cu "drona". Pur si simplu imi dadea o casca de protectie, ma instruia si apoi ma cocota in nacela unei macarele uriase. Senzatia era aceea  dintr-o parapanta sau din nacela unui balon zburator. De acolo, de sus, vedeam orasul, vedeam podul. Se plangea mereu ca madam Firea si ai ei ii taiau regulat finantarea sub pretextul ca, va mai amintiti, "nu ii dadea Dragnea...  bani!". Asa e, doamna primar, care azi va laudati cu deschidera pasajului?.

Nu fac politica de nicun fel, dar nici nu pot sa mint. Asa era, asa vedeam cu ochii mei, asa se plangea inginerul Ursu.  Fotografiile sunt facute intr-o zi in care pur si simplu nu se lucra, nu din cauza proceselor in instanta, cum sustineti (au fost si din acestea, si nu putine!) ci pur si simplu pentru ca nu le dadeati bani. Inginerul Ursu avea si un umor fermecator si imi spunea deseori: "Domnu Marin, de cand sunt eu aici, pe santier, "cucoana" asta, de la Primarie, nu a venit niciodata sa ne vada"!. In ritmul asta nu cred ca mai apuc sa vad pasajul terminat".

Fatala premonitie!... Inginerul Ursu s-a inaltat la "Ceruri" in anul al saselea de la inceperea constructiei "Ciurelului". Si dragi fosti si actuali Primari ai Capitalei, repet: Pasajul "Millau", din Franta, are 2460 metri, trei recorduri mondiale si a fost terminat in trei ani!. Al nostru, "Ciurel", are... 235 de metri si imi  este pur si simplu si rusine sa mai spun in cati ani a fost finalizat. (Cat a mai si costat, e o alta poveste!). Astazi, dv.  cei de la Primarie ati ianugurat pasajul!... Nu voi face nicio conexiune cu campania electorala, s-o faca altii!.... Dumneavoasta l-ati  mosit, construit, platit cu bani nostri ai bucurestenilor. In vreme ce alde Ursu plangeau pe la usile Primariei si inghiteau praful si injuraturile celor carora le blocau traficul!. A fost ultima lucrare a ing. Ioan Ursu. Am stat odata cu el de vorba aproape doua ore, la telefon,  in masina. Imi telefona dintr-un spital din Belgia. Putini sunt cei care stiu lucrul acesta. Ii era dor de poduri, de tara, de prieteni. A scris mult si cu patima in Revista "Drumuri Poduri". Poate candva, cineva, va relua textele sale. Se bucura ca in spitalul din Bruxelles sunt si doctori romani foarte apreciati. Respect de "profesionist", la "profesionisti"!... Daca astazi ar fi fost la inaugurarea pasajului"Ciurel", ar fi stat sigur undeva, in spatele "martafoilor" care au taiat panglica. Si care daca s-ar fi zbatut sa il termine la timp il puteau avea si acum pe ing. Ursu printre ei, sa le mai construiasca un pasaj. Parca il si vad, inalt impunator, ca un "urs", zambind, cu ochii sai albastri, de copil, cu gandurile la podurile pe care ar fi putut sa le mai construiasca: "PODURILE URSULUI!". Dumnezeu sa te tina la dreapta sa, nea Ioane!...
DISTRIBUITI CU AMANDOUA MAINILE!... Asemenea oameni se nasc rar!.

Subway sigur l-a cunoscut pe domnul inginer Ursu...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

VladyF

Quote from: panzer on September 19, 2020, 10:31:25 AM

@irirat: traseul trece exact prin curtea fostei companii de hingheri de masini de pa Manastirea Varatec, teren care in continuare este liber.
Crezi ca cel care a facut gif-ul pe Sky poate sa il refaca cu o captura mai noua de pe google maps?

Am incercat sa ma uit mai atent peste traseu cu maps si pare ca e liber. Am observat 3-4 cladiri care sunt construite cu colt ca sa lase liber traseul. Inclin sa cred ca Puz-ul a fost respectat chiar daca e suspendat, etc.



Momentan imaginea respectiva (din 3 aprilie 2020) este ultima disponibila in Google Earth, dar nu s-a mai schimbat nimic intre timp in zona.

Puffyk

Cica asa ar cam fi planul...
In DNCB nod rutier, apoi ata-Nelu pana in A1....
Am promisiunea ca astazi aflam 99.9% traseul final....




