Transportul public de suprafata in lume

Started by Ionut, November 16, 2016, 07:06:07 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

Scania livrează 481 de autobuze cu gaz articulate și dublu articulate în Bogota



În cea mai mare livrare de autobuze cu gaz, Scania va furniza 481 de autobuze, cele mai curate și mai silențioase autobuze de pe piață, pentru reînnoirea sistemului TransMilenio Bus Rapid Transit din Bogota.

Autobuzele articulate Scania K320 IA 6x / 2 (320 CP) au o capacitate de 160 de pasageri, iar cele 302 bi-articulate Scania F340 HA 8×2 (340 CP) au o capacitate de 250 de pasageri. Toate autobuzele vor fi construite de Busscar.

http://newsby.marianandrei.com/scania-autobuze-gaz-bogota/

kitsune

#16
China se pregătește să lanseze tramvaiul fără șine și fără vatman

Produs de o filială a CRRC gigant, ART este un tramvai autonom, hibrid, fără șofer sau șine. Acest lucru face posibilă crearea unei rețele de transport urban la prețuri imbatabile.
Nu este nici tramvai, nici autobuz, deși este echipat cu roți de cauciuc și se deplasează fără șofer.

Numit "ART" (Autonomous Rail Rapid Transit), acest nou vehicul "inteligent" este testat în Harbin, în nord-estul Chinei, unde se confruntă cu temperaturi de -20 ° C.
Cu sistemul său de ghidare optică autonomă, boghiurile cu două axe, sistemul hidraulic și anvelopele speciale, vehiculul hibrid al CRRC Times Electric face parte din inovațiile dezvoltate de compania mamă- gigantul chinez CRRC.



Având 35 de metri lungime, ART poate transporta 300 pasageri la o viteză de 70 km / h. Iar o versiune care să permită transportul a 500 de pasageri este în curs de proiectare. Orientarea sa utilizează tehnologiile GPS și Lidar, care îi permite să se deplaseze milimetric de-a lungul unui marcaj invizibil.

Faza de testare a început în 8 mai 2018, în Zhuzhou, în sudul țării, pe o distanță de 12 kilometri.
Gândit pentru a opera în oraș, ART oferă municipalităților o soluție "zero zgomot, zero poluare" datorită bateriilor sale litiu-titanate care se reîncarcă în 30 de secunde în stații sau în 10 minute la sfârșitul liniei.

Tramvaiul fără șine poate fi instalat într-o rețea rutieră în doar două zile- un week-end și va costa între 5 și 7 milioane de euro pe kilometru. Prin comparație, în Franța, costul mediu pe 1 kilometru de tramvai convențional este de 24 de milioane de euro.


Conținut extras din acest articol
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Ionut

Moscova se pregateste sa testeze primul sau tramvai driverless



Municipalitatea din Moscova a anuntat ca in lunile urmatoare va testa primul sau tramvai driverless. Acesta a fost creat de catre compania PC Transport Systems and Cognitive Technologies si are la baza platforma tramvaiului Vityaz-M, creat in colaborare cu Transmashholding. Tramvaiul driverless va fi testat pe Linia 17, Ostankino – Medvedkovo. Sistemul de transport inteligent include 10 radare si 20 de camere video. Prima sa  calatorie va fi efectuata fara pasageri, insa un vatman se va afla in cabina de conducere pentru orice eventualitate. Daca toate testele decurg bine, calatorii ar putea circula cu tramvaiul driverless incepand cu 2021.

"In cazul in care detecteaza un obstacol pe linie, tramvaiul va frana automat. Mai mult, daca un conducator auto, aflat pe o portiune de drum paralela cu calea de rulare conduce cu o vitreza excesiva, tramvaiul il poate detecta si isi va reduce singur viteza. Si in cazul in care vor fi conditii meteo nefavorabile, tramvaiul driverless va circula cu viteza redusa", a precizat Yuri Minkin, directorul sistemului de securitate din cadrul PC Transport Systems and Cognitive Technologies. Se presupune ca tramvaiul fara vatman va putea recunoaste alte vehicule in trafic, precum si pietoni, chiar si in conditiile in care iluminatul stradal nu ar fi destul de puternic.

Primul tramvai driverless din lume a fost lansat in China. Capacitatea sa de transport este de pana la 380 de pasageri, iar viteza de rulare este de pana la 70 km/h.

ClubFeroviar.ro

cristi5

#18
Voi pune cateva imagini cu transportul pe sine din Dubai. Se pot eventual muta pe topice mai potrivite.

Monorailul de pe (prima) insula palmier. Puteau foarte bine sa faca sina obisnuita. Cam scartaie trenul, nu se compara cu metroul de exemplu (nici la confort nici la pret). Primele imagini sunt cu vedere spre Dubai, apoi cu vedere spre Golful Persic.