Powered by API/PUM imgur uploader

carutasul

alt nod? ne mai fericesc și cu încă un giratoriu? :)

Puffyk

Nu va fi giratoriu, cel putin la finalul finalului. Va fi pod cu bretele...Giratorii vor fi, insa, la toate punctele de descarcare....cartierul de langa lac, Cartierul Rosu, Militari Residence...ori asta sigur va insemna ambuteiaj! De fapt, nici nu ar avea cum, Militari Residence este noul Popesti....nu ai loc sa arunci un ac!

voicul

Ma gandesc ca poate fi si cu semafor - nu neaparat giratoriu.
Oricum, in ambele variante timpi pierduti. Pe de alta parte se va castiga timp cu noua artera, chit ca are intreruperi.

Puffyk

Tocmai acum am inchis cu domnul inginer....
1. S-a hotarat final, SIGUR proiectul continua.
2. Drumul va fi 90% ca in poza de mai sus, adica... In sensul catre DNCB face un pic dreapta, apoi stanga, trece pe langa Tehnologica Radion(ii ia un pic din gard), merge cam pe aceasta directie in paralel cu lacul, apoi traverseaza cu pod(spre stanga) Bulevardul Uverturii in zona Canalului Arges. Continua apoi pe conturul canalului pana in DNCB pe care o traverseaza cu pod si nod rutier apoi pana in A1, drept! De mentionat ca acest traseu poate suferi mici modificari, in principiu se va merge pe unde este loc. Mai o negociere, mai o discutie, mai un compromis....
Ca si pana acum, imi reafirm speranta ca Primaria va fi castigata de o persoana destul de celebrala, incat sa nu puna capat acestui proiect foarte important! De aceea imi este teama de matematicianul lui peste oceanic marinat! Decat sa inghit radicali in trafic, prefer sa scot sarme din c...pardon, rect!
Revin cu noutati imediat ce le am!

Cristiano

La statia de tramvai 41 era ideal un pasaj subteran sau suparateran, pentru a scoate semaforul si sa fluidizeze traficul.
Neaparat  banda "speciala" pentru cei care coboara pe breteaua Lukoil.

Puffyk

A, si inca ceva...
Am vorbit si de faptul ca nu exista banda de accelerare catre Militari! Adica, atunci cand Virtutii se va aglomera catre Iuliu Maniu, iesirea se va bloca sigur! Se pare ca in cel mai scurt timp se va face o banda de accelerare pe langa pila 8 dar mai dureaza un pic reamplasarea statiilor RATB. Din acel moment se va trece in sistem 2+1, doua benzi de rulare si una de accelerare....
Revin cu informatii...

voicul

^Era ideal ce zici, dar de unde atatia $$$?
Oricum nu dai 10 milioane de RON (sau cat o fi un pasaj) ca sa elimini un semafor, ca tot traficul sa se opreasca in semaforul aflat la 800 m mai inainte. Nu renteaza.

PMB poate sa construiasca dupa DNCB, ca nu mai administreaza ei dupa DNCB?

1q5apr0

#1407

Cred ca am scris de cateva ori pe aici...continuarea se stie inca din decembrie 2019 si este prezenta in PUZ Coordonator S6, aprobat in februarie 2020.
Traseul este clar delimitat in plansele PUZ-ului, disponibil pe link-ul pe care l-am postat anterior, eliminand astfel alte variante, schite, indoieli, etc. fata de cele aprobate in PUZ. PS6 elibereaza deja CU si AC pentru terenuri care inainte erau in zona de interdictie de construire (acoperita de PUZ-ul anulat).

Diferentele fata de PUZ-ul precedent sunt:

- reducerea la 2 benzi pe sens, de la 3;
- eliminarea drumurilor colectoare pe cea mai mare parte a drumului;
- viaduct peste canalul Arges;

Joi cand a vizitat santierul, Firea a lasat de inteles ca proiectul va continua daca va fi realeasa primar. Momentan nu sunt exproprierile facute, nu exista un proiect tehnic de executie iar de aspectele astea doua depinde si ordinul de incepere al continuarii pana la Uverturii.


dr4qul4

Ar fi bine daca si cei de la centrul comercial ar dona primariei o parte din teren pentru amenajarea unui nod denivelat. Pana la urma ar beneficia si ei printr-un astfel de acces.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

panzer

^ Bucurestiul se termina pe Uverturii imediat la canalul Arges dupa care intri in Rosu/Chiajna adica Ilfov.