Accesul de la tramvai spre monorail, urmat de o plimbare printr-o parcare














































Powered by API/PUM imgur uploader

cristi5

#19
Tramvaiul si metroul din Dubai au 2 clase: Silver (cu spatiu separat pt femei si copii), si Gold (unde stau mai ales localnicii, care castiga de 3-4 ori salariul pt aceeasi munca)



Sistemul ASP, cu sina centrala electrica


Statii cu aer conditionat (majoritatea au) cu usi care se deschid odata cu usile tramvaiului. E singura sansa ca oamenii sa foloseasca transport in comun la 50 grade celsius vara. Asa e si la metrou si exista cateva sute de statii de autobuz cu AC.


Din pacate nu am gasit poze cu tramvaiul, mai caut. E un ultra-low-floor obisnuit, fabricat de Alstom. Usi pe ambele parti.

Powered by API/PUM imgur uploader

rizzuh

Quote from: cristi5 on February 26, 2019, 09:38:31 AM
Puteau foarte bine sa faca sina obisnuita.

La declivitatile si curbele de roller coaster din poze nu cred ca puteau sa faca altceva :D

cristi5

^ Cred ca ti se pare din cauza perspectivei. Si metroul pare un soi de roller coaster. Poze mai incolo...

Mie mi se pare o super fitza, sa dea mai bine la public insula ca are monorail. E foarte scump pt serviciul oferit, scartaie din toate incheieturile si e prost legat de reteaua de transport (tramvai la vreo 700 m de mers printr-un labirint). Nu am vazut niciun localnic, doar turisti.

Tocmai mi-am amintit ca nu accepta carduri si nici nu dau chitanta. Ambele sunt o raritate in Dubai, practic e singurul loc de genul asta pe care l-am intalnit, pana si la saorma e fiscalizat. Pute a evaziune.

cristi5

#22
Ma gandeam sa fac un cab view la metroul din Dubai (e automat, deci se poate sta la geamul din fata/spate, ca la monorail, mai putin in capatul cu clasa "Gold"), apoi mi-am dat seama ca sigur a facut altcineva. Nu stiu daca se vede dar este extrem de confortabil, poate si pt ca nu prea are curbe.



De la minutul 10 pana la 20 e zona Dubai Marina, apoi de la 35 e zona din "centru" cu Burj Khalifa (cea mai inalta cladire din lume), etc. De la 50 la 60 e in subteran (pe sub Dubai Creek, canalul in jurul caruia a crescut orasul), dupa care sunt vreo 3 statii la aeroport (se vad terminalele in stanga)

In afara de zona unde intra in subteran, metroul a fost cocotat practic peste toate nodurile rutiere, din care unele aveau deja 3 nivele.

Urmeaza niste poze din afara trenului.

cristi5

#23
Metroul traversand autostrazi



(GPS)







Pilele metroului (in stanga) sunt usor de recunoscut dupa "capitelurile" cu margina rosie



Statiile supraterane arata toate cam la fel

(GPS)




Vederi din Burj Khalifa:

Dubai Mall are statie de metrou. Problema e ca e foarte departe de metrou, asa ca au proiectat un tunel pietonal, cu aer conditionat, de vreo 500m, ca sa transfere pasagerii de la metrou la mall



O garnitura traverseaza intersectia (spagetti) a doua autostrazi



apoi continua pe langa autostrada spre Abu Dhabi


si mai departe, in zare se vede Burj al Arab si Dubai Marina/Palm Island



O trecere cu masina "pe sub" metrou






Si bonus aeroportul (cu cateva trenuri automate) vazut din Burj Khalifa


Powered by API/PUM imgur uploader

dr4qul4

#24
vezi ca am facut eu cabview-uri (de pe locul "mecanicului") acum 4 ani si am pus si pe forum.

AM mai facut si taxiview si safariview  :D
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cristi5

Si o statie de autobuz cu aer conditionat prinsa pe fuga

(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

cristi5

#26
Ca o reflectie generala despre mobilitatea din Dubai: distantele sunt mari, e deja o conurbatie masiva, iar metroul si tramvaiul acopera doar o mica parte din nevoile de transport, in principiu pe o singura axa (paralel cu litoralul, dar la 2,5 km spre interior). Metrou nu stiu unde ar mai "renta" dar pt tramvai cu siguranta intre metrou si litoral, ar mai fi loc.

Autobuze putine si foarte lente, fara banda dedicata. Chiar daca autostrada are 6 benzi pe sens, sunt multe noduri cloverleaf in care intersectarea fluxurilor de intrare si iesire blocheaza nodul pt multe ore din zi (chiar si cand nu e ora de varf, in noduri se ajunge la 30 km/h).

Pe scurt, seamana mult cu orase din SUA.

Transportul in comun a devenit si scump, biletul pe o zi 22AED, jumatate din pretul Uber-ului local Careem pt o cursa de 15 km care e obisnuita in zona, la 4-5 persoane deja nu prea mai merita pt ca oricum trebuie luat taxi si de la metrou "acasa".  Deci pana la urma, chiar daca suntem turisti si avem timp, tot la taxi sau masina am ajuns.

Dar infrastructura e spectaculoasa si se dezvolta rapid. Povesteam aseara de legatura feroviara Odaile-OTP si ma pufnea rasul, senzatia mea (confirmata de gazde) e ca in Dubai s-ar construi intr-o saptamana, dupa o perioada ceva mai lunga de pregatire... o luna in total :)

cristi5

#27
M-a impresionat solutia asta:




Practic au construit metroul (inclusiv statia!) pe spatiul restrans ocupat de parapetii New Jersey din mijlocul bulevardului! Nu stiu de ce la noi se tot incapataneaza sa-l bage in subteran, chiar si in suburbii.

Si un film, am lasat si audio pt ca arata calitatea infrastructurii si vehiculului (audio nu pare sa mearga in Tapatalk dar merge in Youtube)


Se vede in stanga aeroportul cu zeci de 777 si cateva A380 ale Emirates aliniate la terminal...

Am dat din intamplare peste un articol despre cladirile mai putin aspectuoase vizibile din metrou. Proprietarii au fost "incurajati" sa renoveze fatada :)



https://gulfnews.com/business/tourism/buildings-overlooking-dubai-metro-lines-asked-to-beautify-exteriors-1.2221748

Powered by API/PUM imgur uploader

Ionut

Turcia a inaugurat linia suburbana Marmaray, pentru care s-au investit 1,4 miliarde de euro



Considerata drept coloana vertebrala a transportului dintre cele doua parti ale orasului Istanbul, cea europeana si cea asiatica, linia Marmaray, in lungime de 76,6 kilometri, a fost inaugurata dupa lungi si lungi amanari si asteptari. Aceasta face legatura intre zonele Gebze si Halkalı, din estul si vestul orasului. Insa, per total, aceasta va deservi transportul feroviar in toate cele zece districte din Istanbul. Intregul proiect a presupus modernizarea retelei de transport feroviar suburban din cele doua parti ale orasului Istanbul si conexiunea acesteia cu tunelul de sub stramtoarea Bosfor (lung de 13,6 kilometri), inaugurat in 2013. Linia Marmaray este operata de catre Compania de Cai Ferate din Turcia (TCDD).

Autoritatile estimeaza ca noua linie va asigura transportul pentru 75.000 de pasageri pe ora si pentru 1,7 milioane de pasageri zilnic. Orasul Istanbul este unul intre cele mai aglomerate din lume, cu o populatie de circa 16 milioane de locuitori. 45 de gari vor fi deservite de noua linie, iar o calatorie intre Gebze (districtul Koacaeli) si Halkalı (Küçükçekmece) va fi efectuata in 1 ora si 55 de minute. Anterior, o calatorie intre aceste doua punte se realiza in trei ore, intre garile Haydarpaşa (partea asiatica) si Sirkeci (partea europeana) dar utilizand si feribotul pentru a traversa podul de peste Bosfor.

300 din cele 440 de trenuri, ce vor fi utilizate pe Linia Marmaray, au fost fabricate pe teritoriul turc, in colaborare cu Hyundai Rotem. Sistemele SCADA, CTBC si tehnologia ERTMS au fost instalate de catre Siemens. Pana in prezent, aceasta linie, cu tot cu investitiile in material rulant, a costat in jur de 1,4 miliarde de euro. Acum, totalul retelei feroviare din Istanbul se ridica la 223 de kilometri, insa in viitorul apropiat Turcia vrea sa mareasca lungimea retelei sale feroviare la 500 de kilometri. Pe termen lung, se preconizeaza ca reteaua feroviara din Istanbul va ajunge la 1.100 de kilometri lungime. Din cele 45 de gari de pe intreg traseul, 38 sunt nou construite (27 pe partea asiatica si 11 pe partea europeana). Dintre acestea, garile Gebze, Pendik, Maltepe, Bostancı, Söğütlüçeşme, Bakırköy si Halkalı vor fi utilizate ca gari de transfer intre trenurile intercity si cele suburbane.

ClubFeroviar.ro

TibiV

Quote
Anterior o calatorie intre aceste doua punte se realiza in trei ore, intre garile Haydarpaşa (partea asiatica) si Sirkeci (partea europeana) dar utilizand si feribotul pentru a traversa podul de peste Bosfor.

Aha... deci au feriboturi care circula pe poduri.  :lol:

Cei de la ClubFeroviar cred ca sunt campioni la "fracturi logice"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)